Bezdrátový in-ear monitoring

Technika zpěvu, zpěvová aparatura, efekty, ...
Udan
Příspěvky: 22
Registrován: 24.05.2009 11:16
Skype: zaraki_kempatchi
Bandzone: http://www.bandzone.cz/pillowfight
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Udan » 24.05.2009 11:20

Dostal jsem se před závažnou otázku - koupit bezdrát monitor pro sebe a jaký, nebo se na to celé vykašlat.

In-ear monitory jsou poměrně nákladná záležitost (ignoruji low-end typu LD systems atd.). Shure PSM200, Sennheiser EW300 G2 nebo nová verze G3 (Shure 17k, G2 22, G3 23k).

Máte něco z toho - ocením vaše zkušenosti a tipy - a navíc jak často monitor používáte.

(Pokud chcete vědět, jestli ho potřebuju www.pillowfight.cz =) )

Udan
Nejdřív si kup pořádnou kytaru, pak pořádnej aparát, a pak, když zbyde čas, vyřeš ruce...
Kapela začíná a končí u zpěvu. Když zpěvák neumí zpívat, je úplně jedno, co ostatní předváděj. Celá kapela začíná a končí u zpěvu.

ferok
Příspěvky: 2
Registrován: 28.04.2009 19:31

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od ferok » 24.10.2009 12:55

Zdarec já jsem také stál před tímto rozhodnutím něco koupit a vzhledem ke skutečnostem že některej
zvukař nedokáže to aby nehoukal odposlech,že se neslyším nebo mu to nehraje vůbec tak jsem do toho šel.
Koupil jsem Shure PSM 200.Neni to až taková pálka a maká to dobře.Mám ho půl roku a je to o zvyku.Když to mám 5h v uších je to cejtit,ale nehučí Ti potom v hlavě z toho kraválu kolem.Jenom je třeba si pohrát
co chceš slyšet více a co méně a když se to povede tak je to super.Můžeš bručet jak medvěd a pořád se slyšíš krásně.Je to jen můj názor,ale jsem rád že se někdo ptá.Nikde jsem toho moc nenašel kdo by napsal nějáké info o používání.Zatím zdar

Uživatelský avatar
duri
Příspěvky: 164
Registrován: 18.03.2009 7:06
Bydliště: Zlínsko

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od duri » 12.12.2009 14:42

Taky řeším odposlechy a přemýšlím o in ear, klidně by mohl být i drátový. Ale potřeboval bych to pro celou kapelu, tzn. 5 kusů....
Fender American standard stratocaster HSS, Jolana Diamant + MMK70 pickups, Takamine EG 523 SC, Furch Durango, VOX NT 15C1 CL, Boss ME 80.

Uživatelský avatar
Skiner
Příspěvky: 657
Registrován: 26.03.2007 18:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Skiner » 13.12.2009 2:43

A k čemu je to pro celou kapelu dobrý? Jste vokální kvintet?

Uživatelský avatar
duri
Příspěvky: 164
Registrován: 18.03.2009 7:06
Bydliště: Zlínsko

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od duri » 13.12.2009 12:22

Proč bysme měli být vokální kvintet? Odposlech potřebuje bubeník, kytaristi, klávesačka, basista... Nebo myslíš že by odposlech měli mít jen zpěváci??? To jsi mě rozesmál!
Fender American standard stratocaster HSS, Jolana Diamant + MMK70 pickups, Takamine EG 523 SC, Furch Durango, VOX NT 15C1 CL, Boss ME 80.

Uživatelský avatar
Skiner
Příspěvky: 657
Registrován: 26.03.2007 18:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Skiner » 13.12.2009 14:32

Dobrá, asi jste nějaká hafo profi kapela (no offense) hrající na obrovksých. Mě tento odposlech přijde podstatnej pro zpěváky, kteří potřebujou slyšet svůj zpěv, což je v klubecjh někdy problém. U bubeníků a dalších muzikantů, kterí maj na podivu svůj apec mi to přijde jako investice poněkud k ničemu.

Uživatelský avatar
woro90
Příspěvky: 2089
Registrován: 22.11.2008 16:40
Bydliště: Hoštka (Litoměřicko, Ústecký kraj)

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od woro90 » 13.12.2009 23:55

duri píše:Proč bysme měli být vokální kvintet? Odposlech potřebuje bubeník, kytaristi, klávesačka, basista... Nebo myslíš že by odposlech měli mít jen zpěváci??? To jsi mě rozesmál!
Kytarista sebe slyší z vlastního aparátu a není problém mu vedle něj prdnout odposlechovou bednu, basák mívá apec u bubeníka, takže se slyší navzájem, a většinou nebývá daleko od vyžhaveného aparátu kytaristy, podle kterého se drží melodické sekce, a hlavně mu do zad pere další odposlech. A klávesy se obvykle umisťují tak, že si klávesačka spíš stěžuje že slyší ostatní až moc než že neslyší, a může mít po straně pódia u sebe bedýnku, nebo může být blíž k okraji a mít na sebe namířenou jednu prdýlku. In-ear bych používal jen u pohybujících se členů kapely, jinde mi to přijde zbytečné. Bubeník nikam neuteče, tak může mít za sebou bednu. Klávesačka taky ne, pokud nemá keytar, basák se drží u bubeníka a kytaristu od svého milovaného aparátu odláká jen velmi krásná fanynka, a to až po koncertě. Možná u rockového kytaristy bych ten in-ear chápal, pokud má 100W fullstack či jinou obludu a má to vyhulené, aby se mu pořádně rozezpívaly fungl nové 6L6 a rectifier mu udělal pořádný "sag", pak nemůže slyšet nic jiného než svůj stack a je potřeba mu aspoň jedno ucho zacpat a pustit do něj ostatní. Ale takoví mívají za zády pěkně ostrého bubeníka, kterého nepřeslechnou, takže se ten význam zase poněkud ztrácí.
Na tenhle profil mi nepište, nefunguje. Funkční je woro90-1.
Hraju našrot na šrot: trubka Amati/Arigra po dědovi (patrně 1948), elektrika Behringer mojí rukou přeměněná v hrající žluté cosi -> homemade Woro90 signature Bazz Fuss -> Tesla Transiwatt 140 Studio + bedny že se o ně vždycky v noci přerazím, akustika Stamar KA-120, pár dalších akustik v různém stavu, homemade cajón bez strun ("rockový"), foukací harmoniky...

Uživatelský avatar
duri
Příspěvky: 164
Registrován: 18.03.2009 7:06
Bydliště: Zlínsko

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od duri » 15.12.2009 15:26

Jsem kytarista - zpěvák, kytaru slyším z svého aparátu za mnou, Bubeníka a basistu slyším velmi dobře. Můj zpěv z odposlechové bedny prachbídně, bubeník krom basy taky neslyší skoro nic, Pro klávesačku řeším kombo, takže už by měla být v poho - ale taky zpívá. Druhý kytarista taky sem tam zapěje a sem tam s námi hostuje akustický kytarista - zpěvák druhých hlasů...
Odposlechové bedny by musely být aspoň tři a je s nimi problém s napískáváním. Nepotřebuju bezdrátový in-ear, klidně mi může vést do ucha káblík... I všem ostatním, co chtějí slyšet to co potřebují, nebo je pro ně důležité!
Fender American standard stratocaster HSS, Jolana Diamant + MMK70 pickups, Takamine EG 523 SC, Furch Durango, VOX NT 15C1 CL, Boss ME 80.

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 686
Registrován: 11.05.2006 20:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od feki » 15.12.2009 20:49

JJ, používáme skapelou kabelem už dlouuho, velice dobré když si můžou namíchat klik i ostatní :-)
Kabílek mám přidělanej ke kytarovýmu, takže žádnej rozdíl v omezení nevidím - akorát v ceně. Je pravda že je na place mnohem víc kabelů, a delší příprava. Pokud máš mix s více než 4x aux stačí sluchátkový spliter.
Já si na to pořídil SM IN5 a problém i s nesimetr. a simetr. kabeláží vyřešen, pouštím si tam i sejmutej muj box mikrákem.
Jackson Soloist SL-3
Rack I. E-530/GSP1101/Engl E-840/2x Engl 112 Pro Stage/Line6 G90/Switch relay - Microdesignum./ FCB1010
Rack II. ADA MP2 / g-Major / FCB1010/ HB GPA-400 / 2X CAB. FANE V30 - 75W
PC - Live. NB - ASUS K73 (i7) / Liveprofessor Board / VST Poulin / Scarlett 2i2 /FCB1010

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 686
Registrován: 11.05.2006 20:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od feki » 15.12.2009 20:54

Jackson Soloist SL-3
Rack I. E-530/GSP1101/Engl E-840/2x Engl 112 Pro Stage/Line6 G90/Switch relay - Microdesignum./ FCB1010
Rack II. ADA MP2 / g-Major / FCB1010/ HB GPA-400 / 2X CAB. FANE V30 - 75W
PC - Live. NB - ASUS K73 (i7) / Liveprofessor Board / VST Poulin / Scarlett 2i2 /FCB1010

Uživatelský avatar
duri
Příspěvky: 164
Registrován: 18.03.2009 7:06
Bydliště: Zlínsko

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od duri » 16.12.2009 8:30

Konečně dobrá rada a ne přesvědčování o jiném řešení problému! Díky! I za schéma! :D
Fender American standard stratocaster HSS, Jolana Diamant + MMK70 pickups, Takamine EG 523 SC, Furch Durango, VOX NT 15C1 CL, Boss ME 80.

Uživatelský avatar
duri
Příspěvky: 164
Registrován: 18.03.2009 7:06
Bydliště: Zlínsko

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od duri » 16.12.2009 23:06

Myslím, že by šlo použít i toto, ne?

http://www.osvetlovac.cz/detail/377/WPA-6600/
Fender American standard stratocaster HSS, Jolana Diamant + MMK70 pickups, Takamine EG 523 SC, Furch Durango, VOX NT 15C1 CL, Boss ME 80.

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 686
Registrován: 11.05.2006 20:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od feki » 17.12.2009 9:08

Taky jsem studoval WPA600 ( http://www.equipson.es/img/catalogos/sonido_09.pdf ) ale je to spíše sluchátkový distributor pro šest sluchátek. Má sice 6x in a auxem si můžeš navolit poměr vsupního signálu pro ostatní výstupy, ale za ty samý prachy mám IN5 kde má dva výstupy sluch. hlavně vynikajicí dva mic preampy s phantonem, recording out / in a hlavně pokad tam nacpeš od každího zařízení nějaké kabely funguje jako di-box, takže můžeš symetrické i nesymetrické . Stejně tak i výstup má sym/nes. Opravdu výceůčelové zařízení.
Doma ho používám zase na recording, a hlavně na zkoušení s mp3 diskem abych nemusel zapínat počítač a v lkidu zkoušel na sluchátka. Taky do budoucna pokud pořídím nějakej wriles monitoring pořád mám dost audio výstupů. Taky s tím ostatním klukům z kapely posílám pro monitring kytaru, přece jen cestou do mixu a přes aux cesta zpět do dalšího nejakého spitru vytvoří určitou latenci - hlavně je to znát když máš klika do ucha přímo ze seqvenceru na podium, pak je to NEHRATELNÉ!!!
Jinak dost věcí včetně IN5 jsem nakoupil u : ( Registrace v češtině ) http://www.musikhaus-korn.de/Seiten/Int ... seite.aspx
konkrétne: http://www.musikhaus-korn.de/SM-Pro-Aud ... 14524.aspx
Tak si srovnej ceny u nás :-))))
Jinak prachy jsem poslal na ůčet / komunikace okamžitá / do týdne byl doma - ne jako u Thomanna !!!
nějaké info mam taky na webu http://feki.webnode.cz/news/sm-audio-in ... interface/
Tak si to pořádně rozhodni :-)
Nechci tím co mám nijak někoho lámat aby si to pořídil taky, ale tento výběr mi pořes několik for včetně zvukařských trval asi rok, a ted vím že jasem udělal dobře.
Jackson Soloist SL-3
Rack I. E-530/GSP1101/Engl E-840/2x Engl 112 Pro Stage/Line6 G90/Switch relay - Microdesignum./ FCB1010
Rack II. ADA MP2 / g-Major / FCB1010/ HB GPA-400 / 2X CAB. FANE V30 - 75W
PC - Live. NB - ASUS K73 (i7) / Liveprofessor Board / VST Poulin / Scarlett 2i2 /FCB1010

Uživatelský avatar
duri
Příspěvky: 164
Registrován: 18.03.2009 7:06
Bydliště: Zlínsko

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od duri » 17.12.2009 13:04

Jasné! Díky za rady, promyslím a zhodnotím, co bude pro mě lepší. V tom Musikhausu je cena dobrá, u nás jsem viděl nejnižší něco přes 4k. Každopádně mám o čem přemýšlet, škoda, že to nejde někde zapůjčit a vyzkusit, no, nějak se s tím poperu.
Fender American standard stratocaster HSS, Jolana Diamant + MMK70 pickups, Takamine EG 523 SC, Furch Durango, VOX NT 15C1 CL, Boss ME 80.

Uživatelský avatar
Steve Yzerman
Příspěvky: 209
Registrován: 18.08.2008 14:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Steve Yzerman » 28.12.2009 19:31

Moc mě těší, že jsem narazil na toto téma, protože o odposlechu přemýšlím...

Jsem zpívající kytarista (rock-crossover) a v nářezových pasážích mám velké problémy slyšet zpěv.
Ovšem 17.000,- na odposlech nemám. Proto se chci zeptat, v čem je tak zásadně horší ten LD SYSTEM LDMEI100 (cena cca.5.500,- = už je v mé cenové relaci). Nepotřebuju do ucha nějakou super-mega-kvalitu, ale abych se slyšel. (V klubech to většinou bývá na prd :(

Díky za jakékoliv nápady, připomínky...
PRS SE Custom 22 GREY, Rockwell Red-trip 120, boxy A+B 4x12 Celestion Vintage 30, 2x Mesa Thiele 1x12, BOSS DD3, BOSS NS-2, TC Electronic Polytune, BOSS BCB-60, Fernandes Power Bass Japan 1977, Hartke HA3500
http://bandzone.cz/intouch
http://bandzone.cz/we2

Uživatelský avatar
rain
Odborník
Příspěvky: 1251
Registrován: 3.03.2008 19:14
Bandzone: http://bandzone.cz/hardrain
Bydliště: Zlín - Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od rain » 22.01.2010 15:12

Taky tuto problematiku začínám(e) taky řešit. Pro začátek teda po drátě. Kolega už má mixík http://kytary.cz/behringer-xenyx-502/HN086490/ a in ear sluchátka AKG, před mix si dává ještě limiter protože má strach o uši... Zatím se to jeví dobře a není to ani nijak velká investice pro každého člena kapely. On to už zkoušel na několika akcích, já zatím jen ve zkušebně. Navíc bubeník si může přimíchat klik, kytaristé, klávesáci atd. svůj nástroj dle vlastního uvážení... Tento systém jsem viděl u několika polo/profi kapel které odehrají nějakých 150 vystoupení ročně a jsou s tímto řešením spokojeni i když by na bezdrát měli. Nicméně sólo zpěvák bude potřebovat bezdrát...

Favor
Příspěvky: 208
Registrován: 8.09.2010 10:19
Bydliště: Praha

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Favor » 27.07.2011 8:32

Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli existuje nějaké dobře fungující použitelné řešení in-ear monitoringu do 10tis. Koukal jsem třeba na tohle:
http://kytary.cz/db-technologies-iem-1100n/HN099272/

Díky.
Furch D22 SR12, Crafter SA TM VS, Fender American Standard Telecaster

Uživatelský avatar
Steve Yzerman
Příspěvky: 209
Registrován: 18.08.2008 14:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Steve Yzerman » 27.07.2011 8:48

Favor píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli existuje nějaké dobře fungující použitelné řešení in-ear monitoringu do 10tis. Koukal jsem třeba na tohle:
http://kytary.cz/db-technologies-iem-1100n/HN099272/

Díky.
Přesně tenhle in-ear mám a není s ním nejmenší problém. Bohužel ho nemohu porovnat s jiným (dražším) modelem, třeba od Shure. Každopádně se výborně slyším, reguluju si samostatně hlasitost sluchátek. Výhodou je určitě kovová konstrukce a 2 vstupy (to znamená, že si tam můžeš poslat ještě jeden nástroj např. nezávisle na zvukaři -> používám to tak). V přijímači mám 9 voltovou kvalitní nabíjecí baterii, takže s energií nevidím problém. Má to v sobě i zabudovaný limiter.
Co mě ale malinko vadí je "tuhost" XLR vstupu -> ten tam jde strašně ztuha. Ale to je nejspíše problém jen konkrétně u mého kusu a vyřešil jsem to tak, že jsem prolezl elektro a zkoušel XLR, který tam šel nejsnáze. Problem solved.
Spíš by mě zajímal názor nějakého odborníka, který by ho porovnal s dražšími kousky...
PRS SE Custom 22 GREY, Rockwell Red-trip 120, boxy A+B 4x12 Celestion Vintage 30, 2x Mesa Thiele 1x12, BOSS DD3, BOSS NS-2, TC Electronic Polytune, BOSS BCB-60, Fernandes Power Bass Japan 1977, Hartke HA3500
http://bandzone.cz/intouch
http://bandzone.cz/we2

Favor
Příspěvky: 208
Registrován: 8.09.2010 10:19
Bydliště: Praha

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Favor » 27.07.2011 9:11

Steve Yzerman: Díky moc za ochotu a rychlou odpověď.

Funguje to tak, u těhle mašinek, že si tedy ve sluchátkách mohu nastavit sílu signálu mixu zbytku kapely a pak svůj hlas?

Díky.
Furch D22 SR12, Crafter SA TM VS, Fender American Standard Telecaster

Uživatelský avatar
Steve Yzerman
Příspěvky: 209
Registrován: 18.08.2008 14:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezdrátový in-ear monitoring

Příspěvek od Steve Yzerman » 27.07.2011 9:41

Takhle by to v podstatě také mohlo fungovat, ale zvukař by se na tebe asi moc hezky nedíval, protože by jsi mu vlastně "sežral" 2 výstupy z mixu (pokud má zvukař, jako ten náš, jen 6-8 výstupů, nebude moc rád protože pokud má na podiu 8 lidí in-ear, nemuselo by zbejt na toho posledního). Ale pokud máš svůj výstup (například z vokálového efektu, nebo nějakého minimixíku), tak to potom pujde!

1) Do prvního vstupu dáš XLR od zvukaře a namixuješ si tam všechno co potřebuješ krom zpěvu -> kytary, bubínek, kick, basu, klávesy atd atd... Do druhého vstupu strčíš výstup ze svého vokálního efektu/mixíku a máš v podstatě nazvučenej zpěv do uší. Potom si můžeš tyto dva kanály regulovat (jen hlasitost, equalizér tam není!) sám a nemusíš nikomu říkat. První kanál kapela x druhý kanál můj zpěv...

2) Nebo sebereš ty dva výstupy zvukaři a uděláš to v podstatě stejně -> na prvním kanálu si nastavíš celou kapelu a do druhého jen tvůj zpěv. Potom je princip stejný jako u prvního případu.

Jestli jsem to napsal hodně složitě a nesourodě, tak se omlouvám :)

EDIT: Jinak ten poměr dvou kanálů se reguluje (bohužel) na vysílači. Takže když to máš dané někde dál, musíš k tomu dojít. Na krabičce co máš za pasem se šteluje jen CELKOVÁ hlasitost už zmixovaných kanálů...
PRS SE Custom 22 GREY, Rockwell Red-trip 120, boxy A+B 4x12 Celestion Vintage 30, 2x Mesa Thiele 1x12, BOSS DD3, BOSS NS-2, TC Electronic Polytune, BOSS BCB-60, Fernandes Power Bass Japan 1977, Hartke HA3500
http://bandzone.cz/intouch
http://bandzone.cz/we2

Odpovědět

Zpět na „Zpěv“