Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Odpovědět
Pikus
Příspěvky: 1548
Registrován: 2.12.2008 17:48

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Pikus » 6.05.2018 19:29

hmm... a nemůže to, že ti to měnilo charakter zkreslení být tím, že zkreslení dosahuješ přebuzením koncového stupně, zatímco při zapojení krabičky dojde k přebuzení předzesilovače? A tedy to má krapet jiný charakter? Co jsi měl za krabičky a aparáty, že ti to "nesedlo"?

Já třeba lampu používám v oblasti lehkýho crunch zvuku, kdy jemnou hrou dostanu relativně čistej na doprovod (případně doladím poťákem na kytaře) a naopak větším říznutím dostanu zvuk alá ACDC. V týhle dynamice toho mýho Marshalla (kopie 1974x) máloco předčí. No a na sóla se dokopávám lehkým overdrivem/distortionem, kterej zvuk krapet přikreslí a zároveň více vybudí aparát... a jsem s tímhle řešení naprosto spokojen :)

Uživatelský avatar
Alternátor
Příspěvky: 974
Registrován: 19.04.2011 10:50
Bydliště: Severočesko

Re: Fakta o rozdílech tranzistorů a lamp

Příspěvek od Alternátor » 10.05.2018 13:16

Kdepak, koncem nekreslím, to by mě sousedi vykuchali zaživa. Vždycky jsem si představoval pedál plnící účel druhého preamp gainu přímo na aparátu, akorát trošičku víc vytočeného. Čili že základní nastavení jen dokopnu krabkou a dostanu se na stejnej zvuk, jako bych měl na vyšší úrovni nastavení gainu. Nechci tu vypisovat všechny kombinace s výsledkem na zvuk, jednak jich bylo hodně a jednak už si všechny pořádně nevybavím, protože některý krabky se u mě neohřály ani týden. Nicméně se jednalo o aparáty Blackstar HT1, Laney LC15, LC30, LX35, Marshall MG30, JCM1, DSL15c s různými krabičkami. Výsledek byl vždycky ten, že to měnilo charakter zvuku přidáním nebo naopak ořezem výšek, basů, středů, což se mi při stažení/přidání volume u kytary nestane. Jediná situace, kdy jsem byl bez krabičky v háji, byla s Behringer Overdive/Distortion a mým prvním kombem značky Coxx, který mělo naprosto otřesný zkreslení a tak jsem kreslil přímo z krabičky do clean kanálu, čili ne jako nakopávadlo. Ale na tyhle temný časy radši vzpomínat nechci :D
FokusH Les Paul Standard -> D'Addario EXL 116 -> Planet Waves Circuit breaker -> Marshall DSL20CR
Takamine GD20 NS->D'Addario EXP 16
trsátka Dunlop Ultex

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“