brousící rádius blok

Stavba a úpravy nástrojů všeho druhu
Odpovědět
Funny
Příspěvky: 47
Registrován: 5.12.2014 7:22
Bydliště: Tábor

brousící rádius blok

Příspěvek od Funny » 3.05.2015 8:04

Čau
Chci se zeptat jestli by se dal nějak doma vyrobit rádius blok na broušení tak 20".

Uživatelský avatar
kocour
Odborník
Příspěvky: 838
Registrován: 22.09.2009 17:47
Bydliště: u Stuttgartu
Kontaktovat uživatele:

Re: brousící rádius blok

Příspěvek od kocour » 3.05.2015 13:42

Funny píše:Čau
Chci se zeptat jestli by se dal nějak doma vyrobit rádius blok na broušení tak 20".
:?: ===== :!:
Nejdříve si udělej šablonku pro daný radius
download/file.php?id=2673&t=1

Potom nastavitelný přípravek pro vytvoření plochy o daném radiu(su)
download/file.php?id=2688&t=1

Z MDF tlouštky 3 mm nařež 20 ks lamel 30 x 220 mm :wink:
a vyber si:
Radius-Blocks_979.jpg
zleva: slepené lamely -- sešroubované lamely -- otisk do epoxidu s plnivem (piliny)
a zbytek je popsán tady:
nastroje/technicka-priprava-vyroby-t24070.html
:?: -kcr-
Strato Collins / Tele H-Btn / Axis (MM copy) / Yamaha EZ AG midi / VOX Pathfinder 10 / E-piano Yamaha / TurboCAD 15 2D / www.yitars.de

Funny
Příspěvky: 47
Registrován: 5.12.2014 7:22
Bydliště: Tábor

Re: brousící rádius blok

Příspěvek od Funny » 3.05.2015 15:59

děkuju moc

Uživatelský avatar
hatrson
Příspěvky: 159
Registrován: 19.11.2010 19:10
Bydliště: České Budějovice, Brno

Re: brousící rádius blok

Příspěvek od hatrson » 4.02.2016 19:47

Zdravím,
nerad oživuju staré téma, ale v threadu "Technicka příprava výroby" by to asi bylo vzhledem k datu původního příspěvku ohledně bloku s radiem nepřehledné.

A teď k mýmu dotazu. Neprohne se ten plech v tom aparátu, který navrhl kocour, spíše než do kruhového oblouku, tak do hyperboly? Nebude to kruhový oblouk (resp. půlkružnice) jen ve chvíli, kdy délka toho plechu bude polovina obvodu kružnice o daném radiu a vzdálenost úchytů bude roven diametru kružnice? Když tak mě opravte, jestli se mýlím. Nejsem žádný matematik. ;)

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2720
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: brousící rádius blok

Příspěvek od kmensik » 5.02.2016 16:25

Máš pravdu. Nicméně i s tím se dá vybrousit pěkný "rádius". Uprostřed té křivky bude rozdíl oproti kruhu zanedbatelný. I moje sklo ohnuté do oblouku je na krajích plošší než uprostřed a funguje krásně.

martina72
Nedůvěryhodný žvanil
Příspěvky: 1373
Registrován: 11.04.2013 8:42

Re: brousící rádius blok

Příspěvek od martina72 » 5.02.2016 16:33

hatrsone, ono je to tak trošku fuk, v těchto rozměrech. Na kytaru se hraje tak dynamicky, že nějaká strojařská přesnost je úplně zbytečná. Já si dokonce troufám tvrdit, že nejkomfortnější hmatník by byl ten, který má po délce profil proměnný a ještě k tomu nikoliv jako část kruhu. Ale nevyžaduji.

Kód: Vybrat vše

Administrátorem zablokovaný účet. Uživatel nemůže přispívat ani používat soukromé zprávy.

Uživatelský avatar
hatrson
Příspěvky: 159
Registrován: 19.11.2010 19:10
Bydliště: České Budějovice, Brno

Re: brousící rádius blok

Příspěvek od hatrson » 5.02.2016 16:53

OK, díky za vysvětlení. ;) Mám v plánu odpražcovat basu a pak hmatník zalít epoxidovou pryskyřicí. Proto potřebuju radius blok, abych to pak vybrousil do požadovaného profilu. No a samozřejmě dávat 400 - 500 kaček za předem zabroušený dřevěný špalek je podle mě blbost. :) Ale to už je OT.

Odpovědět

Zpět na „Nástroje“