Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Klasické, westernové, hybridní, elektroakustické, ...
Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od cherreda » 1.08.2013 12:37

Nero píše:Struny se chovají jinak... Což se projevuje i v seřiditelnosti a stabilitě ladění.
Přesně tohle mi přijde jako velice nepatrná výhoda oproti (dle mého) obrovské nevýhodě v obtížné hratelnosti, člověk musí podřizovat té dlouhé menzuře prstoklady a vůbec hru komplexně - připadá mi to velmi omezující.
Kvalitní kytaru přece lze seřídit do podladění od H či A a není potřeba preferovat dlouhou menzuru.
Před lety jsem vlastnil pečlivě seřízeného celomasivního Furcha v ladění H-H a byl zvukem, laděním i hratelností naprosto v pohodě - možno poslechnout starou suchou nahrávku - začíná na prázdném H :wink:
http://leteckaposta.cz/835779187
Na základě téhle zkušenosti jsem si pak nechal postavit akustickou sedmu ve standardní menzuře a s tlustým H (či A) také není problém.
V rukou jsem relativně nedávno měl Hyenikovu barytonku a nezaznamenal jsem žádné zvukové překvapení, čekal jsem něco víc. Je to prostě výborně hrající kytara, na kterou se bohužel blbě hraje. :wink: Promiň, no. :wink: :) (teď jsem si to pos... snad se nedostanu mezi nepřátele) 8)

Proč tedy na podladění preferovat barytonky?
Máme tu zatím:
a) o něco lepší stabilita ladění
b) o něco lepší seřiditelnost
Budiž - a dál? :wink:
Fakt mě ty důvody zajímají - jak moc stojí za ztíženou hratelnost?

Uživatelský avatar
...EDGE...
Příspěvky: 2857
Registrován: 4.08.2008 18:04
Bydliště: Praha Prahoucí

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od ...EDGE... » 1.08.2013 13:08

No, na barytonce muzes pouzivat bezne struny, resp. budes natahovat stejnou sadu jako na kytaru se standardni menzurou, budes ji mit ladenou o kvartu niz, ale tah bude priblizne stejny, a bude to dobre ladit. Na bezne kytare bys musel bud sestavovat nejakou sadu (napr. vyhodit tenke e a dokoupit silnejsi basove E), jenze pak zas budes hrat na hrozne silne struny, nejspis budes mit opredenou h strunu, skrz coz ta hratelnost kdovijaka stejne nebude a budes muset nejspis propilovat nulty prazec.

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od cherreda » 1.08.2013 14:25

...EDGE... píše:No, na barytonce muzes pouzivat bezne struny, resp. budes natahovat stejnou sadu jako na kytaru se standardni menzurou, budes ji mit ladenou o kvartu niz, ale tah bude priblizne stejny, a bude to dobre ladit.
Nemyslím, že by si delší menzura zahrála s tenzí strun takovým způsobem, že by se při ladění o kvartu níž nemusely natáhnout tlusté struny. Ostatně může napsat Hyenik, co na barytonku natahuje, ale podle mě nic tenkého. :)
...EDGE... píše:Na bezne kytare bys musel bud sestavovat nejakou sadu (napr. vyhodit tenke e a dokoupit silnejsi basove E), jenze pak zas budes hrat na hrozne silne struny, nejspis budes mit opredenou h strunu, skrz coz ta hratelnost kdovijaka stejne nebude a budes muset nejspis propilovat nulty prazec.
Toto je nesmysl, dají se koupit barytonové sady strun i na akustiku a jsou ok.
Např. http://www.daddario.com/DADProductDetai ... oductid=97, sám z ní používám 0.70" H na sedmu (ostatní dávám standardní 11-ky EXP26).
Upravit či vyměnit nulák je pro kytaráře rutinní záležitost, na onom podladěném Furchovi jsem to tak samozřejmě měl. Kytara lze po zpětné úpravě kdykoli vrátit do E-E ladění.

Tak dál. :wink:
Podle mě pořád ještě nemáme pohromadě dostatečné důvody, proč si pořizovat dražší a nedostatkovou barytonku jen kvůli podladění.

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od hyenik » 1.08.2013 15:45

cherredovi to prijde jako vyhoda nepatrna, me zase zasadni.
prestoze se snazi navazet do moji kultovni cirkusové žirafy, tak nemůže popřít fakt, že ty kytary zněly NAPROSTO odlišně (mimojine moje asi tak 2x hlasiteji ;)

Samozrejme znam i grindcoristy kteri podladovali do pekel a hrali na nitě, ale ne nadarmo se pri nastupu podladovani zacly menzury prodluzovat. Protoze to proste ma vyznam (pro vetsinu lidi)
Nas spolecny kamos taky podladuje na normalni menzure do H, ale ja na takovou kytaru nezahraju nic.

Pro tebe je hlavni pohodli, onen nejmenovany gott taky na svoji paradni akustice neuhraje ani 11ctky, protoze na to proste neni jako solista zvykly. Ale jestlize jsem se postupne naucil ze u zkresleneho zvuku tenke struny nevadi (spis naopak), tak u akustickeho je to poznat jednoznacne. (tenke zni hur)
Takze ja jsem zvolil nepohodli..... krome toho ty struny (ze kterych Háčko pouzivas taky ;) jsou designovane na menzuru 29,75 (takze u daddaria sou jeste vetsi blbci nez jsme doufali? ;)

nikomu to nenutim, kazdy at si hraje jak chce.
uvidime kolik lidi na akustice zacne v pohode hrat na normalni menzure v H-H, kdyz je to tak uplne nepodstatne ;)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od cherreda » 1.08.2013 16:59

To ti to trvalo. :wink:
Já ten popis výhod barytonky myslím vážně, přijde mi totiž kolem toho nakumulováno dost přehánění, takže zde není třeba poukazovat na Někoho Neznámého a posmívat se mu, že hraje na své akustice na tenké struny. Takže se k tomu vymáčkni seriozně a pokud možno objektivně. :wink: Ultimátní prohlášení typu "na to nic nezahraju" jsou zrovna u tebe úplný nesmysl, protože já vím, že to znamená "nelíbí", ale někoho, kdo tě nezná, bys mohl přesvědčit, že na to teda asi nejde vůbec hrát či co nebo jak... :)
Taky není potřeba přehánět, viz. 2x hlasitější? Fyzikálně nemožné, soudnost, prosím. :wink:
hyenik píše:nemůže popřít fakt, že ty kytary zněly NAPROSTO odlišně
To samozřejmě nepopírám. "NAPROSTO" je přehnaný výraz - řečeno střízlivě: zněly odlišně.
Otázkou je proč. Odlišně zní i jumbo a dreadnought, takže pokud by se udělalo větší či hlubší tělo kytaře se standardní menzurou, bude znít stejně/podobně?

Takže tu máme:
a) o něco lepší stabilita ladění
b) o něco lepší seřiditelnost
c) o něco větší hlasitost - proč? Větší tělo? Delší krk? Jiné dřevo? Jiná konstrukce? Speciální žebrování?

Podle mě je důležitější vyvážený zvuk a to má jak podladěný Furch, tak sedmistrunka. Ani déčko, ani grand auditorium nejsou zrovna těla s malým objemem, takže H/A uhrajou. Vyšší hlasitost mi nepřijde až tak podstatná. Je to standardní vlastnost obecně i levnějších sériových barytonek, resp. dělají se těla vždy záměrně objemnější? A nebo je to vlastnost té tvé velmi kvalitní barytonky stavěné na zakázku?

Uživatelský avatar
...EDGE...
Příspěvky: 2857
Registrován: 4.08.2008 18:04
Bydliště: Praha Prahoucí

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od ...EDGE... » 1.08.2013 17:23

cherreda píše:Taky není potřeba přehánět, viz. 2x hlasitější? Fyzikálně nemožné, soudnost, prosím. :wink:
Ty jsi fyzikalne nemozny prosimte, dvojnasobna hlasitost dela asi + 3 dB.

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od cherreda » 1.08.2013 18:26

...EDGE... píše:
cherreda píše:Taky není potřeba přehánět, viz. 2x hlasitější? Fyzikálně nemožné, soudnost, prosím. :wink:
Ty jsi fyzikalne nemozny prosimte, dvojnasobna hlasitost dela asi + 3 dB.
Dobré. Je fajn mít v něčem takhle jasno. :roll: (to bylo totiž o mojí sedmě vs. Hyenikově barytonce)

Nějaké praktické zkušenosti s akubarytonkou či stejně podladěnou normální akustikou by v zásobě nebyly?
To by mě zajímalo víc.

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od hyenik » 1.08.2013 19:10

co te to zniceho nic popadlo?
hele proc by se vubec nekdo paral s nejakyma menzurama, kdyby to bylo tak strasne super, ze staci jenom podladit?
hype? fintění? hloupost? pověry?

tom.blaza
Příspěvky: 108
Registrován: 24.07.2013 16:14

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od tom.blaza » 1.08.2013 19:12

hyenik píše:
tom.blaza píše:Mě by ale taky zajimalo, cim je ten zvyseny zajem o barytonky v poslednich par letech zpusoben..
Ja mam svuj tip;)
tak schvalne, proc? ;)
No nevim jak v Českých luzích a hájích, ale ptal jsem se v několika
shopech v US a v Itálii ze zajímavosti, ale cca od vydáni alba One quiet night (Pat Metheny) tvrdili
že se poptávka po akustických barytonkách dramaticky rapidně zvýšila...a popravdě i já a tím proto začal koketovat... ruzne 7mi aposme nechavaly predtim chladnym..

Jinak na youtube je nekolik videí, kde lze porovnat když nekdo hraje skladbu z tohoto alba na standardni
kytaru, s upravenou sadou strun ( navíc do Nashville zpusobu ladeni) a né vždy se to podařilo, ale pár věcí zní i na standardní menzuru/ kytaru celkem ok, pominuli nesrovnatelne nahravaci moznosti ;)

Ale doporucuju video skladby Song for the boys z live koncertu PM s Charlie Haden z Nemecka 2003...
Jasne, zpusob sejmuti kytary atd je tady hodne dulezity, ale podle mě tohle ze standardní menzury nevyloudíš...ale možná se pletu...ma to tusim 73,5cm menzuru a Linda Manzer opet prijímá objednávky :))

PS; jinak si ale muzete koupit její Limited 6 verzi z 30 vyrobených kusů ( né baritonka) cena 32 000 usd ;)))
Paul Simon už má No.10..... Ale to jsem už offtopic

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od Nero » 1.08.2013 20:19

cherreda píše:
Nero píše:Struny se chovají jinak... Což se projevuje i v seřiditelnosti a stabilitě ladění.
Přesně tohle mi přijde jako velice nepatrná výhoda oproti (dle mého) obrovské nevýhodě v obtížné hratelnosti, člověk musí podřizovat té dlouhé menzuře prstoklady a vůbec hru komplexně - připadá mi to velmi omezující.
S barytonkou nemám žádné dlouhodobé zkušenosti, ale - rozhodně se mi líp hrálo na barytonku než na hluboce podladěnou normálná menzuru. Chování strun mi přišlo jako značná výhoda a prodloužená menzura mi nikterak zásadně nevadila. I mi to znělo líp.

Nicméně z tvých předchozích příspěvků mi přijde, že jsi vůči barytonkám vyhlásil válku a je ti vcelku jedno, jaký je názor ostatních :)
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od cherreda » 1.08.2013 23:30

Nero píše:Nicméně z tvých předchozích příspěvků mi přijde, že jsi vůči barytonkám vyhlásil válku a je ti vcelku jedno, jaký je názor ostatních :)
Vůbec ne. Jsem otevřený všemu, to dělá psaný projev a přiznávám, že záměrně tlačím na pilu krapet víc než mám ve zvyku, abych se dočkal nějakých odpovědí a můj průzkum nevyšuměl do ztracena o stranu dozadu. :)
Nevím, kolikrát ještě musím napsat, že mě to zajímá.
Nero píše:S barytonkou nemám žádné dlouhodobé zkušenosti, ale - rozhodně se mi líp hrálo na barytonku než na hluboce podladěnou normálná menzuru. Chování strun mi přišlo jako značná výhoda a prodloužená menzura mi nikterak zásadně nevadila. I mi to znělo líp.
Dobrá, beru to tak, že při tvém stylu hry tě dlouhá menzura v ničem neomezuje.

hyenik píše:co te to zniceho nic popadlo?
hele proc by se vubec nekdo paral s nejakyma menzurama, kdyby to bylo tak strasne super, ze staci jenom podladit?
hype? fintění? hloupost? pověry?
Řekl jsem si, že prosonduju a shrnu si názory a zkušenosti uživatelů hlouběji hrajících akustik. :) Akorát, že jich (vlastně nás ha :wink: ) asi tolik není, aspoň začínám mít ten pocit. Jsme tu zřejmě teď asi jen 3 zúčastnění, kteří oboje aspoň měli v rukou a ještě si myslíte, že řeším krávoviny, což je průzkum na h... :)
Podle mých zkušeností a poznatků prostě funguje dobře jak barytonka, tak podladěná norm. kytara a chtěl jsem sesumírovat plusy a mínusy, nedělám si iluze, že mě všechno napadne samotného. A protože mě po třetí výzvě unavilo dostávat odpovědi formou otázek, neřešmež to dále a vyprdněmež se na to. :wink: Díky za reakce. :)

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od hyenik » 1.08.2013 23:48

hele ty to pises arogantne jak ja, tak to si nezvykej ;)

co zkoumas, je to jednoduche, nekdo (ty) odehrajes v klidu i na plandajici struny, jiny (ja a vetsina ostatnich) proste ne (proto jine menzury, rozmery, fanned frets, specialni struny atd). To ze nezahraju na kytaru s desitkama podladenou o dva tony ani hori, je overena skutecnost, vsechno je rozladene, promackavam struny, jakakoli dynamika a prace trsatka v pytli, je to nejiste a celkove k placi... protoze mam prsty proste naucene na jine tlaky. Takove prepinani neni zadna sranda, ani na jednu ani na druhou stranu.
A pak ty sis sedmicku poridil jako standard + jedna struna navic a ja jako nastroj uplne novy a inspirativni.
takze na rozdil od tebe mi nevadi ze na neho musim hrat trochu jinak, naopak je to vyhoda, je to proste jine.

Priklad z naprosto opacneho polu je ZZ Gibons s jeho tenkyma osmickama, ktery taky zvuku obetoval pohodli pri hre (on do toho nemuze nikdy prasknout, protoze by se mu to okamzite rozladilo, takze cely koncert se vlastne musi kontrolovat a diky tomu pri blizsim pohledu vypada jak kryptobuzerant :)
na tvoji ja muzu jemně preludovat, to je paradicka, ale kdyz bych chtel vypalit neco svym obvyklym stylem, tak to fungovat nebude (drnceni, rozladovani, kytara neunese ten tlak)
proste slysíš ten tón? ;)
PS: ted sem si jeste vzpomel, ze vlastne switch pri OFF tenkrat konzultovali jak to udelat a nakonec tedy meli normalni kytaru, právě proto že se nechtěl se těsně pred nahravanim přeučovat na delší menzuru a tluste struny ale podladena byla mylsim jenom do drop C? uz si to nepamatuju
http://youtu.be/sW4o9xcJUWo
takze ktery zpusob je lepsi? zalezi na kytaristovi a tomu co a jak hraje.
jeste dalsi studiovy figl sem si vzpomel, ze mastiči podladi kytaru aby meli mensi tah a pak nahodi kapodastr, nejaky soundguru to radil udelat s 12ctkou na masivni doprovody.... nevim, zatim jsem nezkousel.

PPS: kdyz uz jsem pri tom vzpominani... naskakuje mi to postupne.
ja prece taky pouzival brutalni podladeni spodni A preladuju na E ve svem kobza ladeni (EEBEBE) a ta struna je samozrejme jenom takovy drncivy drone, zahrat se na ni neco da, ale .....
no a bůžek Devin pouziva neco podobneho (C-G-C-G-C-E) myslim ze treba tady http://youtu.be/iRPAl_vsqFw
ale kdyz si pustis tvoji ukazku, switch, devina a potom toho zambocha, tak rozdil je mylsim jasny, ta moje ma takovy az klavírní tembr, jasny vyrazny atack, pevny zvuk.... to ostatni je takove měkké výplnove drnčení (coz nemyslim pejorativne, jenom zkousim popsat)

Uživatelský avatar
džetro
Příspěvky: 968
Registrován: 21.01.2011 0:14
Bydliště: Hlučín
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od džetro » 2.08.2013 0:23

Používám podladěnou 12ctku (kytaru:-))) do D, je to starý bluesový trik aby to znělo hluboce (taky tehdejší kytary neunesly dobře tah normálně naladěné 12 strunky, takže to byla i nutnost) kapo na ni nepoužívám, struny 012.
Miluju akustické blues a svoji rodinu.
Sigma 00M-15S + Magnetic + piezo element
Sigma OMM-ST + Magnetic + piezo element
Gretsch Honey Dipper resonator + Mini humbucker + piezo element
Harmony Stella 12 str. r.v. 1968 + Fishman Sonitone
Harley Benton - HB-35
http://www.retroblues.net/

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od Nero » 2.08.2013 11:09

hyenik píše: jeste dalsi studiovy figl sem si vzpomel, ze mastiči podladi kytaru aby meli mensi tah a pak nahodi kapodastr, nejaky soundguru to radil udelat s 12ctkou na masivni doprovody.... nevim, zatim jsem nezkousel.
Tohle dělá táta celý život (respektive co já si pamatuju) se svou dvanáctkou - permanentně ji má o půltón podladěnou + kapo. U Yamahy, které se zlomila hlavice, začal podlaďovat o celý tón (doporučení kytaráře, aby se snížil tah a bylo to ke krku šetrnější). Já to moc nemám rád, protože na kapo občas zapomenu, navíc u podladění o tón už se mi nelíbí chování strun, takže přelaďuju na standard. A u toho půltónu / tónu mi nepřijde, že by se zvuk nějak zásadně měnil - zejména u drhnutí doprovodů.
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

Uživatelský avatar
...EDGE...
Příspěvky: 2857
Registrován: 4.08.2008 18:04
Bydliště: Praha Prahoucí

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od ...EDGE... » 2.08.2013 11:12

Me treba prijde, ze se meni dost podstatne, a zvlast u kytar, ktere maji jakoby sevreny zvuk, mi prijde, ze k lepsimu.

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od Nero » 2.08.2013 11:28

Mám tuhle zkušenost z dvanáctek Yamaha FG-410-12A a Seagull S12. Neříkám, že to tak je na všech... :wink:
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od cherreda » 2.08.2013 17:08

Vrátím se ke kytarám laděným hlouběji.
Průzkum se moc nepovedl - málo lidí s přímou zkušeností :) - tak to nějak shrnu, třeba to někomu pomůže při rozhodování.

Pokud někdo chce podladit do H a nechce si zvykat na dlouhou menzuru, nebo nejsou peníze na další kytaru atpod., není problém vzít slušnou kytaru se standardní menzurou a nechat ji odborně upravit a seřídit. Je potřeba kytara s větším tělem (dreadn., grand audit.), která to H uhraje. Pak je dle mého vše v pořádku, kytara funguje, zvuk je vyvážený a pevný, doporučuju použít barytonové sady strun (není žádoucí hrát na "bláto"), nekoná se žádná degradace nástroje a zvuk může být hodně dobrý - samozřejmě v závislosti na obligátních faktorech (kvalita kytary atpod.).
Měl jsem 1,5 roku podladěné celomasivní déčko Furch, už nevím typ.
Pak jsem si nechal postavit sedmu ála Taylor a pro mě je tím akustické podladění vyřízeno.

Pokud se někdo rozhodne pořídit barytonku, měla by být zárukou lepšího podání zvuku při hlubokém ladění. Je to díky prodloužené menzuře, obvykle v kombinaci s objemnějším tělem. Je potřeba počítat s ovlivněním stylu hry v závislosti na délce menzury a ta se může velmi lišit, takže je nanejvýš vhodné si nejprve zkusit co nejvíc těchto kytar a najít si "tu svoji" menzuru, každý má ty pracky jiné, viz. Hyenikův předchozí příspěvek.
Pro informaci jsem sepsal menzury v tomto tématu konkrétně zmíněných kytar:
Walden ................ 26,75" / 679,5 mm
Taylor Bar. 6 .......... 27" / 685,8 mm
BSG .................... 27,5" / 700 mm
Alvarez ................ 27,75" / 704,9 mm (nebo 28" / 711,2 mm)
Macho FBM ............ 29,75" / 755,7 mm

Jak vidno, je to slušný rozptyl.
Zahrál jsem si zatím jen na Taylor B6 a Hyenikovu customku - zatímco na Taylorce jsem byl ještě schopen relativně uhrát co chci, na o 7 cm delší Machovici jsem byl okamžitě donucen měnit styl, pražce mají už dost pekelné rozpaly - je to prostě nástroj na půl cesty k baskytaře. :wink: Nepřišel jsem si při hře obohacený jako Hyenik, ale naopak omezený, což objektivně vzato o to víc vypovídá o nutnosti vyzkoušení před pořízením. Obě kytary hrály moc pěkně a skutečně byly v basech a tenzí strun příjemnější než podladěná standardní kytara. Obě patří kvalitou do vyšších sfér, nejsou to žádná levná vořezávátka.

Jsem zvědavý na ty levné sériovky, snad se v ČR časem něco objeví.
Obávám se, že hluboké ladění musí být oproti standardnímu víc nemilosrdné vůči kvalitě kytary, stejně jako je tomu u 5-6-strunných baskytar, kterým vcelku často "nehraje Háčko".


hyenik píše:ale kdyz si pustis tvoji ukazku, switch, devina a potom toho zambocha, tak rozdil je mylsim jasny, ta moje ma takovy az klavírní tembr, jasny vyrazny atack, pevny zvuk.... to ostatni je takove měkké výplnove drnčení (coz nemyslim pejorativne, jenom zkousim popsat)
Jj, rozdíl tam samozřejmě je. Otázkou je také to, jaký zvukový rozdíl by v přímém porovnání vykázala třeba zrovna Taylor 27" oproti tvé Macho 29,75" s ještě větším tělem a navíc je nutné brát v potaz i to, že míváš struny nad hmatníkem výš než je "normál", ježto nesnášíš to krásné drnčení o pražce. :) (což taky nemyslím pejorativně) :wink: :) :)

Uživatelský avatar
Ol'Dawg
Příspěvky: 337
Registrován: 25.01.2010 13:02
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/martink52
Bydliště: Praha 2, Nové Město (Podskalí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od Ol'Dawg » 3.08.2013 2:41

cherreda píše:...
Pro informaci jsem sepsal menzury v tomto tématu konkrétně zmíněných kytar:
Walden ................ 26,75" / 679,5 mm
Taylor Bar. 6 .......... 27" / 685,8 mm
BSG .................... 27,5" / 700 mm
Alvarez ................ 27,75" / 704,9 mm (nebo 28" / 711,2 mm)
Macho FBM ............ 29,75" / 755,7 mm
a určitě sem patří Martin Grand J-28LSE s menzurou 27.5'' / 702 mm. Má 45 mm široký krk a celkovou délku 110,5 cm. Slušný kus nábytku, ale hraje to!
Hrajete dobře, když vám to připadá snadné.
Martin D-28 + L. R. Baggs Lyric + AER Alpha
http://www.kytara.net
http://bandzone.cz/fan/martink52
Lajkujte http://www.facebook.com/pages/Akustick% ... 5?filter=3

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od hyenik » 21.08.2013 9:28


Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Barytonové kytary (i seriova vyroba)

Příspěvek od hyenik » 11.07.2014 8:56

u Thomanna uz maji svoje oddělení, i s ukázkama
http://www.thomann.de/cz/barytonove_aku ... ytary.html

Odpovědět

Zpět na „Akustické kytary“