Bazar hudební nástroje Hudební nástroje

Hudební fórum

Diskuze o všem, co souvisí s hudbou a hudebními nástroji.

Technika vybrnkávání

Tabulatury, noty, školy, kytarové techniky, cvičení ...

Technika vybrnkávání

Příspěvekod JimmyPage68 » 8.07.2010 13:49

Ahoj kytaristi,
nesnažím se tu zakládát nová témata, která už existují něco málo jsem tady o tom našel, ale vždy se tam řešili již konkrétní případy. Takže tady zákládám zvlášť vlákno, které by mohlo pomoci i ostatním. ád bych kdyby tu ti zkušení, kteří už prošli rukama učitelů z Lidovek apod. aby se s námi samouky podělili jak na to vybrnkávání. Jak už jsem psal jsem samouk a to vybrnkávání mi dělá problémy. Mám akustiku dreadnought a elektriku, což nevím jestli je třeba v tom problém, protože co vím tak většinou se vybrnkávání učí na klasice, kde jsou struny dál od sebe. Není to tak že chci jen vybrnkávat ale myslím, že je to také dobré umět. Takže k tomu problému při vybrnkávání akordů a jejich střídání se mi stává, že ty prsty na pravačce kterou vybrnkávám se občas zaškobrtnou, vybrnknou jinou strunu než jsem původně myslel. Jena to tedy nějaká technika jak právně držet prsty při vybrnkáváání, třeba konečky prstů nebo bříšky apod. ten kluk na tom videu na to musí mít určitě nějakou techniku. Díky za rady.

JimmyPage68

Re: Technika vybrnkávání

Příspěvekod Amid » 8.07.2010 14:39

Zpomal tempo, řekl bych, ře hraješ příliš rychle. Je lepší hrát pomalu a bez chyb než rychle a s chybama, ta rychlost časem přijde sama.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Amid

Příspěvekod Atkins » 8.07.2010 15:18

Cvičit, cvičit a cvičit - správné "strefování" se dostaví s určitým počtem odehraného materiálu.
Blues, folk, classic, jazz - nějaké akustiky a semiakustiky, basa a masterkeyboard..
Atkins

Příspěvekod Sadam.S » 8.07.2010 15:20

Přesně tak, je to jen o cviku a o tom, jak si prsty dokážou najít strunu - stejně tak, jako zezačátku musíš skládat prsty do akordů násilím a hypnotizovat hmatník, ale po pár měsících už ti to skáče samo