http://bandzone.cz/kyanid
Den 1. – Bum, prásk , ratata
Přijíždí kapela, řítí se do studia a stěhují všechny možný i nemožný cajky. Po krátké diskuzi je stěhování zastaveno a věci se nosí z5 do auta a ve studiu se kompletují pouze bicí. Po chvíli se začíná rýsovat poměrně větší sada - kick Premier, snare Mapex, 2x tomtom a 2xfloortom tama. Plechů je poměrně málo – HH, 2x Crash a Ride – všechno myslím Meinl... Po krátkém poslechu se rozhoduji, že bicí budu snímat raději čínskou sadou T-Bone. Bohužel mi po letech už jeden tomovej mikrofon vyhnil nebo ho bubeníci rozmlátili, takže nejhlubší tom byl snímanej Shure C606. Na snare byla shora použita Beta57 – mám jí raději než SM57... HH sejmuta T-bone SC140. Po suchém poslechu sady jsem se rozhodl, že room bude lepší nebrat – bylo by to akorát zbytečně zabraný místo na HDD.

Po chvíli bubeníkova rozcvičování jsem již měl srovnaný gainy a mohlo se začít ládovat matroš... Pracně jsem vyráběl tempo-tracky, načež jsem zjistil, že bubeník není schopen hrát s clickem – no vypadá to ještě na zábavu... Čili clil do ucha zrušit, naopak přidat pomocnou kytaru pro orientaci. Pomocnou kytaru jsem bral přímo linkou, v Cuase jí zakresloval nativním Amp Simulátorem a přes monitoring posílal bubeníkovi do ucha. Ta kytara měla takhle až nečekaně dobrej zvuk. Určitě to na nějakých jiných projektech využiju. A začalo se točit. Během asi pěti hodin postupnýho recordingu a přestávek se povedlo nahrát 13 bicích základů, který po lehkých korekcích pomocí apEQ zněj docela solidně. apEQ je vydařenej a ne moc drahej EQ, kterej kombinuje n-pásmovej parametrickej equalizer a spektrální analyzer a má i docela pěknej zvuk – rád ho používám, protože díky analyzeru jsem schopen namdelovat pootřebnej zvuk mnohem rychlejc.

Po natočení bicích kapela odjela na štaci a já si v klidu udělal takovou malinkou předmíchačku bicích. Bicí míchám na několik sběrnic – většinou používám jednu sběrnici na bubny, druhou na pllechy a ve třetí to pojím dohromady, u tohoto projektu přemýšlim ještě nad samostatnou sběrnicí na tomy. Dokonce zvažuju, jestli vůbec budu kick a snare podkládat nějakým samplem a nebo rozvrstvím původní. Ono ucelenou představu o tom, jak nakonec budu míchat bicí a koneckonců všechno ostatní si udělám až poo náběrech, kdy už bude jasný, jakým směrem se muzika ubírá a co bude pro výsledek nejlepší. Nicméně na sběrnici s bubnama jsem použil UAD PultecEQ na přidání jasnosti a „punche“, plechy, který byly takový protivně řezavý jsem zatím pooměrně hrubě zkomprimoval, ale i tak si zachovaly svůj charakter a tyhle dva signály jsem slepil pomocí UAD LN1176SE.
Druhý den, když přijeli kluci točit dál, divili se, kolik se ty bubny posunuly vpřed. A točila se basa. Basa šla do preampu nějakýho warwick zesilovače a z toho jsem vytáhl PRE-EQ DI – zvuk byl poměrně dobrej a dostačující, obzvlášť vzhledem k nástroji. Basu jsme nahrávali asi dvě hodiny, než 4 tracky před cílem basa nevydržela a povolila jí struna. A jelikož náhradní struny se snaží dorazit už 14 dní a moc jim to nejde, basa byla odložena na příště.
Kytara se točila přes MB Triple Recto, 4x12 Kustom Quad box, kterej hraje na jeho finanční úroveň nezvykle dobře. Snímáno to bylo Betou 57. Chvíli se laborovalo s poozicí, ale asi po 30 minutách se našla taková, že nebylo třeba dávat room-mic. Na kytaru se najelo asi 8 backing tracků, každej 2x, aby pak byla možnost vymíchat kytaře větší prostor a tím víceméně bylo nahrávání odloženo na další víkend.
Jinak kluci jsou na svůj věk poměrně šikovní, takže počítám, že do konce října budu mít náběry hotový.
Ukázky přidám po víkendu – nějak jsem teď línej chodit do studia a exportovat. Ale docela se těším na míchačku