lakování kytary
Re: lakování kytary
ASmith: Vím, co myslíš. Ale protože jde stejně o umělou kašírku, nijak mně to netrápí, protože nejsem cílová skupina (a souhlasím s nefyziologickým názorem starého parda!). Nemůžeš moc pokazit tím, že ji dál budeš opotřebovávat, hraním nebo zase uměle leštěním. Každý matný lak jde aspoň trochu vyleštit, třeba ne do úplného skla. Co takhle koupit něco skutečně jetého na bazaru a poskládat z toho hratelnou kytaru?
BTW ten Squier vypadá dobře, co si slibuješ od dalšího strata?
BTW ten Squier vypadá dobře, co si slibuješ od dalšího strata?
Re: lakování kytary
A tohle většinou ti výrobci udělají, jen to natřou matným lakem ... No ještě popřemýšlím nad možnostmi, právě se mi totiž naskytla příležitost koupě takového kusu a tak jsem se na to chtěl optat..Nicméně pokud to nakonec budu mít doma, budu tedy leštit, dík za radystarypard píše:Nu, pokud dobře chápu fysikálno léty opotřebované kytary, měla by obsahovati v povrchu značně lesklé části toho původního, nějak zmatnělé části laku, leccos rozpraskané, a pak nějaká místa odřená a ošoupaná na dřevo. Dále nějaké oražené kousky, vrypy, prohlubně, otlaky. Je tedy zcela nefysiologické novou kytaru neprve nějak odřít a poškodit a pak vše nastříkat lesklým lakem.



Cort KX5 WP / Squier Affinity strat '99 /
JOYO Vintage Overdrive (TS 808)
Peavey Royal 8 head / Joyo JA03 SuperLead
Reprobox 1x12 / sluchátka Superlux HD681B
JOYO Vintage Overdrive (TS 808)
Peavey Royal 8 head / Joyo JA03 SuperLead
Reprobox 1x12 / sluchátka Superlux HD681B
Re: lakování kytary
Matným a tenkým, než ho vyleštíš, tak ho prodřeš.
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.
Re: lakování kytary
A budu mít originál relicgrock píše:Matným a tenkým, než ho vyleštíš, tak ho prodřeš.


Cort KX5 WP / Squier Affinity strat '99 /
JOYO Vintage Overdrive (TS 808)
Peavey Royal 8 head / Joyo JA03 SuperLead
Reprobox 1x12 / sluchátka Superlux HD681B
JOYO Vintage Overdrive (TS 808)
Peavey Royal 8 head / Joyo JA03 SuperLead
Reprobox 1x12 / sluchátka Superlux HD681B
Re: lakování kytary
Nebudeš. Originál relic od skutečného opotřebení nejde rozeznat. Tohle zřetelně ano.
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.
Re: lakování kytary
Relic musí být také na prodřených místech propocený do hloubky dřeva, musím mít omlácené nejen tělo ale i hlavu i ťukance na krku, javorový hmatník musí být skoro černý, za pražci musí být vrstva nazelenalého (plíseň) bordelu z potu a prachu, perleťové výplně vypadlé a zalité nějakým lepidlem, veškerý kov orezlý ....dále jeden či dva kolíky zničené, vyměněné za neoriginální nebo spravované, knoby také vyměněné za jiné .... je to dost pracné to vyrobit. Nebo holt novou kytaru padesát let používat, no ....
Re: lakování kytary
Dělal jsem si srandu, jestli jste nepochopili
... Vím že toho jen tak nejde docílit a vím jak to má vypadat.

Cort KX5 WP / Squier Affinity strat '99 /
JOYO Vintage Overdrive (TS 808)
Peavey Royal 8 head / Joyo JA03 SuperLead
Reprobox 1x12 / sluchátka Superlux HD681B
JOYO Vintage Overdrive (TS 808)
Peavey Royal 8 head / Joyo JA03 SuperLead
Reprobox 1x12 / sluchátka Superlux HD681B
Re: lakování kytary
Já si taky rád dělám srandu z reliců. Nejdůležitější jsou pražce pěkně prodřené, ať je vidět, že umím i bendovat. Do poťáků a přepínače patří pivo, pot a hořčice pro ten vintage scratching noise. Na stratu aspoň jednomu snímači přerušit vinutí a na druhém ho zkratovat zatlučením přečnívajícího magnetu pod G strunou (low output pro beglajty). To vše je vintage correct a k relicu patří. Bez toho je to jen pozérství.
Re: lakování kytary
kua, kmensiku, já mám ale na svém stratu nejvíc vyčnívající magnety pod D-éčkem!!! G je dost zalezlé
Tož, já je zatluču, když se to tak dělá ...
Pivo si leju hlavně do klábosnice, kdykoliv sem kmensik napíše nějaký takový komentář.... prostě do ní smíchy vyprskám to, co jsem zrovna vypil (právě teď, lumpe)!!

Tož, já je zatluču, když se to tak dělá ...
Pivo si leju hlavně do klábosnice, kdykoliv sem kmensik napíše nějaký takový komentář.... prostě do ní smíchy vyprskám to, co jsem zrovna vypil (právě teď, lumpe)!!

Re: lakování kytary
Ahoj, nezkoušel tady někdo z vás náhodou zmatnit lesklý lak na kytaře? 
A pokud jo, nepodělil by se o postup a výsledek své práce?

A pokud jo, nepodělil by se o postup a výsledek své práce?
Re: lakování kytary
smirgel pre autolakošov 2000,resp Scotch-Brite lahko namočiť a ideš....ostane krasne matná....ale musíš to kontrolovať aby si to nedo.....utrieť dosucha a pozrieť ako to máš zmatnené
Re: lakování kytary
Smirkrm 2000 to zmatníš, ale jako matný lak to nebude. Smirkem o drsnosti 2000 už povrch lestis, takže pod úhlem se stejně bude odrážet okolí. Právě když se lakuje matnym lakem, tak se vůbec nebrousi. Stačí vzit 800 smirek a už začne házet odlesky. Nehledě na viditelné škrábance. U 2000 smirku nebudou tak viditelné, ale povrch rozhodně nebude matný v tom pravém slovasmyslu
Re: lakování kytary
Díky za tipy... láknu si lesklým lakem nějakej kus dřeva a zkusím, co to udělá... když se mi to bude líbit, pokusím se to aplikovat i na kytaře... jen mám krapet strach z ostrých rohů atp...
Re: lakování kytary
Po delší době jsem se dostal k rozestavěnému P-Bassu. Jasanové tělo mám namořené černým a červeným mořidlem a přes to je jako základ Clou Schnellscheifgrundierung. Dlouho to stálo v dílně a dneska jsem chtěl udělat finální přebroušení a dát vrchní vrstvu laku (Clou Ballenmatierung), ale zjistil jsem, že v tom základu jsou docela četné vlasové trhliny, hlavně na "lubech". Na relic by to asi bylo žádoucí, ale pro svůj projekt jsem s tím jaksi nepočítal. Nezdá se mi, že bych toho základu měl nějak extra silnou vrstvu. Možná to popraskalo proto, že jsem to přenášel z dílny do pokoje a zpět, ale rozdíl teplot není zas tak velký - max. 8°. Tak nevím.
Jinak, než že to celé obrousím a znovu namořím a nalakuju základem, se těch prasklin asi nezbavím co?
Čeho se ale vyvarovat při druhém pokusu?
Jinak, než že to celé obrousím a znovu namořím a nalakuju základem, se těch prasklin asi nezbavím co?
Čeho se ale vyvarovat při druhém pokusu?
Re: lakování kytary
Tady tyto hybridy šelak-nitro tampónem aplikovat. štětka nebo stříkání je už moc. Roztírat tampónem po vyschnutí přejet ocelovou vlnou 000 a aplikovat další vrstvu... a to dělat klidně po dobu dvou týdnů dokola
ty vrstvy musí být v řádech do 10mikronů, ani to ne což je fakt prd.

Re: lakování kytary
Základ G1 mi taky popraskal, když jsem se snažil nanést víc vrstev. Je to stavěné na to, že základem naštětkuješ jeden sealer coat, který se jen vsákne, nedělá moc vrstvu. Po hodině jemně přebrousíš 240-400, a pak už tamponuješ matýrungem L2. On ti i zalije zbylé rýhy po štětci a šmirglu. Krky jsem dělal přímo L2 bez základu na javor vybroušený do 400.
Celé souvrství může být hotové za 2 hodiny, druhý den můžeš přidat další vrstvu na rozleštění, další dny ještě prosychá a vysmrádá ředidlo.
Celé souvrství může být hotové za 2 hodiny, druhý den můžeš přidat další vrstvu na rozleštění, další dny ještě prosychá a vysmrádá ředidlo.
Re: lakování kytary
Hmm, tak ta vrstva byla fakt asi moc silná. Já to dělal tak, že jsem dal vrstvu základu, za hodinu přebrousil a tak stále dokola dokud se nezarovnaly póry, které jsou v jasanu dost hluboké.
No nic, jak říká klasik, chybama se člověk učí. Už jsem začal brousit. Letos už to asi nedodělám
No nic, jak říká klasik, chybama se člověk učí. Už jsem začal brousit. Letos už to asi nedodělám

Re: lakování kytary
Hele, abys nezničil to moření, které se bude blbě opravovat, mohl bys ten základ umýt acetonem. Pár hader, dobře namočit, ono to změkne a jde stáhnout. Aspoň by se to dobře vsáklo, takto zředěný základ.
Pěkné vánoce.
Pěkné vánoce.
Re: lakování kytary
To červené mořidlo je celkem benevolentní k opravám (párkrát se mi povedlo probrousit a oprava nebyla viditelná), černé je jen v pórech. Horní strana už je zbroušená, spodek až po svátcích. Uvidíme jestli základ v pórech zůstane, pak bych možná nemusel dělat ani tolik vrstev. Spíš se ale asi smířím s viditelnými póry.
Taky přeji šťastné a veselé.
Taky přeji šťastné a veselé.
Re: lakování kytary
Tak to jsi měl zvolit jiný základ. Nitro i polyuretany jako základ se pořád propadají. Zvlášť u jasanu. Tohle jsem nedávno řešil. A dle průzkumu všichni základují polyesterem pro vysoký lesk. A je pravda, že z kalíšku vytvrdlý polyuretan jsem vytáhl a šel ohýbat, tak polyester jsem z kalíšku už nedostal, jak byl tvrdý. Pokud je účelem, aby dřevo dýchalo, hoď to do matu a pory nebudou tolik do očí bijící.