Fázování signálu v DAW

Zvukové karty, sluchátka, procesory, software, akustika, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Avida Dollars
Příspěvky: 21
Registrován: 11.03.2016 8:56
Bydliště: Havířov

Fázování signálu v DAW

Příspěvek od Avida Dollars » 19.04.2017 14:22

Zdar,

je mi jasné, že co se týče třeba použití několika implusů na kytaru, je třeba hlídat fáze signálu. To samé platí i u bicích, kde různé vzdálenosti mikrofonu od zdroje snímaného zvuku taky můžou způsobit signálové odečty, které pak kurví zvuk. Samozřejmě není problém v DAW si s fázováním pohrát.

Má otázka je, zda-li by nebylo vhodné fázovat signál všech audio stop, které v projektu jsou. Ještě jsem se tedy nesetkal, že by to takhle někdo prováděl (vždy to bylo max. v rámci jednoho nástroje), tak by mě tedy zajímalo, zda-li se to vůbec dělá...

//to pavlii: díky za objasnění
Naposledy upravil(a) Avida Dollars dne 19.04.2017 15:13, celkem upraveno 1 x.
Ibanez RG 1996/Schecter KM-7 → Steinberg UR22 → Reaper 5 → Mercuriall Audio Software → Presonus Eris E5

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 5806
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fázování signálu v DAW

Příspěvek od pavlii » 19.04.2017 15:11

Nedělá - není důvod. Problém fázování se týká jen signálů, které spolu nějak mají co do činění třeba díky způsobu záznamu (zmíněny typicky bicí nebo snímání více mikrofony).

Takže když si vezmeme třeba dvě stopy, jedna klávesy a druhá kytara, obě (pro zjednodušení) nahrány postupně a libovolnou technikou. Není důvod bavit se o fázování, není mezi nimi žádný vztah (technicky vzato).

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

Odpovědět

Zpět na „Studio a recording“