NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Tabulatury, noty, školy, kytarové techniky, cvičení ...
Odpovědět
MilanT
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.06.2011 9:07

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od MilanT » 27.11.2012 14:06

baxa píše: jsem ignorantem gramatiky
Můžu vědět, proč ignoruješ (vědomě přehlížíš) pravidla svého komunikačního nástroje s ostatními lidmi?
To ti ta póza stojí ta to, že tě lidé považují třeba za nedostudovaného analfabeta? Kdybys trpěl nějakou poruchou, tak to se dá pochopit a tolerovat, ale tohle fakt nechápu.

baxa
Příspěvky: 183
Registrován: 26.08.2012 19:14

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od baxa » 27.11.2012 14:19

sry, jedna vec je ze to pisu z mobilu, druha ze si tim kratim chvili v nemocnici kde jsem s horeckou pres 39 kvuli hnisajicimu neodoperovatelnymu strelnymu zraneni. Staci? Jsem asi blbej ale to je jedno.....

Uživatelský avatar
Prejdák
Příspěvky: 2085
Registrován: 5.08.2008 16:17

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Prejdák » 27.11.2012 16:42

To je zajímavé odůvodnění. :mrgreen:

baxa
Příspěvky: 183
Registrován: 26.08.2012 19:14

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od baxa » 27.11.2012 18:32

njn co mam delat :D :D ale ted uz je me alespon dobre a jsem doma

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Nero » 27.11.2012 21:59

Co máš dělat? Kontrolovat po sobě, co píšeš, a opravit to. Promiň, ale téměř každý tvůj příspěvek vypadá jak atentát na pravidla českého pravopisu... Nicméně zde je to OT, dál bych to neřešil.
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

Uživatelský avatar
VaclaIV.
Příspěvky: 60
Registrován: 13.12.2012 11:14

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od VaclaIV. » 19.01.2013 14:58

Jak můžu vyčíst z tabů nebo not rytmus ( úhozy ) ? A dá se to vůbec nebo si ho musim domyslet ? :evil:
Arogantní žvanil

Uživatelský avatar
Bejk
Moderátor
Příspěvky: 1724
Registrován: 5.10.2011 21:10
Bydliště: Plzeň

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Bejk » 20.01.2013 0:53

VaclaIV. píše:Jak můžu vyčíst z tabů nebo not rytmus ( úhozy ) ? A dá se to vůbec nebo si ho musim domyslet ? :evil:
Doufám, že teď neříkám nějakou blbost, je 1 hodina ráno, ale z not vyčteš jen počet dob a podle toho zvolíš některý z "úhozů".

A teď jen okrajově: Proč jsi prosímtě editoval skoro všechny tvoje příspěvky na nesmyslá jednotlivá písmena apod.? Musím říct, že předtím to většinou byly stejně blbosti, co jsi psal, ale takovéhle chování mi přijde neférové a skoro až arogantní. Nestojíš si už za těma názorama co jsi tam vypisoval? Máš nějaký rozumný důvod nebo prostě chceš dělat bordel na fóru?

Uživatelský avatar
VaclaIV.
Příspěvky: 60
Registrován: 13.12.2012 11:14

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od VaclaIV. » 20.01.2013 11:08

Chtěl jsem je smazat a to nejde tak sem to udělal takhle
Arogantní žvanil

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Nero » 20.01.2013 11:17

Rytmus je poznat z délky not. To z not poznáš vždy, v rámci tabů podle toho, jak jsou zapsané. Pokud se teda bavíme o rytmu hraní toho, co je napsaného v těch notách / tabech. Pokud myslíš rytmus hraní doprovodných akordů, které jsou naznačené jen písmeny nad tabem / notovou osnovou, pak to chce vyčíst, v kolik dob je v každém taktu a pak oposlouchat, jaký rytmus se do konkrétní písničky hodí.

Nicméně jsou tu o tom témata, nemusíš tím svinit všeobecný thread o teorii. Odkazy najdes v rozcestníku.

Pokud jde o to mazání - jen si tím ze sebe udělal většího ňoumu, co není schopný si stát za tím, co píše. Takže jen potvrzuje, že píše blbosti.
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

Uživatelský avatar
VaclaIV.
Příspěvky: 60
Registrován: 13.12.2012 11:14

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od VaclaIV. » 26.01.2013 15:36

Mám ještě jeden hloupej dotaz ... Snad patří sem ....

Zajímalo co znamená když mám u akordů napsáno ještě před textem key (klíč) - a vždy nějaký ton (nebo je to akord ? ) Co to má vysvětlovat nebo co mi to má říct příklad zde : http://www.e-chords.com/chords/john-lennon/god
Arogantní žvanil

Uživatelský avatar
Bejk
Moderátor
Příspěvky: 1724
Registrován: 5.10.2011 21:10
Bydliště: Plzeň

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Bejk » 26.01.2013 15:48

Ten klíč je tónina, v které je ta skladba v tomhle případě G.

(To, že jsi chtěl svoje staré příspěvky smazat a když ti to nešlo tak jsi je alespoň přepsal bych řešil rovnou banem (alespoň na nějaký čas) za svinění fóra. Fakt ti to přijde logický? Když to nejde smazat tak tam připíšeš nějaký kraviny, protože co na tom záléží ne? A nenapadne tě, že po tobě přijdou další slušnější uživatelé a budou si chtít ty vlákna s chutí přečíst a pak tam narazí na tohle?)

Slayertplsko
Příspěvky: 121
Registrován: 18.09.2010 12:13

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Slayertplsko » 26.01.2013 17:53

VaclaIV. píše:Mám ještě jeden hloupej dotaz ... Snad patří sem ....

Zajímalo co znamená když mám u akordů napsáno ještě před textem key (klíč) - a vždy nějaký ton (nebo je to akord ? ) Co to má vysvětlovat nebo co mi to má říct příklad zde : http://www.e-chords.com/chords/john-lennon/god
key = tonina
kluc = clef

Uživatelský avatar
Habala
Příspěvky: 91
Registrován: 5.02.2010 20:23
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/habala

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Habala » 7.04.2013 17:25

Ahoj,
mám dva dotazy:
Když bych psala do not blues (nebo prostě cokoliv, co je celý triolový), dá se ten triolovej rytmus nějakou značkou nebo něčím v předznamenání obejít, abych nemusela pořád psát svorky s trojkama?
A když bych psala do not bluesový sólo, který je hraný v mollový stupnici, ale v durový skladbě, můžu napsat (v případě že by ta skladba byla například v tónině C dur) předznamenání pro a moll? Nebo by se to dělat nemělo?
Díky :)

Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 5470
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Hendrek » 7.04.2013 17:57

Odpovím jen na druhý dotaz: A moll a C dur jsou paralelní, tedy žádné předznamenání měnit nemusíš ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Habala
Příspěvky: 91
Registrován: 5.02.2010 20:23
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/habala

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Habala » 7.04.2013 18:04

No jo, co blbnu, omlouvám se. :) Dík!

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Nero » 7.04.2013 22:05

K prvnímu dotazu - trioly v předznamenání nijak neobejdeš.
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

lei
Příspěvky: 113
Registrován: 14.02.2009 12:16

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od lei » 26.04.2013 13:09

V předznamenání sice ne, ale ve vyznačení metra ano: pokud jsou všude pořád jen trioly, znamená to v podstatě, že je špatně vyznačeno metrum a že by bylo záhodno vyznačit liché metrum - tedy 6/8, popř. 3/4, to záleží na okolnostech - pokud jedou pořád osminové trioly, pak je to jasně 3/8 nebo 6/8.

Slayertplsko
Příspěvky: 121
Registrován: 18.09.2010 12:13

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od Slayertplsko » 26.04.2013 15:52

Habala píše:Ahoj,
mám dva dotazy:
Když bych psala do not blues (nebo prostě cokoliv, co je celý triolový), dá se ten triolovej rytmus nějakou značkou nebo něčím v předznamenání obejít, abych nemusela pořád psát svorky s trojkama?
A když bych psala do not bluesový sólo, který je hraný v mollový stupnici, ale v durový skladbě, můžu napsat (v případě že by ta skladba byla například v tónině C dur) předznamenání pro a moll? Nebo by se to dělat nemělo?
Díky :)
1, Pokial myslis swingove osminy, teda ze vzdy prva zapisana osmina v dobe zodpoveda hranej triolovej stvrtine a druha zapisana osmina triolovej osmine, tak to sa zvykne riesit tak, ze mas klasicky 4/4 takt, ale na zaciatku nad osnovou najdes taketo znamenie: dve osminy = triola [stvrtka a osmina] (samozrejme nie slovami). Pokial ale myslis pripad, ked sa tam vyskytnu ''prave'' triolove osminy (teda tri triolove osminy za sebou), tak v takom pripade sa vzdy pisu osminy.

2, Asi myslis mollovu pentatoniku. Pokial viem, tak predznamenanie sa dava v pripade duroveho bluesu vzdy durove a v pripade molloveho mollove. Cize mas durovy blues v A, tak das fis-cis-gis. Aj napriek tomu, ze solo moze prevazne vyuzivat a-moll pentatoniku.

del
Příspěvky: 289
Registrován: 15.09.2009 1:46

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od del » 10.05.2013 20:22

Zdravím. Měl bych dotaz k tomuhle:

Trylek – zahraný tón se rychle střídá se svou horní sekundou (podle tóniny, ve které je skladba napsaná, např. v C-dur se trylkuje e-f, ale v D-dur e-fis).


Za prvé moc nechápu ten příklad a výraz horní sekunda (znám jen sekundu a malou sekundu) tzn. proč je to v C-dur E-F, když E je velká tercie a F kvarta. No a u D-dur je to zase jiný interval (E sekunda a F# velká tercie). Pokud je to myšleno jako interval sekundy od toho tónu směrem nahoru, tak stejně nechápu, proč je to v D-dur jinak. Sekunda by snad měla být o dva půltóny a malá o jeden ne? Ještě mě napadá, jestli autor nemluví o stupni ve stupnici, ne o intervalu. Dále, o trylku sem v jedné knize četl, že je to obecně jen rychlé střídání příklepů a odtažení, což by zase ale mělo být legato, tak nevím. Je to teda to samé nebo ne? :D

MilanT
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.06.2011 9:07

Re: NĚCO O HUDEBNÍ TEORII

Příspěvek od MilanT » 10.05.2013 20:35

A proč si nečteš a neptáš se v tématu přímo nazvaném Trylek? To ti nefunguje vyhledávání?
hrani-na-kytaru-tabulatury/trylek-t2360 ... lit=trylek

Odpovědět

Zpět na „Hraní na kytaru, tabulatury“