kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Strat, Les Paul, Tele, SG, semiakustické, ...
Odpovědět
stepan.dusek
Příspěvky: 58
Registrován: 11.10.2016 21:37

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od stepan.dusek » 22.05.2018 15:08

A co teprv takovy otrapove jako ja, co hrajou potichu, s minimalnim zkreslenim, ale v pokojicku a vybiraj si nastroje jenom podle vzhledu :D

Ladin
Příspěvky: 18
Registrován: 27.07.2016 19:24

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Ladin » 22.05.2018 15:48

Vážený pane Torste,
děkuji za podporu. Rozhovor v časopise Muzikus jsem četl.
I já jsem byl mladý, v některých věcem jsem šel tvrdě za svým, nedbaje rad starších. Životní zkušenosti jsou prostě nepřenositelné.
Mě na dnešní době nejvíce vadí, že lidé spolu nediskutují, nepolemizují, aniž by se navzájem hrubě neuráželi a nezatracovali jeden druhého. Navíc Ti, kdo o dané problematice vůbec nic neví, se chovají nejvíce agresivně. To je hlavní důvod, že s tím kdo pouze napíše, že o digitálu nevím nic a nenapíše v čem se pletu, nechci komunikovat. To je pro mě bohužel ztráta času. Myslel jsem si naivně, že podle kytar a aparátů, kterých jsem vystřídal už více a vlastním i některé opravdu "slušné" kousky, většinou koupené v USA, Vám můžu při jejich výběru poradit.

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1691
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od cherreda » 22.05.2018 16:40

Tomuhle teda říkám nešťastné entrée, nic ve zlém. :)

Ladine, jako jeden z nepoučených by Ti poradil toto:
Pokud máš přehled a zkušenosti, které máš chuť sdílet, bylo by lépe radit konkrétně u konkrétních problémů, odpovídat na jasné dotazy, klidně napiš recenze na nějaké konkrétní produkty, to by všechno bylo fajn. Prostě by ses měl nejprve zabydlet v komunitě a jsem si dost jistý, že spřízněné duše bys tu našel, viz Grockovy reakce. Časem pochopíš kdo je kdo a co má za sebou, případně před sebou. Jsou tu lidi od teenagerů po důchodce, každý komunikuje jiným stylem, někdo se bere vážně, někdo rád ironizuje - ale vesměs je všechno v mezích normální mezilidské komunikace a k nějakým excesům zde dochází zřídka.

Uživatelský avatar
starypard
Příspěvky: 383
Registrován: 29.08.2016 14:36

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od starypard » 22.05.2018 16:47

Ladine, rozhodně forum neopouštěj. Mi forum nakopalo p***l před pár lety taky (a mnohem víc), byť jsem hráč úplně malého formátu, se zanedbatelnými zkušenostmi a vybavením. Skousni to nedorozumění na začátku, jede se dál. Tvé zkušenosti budou zřejmě moc a moc užitečné. Pro mladé i starší.
Tož, vitaj, synku!

Ladin
Příspěvky: 18
Registrován: 27.07.2016 19:24

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Ladin » 22.05.2018 19:54

Tož tedy jste mě přemluvili.
Budu pro jistotu psát po menších odstavcích a kdyby Vám bylo něco nesrozumitelné nebo Vás to nebavilo, dejte mi vědět.
Než se pustíte do výběru kytary, je třeba rozhodnout se, který hudební styl chci hrát. V dnešní, překotně vyvíjející se době je nutné pochopit jak vlastně funguje analogový zesilovač a jak digitální konverze nebo simulace. Nevidím moc smysl kupovat drahou kytaru z vynikajících dřev a pak zvuk "prohnat" přes digitál. Vysvětlím proč. V digitální konverzi, tzn. převodu analogového signálu je pevně stanovena bitová hloubka a vzorkovací frekvence. Příchozímu signálu je v určitých pevných intervalech přisuzována jeho digitální úroveň, která je určena momentální velikosti zpracovávaného signálu. Pokud je signál na maximální úrovni, kterou je převodník schopen navzorkovat, výsledkem je maximální úroveň čísla v dvojkové soustavě (skládající se z nul a jedničkek). Pro představu, máme-li 3 bity, můžeme dosáhnout těchto úrovní : 000, 001, 010, 011, 100, 101, 110 a 111, kteréžto poslední číslo nám popisuje maximální hodnotu signálu, který je schopen tříbitový převodník zpracovat. Ve skutečnosti se používá větší bitové hloubky, např. 16, 24, 48 atd., abychom dosáhli přesnějšího záznamu úrovně vstupního signálu. Rovněž čím je vzorkovací frekvence větší, tím častěji dostaneme aktuální popis hladiny vstupního signálu. (dále bych to už nekomplikoval, i když je možno použít jednobitový převodník o velmi vysoké frekvenci nebo vícebitový o úměrně menší frekvenci, se kterou jsou převodníky ještě schopné pracovat). U této metody vidím jako zásadní, že použijeme li na vstupu signál o nižší úrovně, než maximální, jeho digitální popis je úměrně tomu nepřesnější - bývá zachycen menším počtem bitových úrovní a při stejné frekvenci je vstupní signál o nižší úrovni popsán menším počtem bitů. V praxi to vypadá tak, že vstupní signál menších úrovní je v digitálním popisu popsán podstatně nepřesněji než signál maximální úrovně. "Tlačit" do převodníku co nejsilnější vstupní signál nemá smysl, protože pak je jeho digitální popis deformován, slyšíme známé "prskání" a výstupní signál je nepoužitelný. Na digitální zvukové kartě, kterou doma snad už všichni používají, si to můžete ověřit v praxi. Zlepšením by bylo vzorkovat signál v tzv. proměnné bitové hloubce, to znamená, že nižších úrovních by odpovídala hloubka jednoho bitu menší napěťové úrovni a od určité střední úrovně vstupního signálu by byla použita stejná bitová hloubka, ale o odpovídající větší změně vstupní napěťové úrovni. Uff. Kdo došel až sem a pochopil můj "krkolomný výklad", uvědomí si, proč digitální převodníky tak těžkopádně kopírují dynamické úrovně vstupních signálů, dá-li se tomu vůbec tak říkat. Toto se projeví v podstatně obtížněji sluchem rozlišitelných úrovní digtitálního signálu zpět převedeného na analogový, ať už pak dále zesíleného analogovým nebo opět digitálním zesilovačem, kde je dynamická úroveň signálu již podruhé redukována. Zjednodušeně řečeno kytara nám hraje nějakou standardní úrovní a vliv jak silně udeříme trsátkem o strunu se na výstupu podstatně zredukuje. Rovněž si musíme uvědomit, že zkreslený signál např. z distortionu se blíží obdélníkovému, tudíž převodník zaznamená nulovou hodnotu a po pár dalších vzorcích pouze jeho maximální hodnotu. V tomto popisu jsem záměrně zanedbal vliv vzorkovací frekvence, aby byl popis srozumitelnější.

U signálů, které se snažíme převádět na digitální pomocí modelování matematickými metodami, je potřebné si uvědomit, že u vstupního signálu blížícího se sinusovému (tak se chová nezkreslený signál) nám postačuje poměrně málo členů Fourierova rozvoje. U hodně zkresleného signálu např. z distortionu, který se blíží tvarem obdelníkovému signálu, je zapotřebí k jeho popsání nekonečně mnoho členů rozvoje. Takže zde je opět zapotřebí co nejvyššího výpočetního výkonu, který je dosud jen vzdálenou budoucností i při všech současných technických vymoženostech.

Z těchto ukázek vyplývá, proč je zkreslený signál podstatně obtížněji zpracováván digitálními způsoby než jen jeho prostým zesílením např. lampovým zesilovačem. Jednoduché pravidlo je - čím zkreslenější signál do jakéhokoliv digitálního zařízení dodáváme, tím obtížněji získáme jeho digitální kopii blížící se originálu. I přesto, že jsem optimistou, tak výpočetních výkonů u digitálních zařízení, které by jeho nedostatky kompenzovaly nebude dostupné ani nejmladším přispívajícím na toto fórum. Ale třeba se mýlím.

Takže, chceme-li prohnat levnou kytaru digitálním zařízením, ztráta dynamiky nás tak netrápí, protože u kytar z levných dřev se dobrá dynamika dostat nedá. Tím bych pro dnešek skončil s omluvou, že pokud jsem se v rámci zjednodušení a srozumitelnosti problematiky dopustil nepřesností nebo chyb, nebude mi to vyčítáno.

Ladin
Příspěvky: 18
Registrován: 27.07.2016 19:24

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Ladin » 22.05.2018 19:55

Měli jste pravdu, napoprvé mi to neschramstlo, čímž se dodatečně omlouvám za nařčení z cenzury.

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3001
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Demilich » 22.05.2018 20:37

Ladin píše:
22.05.2018 19:54
... U hodně zkresleného signálu např. z distortionu, který se blíží tvarem obdelníkovému signálu, je zapotřebí k jeho popsání nekonečně mnoho členů rozvoje. Takže zde je opět zapotřebí co nejvyššího výpočetního výkonu, který je dosud jen vzdálenou budoucností i při všech současných technických vymoženostech....
Tvarem se jen blíží, ne rovná. Hranatost a špičatost (tedy zastoupení vyšších členů FT) vstupního analogového signálu nás až tak netrápí, protože jakožto tvorové s omezeným sluchem tyto frekvence stejně nedokážeme slyšet, tak nač je s přesností vzorkovat a zpracovávat? Pak tedy odpadá argument s potřebným nekonečným výpočetním výkonem. Ten argument je samozřejmě nesmyslný. Opravdu si, sic tak zkušený, myslíš, že kdyby jsi někomu dal do rukou nekonečně silný výpočtení výkon tak by to něco na faktu, že digitál nehraje tak libozvučně a reaktivně, změnilo? Tím to dle mého nebude, pane ;-) O tom, proč jsou CDčka vzorkovány jen 44 kHz se už napsalo hodně a vzorkovací teorém ošálit moc nelze. Tam jsme technicky ukotveni. Pokud se do těch vod chceme pouštět, už to asi bude trochu hifi ezo. Doporučuju spíše k elaboraci tu dynamiku a srovnání s lampama, to by pro nové čitatele bylo jistě přínosnější.
Ale vlastně ouha. Ono už o tom je celé mega-téma na tomto fóru. Tak třeba to tam společně s Federmanem konečně rozseknete :wink:
Nebo bychom mohli pohovořit o podstatě modelování a jak se to děje v dnešních drahých digitálech, které se snaží o sesazení lamp. Ale to už taky jede v jiném tématu. Hmm. Co přijde dále? :)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
SUK
Příspěvky: 2270
Registrován: 17.03.2008 22:19
last.fm: last.fm/user/sukcz
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/sukovec
Bydliště: Pr(aha|del|ase)
Kontaktovat uživatele:

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od SUK » 22.05.2018 20:45

K tomu bych teda mel par komentaru :)

Zaprve bych rekl, ze se ADC/DAC za 30 (ci kolik) led od dob, co jsi dostudoval, pravdepodobne trosku zlepsily. Precejenom je to dneska dost zasadni oblast. O tomhle bude mit nejspsi trosku vic nastudovano zde z fora Moleek nebo Pikuse, kteri se tematem zabyvaji precejen na vyssi urovni, nez treba zrovna ja...

Druhou veci, kterou bych rad poznamenal - a doufam, ze nebudu kecat - je, ze DACy jsou mnohem mene linearni na obou stranach sveho rozsahu, zatimco "prostredek" vetsinou nelinearitami netrpi (resp. netrpi tolik)

Treti veci by pak bylo, ze nelinearitami trpi i analogovy gear.

Ctvrtou veci, kterou bych rad rekl je, ze 24bitovy DAC efektivne vyuzije stejne jen asi 21 bitu - ale i tech 21 bitu je asi 126dB dynamickeho rozsahu. Nedokazu odhadnout, jak na tom bude kytara, ale jsem si jist, ze jeji dynamicky rozsah bude daleko nizsi. I nejdokonalejsi a nejmagnetictejsi struny maji omezeny rozkmit a i humbuckery v beznem prostredi brumi.

Patou veci je, ze kytara nema zpusob, jakym by mohla vylozene omezovat dynamiku. Muze se zvukem udelat mnoho, ale vylozene komprimovat signal, ze se neprojevi dynamika nemuze. Pokud ano, ocekavam nejaky dostatecne odborne vysvetleni fyzikalnich principu ;)
Hodně budem někde...

Uživatelský avatar
grock
Příspěvky: 1070
Registrován: 25.04.2011 15:30

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od grock » 22.05.2018 21:09

Vážení s Ládinem v čele - kytaráři vs CS se to tady jmenuje !
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.

Uživatelský avatar
arcilucifer
Příspěvky: 1142
Registrován: 3.03.2010 19:39
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/akmuerte
Bydliště: Praha

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od arcilucifer » 22.05.2018 21:43

Než se pustíte do výběru kytary, je třeba rozhodnout se, který hudební styl chci hrát
Tak jste si zarýpali co Demilich a SUK a vrátíme k tématu.
Tedy, chtěl bych poradit, jedná se sice o známý Extremepornobluesgrindtexascountryrock, ale
mám vybírat, nebo nechat postavit?

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2770
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od torst » 23.05.2018 8:47

Ladine, raději bych s tebou nesouhlasil v příslušném tématu, např. zde : kytara-a-pc-10403
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Ladin
Příspěvky: 18
Registrován: 27.07.2016 19:24

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Ladin » 23.05.2018 9:18

Pane grocku máte pravdu, jsem hloupý, celý život se učím. Rovněž ještě jednou podotýkám, že pro srozumitelnost jsem nepopisoval nové a komplikovanější přístupy ke vzorkování a modelovaní signálu, jak je mi, což jsem předpokládal, vyčítáno. Protože zkreslený signál je velice podobný obdélníkovému a dle Fourierova rozvoje bude tvořen součtem téměř nekonečného množství sinusových signálů (harmonických kmitočtů), je jeho simulace opravdu náročná disciplína a musím znovu konstatovat, že digitálně zpracovaný signál hraje opravdu jinak než signál zesílený analogově. Proto běžně používáme digitální efekty, které zpracovávají čistý signál jako echo, hall, chorus a kromě trošku ostřejších výšek hrají zcela použitelně. Taktéž většinou ctí původní zvuk kytary nebo jej lze přimíchat. Analogové zesílení nám daleko méně ovlivňuje zvuk vstupního signálu než jeho digitální zpracování. Nastavím-li si na digitálním přístroji určitý zkreslený zvuk, bude znít tak, jak je naprogramován a bude daleko méně závislý na zvuku vstupního signálu. To znamená, že výsledný zvuk jen málo ovlivníme prostou výměnou kytary (samozřejmě ten závisí i na způsobu snímání HB, singly, aktivní snímače). Nastavíme-li Britské zkreslení, nebude se nám zesilovač chovat tak jako když do Marschalla zapojíme jednou Tele a jednou LP, bude se chovat a hrát povětšinou tak, jak byl daný výstupní zvuk naprogramován, u obou kytar víceméně podobně.
Myslím, že pochopit digitální způsob zpracování analogového signálu a vybrat si zda, budeme používat digitální simulace nebo čistý analog má na koupi kytary zásadní vliv. Netvrdím, že digitál hraje lépe než analog ani naopak. Každý hraje jinak, každý má své přednosti i zápory a důležitá je možnost vlastního porovnání obou způsobů zpracování zvuku. Někdo dá přednost zesilovači Messa, na něm si nastaví svůj zvuk a ten mu vyhovuje. Někdo dá přednost Kemperovi, který opravdu může napodobit zvuk všech myslitelných kombinací zesilovačů a reproduktorů. Hlavním problémem, který vidím já je, že pak nemá smysl dávat peníze do drahých custom kytar, jejichž přednosti zkrátka na digitálních simulacích nevyužijeme. Stačí mít kytaru, která ladí, dá se seřídit, má delší sustain a slušné snímače, které nedělají problémy s dozníváním tónu. V případě, že používáme kvalitní lampový zesilovač, lze již uvažovat o pořízení custom nástroje nebo kytary od kytaráře a nebude to zbytečné vyhazování peněz.
Vrátil bych se ještě k připomínce pána, který opravuje lampové zesilovače a chtěl bych se jej zeptat, jestli si opravdu myslí, že levný čínský výstupní transformátor přenese zvuk stejně jako např. dražší Hammond, nebo nejlépe transformátor, který navinul pan Zeman?
Kytaru od kytaráře si můžeme specifikovat dle svých požadavků, způsobu hry, preferencí výsledného zvuku, ale nikdy nebude hrát úplně stejně jako custom nástroj, jehož určitý typ je vyvíjen, vyráběn a zdokonalován např. po dobu 50-ti let. Kytara od dobrého kytaráře bude hrát výborně, ale nikdy ne úplně přesně tak jako custom nástroj. Tím neříkám, že jedna bude hrát hůře, druhá lépe, zkrátka každá bude hrát jinak a to je přece na hudbě to podstatné, že si můžeme vytvořit svůj vlastní zvuk už v nástroji a nemusíme jej složitě hledat v některé simulaci.
Považoval jsem za nutné popsat možnosti tvorby zvuku (což podle některých připomínek na toto fórum nepatří), protože dle mých dlouholetých zkušeností opravdu nemá smysl uvažovat o custom nástroji nebo jiné kvalitní kytaře, používáme-li téměř výhradně digitálních simulací. Dle mého názoru zatím zabíjejí zvuk, ale teprve budoucnost nám ukáže, zda se opět nevrátíme ke starým dobrým elektronkám. Já jsem se podobně nechal nadchnout kytarami Parker, měly nej technologie - grafitový hmatník, lepené pražce, grafitem vyztužené tělo, piezzo snímače v kobylkách i v tehdejší době nejprodávanější HB Seymour Duncan. Kytara je lehoučká, drží neuvěřitelně ladění a na středně zkreslené zvuky hraje výborně. Tehdy jsem váhal, zda za podobné peníze koupit nejmodernější nástroj nebo PRS Custom 24 americké výroby. Bolela mě záda, tak vyhrál 2,7 kilový Parker na úkor 3,8-4,1 kilového PRS. Nyni na eBai stojí Parker kolem tisíce Eur a PRS dvakrát tolik.

Uživatelský avatar
José
Příspěvky: 1184
Registrován: 26.11.2010 17:00
Bydliště: Praha

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od José » 23.05.2018 9:36

Ne na toto fórum, ale do tohoto vlákna a do téhle sekce..
A k Parkerům vs PRS srovnáváš modelové řady stejné úrovně? Nezdá se mi..

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2580
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od bubucci » 23.05.2018 9:46

Ladin píše:
22.05.2018 14:56
Např. pan bubucci mě taktéž dost nevybíravě napadl, nechtěl jsem na něj reagovat, ale tuším že v Jiří Schellinger revival bandu bude hrát i "Jahody mražený", takže i jeho výpady beru s velkou rezervou.
A kde konkrétně ? :D
bubucci píše:
15.05.2018 14:27
Zajímavé počtení od Ladin :)
Pokud někdo nerozezná Satrianiho od Vaie, Malsteena a Govana, tak je to minimálně na ušní klystýr a pokud to nepomůže, tak se na celou kytaru radši vykašlat.
Bojovat s kytarou ? Možná s nějakým neseřízeným krámem. Nevycáluju 80 litrů za PRSko, Suhra a nebo i toho Gibsona, abych z toho něco doloval. Právě naopak, čekám špičkové seřízení (PLEK) a dřevo, z kterého se ten zvuk cpe ven a to hraní mi maximálně ulehčí.
Vždycky mi příjde lepší, když má kytarista podchycenou skladbu resp. cover jako hráč než že má autentický vercajk a rukách nasraté.
A když člověk slepě nebrání jakýmkoliv novějším vlivům, tak objeví naprosto famozní kytaristy napříč žánry, od Marka Sfogliho, přes Ricka Grahama až po třeba Christiana Muenznera.
Mě to spíš příjde, že se Ladin zastavil někde v těch 80tkách na VÚT a nějak nechápe, že se doba posunula. A ty elaboráty o tom, proč nějaké digitální mršítko unifikuje zvuk kytary, nějak nechápu.
Cena kytary odpovídá kvalitě materiálů, zpracování, hardwaru, porce ruční práce, ale nikdy není zárukou toho, že ta daná kytara bude na úrovni i zvukově. Naopak jednoduchou výmenou snímače a dobrým seřízením jde i z prachbídné číny udělat nástroj, který je zvukově!!! srovnatelný s několikanásobně dražšími 'originály'. Problém je, že u drahé kytary hraje třeba 8 z 10 kusů, u levné je to 1 z 10.
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3001
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Demilich » 23.05.2018 10:08

Ajta krajta, Bubucci, to je rukavice hozená do ringu :D

Já teda taky úplně nevím, jaké sdělení a poučení nám tím Ladin vlastně chce dát. Pozorně jsem jeho příspěvky přečetl a on má vlastně i docela pravdu. Jenže reakce, která mě na to ihned napadá, je pořád jen "a koho to s**e?" Protože takhle se diblat v nuancičkách toho jak mi vyzrálé dřevíčko mazlené dekády školenými customshopíři ovlivňuje attack slyšitelný pouze na čistém kanálu superheadroomového lampáče je komu k čemu? Reálně k ničemu, protože publikum to nedocení (prostě to nepoznají), takže si nad tím můžou pošušňat pouze podobně stižení netopýři a kecalisti jako my tady. Ale tuším, že to není ten pravý důvod, proč si někdo kupuje kytary za desetitisíce. Nebo ano? :) No vlastně možná ano.. Tak nebuďte zlí a trochu mu to ego pohlaďte.
(Tip: Postnutím fotek tvých custom kytar se ti jistě dostane kýžených pochval a úcty, zároveň se trochu seznámíme)

Možná by Ladin mohl ujasnit jednu věc, aby bylo jasno: Je nebo není Hifista?... 8)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
vintager
Příspěvky: 49
Registrován: 10.10.2015 10:07

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od vintager » 23.05.2018 10:46

Ladin píše:
23.05.2018 9:18
Nastavím-li si na digitálním přístroji určitý zkreslený zvuk, bude znít tak, jak je naprogramován a bude daleko méně závislý na zvuku vstupního signálu. To znamená, že výsledný zvuk jen málo ovlivníme prostou výměnou kytary (samozřejmě ten závisí i na způsobu snímání HB, singly, aktivní snímače). Nastavíme-li Britské zkreslení, nebude se nám zesilovač chovat tak jako když do Marschalla zapojíme jednou Tele a jednou LP, bude se chovat a hrát povětšinou tak, jak byl daný výstupní zvuk naprogramován, u obou kytar víceméně podobně.
Ladine,

ja sa chcem len opytat, ci si hral na sucasnych modelingovych aparatoch/multiefektoch? Trebars Axe-FX, Line 6 Helix alebo hoc aj na lacnejsom Zoom G5N, pretoze to, co opisujes, to boli stare multaky, spomenul som si napriklad na stare casy a multak Zoom 505.
Lefty Fender American Standard Stratocaster 2007
Lefty Gibson Les Paul Custom Black Beauty 1973
Lefty Revelation RLR

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2770
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od torst » 23.05.2018 10:48

ono zas to strašením tím hrozným digitálem - jak psal Demilich - 44.1/16 je dvakrát tolik, než je slyšitelnost lidského ucha. To už se tu probíralo dávno. Nikdo nic nepozná. Nebo 10x protažený zvuk A/D - D/A převodníkem a nikdo nepoznal (ani nezměřil) rozdíl. Můžeš si hejčkat vintage lampu, a když jí ve studiu nahraješ, je z ní zas digitál. No a co? Jo, hlavně lisovaný CD hrajou líp než pálený !!!
Vintager : Máš pravdu, i když i na těchto nových simulátorech určitý odstup od reálu pořád bude. Ale k čemu to je? Jak píše Demilich - poznáš to ve vytlumené místnosti á capella. Ale v nahrávce? Na koncertě? Směšný.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
José
Příspěvky: 1184
Registrován: 26.11.2010 17:00
Bydliště: Praha

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od José » 23.05.2018 11:13

torste slyšel jsi někdy termín aliasing? Vzorkovací frekvence je nutná minimálně dvojnásobná oproti nejvyšší chtěné sinusovce. V reálu potřebuješ ještě nějakou rezervu na nesiny. Pak potřebuješ odstranit ty vyšší frekvence, aby ti tam nedělaly bordel a LPF filtry mají nějakou strmost -> fungují pozvolně (nebo ti to zvlní -> zkreslí). Takže těch 44.1 je taková minimální hranice.
Ale furt jsme dost OT

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3107
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od hyenik » 23.05.2018 11:33

Bohuzel prave na koncerte (a zkusebne) to poznas nejvic (viz nase dlouhe debaty vcetne ukazek a testu), cerstva zkusenost cherredy s jinak vybornym Mooerem. Proto uz pod lampovy preamp jdu jenom pri vyjimecnych holicích prilezitostech ;)

BinLadinovo sdeleni je jednoduche - jsem majitel pravdy, tak sakra poslouchejte a uctívejte!
Souvislost s kytarari neni zadna, je to jenom snaha o ziskani uznání ve smečce.... jak se to dari, kazdy vidi sam.
Že to je příliš tvrdé? Aspon se usetri spoustu casu a energie.

A když už chci agresivně machrovat a poučovat, tak musím dát DUKAZY!
dost lidi me sice bude nesnaset i tak, ale aspon to nebudou pouhé fórové kecy.
Bez fotek, nahrávek, videa nebo koncertu se dnes uz nikdo násilím spasit nenechá 8)
Takže je něco? Nebo jsou to jenom kecy, prdy, beďary (jak to obvykle "mesiáši" mívají...)

Ladin
Příspěvky: 18
Registrován: 27.07.2016 19:24

Re: kytara od kytaráře vs. Custom Shop

Příspěvek od Ladin » 23.05.2018 11:49

Vážení,
až bude někomu hrát Kemper nebo Axe tak, jako obyčejný čínský lampáč s overdrive Fulltone nebo Maxon, rád se na ten zázrak přijedu podívat, třeba až do Lourdes...
Máte však pravdu, že obyčejného posluchače toto vůbec nezajímá, ale přece já sám musím mít ze zvuku a ze hry dobrý pocit. Nebo to děláte jen pro peníze? Tak to je opravdu ta nejsložitější cesta ke zbohatnutí.

Pane hyeniku, nemá smysl na váš příspěvek reagovat. Rád bych si ale poslechnul vaše výtvory třeba na youtube, abych věděl, jak tedy nemají mesiáši hrát.

Pane bubucci, pokud mě chtete urážet, je to možné, každý čtenář si vybere, který druh příspěvku je mu bližší. Rád bych vám ale řekl, že jsem neskončil někde v osmdesátkách, ani nemám uši jako netopýr. Ale naštěstí jednotlivé rozdíly ve zvucích ještě slyším. Vidím, že máte kytaru od stejného kytaráře jako já, jen jsem zvolil nejmodernější konstrukci i HW Tom Anderson, tedy, pokud vám tento výrobce něco říká. Tudíž jsem neustrnul někde u Fenderů nebo Gibsonů z roku 1958.
Po revoluci jsem si koupil Fender Telecaster standard Mexico za tehdejších neuvěřitelných 18 000,- Kč. Chvíli jsem s ní byl spokojen, ale rozlaďovala se a brum byl na můj vkus příliš silný. Tak jsem si nechal dovézt z USA mechaniky Sperzel a Noiseless snimače. Pořád to nebylo ono. Usoudil jsem, že zvuk kytary bude uzavřen pod mocnou verstvou laku. Jak jsem jej obrousil, s hrůzou jsem zjistil, že tělo této kytary bylo slepeno z pěti kusů odřezků olše. Tak jsem vyhodil 22 tisíc komínem. Toto je jedna z mých zkušeností s levnými kytarami.
Ale každý má na svůj názor právo a jak jsem již psal nemusíme být nutně motocyklovými závodníky, abychom měli radost z protůrování výkonného motocyklu.

Kdyby všichni hráli "Jahody mražený" tak dokonale, jako pan bubucci, jak bychom pak poznali rozdíl mezi dobrým a špatným kytaristou?

Pane Torste, máte pravdu, že i CD nosič může hrát výborně. Z toho, co jsem slyšel se mi jeví jako absolutně dokonalý zvuk na posledních CD Petera Gabriela.
U většiny jiných interpretů si odvažuji tvrdit, že lze na středně dobré zvukové aparatuře poznat rozdíl mezi vinylem, CD, DVD a Blue-ray.
Hifista nejsem, nemám statisíce na dobrou aparaturu, bohužel jsem peníze investoval do kytar a krabiček...

Odpovědět

Zpět na „Elektrické kytary“