Marshall

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Odpovědět
Maikls
Příspěvky: 7
Registrován: 29.07.2010 13:56

Re: Marshall

Příspěvek od Maikls » 25.09.2015 8:58

Zdravím,

dá se u tohoto modelu JCM900sl-x 2500 docílit i čistého zvuku? Má jen zkreslený - 2x master volume.
Díky

Uživatelský avatar
ajdam
Příspěvky: 727
Registrován: 26.12.2013 21:59
Bandzone: http://bandzone.cz/funkypunkymonkeydonkey
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od ajdam » 25.09.2015 9:28

Přesně tenhle model neznám, ale nevidim důvod, proč by tam nešel nakroutit čistej zvuk. Je to (asi?) jednokanál, takže holt nesmíš moc vytavit preamp. Pokud máš silný snímače, tak je možný, že budeš muset pro 100% čistej zvuk trochu stáhnout volume na kytaře.

EDIT

Teď koukám, že to má nějaký přepínání kanálů, to ale asi mění jen zesílení koncovýho zesilovače, takže gain zůstane +- na stejný úrovni... No snad neplácám kraviny, radši si tu počkej na někoho kdo tu devítistovku má.
♪♫Fender Standard Telecaster 2007 (DiMarzio Twang King), Jolana Tornado 2010 -> Morley Bad Horsie 2 -> Vox Ice 9 ->Boss CH-1-> Vox AC30CC1 (Alnico Gold)♪♫

Uživatelský avatar
Skipper
Příspěvky: 949
Registrován: 31.08.2006 20:33
Bandzone: http://www.bandzone.cz/fan/skipper
Bydliště: Přelouč
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od Skipper » 25.09.2015 10:00

Maikls píše:Zdravím,

dá se u tohoto modelu JCM900sl-x 2500 docílit i čistého zvuku? Má jen zkreslený - 2x master volume.
Díky
Je to jednokannál, takže je celkem citliví na snímače a obecně tvojí hru, já praktikuji nakřáplejší zvuk a čistý docílím stažením potenciometru Volume na kytaře ;-) příp. dál řešit krabičkama (koukám po starém TubeScreamerovi) 8)
Gibson LP BFG-TG (Nashville 2007), Epiphone LP Custom (Hořovice 1994), Maya Stratocaster (Japonsko 1984), Sennheiser EW 172 G3, T.C.Electronic PolyTune III, Vox V847-A, Ibanez TS9, MXR CAE MC401 (Boost, Line Driver), T.C.Electronic G-Major II, Rocktron MIDI Mate, Marshall JCM800 2205, Marshall JCM900 SL-X, Marshall 1960BX 4x12", AKG C3000B, Hand Made Cable a Dunlop Jazz III.
Mapex Q (10", 12", 13", 16", 22", 14-5,5") + Turkish Moderate.
Focusrite Scarlett 18i20 2nd, Beyerdynamic DT770 PRO 32ohm, Reaper, Ableton Live 9, BIAS Amp a Fx, Addictive Drums.

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1649
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Marshall

Příspěvek od Tube Guru » 25.09.2015 13:59

Zdar, JCM900sl-x 2500 je koncipován jako hi-gain zesilovač a proto může být dosažení opravdu čistého zvuku ala Fender Blackface problematické až nemožné. Ovšem "téměř čistého" zvuku bude možné dosáhnout díky tomu, že za každou předzesilovací triodou je potenciometr (ve schematu jsou označeny jako VR1 a VR2), na předním panelu budou asi označeny jako preamp volume nebo gain. Stažení volume na kytaře jak napsal ajdam pomůže samozřejmě taky. Žádná krabička tomu však nepomůže :) .
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
Skipper
Příspěvky: 949
Registrován: 31.08.2006 20:33
Bandzone: http://www.bandzone.cz/fan/skipper
Bydliště: Přelouč
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od Skipper » 25.09.2015 16:58

Jsem to z hlavy nějak po ránu vychrlil :D Myslel jsem svůj příspěvek, tak, že na aparátu nakroutit crunch, pohrát si s volume na kytaře, k dosažení čistého zvuku (není úplně čistý, ale mě se líbí a vyhovuje mi) a případný zkreslený zvuk řešit krabičkami ;-) Zas tak Hi-gain není, ale lze na něm vykroutit ledacos B-)
Gibson LP BFG-TG (Nashville 2007), Epiphone LP Custom (Hořovice 1994), Maya Stratocaster (Japonsko 1984), Sennheiser EW 172 G3, T.C.Electronic PolyTune III, Vox V847-A, Ibanez TS9, MXR CAE MC401 (Boost, Line Driver), T.C.Electronic G-Major II, Rocktron MIDI Mate, Marshall JCM800 2205, Marshall JCM900 SL-X, Marshall 1960BX 4x12", AKG C3000B, Hand Made Cable a Dunlop Jazz III.
Mapex Q (10", 12", 13", 16", 22", 14-5,5") + Turkish Moderate.
Focusrite Scarlett 18i20 2nd, Beyerdynamic DT770 PRO 32ohm, Reaper, Ableton Live 9, BIAS Amp a Fx, Addictive Drums.

Maikls
Příspěvky: 7
Registrován: 29.07.2010 13:56

Re: Marshall

Příspěvek od Maikls » 6.10.2015 20:01

Zdravím,

nemáte někdo český manuál ke kombu Marshall JMD102, nebo hlavě JMD50

Díky

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1649
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Marshall

Příspěvek od Tube Guru » 6.10.2015 20:51

Zdar, na 99% jej nebude mít nikdo, leda by si jej nechal přeložit sám. Ono se totiž výrobci nevyplatí tisknout český manuál pro náš minitrh. Kolik kusů se jich tady mohlo prodat? Tipuji, že v maximálně v desítkách :? .
Takže si zkopíruj tento manuál: https://marshallamps.com/wp-content/upl ... sh-hbk.pdf
a vlož do Google Translatoru. Přestože to není přesně to, po čem toužíš, liší celkem nepodstatně, záleží co tam chceš najít... Nebo se budeš muset asi spokojit s tímto "pokecem": http://www.music-store.cz/recenze/marshall-jmd1jmd50
U následujících odkazů můžeš aplikovat translator přímo na stránku, protože to není PDF, doufám, že to umíš.
http://www.premierguitar.com/articles/M ... Amp_Review
http://www.musiciansfriend.com/amplifie ... r-amp-head
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Maikls
Příspěvky: 7
Registrován: 29.07.2010 13:56

Re: Marshall

Příspěvek od Maikls » 7.10.2015 20:56

Zdravím,

díky za info, tohle mi stačí

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2675
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Marshall

Příspěvek od Asanoth » 22.11.2015 10:43

Ahoj
mám dotaz spíše technického rázu, možná dosti začátečnický:
Hlavní rozdíl mezi osmikilem(2203/4) a plexi je, pokud se nemýlím, v tom, že osmikilo má přidanou regulaci síly signálu před fázovým invertorem, tedy PrePI Master Volume, a že má jeden "gain stage"(česky?) navíc, je to tak? Pokud ano, co tvoří ten gain stage, když má stejný počet lamp?
Ptám se hlavně proto, abych nějak pochopil, jak to funguje, než že by mi vyloženě šlo o rozdíl mezi těmito dvěma aparáty.
Díky :)
Petrof pianino, šedesátá léta
Studiologic Numa Piano
______________________________________

Fender American Standart Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C
______________________________________

Amati Classic Deluxe Tenor Saxofon

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1148
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od Abu » 22.11.2015 11:27

Je to jednoduche. Plexina ma dva nezavisle vstupy s vlastni regulaci hlasitosti, kazdy zesiluje jedna pulka prvni ECC83 a az potom jsou signaly secteny, takze ty dva systemy jsou spojeny vlastne paralelne a nemaji o moc vetsi zesileni nez jen jeden system.
Osmikilo ma obe pulky prvni lampy zapojeny v serii, takze mnohem vetsi zesileni. Jeden ze vstupu je pak priveden az za prvni system a ten ma pak mensi zesileni nez ten druhy vstup.
Ze schematek je to vse jasne, pokusim se je sem nahrat.

Plexi (ctyrdira)


Osmikilo


Edit - ted jsem si vsimnul, ze obrazky ktere jsem vlozil z Tapatalku se ve Firefoxu nezobrazi :( Je potreba pouzit tag Resize600 misto Img (opraveno rucne).
Naposledy upravil(a) Abu dne 23.11.2015 12:07, celkem upraveno 1 x.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1649
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Marshall

Příspěvek od Tube Guru » 22.11.2015 15:57

Zdar, Abu to popsal celkem správně, až na "takze ty dva systemy jsou spojeny vlastne paralelne"; paralelně spojené systémy použil Marshall až u AFD. V podstatě u plexi (50W-typ 1987 a 100W-typ 1959) jedna trioda z první ECC83 zahálí a přestože je nažhavena na zesílení se nepodílí. U JCM 800 (50W-typ 2204 a 100W- typ 2203) je tato trioda zařazena do zesilovacího řetězce (říká se tomu kaskádní zapojení, ne sériové to je něco jiného). Výsledkem je mnohem větší citlivost vstupu "Hi" než u Plexi. Pro ilustraci tu přikládám schemata 50W verzí obou typů. U JCM 800 je zařazen ten další zesilovací stupeň (gain stage :) ) přes rozpínací kontakt vstupu "Lo".
Potenciometr Master Volume má význam právě až u JCM 800, protože u Plexi nemá předzesilovač tak vysoké zesílení, aby zkresloval i se slabým snímačem. Z toho důvodu se používala ta různá "nakopávadla", která jsou u JCM 800 už zbytečná, kreslí to pěkně i když "Hi-gain" to není.
Přílohy
JCM800 2204.gif
1987.gif
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1148
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od Abu » 22.11.2015 17:03

Paralelnim spojenim jsem myslel ten zpusob zapojeni, kdy se oba vstupy "ctyrdiry" propoji vzajemne kratkym kablikem, pak jsou oba systemy spojeny paralelne a protoze ma kazdy jinou frekvencni charakteristiku, tak se pomoci dvou ovladacu volume da menit i barva zvuku. Vim o cem pisu, sam jsem si tento preamp postavil a provozuju ho, i s master volume. Pro vetsi zkresleni pouzivam overdrive, nebo lepe linearni booster.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2675
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Marshall

Příspěvek od Asanoth » 22.11.2015 22:07

Tak asi je zbytečné se dohadovat o pojmech, já z těch schémat uplně moc nevyčtu, ale snad jsem pochopil, díky :) .
Takže kdyby někdo přepájel plexi tak, aby ty dvě triody šly například z vstupu Hi2 za sebou, tak by dostal 2204/3 bez MV?
Petrof pianino, šedesátá léta
Studiologic Numa Piano
______________________________________

Fender American Standart Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C
______________________________________

Amati Classic Deluxe Tenor Saxofon

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1148
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od Abu » 23.11.2015 9:11

Zhruba ano, ale byly by tam potreba jeste dalsi drobne upravy zapojeni (ze schemat je to jasne, ale jako netechnikovi ti to asi moc nepomuze) a hlavne, bez MV to bude nekontrolovatelna bestie, bude to hrat hodne nahlas, ale pouzitelne zkresleni preampu nebude o moc vetsi nez u plexi. Lepe receno, zkreslovat to zacne az pri hodne vysoke hlasitosti.... jako kdybys mel na 800 master porad naplno.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2675
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Marshall

Příspěvek od Asanoth » 23.11.2015 11:16

Jasný, díky :) . Jak říkám, šlo mi hlavně o ujasnění toho, jak to funguje.
Petrof pianino, šedesátá léta
Studiologic Numa Piano
______________________________________

Fender American Standart Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C
______________________________________

Amati Classic Deluxe Tenor Saxofon

simiruz
Příspěvky: 532
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Marshall

Příspěvek od simiruz » 23.11.2015 17:43

Plexi používá paralelně 99,9% kytaristů, nejspíše to tak Jim i myslel. Jeden kanál zesiluje jenom výšky (ala VOX) druhý spíše neutrálně celé spektrum. Pomocí dvou gainů si namícháš jak potřebuješ a přebudíš vše, co je za nima do zkreslení.
U 800 zesílí první trioda celé spektrum "rovnoměrně" a ta za ní je "cold bias". Tím pádem u ní nenastane ořez horní půlvlny, ale jen deformace signálu - spodní část půlvlny se zesílí méně. Druhá trioda signál o moc nezesílí, hlavně jej zdeformuje (zní to taky jako zkreslení, ale jemné). Další trioda už má nahoře tvrdý ořez, stejně jako plexi.

Já vnímám cold bias druhé triody jako ten zásadní rozdíl a společně s MV krok od "klasických" schémat k "metalovým".

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1148
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Marshall

Příspěvek od Abu » 23.11.2015 17:52

To je pravda, bias druhe triody me nenapadnul, precejen schema osmistovky nemam tak v hlave jako plexi, kterou jsem nedavno stavel.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
jirkatol
Příspěvky: 779
Registrován: 14.11.2010 18:18

Re: Marshall

Příspěvek od jirkatol » 24.11.2015 17:39

Zdravím.Poradíte jaké lampy dát do Marshall DSL ,pokud máte někdo zkušenost,budu rád.Díky
Jsou tam 3x ECC83

Dostal jsem nabídky na tyto:
https://imusicdata.cz/tad-7025-s-mullar ... cc83-12ax7

https://imusicdata.cz/tad-12ax7eh-ecc83 ... o-harmonix

https://imusicdata.cz/tad-5751-highgrad ... vaci-lampa

Tu první ,bych i vzal,ale ty další si myslím,by bylo možné i za nižší cenu,nebo se pletu?
Díky...

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1649
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Marshall

Příspěvek od Tube Guru » 24.11.2015 17:58

Zdar, asi nevíš co s prachama :) , nebo jsi naletěl na marketingové bláboly? Jinak nechápu co máš proti:
http://www.ges.cz/cz/elektronka-ecc83-j ... 00006.html
Nemusíš mít obavy, že by snad byly v jakémkoliv parametru horší, spíš naopak.
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
Bejk
Moderátor
Příspěvky: 1724
Registrován: 5.10.2011 21:10
Bydliště: Plzeň

Re: Marshall

Příspěvek od Bejk » 24.11.2015 18:01

Počkej v DSL snad není lampový konec? Nebo ty chceš z nějakého důvodu měnit jen preampovky? Máš DSL 5, jestli si dobře pamatuju, ne? Proč chceš měnit preampovky? To už máš tolik nahráno nebo jen zkoušíš, jestli to bude hrát jinak?

A vzal bych normálně JJ, přijde mi úplná blbost brát 3x dražší elektronku.

EDIT: Tube Guru byl rychlejší.

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“