S kapelou hráme plesy, svadby, firemné večierky, občas nejaký klubový koncert, či open-air koncert. Dôvody pre ktoré nás DL1608 oslovil sú hlavne
- váha: ušetríme 25 kg v rack-u),
- funkcionalita: kompresor, plne laditeľný 4-band eq, reverb+delay osobitne na každý vstup + 31band master eq, kompresor a master reverb+delay,
- nové možnosti.
Hráme stále v rovnakom zložení, na rovnakých nástrojoch, na rôznych miestach. Rýchlosť rozloženia a nazvučenia je kritická, váha a mobilita tiež. Možnosť zvučiť pred bedňami je mojim snom.
iPad-y v kapele už máme na texty. Nepotrebujeme počas akcie často meniť hlasitosti. Ak treba, mám pred sebou iPad, lebo na ňom čítam texty. Potiahnem 4 prsty hore, prepnem aplikáciu na mix, zmením nastavenie, opäť 4 prsty hore, naspäť na text... Presety sú pre nás na nezaplatenie. Možno 30% akcií hráme na miestach, kde sme už hrali. Je tu možnosť rýchlo zmeniť (rozumej znížiť) hlasitosť GAIN potenciometrom v prípade feedback-u. Ten ktorý hučí najviac aj najviac svieti - LED-ka pri každom potenciometri.
Nevýhoda - ak chceme nahrávať, stále si musíme vziať veľký mixpult, pretože Mackie nahráva iba stereo Master, a žiaľ nemá direct outs, iba 6 AUX ciest. 4 používame na unikátne odposluchy.
Nainštaloval som si aplikáciu do iPad-u. Ovláda sa perfektne a citlivo. iOS prioritizuje grafické operácie, užívateľský "touch input" a najmä operáciu, ktorá beží na popredí. Neseká to. Preto iOS.
Presonus 16.4.2? Super voľba, ale je to veľké, váži to 10,4 kg a stojí 1800 EUR. Mackie váži 3,1 kg, stojí 1080 EUR. Preamp vs preamp? Xmax vs Onyx je otázka toho čo tam kto chce vidieť lepšie. Sú to preampy v rovnakej cenovej kategórii s rozdielnou farbou.
Súhlasím, že potenciometer, ktorý máš po ruke je rýchlejší a citlivejší, ako ten, ktorý je na displeji iPad-u. Pokiaľ ide o množstvo potrebných ťuknutí, je to približne rovnako ako u iného dig. mixu.
A kacírska myšlienka na záver. Momentálne využívame 13 vstupov na 16-vstupovom Soundcraft GB2 R12 + stereo return (nepotrebujem ak mám digital). Avšak, bicie idú do hlavného mixu len stereo vstupom z malého Soundcraft mixu pre bicie. Ak prejdeme pripojením priamo do dig. mixu, potrebujeme 18 vstupov. Vieme sa zmestiť do 16.
A teraz: Ak si necháme Soundcraft mix na bicie a z neho prídeme stereo vstupom do Presonus 16.0.2, výjde to finančne podobne ako DL1608
+ máme digitálny Presonus s fyzickými potenciometrami a fader-ami,
+ firewire multitrack recording (ale bicie len stereo mix

+ môžeme nahrať aj bicie osobitne každý vstup ak prepojím Presonus FireStudio Tube s VSL 16.0.2 cez FW a zosynchronizujem ich cez midi,
- nemôžeme zvučiť pred bedňami, (resp. môžeme, ak prepojíme notebook na texty cez fw s mixom)
- nemôžeme uplatniť rôznu kompresiu a plne laditeľný eq na každý mikrofón na bicích zvlášť
Otázka pre majiteľov Presonus VSL 16.0.2 - dá sa nastaviť stereo šírka na stereo vstupoch? Ak by som na stereo vstupy napichal direct výstupy z mixu pre bicie a znížil stereo na Toms+overheads, alebo ho vypol úplne na hi-hat + snare + kick, zvuk by bol fajn. Čo potom efekty? Na stereo vstupe funguje comp,eq aj reverb na stereo vstup ako celok, však? Logicky mi to tak príde, no skúšam

Blahoželám k dočítaniu tohoto príspevku
