Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Odpovědět
Pikus
Příspěvky: 1625
Registrován: 2.12.2008 17:48

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Pikus » 6.05.2018 19:29

hmm... a nemůže to, že ti to měnilo charakter zkreslení být tím, že zkreslení dosahuješ přebuzením koncového stupně, zatímco při zapojení krabičky dojde k přebuzení předzesilovače? A tedy to má krapet jiný charakter? Co jsi měl za krabičky a aparáty, že ti to "nesedlo"?

Já třeba lampu používám v oblasti lehkýho crunch zvuku, kdy jemnou hrou dostanu relativně čistej na doprovod (případně doladím poťákem na kytaře) a naopak větším říznutím dostanu zvuk alá ACDC. V týhle dynamice toho mýho Marshalla (kopie 1974x) máloco předčí. No a na sóla se dokopávám lehkým overdrivem/distortionem, kterej zvuk krapet přikreslí a zároveň více vybudí aparát... a jsem s tímhle řešení naprosto spokojen :)

Uživatelský avatar
Alternátor
Příspěvky: 974
Registrován: 19.04.2011 10:50
Bydliště: Severočesko

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Alternátor » 10.05.2018 13:16

Kdepak, koncem nekreslím, to by mě sousedi vykuchali zaživa. Vždycky jsem si představoval pedál plnící účel druhého preamp gainu přímo na aparátu, akorát trošičku víc vytočeného. Čili že základní nastavení jen dokopnu krabkou a dostanu se na stejnej zvuk, jako bych měl na vyšší úrovni nastavení gainu. Nechci tu vypisovat všechny kombinace s výsledkem na zvuk, jednak jich bylo hodně a jednak už si všechny pořádně nevybavím, protože některý krabky se u mě neohřály ani týden. Nicméně se jednalo o aparáty Blackstar HT1, Laney LC15, LC30, LX35, Marshall MG30, JCM1, DSL15c s různými krabičkami. Výsledek byl vždycky ten, že to měnilo charakter zvuku přidáním nebo naopak ořezem výšek, basů, středů, což se mi při stažení/přidání volume u kytary nestane. Jediná situace, kdy jsem byl bez krabičky v háji, byla s Behringer Overdive/Distortion a mým prvním kombem značky Coxx, který mělo naprosto otřesný zkreslení a tak jsem kreslil přímo z krabičky do clean kanálu, čili ne jako nakopávadlo. Ale na tyhle temný časy radši vzpomínat nechci :D
FokusH Les Paul Standard -> D'Addario EXL 116 -> Planet Waves Circuit breaker -> Marshall DSL20CR
Takamine GD20 NS->D'Addario EXP 16
trsátka Dunlop Ultex

antoninstrnad
Příspěvky: 14
Registrován: 20.09.2015 15:26
Bandzone: https://bandzone.cz/antoninstrnad
Bydliště: Kdyně
Kontaktovat uživatele:

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od antoninstrnad » 12.02.2019 19:44

Zdravím,
omlouvám se jestli je to moc mimo téma, ale nikde jsem to nenašel.

Má někdo praktickou zkušenost s kytarovým koncákem třídy D, PWM (Pulse Width Modulation) ? ( někdy se to nazývá digitální zesilovač ).
Třeba konkrétně tohle:
https://www.thomann.de/cz/harley_benton_gpa_400.htm

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3129
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Demilich » 13.02.2019 10:54

Co jsem někde četl (dost možná právě někde tady na fóru) tak tyhle Dčkové konce se masivně do kytarových aparátů nikdy nedávaly, protože to tím PWM údajně neumí dobře podat ony kýžené kytarové frekvence. Jinak řečeno: Na kytaru to zní nahovno. Jestli to ale je pravda netuším. Ve světě baskytar to funguje výborně a zní naprosto vpohodě. Takto udělané zesíky jsou supermalé a lehké a přitom kopou klidně 500 watt. Kámoš měl G&K MB200 a ta zabíjela.
Zřejmě fakt nějaký důvod bude, jinak by obdobné kytarové hlávky jistě vznikly a ujaly se...
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)

Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Pigtronix FAT Drive, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, EHX Cathedral, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Lexicon IONIX U82S, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2271
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Fořt » 13.02.2019 11:09

Pokud vím, tak ten koncák HB si pořizují majitelé Kemperů. Taky se to používá do malých zesíků velikosti kytarové efektové krabičky, hlavně jako záloha při výpadku zesíku. Např. EHX Caliber 22 a Magnum 44. Nebo Mooer má něco podobného, primárně ke svým digitálním preampům.
Naposledy upravil(a) Fořt dne 13.02.2019 12:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
José
Příspěvky: 1274
Registrován: 26.11.2010 17:00
Bydliště: Praha

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od José » 13.02.2019 11:55

S frekvencema mi to přijde jako technická blbost, viděl bych to spíš v konzervativnosti kytarového světa (vždyť velká většina aktivek např oblíbená RCF ART 712, které se zmiňovanejma frekvencema problém fakt nemají, disponují d-class zesíkem). Jen musíš počítat s tím, že to má konečnou a ne úplně skvělou životnost (je to jen mizerně opravitelné). A rovněž nemůžeš počítat s tím, že watty na tehle "lowendech" odpovídají. Co si tak matně pamatuju, tak Slávek Šámal říkal, že zrovna ten GK MB200 měřili a výsledek tuším byl okolo 70W.
Kemper power head má taky d-class, ne? Jak jinak by se dostali na 600W/6.25kg. Positive Grid Guitar mini head, Yamaha THR100 a jistě další to to samé.
Dokonce jsou zesáky velikosti podlahových efektů tímto zesem disponující, třeba BlueGuitar AMP.

qwer
Odborník
Příspěvky: 3466
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od qwer » 13.02.2019 12:52

Tak ono se to v dnešním kytarovém světě používá celkem často - různé malé digitálky s class D koncem dělá spousta výrobců, stejně jako analog s D koncem. V "tradičním" aparátovém světě to ale neuvidíme, a to z řady důvodů:

- není tam téměř žádný vztah aparát - reproduktor tak jako u klasického zesíku, znamenalo by udělat další emulaci k emulaci, to doplnit další emulací toho a toho a byli bychom u toho co už existuje teď

- není trh pro opravdu velmi výkonné kytarové zesíky, když nikdo nepotřebuje 200W lampáč, tak proč to nějak šolíchat pomocí D Class, aby to nevážilo 50 kilo. PS: ty výkony jsou dost úsměvné, pamatuji si, jak vítězoslavně přišli u Bad Cat s brzdou, která veme signál z aparátu a prožene to přes Class D konec 100W, nakonec to zesilovalo možná tak 20W lampáče, 50W lampáč bez toho jejich výtvoru byl pak hlasitejší než přes tu jejich 100W Class D na max. Aby to řvalo stejně jako 100W hlava, tak by to muselo imho dávat tak 300-500W.

- ono to má použití do PA, hodí se to i na basu a určitě se to hodí i na kytaru - na zesílení již hotového signálu z klasického aparátu (včetně sekce koncových lamp a repro/popř. I.R. simulace) nebo jako zakončení nějaké simulace, kdy to prostě jen zesílím již hotové, ale už do toho nijak "nehrabu" (což klasický lampáč hrabe, a to moc)

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3129
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Demilich » 13.02.2019 13:15

qwer píše:
13.02.2019 12:52
...
- není tam téměř žádný vztah aparát - reproduktor tak jako u klasického zesíku, znamenalo by udělat další emulaci k emulaci, to doplnit další emulací toho a toho a byli bychom u toho co už existuje teď
Tomu nerozumím. Dokázal bys to nějak vysvětlit?
qwer píše:
13.02.2019 12:52
...
- ono to má použití do PA, hodí se to i na basu a určitě se to hodí i na kytaru - na zesílení již hotového signálu z klasického aparátu (včetně sekce koncových lamp a repro/popř. I.R. simulace) nebo jako zakončení nějaké simulace, kdy to prostě jen zesílím již hotové, ale už do toho nijak "nehrabu" (což klasický lampáč hrabe, a to moc)
Tohle taky... Proč by ten D konec měl zesilovat již signál s IR simulací boxu, když za ním reálně kytarový box bude?
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)

Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Pigtronix FAT Drive, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, EHX Cathedral, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Lexicon IONIX U82S, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Uživatelský avatar
José
Příspěvky: 1274
Registrován: 26.11.2010 17:00
Bydliště: Praha

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od José » 13.02.2019 13:48

damping factor? Vliv reálné okamžité impedance na chování výstupáku?

qwer
Odborník
Příspěvky: 3466
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od qwer » 13.02.2019 13:49

Demilich píše:
13.02.2019 13:15
qwer píše:
13.02.2019 12:52
...
- není tam téměř žádný vztah aparát - reproduktor tak jako u klasického zesíku, znamenalo by udělat další emulaci k emulaci, to doplnit další emulací toho a toho a byli bychom u toho co už existuje teď
Tomu nerozumím. Dokázal bys to nějak vysvětlit?
qwer píše:
13.02.2019 12:52
...
- ono to má použití do PA, hodí se to i na basu a určitě se to hodí i na kytaru - na zesílení již hotového signálu z klasického aparátu (včetně sekce koncových lamp a repro/popř. I.R. simulace) nebo jako zakončení nějaké simulace, kdy to prostě jen zesílím již hotové, ale už do toho nijak "nehrabu" (což klasický lampáč hrabe, a to moc)
Tohle taky... Proč by ten D konec měl zesilovat již signál s IR simulací boxu, když za ním reálně kytarový box bude?

Vždyť vztah aparát - reproduktor (nebo spíš cela bedna), to je to, na čem si zatím lámají zuby téměř všechny "brzdy". Reprák se prostě nechová jako klasický odpor, jeho impedance se mění v závislosti na frekvenci, kterou má přehrát. A pak do toho vstupuje ještě bedna, která dává nebo naopak nedává tomu repráku možnost se nějak pohybovat, což se opět odráží na tom vztahu. Navíc i ten aparát funguje podle toho, co mu ten reprák "dodá" zpět. To je vše velmi zjednodušeně řečeno, ale jde bez problému najít mraky informací, tady tím se poslední roky zabývá skoro celý kytarový průmysl :) Schválně si poslechni IR na stránce celestionplus.com - jak se liší zvuk zavřené a otevřené 112 bedny. No a koncový filtr v D class tady tomu vztahu asi zrovna moc nepřeje, prostě tam nic takového nevznikne, takže se to bude chovat jinak než ten lampáč. Neříkám že hůř nebo líp, prostě to bude jiné, nevěrné předloze, takže by na to museli napařit nějaký další filtr nebo algoritmus, aby to chování té předlohy emulovalo. A ten další dotaz, to je vlastně to samé - když necháš přehrát signál s IR přes širokopásmové bedny, tak to možná bude věrnější než signál bez IR přehraný kytarovou bednou, ale tady už se teda fakt dostáváme do fáze dost velkých polemik a taky k tomu proč to takhle dělat, když jde většinou o to dostat ten hotový signál do PA a kytarovým boxem už se buď nezabývat vůbec nebo jej brát vyloženě jako odposlech.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3426
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od torst » 13.02.2019 14:27

Takže, déčkové (digitální) koncáky : Máte někdo zkušenost? Ano, na tři z nich jsem psal recenzi do Muzikusu ( BluGuitar, Taurus a MOOER Littletank). První dva měly integrovanou mini elektronku (Nanotube a pod.) tím pádem jejich koncák (např. po připojení lepšího preampu do výkonové sekce) hrál naprosto úžasně, lampově, čitelně. Bez jediné výhrady ! Ten MOOER tu elektronku neměl, takže hrál dobře, ale už to nebylo 100%. V malém a lehkém balení výkon velké hlavy bez výhrad. Na druhou stranu - ventilátor a neprověřená koncepce. Vyber si.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

antoninstrnad
Příspěvky: 14
Registrován: 20.09.2015 15:26
Bandzone: https://bandzone.cz/antoninstrnad
Bydliště: Kdyně
Kontaktovat uživatele:

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od antoninstrnad » 13.02.2019 17:08

Určitě zajímavé. Rozumím tomu tak, že k ampmodelingu, profilování - k "hotovým zvukům" - se to může hodit.
Ale kdybych ten déčkový koncák dal do mé sestavy : Di marzio Superdistortion DP100 - Marshall JMP1- ( "D" koncák ) - Celestion G12K-85, tak by to mohlo být taky, ale jako zbytečný kompromis.

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1799
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Tube Guru » 13.02.2019 19:35

Zdar, ano tak to je. Správně navrhnutý koncový stupeň ve třídě D zesílí lineárně to, co do něj vstupuje. To znamená, že nijak neovlivňuje barvu zvuku. Je třeba do něj pustit "hotový zvuk" např. z kvalitího předzesilovače nebo efektu. Koncák ve třídě D to jen výkonově zesílí a to s vysokou účinností jinak nedosažitelnou.
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

simiruz
Příspěvky: 606
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od simiruz » 14.02.2019 7:57

antoninstrnad píše:
13.02.2019 17:08
Di marzio Superdistortion DP100 - Marshall JMP1- ( "D" koncák ) - Celestion G12K-85
Bude to hrát stejně, jako když použiješ libovolný tranzistorový zesilovač. Na první poslech se digitální konec neliší od tranzistorového. Pokud máš doma nějaký hifi zesilovač, tak si vyzkoušej, jak to bude znít. Kompromis je to v tom smyslu, že to nenahradí lampový konec, který zvuk dále zkreslí.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3426
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od torst » 14.02.2019 8:47

Pokud použiješ "D" s tou doplňující elektronkou (BluGuitar, Taurus), bude to hrát stejně, jako když použiješ lampový zesilovač. Na první i třetí poslech se nebude "D" lišit od lampy. Porovnával jsem s koncákem kopie JCM800 a Engla Thunder. To déčko hrálo stejně, resp. čistěji a hlasitěji. Přitom stejná čitelnost všech tónů. nic se neslévalo, nemizelo. Poslouchal jsem to fakt pozorně a hlavně jsem takhle porovnával koncák PV Transtube, který je taky výborný, ale tý lampě se nevyrovnal, prostě trochu ten akord "zamáz" . "D" s lampou-naprostá dokonalost (A opět srovnání - MOOER Littletank - lampu nemá - zvuk jednoznačně pokulhává).
Samozřejmě - neměl jsem VOX ani Mesu nebo 5150. Ale ty mé dva apce "lampový" déčko krásně převálcovalo. Samozřejmě rozumím těm specifikám spešl apců, který se kouřej naplno, aby kreslily koncem. Pochopitelně, tohle by digikonec nezvlád. Píšu jen zkušenost z té své srovnávačky.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2271
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Fořt » 14.02.2019 9:47

Jen bych chtěl podotknout, že zesilovač třídy D není digitální. Žádné nuly a jedničky, žádný AD - DA převodník. Pokud se nepletu, tak je tu spíš paralela ke spínanému zdroji.
https://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier
Zajímavé je, že EHX Caliber 22 a Magnum 44, zvlášť ten první, pokud se ohulí, se chovají podobně jako lampový konec, tj. kreslí, a to docela přijatelně, ne až tak fuzzovitě jako tranzistory (tedy většinou; pamatuju si před 30 lety na kluka z kolejí, který tam valil do přehuleného magiče Tesla Condor, a ono to hrálo spíš jako Overdrive než fuzz, ostatně Blackmore prý používal něco podobného), a rozhodně ne jako digitální clipping.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3426
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od torst » 14.02.2019 10:17

Samozřejmě, s digitálem to nemá nic společného, je to chybné pojmenování, ale asi se vžilo jako úzus, asi podobně jako když se o vibrátu mluví jako o tremolu. Správně je ten spínanej zdroj nebo tak nějak. Souhlas.
Pro mě je měřítkem úspěšnosti té "lampovosti", že se tón v akordu ani při silném zkreslení nesleje do jedné hmoty, ale jsou zřetelné jednotlivé tóny. A to umí jen lampa nebo D+nanotube.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

simiruz
Příspěvky: 606
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od simiruz » 14.02.2019 11:03

Fořt píše:
14.02.2019 9:47
Jen bych chtěl podotknout, že zesilovač třídy D není digitální. Žádné nuly a jedničky, žádný AD - DA převodník. Pokud se nepletu, tak je tu spíš paralela ke spínanému zdroji.
Nevím jestli má smysl se v tom pitvat, ale já bych řekl, že digitální je. Na začátku se signál rozbije na obdélníkový signál, který znamená buď 0 - proud neteče vůbec nebo 1 - koncové tranzistory jsou otevřeny naplno. A mění se frekvence změn 0-1. Je to jiný převod než klasický AD-DA převodník, ale princi je stejný - buď stav 0 nebo 1. Oproti analogu se liší tím, že analog má kromě 0 a 1 ještě nekonečně mezipoloh. Z tohoto pohledu je "class D" digitální zesilovač.
Zdroj digitálních zesilovačů pak bývá spínaný.

Uživatelský avatar
José
Příspěvky: 1274
Registrován: 26.11.2010 17:00
Bydliště: Praha

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od José » 14.02.2019 12:03

Stejný názor jsem zastával už při téhle akademické debatě na baskytarovém fóru. Rozumné argumenty protistrany přikládám:

Kód: Vybrat vše

José napsal:
P.S. To jestli je analogová nebo digitální je, IMO, sporné, ten tranďák v Déčku nabývá 
pouze dvou diskrétních stavů, kde je ta analogovost? Jinak si myslím, že je to spíš 
akademická debata.

Aidamos napsal:
http://forum.avmania.e15.cz/viewtopic.php?f=1709&t=1124332

Šimi napsal:
Díky náčelníku, že ses mě zastal. Digit = číslo. Digitální = číslicový. Mohl bych se Josého
zeptat analogicky: kde jsou v Class D nějaký čísla? Nide, páčto tam nedochází k žádnému
A/D převodu, jen k PWM modulaci. Ale dost už off-topiku :-) Edit: ta šířka jednotlivých
PWM pulzů zůstává analogová a může spojitě nabývat libovolné šíře (samozřejmě má 
nějakou max šířku danou frekvencí oscilátoru a pokud je vstupní signál tan silný, že pulzy
přelezou max. šířku, dostaneme clipping)

José:
Jop, to víte že máte pravdu. Kupodivu jsem věděl i jak funguje. Mi jen přijde srandovní, 
jak na to všichni znalí reagují, přičemž mi nepřijde tak jednoznačné a odsouzeníhodné,
přestože sám bych označení digitál nepoužil. Žádný převodník tam (v koncáku) samozřejmě
(naštěstí) není. Nicméně, vzhledem k tomu, že ten tranzistor opravdu nabývá dvou stavů 
zapnuto/vypnuto resp. zavřeno/otevřeno, tak ty lze prezentovat jako čísla 0 a 1, což je 
úplně ten samý princip jako u běžného procesoru, ne? Takže dnes prakticky všechno
digitální (tedy konkrétněji, co v sobě má procesor), principiálně běhá jako 
otevřeno/zavřeno, tedy fungující stejně jako D-Class. Aneb tu je ta analogie. To že šíře 
pulzu je spojitá je jasné
Naposledy upravil(a) José dne 14.02.2019 12:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2271
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Fořt » 14.02.2019 12:10

Píšeš, že se v tom nechceš pitvat, a přesto to děláš. A pravdu myslím nemáš. V digi je 0 nula a 1 jednička. V class D je vypnutý stav nula a zapnutý už nese nějakou konkrétní hodnotu, není to vždy jen jedna a táž hodnota, jako 1 v digi. Tady si ta jednička nese "analogovou" informaci (šířka pulsu)
Edit: José mě předběhl …
Pro mě je podstatné, jak se to chová při přebuzení. Ukázek EHX Caliber 22 je na YT habaděj ...

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“