Nejlepší repro na Blues

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Uživatelský avatar
Bublifuk28
Příspěvky: 12
Registrován: 2.11.2014 13:19
Bandzone: www.bandzone.cz/interpretneznamy
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Bublifuk28 » 2.11.2014 14:09

Ahoj!

jsem tu nový, hledal jsem (možná špatně), ale nenašel žádné téma o kytarových reproduktorech. Uvažuju o stavbě aparátu na míru a k tomu budu pořizovat i bedničky, otázka zní, jaké vybrat reproduktory, jestli 12 palců nebo 10, jaký počet (preferuji tedy dvě 112, nebo dvě 210) a jaký konkrétní model. Hraju na fendry (strat i tele) a hlavička bude jednokanálová 30W lampa s cca fendrovským soundem. Hraju popík, skáčko a chtěl bych hrát Blues, líbí se mi zvuk jaký má třeba Rubben Ford, John Mayer atd...prostě měkota a spousta tubescreamera 8)

Moc děkuju za jakékoliv rady a zkušenosti!
Naposledy upravil(a) Bublifuk28 dne 2.11.2014 19:19, celkem upraveno 1 x.
Pank vůbec není mrtvej...

Fender Am. Standart Telecaster - hora balastu - Hughes and Kettner Statesman dual 6l6 212

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1693
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Tube Guru » 2.11.2014 18:12

Zdar, proč si myslíš, že je na blues potřebný nějaký speciální reproduktor? Když si uvědomíš jak střídají kytaristé jednotlivé komponenty svojí sestavy, snadno dojdeš k závěru, že na reproduktorech pro 30W hlavu téměř nezáleží. Když už ale chceš být "fenderoidní", tak bys měl asi použít spíše Jensen než Celestion. Blues, když ho umíš Ti dobře poleze i z Electrovoice nebo Eminence. Podle mého názoru Ti bude stačit bedna 112 s reproduktorem kterékoliv uvedené značky. Netuším jak by posloužila desítipalcová repra, ale něco mi říká, že pro blues asi ne :? . Dvanáctipalcové reproduktory jsou už léty prověřené ve všech žánrech, ale chceš-li experimentovat, tak do toho, možná nastavíš nový standard. Ať se dílo podaří! :)
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
Bublifuk28
Příspěvky: 12
Registrován: 2.11.2014 13:19
Bandzone: www.bandzone.cz/interpretneznamy
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Bublifuk28 » 3.11.2014 9:18

Moc díky za odpověď, právě jsem si říkal, když už to bude na míru tak aby to opravdu hrálo. Přečetl jsem spoustu balastu o tom, jestli používat slabší /silnější reproduktory atd. a názory se různí tak, že mám pocit že je to model od modelu jiné. Z předběžného výběru mi do toho konceptu jdou nějaké Alnico Jenseny(P12R,P10R), ale napadlo mě že vzhledem k uřvanosti kytar se singly a zvonivosti zvuku aparátu snad ani další spíš na výšky zaměřená věc (míněno repro) nemusí být třeba a mohlo by to být zajímavé třeba s greenbacky atd.

Hrajeme i větší pódia a ty 2 bedny za a) více tlačí, za b) líp vypadají :mrgreen: takže bych se držel téhle varianty. V souvyslosti s tím by mě taky zajímalo jaké kdo má zkušenosti s kombinací různých druhů repro s jedním apcem, neboli - má to smysl? lze úspěšně kombinovat různé značky? má smysl využít jedno repro výškové (jensen) a jedno třeba spíš středobasové (celestion)?

Pravda je že blues jde hrát asi na cokoliv, hlavně jde o to mít to v ruce a v hlavě :wink:
Pank vůbec není mrtvej...

Fender Am. Standart Telecaster - hora balastu - Hughes and Kettner Statesman dual 6l6 212

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1693
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Tube Guru » 3.11.2014 16:26

Zdar, svojí poslední větou jsi mě tak potěšil (dal bych ale hlavu na první místo :D ), že mě to vyprovokovalo k reakci. Dnes jsem protivný, tak budu rejpat. Jsi bluesman nebo metalista? Ještě jsem nepotkal bluesmana, který by se staral o to jak mu bude reprobox tlačit, to je snad atribut metalistů. Než tahat dvě 112, tak lepší je snad jedna 212 ne? Už máš ten zesilovač hotový, že už víš že má zvonivý zvuk? :) Reproduktory se dají kombinovat v bedně libovolně - dělají to i známé firmy, jen výsledná impedance zapojení by měla odpovídat výstupní impedanci zesilovače, aby byl zesilovač spokojený. Ať žije blues!
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1156
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Abu » 3.11.2014 16:45

Ruzna repra v jedne bedne se samozrejme kombinuji bezproblemu. Jak uz bylo receno, musi mit stejnou impedanci a meli by mit i podobnou citlivost, protoze jinak bude reprak s nizsi citlivosti mene slyset. Pokud bude rozdil citlivosti 1-2dB, tak se nic nedej, kdyz to bude 6, tak uz to bude dost patrne.
Oblibena kombinace byva pry Celestion Classic Lead a V30, ktere se pekne zvukove doplnuji. Ale je to spis na tvrdsi muziku.

Bluesovou muziku hraju cely zivot, a poslednich zhruba 10 let jsem si vystacil s 1x12" kombem (50W nebo 30W, repro vetsinou Celestion Classic Lead 80). Obcas jsem sice na nejake letni open-space sceny tahal jeste pridavnou 1x12 bednu, ale to byla z poloviny spis frajerina a kdyby nebylo misto v aute, tak je to prvni vec ktera by zustala doma.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
Bublifuk28
Příspěvky: 12
Registrován: 2.11.2014 13:19
Bandzone: www.bandzone.cz/interpretneznamy
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Bublifuk28 » 3.11.2014 17:22

Tube Guru píše:Zdar, svojí poslední větou jsi mě tak potěšil (dal bych ale hlavu na první místo :D ), že mě to vyprovokovalo k reakci. Dnes jsem protivný, tak budu rejpat. Jsi bluesman nebo metalista? Ještě jsem nepotkal bluesmana, který by se staral o to jak mu bude reprobox tlačit, to je snad atribut metalistů. Než tahat dvě 112, tak lepší je snad jedna 212 ne? Už máš ten zesilovač hotový, že už víš že má zvonivý zvuk? :) Reproduktory se dají kombinovat v bedně libovolně - dělají to i známé firmy, jen výsledná impedance zapojení by měla odpovídat výstupní impedanci zesilovače, aby byl zesilovač spokojený. Ať žije blues!
Koukám že tady se musí všechno vysvětlit do detailů! =D
Ne v pohodě, povím Vám drazí pánové co mě k oné úvaze vede.

Hraju ve ska-rockové kapele, doma ovšem hraju buď blues, nebo alternativní rock/pop či jakákoliv kombinace zmíněného (třeba Black Keys, Jack White, ale i výše zmíněný John Mayer) a to jsou asi styly který mě baví nejvíc a v budoucnu se jim eventuálně hodlám věnovat. Potřebuju aparát, který tohle zvládne (samozřejmě s pomocí kvalitních krabiček na některé zvuky). Zároveň aparát který utáhne i větší pódia. Zatím nevím jaký bude mít zvuk, ale předpokládám že fendrovsky zvonivý neb to se mi líbi, a tak doufám, že se toho podaří dosáhnout ;)
Dvě dvanáctky/ čtyři desítky (třeba by taky stačili jen dvě) chci, neb mi ten zvuk pak prostě přijde lepší (teď mám Kettnera statesmana 212 kombo a je to bomba). Chci je ve dvou bedničkách, protože je to mnohem skladnější a pánové až se v devíti lidech budete muset mačkat v dodávce se všema nástrojema, pochopíte, že tetris se skládá mnohem lépe z několika malých kostiček než z jedné velké. Navíc na menší pódia vždycky můžu vzít jenom jednu, což bych u 212 bedny nemohl.
A abych se dostal z okliky zpátky k reproduktorům - hodlám to všechno pořizovat na dlouhou dobu, nechci to za rok za dva měnit (i když i to se může stát) a proto se ptám na Vaše zkušenosti, chci aby zvuk byl prostě co nejlepší ;)
Pank vůbec není mrtvej...

Fender Am. Standart Telecaster - hora balastu - Hughes and Kettner Statesman dual 6l6 212

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1156
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Abu » 3.11.2014 17:29

Zkus si poslechnout nejaky testy repraku na YouTube, trochu to napovi.
Treba http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI a spousta dalsich.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3403
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od qwer » 6.11.2014 15:03

S reprákama to máš tak. Do Fendera patří Jensen... A proto teď Fender do svých 68 Custom aparátů (Princeton, Deluxe, Twin a Vibrolux) cpe levnější (dá se říci u některých modelů i low-endové) Celestiony a amíci jsou z toho u vytržení jak je to dobrý v porovnání s Jenseny, které skoro všichni nenávidí (já taky)...

Nejoblíbenější klon Fender Tweed Deluxe (což je na blues docela oblíbený Fender aparát...) je v dnešní době nejspíš anglický Lazy J. a ten má jaký reprák? Celestion Blue. A proč ho všichni tak žerou? Protože tam není Jensen, ale ten Celestion...

A copak to najdeme v signaturách Erica Claptona? Třeba v Tweed Deluxu (nebo Tremoluxu) má Celestion Heritage G12-65.

Značka nehraje, značku vůbec neřeš. Každé repro hraje naprosto jinak a je jedno jestli je to Celestion, Jensen, Tayden, WGS, Eminence, Weber, Scumback atd. Prostě pár repráků vyzkoušej a uvidíš. Je taky brutální rozdíl v boxu, jinak ti bude hrát Greenback v zavřené 412 a jinak v otevřené 112.

Imho je blbost "poskládat si" nějaký vysněný aparát ve své hlavě a pak si jej nechat udělat "na tělo" bez předešlých zkušeností (to je dlouhodobé obeznámení se s alespoň pár desítkama aparátů, repráků atd.) a hlavně bez následného "dolaďování". "Custom" aparát je běh na docela dlouho trať a pokud to myslí člověk vážně, tak v tom nechá dost času, peněz a ani tak nemusí být výsledek "zaručen" :)

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1881
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od mmjuz » 8.11.2014 11:44

Tube Guru píše:Netuším jak by posloužila desítipalcová repra, ale něco mi říká, že pro blues asi ne :? . Dvanáctipalcové reproduktory jsou už léty prověřené ve všech žánrech, ale chceš-li experimentovat, tak do toho, možná nastavíš nový standard. Ať se dílo podaří! :)
Staří bluesmani používali stejně 10´´ jako 15´´. Móda dvanáctek přišla později a zrovna s blues bych ji nespojoval. Nicméně řešit jen reproduktor opravdu není komplexní přístup. Pár aparátů pro bluesmany, jak na kytaru, tak na foukačku jsem už postavil. Kdyby to hrálo jako HK Statesman, asi bych to rovnou hodil do popelnice. Je to opravdu aparát na blues jen pro velmi skromného muzikanta.
qwer píše:S reprákama to máš tak. Do Fendera patří Jensen... A proto teď Fender do svých 68 Custom aparátů (Princeton, Deluxe, Twin a Vibrolux) cpe levnější (dá se říci u některých modelů i low-endové) Celestiony a amíci jsou z toho u vytržení jak je to dobrý v porovnání s Jenseny, které skoro všichni nenávidí (já taky)...

Nejoblíbenější klon Fender Tweed Deluxe (což je na blues docela oblíbený Fender aparát...) je v dnešní době nejspíš anglický Lazy J. a ten má jaký reprák? Celestion Blue. A proč ho všichni tak žerou? Protože tam není Jensen, ale ten Celestion...

A copak to najdeme v signaturách Erica Claptona? Třeba v Tweed Deluxu (nebo Tremoluxu) má Celestion Heritage G12-65.
Fender repra? Nejoblíbenější byly JBL řady D, tedy D120F a D130F. Určitě lze použit i o něco modernější řadu K, mám ji raději. Občas se to tu objeví na bazaru, ceny od 4000,- do 6000,-, naštěstí o ně není mezi šetřílky zájem, tak se mi doma hromadí.
Dále samozřejmě Jensen, Oxford, Utah, CTS, u některých levných modelů v pozdější době i Eminence. Výborné údajně byly Electro Voice EVM12F s Al kopulkou, bohužel, ten jediný z fenderovských legend se mi dosud do rukou nedostal a u Muzickmanů Fender osazoval standartní EVM12L.

Použití reproduktorů Celestion na starý kulatý bluesový zvuk mi přijde dost nevhodné. Ten nešťastný ksindl Alnico Blue jsem zkoušel a byl to děs. Tenký jedovatý zvuk jak bývá u Celestionů zvykem. Asi by dobře posloužil na metal. I Tesla ARO835 hraje kultivovaněji. Po letech zkoušení mi jako nejlepší přišel Jensen C15 z 60. let, verze pro Fendera bez typového označení. Je to jen 20W repráček, ale bomba. Nedávno ho tu někdo prodával za 800,-, ovšem přišla mi odpověď, že už je prodaný. Škoda.
Jinak mám doma několik desítek různých reproduktorů, prakticky všechny budou na blues použitelné, ale to bys musel mít prvně opravdu solidní zesilovač, aby to mělo nějaký smysl. V pátek o tom můžeme třeba pokecat v Šumperku.

Uživatelský avatar
Kinx
Rádce
Příspěvky: 3828
Registrován: 22.04.2006 15:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Kinx » 8.11.2014 12:35

me se treba alnico blue hodne libi, tenkym pruserem bych ho neoznacil ani omylem :) stejne jako zbytek klasickych celestionu, ale to je na delsi rozpravu - vzdy je to o kontextu pouziti.

na blues bych se na celestion skutecne asi vyprdnul (krom asi zminovaneho alnico blue, alnico gold a G12H30), pokud bych teda chtel nejakej poradne surovej starej zvuk - souhlasim s mmjuzem co se tyce JBL, ty repra jsou super a na blues je to imho jedna z nejvetsich klasik. EVM taky nebude fungovat spatne - u jensenu bych byl o neco opatrnejsi, treba ty co davaji do reissue fender deluxe reverb jsou podle me dost pekelny a na zkresleni naprosto nepouzitelny repra. Z jinejch starejch repraku bych doporucil jeste Altec 417-8H, ten se na blues taky neztrati.

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1881
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od mmjuz » 8.11.2014 15:22

Alnico Gold jsem nezkoušel, nějak jsem Celestiony vzdal dříve, než došel na řadu. Jinak nejvíce se mi líbíl G12H30, ale pořád to nebylo ono. Altec 417-8H tu doma také jeden mám, zatím jsem ho testoval jen zlehka, ale myslím, že bude dobrý.
Úplně nejlevnější a dobré řešení by mohly být italské RCF kopie Oxfordů z 80. let. V inzerci se objevují často. Tady jsem před dvěma týdny koupil jednu prakticky funglovku za pětikilo i s poštovným. 12´´, ale na menší výkon. Na Bazoši někdy před půl rokem 2 ks o dost výkonnějších za 800,- s poštovným, ale v bídném stavu. Už jsou po repasu. Na první pohled je od Oxfordů rozeznáš podle klasicky fialové barvy koše, jinak tvar a prolisy jsou úplně stejné, jako u Oxfordů. Myslím, že některé evropské servisy je tehdy osazovaly do fenderovských komb místo zničených originálů, respektive už jsem si párkrát na Ebay všiml nějakého blackface, v kterém tato repra byla. Mám s nimi o dost více zkušeností než s pravými Oxfordy, ale líbí se mi oboje. Oproti JBL při vyšších hlasitostech dříve ztrácí konkrétnost, ale zase znějí měkčeji. Jedná se tedy o jemné rozdíly. Právě Celestion Alnico Blue v 15W áčkovým kombu začínal hrát nezřetelně už někde sotva za polovinou výkonu.

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3403
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od qwer » 8.11.2014 21:28

Mmjuzi, já netvrdil, že to musí být celestion... Naopak jsem psal, že je úplně šumák, jaké repro to bude. Prostě je zbytečné se naladit předčasně na nějakou vlnu dle nějaké teorie a něco, co by mohlo být ok, rovnou zavrhnout.

Alnico Blue si rozumí jen s některými "obvody" a musí být řádně rozehrané. Když jsem jej vytáhnul nové z krabice, tak málem letělo z okna. Gold je v porovnání s Blue takový "neživý" a trochu bez presence, s nějakými >20W ale začne hrát dobře. Blue toho vydrží málo, je pravda, že stačí nějakých 10W a už kreslí, ale Blue tady asi není od toho, aby něco "vydrželo".

Stará repra můžou být fajn, ale skoro nikdo k nim nemá přístup.

Uživatelský avatar
Bublifuk28
Příspěvky: 12
Registrován: 2.11.2014 13:19
Bandzone: www.bandzone.cz/interpretneznamy
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Bublifuk28 » 9.11.2014 12:02

mmjuz píše:
Staří bluesmani používali stejně 10´´ jako 15´´. Móda dvanáctek přišla později a zrovna s blues bych ji nespojoval. Nicméně řešit jen reproduktor opravdu není komplexní přístup. Pár aparátů pro bluesmany, jak na kytaru, tak na foukačku jsem už postavil. Kdyby to hrálo jako HK Statesman, asi bych to rovnou hodil do popelnice. Je to opravdu aparát na blues jen pro velmi skromného muzikanta. .
Tak já používám jen čistý kanál, zkreslený se mi nelíbí. Čistý je na Statesmanu fajnový, dle mého soudu lepší než třeba na Hot Rodu či Blues deluxu (Fender stejná cenová), což přikládám taky tomu že to je 212, ale třeba ne. Taky bych rád řekl, že jsem aparát nekupoval v žádném případě na blues (viz. to co hraju výše v diskuzi). Aparát si chci nechat postavit ne jen kvůli tomu, abych měl přesně to co chci (protože rozhodně netvrdím, že to co se mi líbí teď se mi bude líbit věčně), ale taky proto, že mnohem radši podpořím nějakého šikovného človíčka, který mi poradí, odladí a ručně vyrobí to co si představuju, než abych podporoval firmy typu Marshall, Fender a další (ne že bych proti nim něco měl, jen je mi osobní přístup prostě sympatičtější). Obdivuju každého kdo má tu odvahu a šikovnost se do stavby aparátu pustit, a dotáhnout jí ve skvělé zvukové i vizuální kvalitě.

Jinak moc děkuju za všechny názory, nápady a všeobecně diskuzi o repro...rozšiřuji si obzory =)
Pank vůbec není mrtvej...

Fender Am. Standart Telecaster - hora balastu - Hughes and Kettner Statesman dual 6l6 212

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1881
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od mmjuz » 9.11.2014 17:07

Měl jsem možnost prozkoumat jen Statesmana 1 X 12´´ s EL 84, a právě čistý zvuk zněl strašně levně, tenký a úplně bez těla. Připomínalo mi to laciné tranzistoráky z 90.let. Hot Rody jsem potkal tři a kupodivu dojem jsem měl vždycky úplně jiný. Bohužel nemám možnost je postavit všechny vedle sebe, ale jsem si prakticky jist, že každý hrál dost rozdílně. Jeden vyloženě hnusně, další dva tak nějak přijatelně, leč různě. Ale úplně bych z nich najásal. Současné Blues Deluxe neznám vůbec.
Než se nějaký Tvůj kámoš pustí do stavby aparátu pro Tebe, dej vědět, třeba Ti něco dokážu poradit. Co se týče zaběhlých výrobců, jediný komu bych asi takovou zakázku svěřil, tak je Zeman. Ostatní se buď soustředí na metalisty ( jejich výtvory moc neznám ), a nebo jejich produkty za moc nestojí a ten Statesman by Ti posloužil stejně a ještě bys ušetřil.
Chce to mít k dispozici referenční model. Pokud nějaký Tvůj zámožnější kemoš má třeba starého Twina, či jiný prověřený aparát, půjč si ho a pak při převzetí zakázky porovnej kvality. Je to legrační, jak si jsou občas hoši jisti, že právě jejich Laney VC 30, Orange Teror či Peavey Classic a pod. současný běs skvěle hraje a pak s tím přijedou, postaví to vedle bastlu domácího a jdou brečet. Před měsícem ode mne kupoval kluk kombo 45W s 1 X JBL D120F, které bylo o polovičku menší, lehčí a také levnější, než jeho luxusní verze VOX AC30. Do týdne VOXe prodal a pak se mnou ještě trochu smlouval o slevu, že by mi JBL vrátil a do komba by si dal Celestion Gold Alnico, nebo Jensena z Deluxe Reverb, které mu leží doma. O víkendu měnil a zkoušel a měnil... Výsledkem bylo, že Jensen i Gold hrály najednou prakticky stejně. Stejně mizerně. A tak se rozhodl 6000,- za JBL zaplatit. Ani se mu nedivím. http://mmjuz.rajce.idnes.cz/Harlequyne#40WB.jpg, http://mmjuz.rajce.idnes.cz/Harlequyne#40W_3.jpg. Opravdu to chce mít s čím porovat.

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3403
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od qwer » 9.11.2014 18:51

Stavět si u někoho custom aparát může být fajn, člověk dostane za málo peněz dobrý aparát a nemusí platit x desítek tisíc za "pořádné" aparáty z venku. H&K Statesman ale určitě není zrovna nějakým "vodítkem", tenhle aparát je tak trochu mimo mísu "dospělých" lampových aparátů, které člověku dají onen "sound". Zkus si opravdu zahrát na pár "klasik" a pak od toho třeba odvíjej následnou stavbu. Příklad - má to být Fender? S 6V6 nebo 6L6? Má to být laděno to tweedu? Nebo raději vykuchanější BF středy? 20, 40 nebo 60W?

MMjuz má pravdu se Zemanem - to je u nás opravdu ten pravý guru, aparát od něj nemám, ale byl jsem s ním něco málo řešit a ten člověk prostě VÍ. Trochu se mi nelíbí zpracování jeho aparátů (jsem trošku rozmlsaný), ale zvuk umí udělat excelentní!

Problém butique, custom a jiným aparátů je v tom, že to může hrát tak nějak "odlišně" a člověku se to nemusí líbit. Nedávno jsem měl možnost z lízka poslechnout a omrknout jeden new york butique (jetý se prodává za cca 170t. na ebay) a můžu říct, že lepší zvuk bych pravděpodobně udělal na Fender Hot Rod... Tož tak, abys pak nebyl zklamaný, až ti někdo něco postaví.

Uživatelský avatar
Kinx
Rádce
Příspěvky: 3828
Registrován: 22.04.2006 15:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Kinx » 9.11.2014 21:30

To pro me je zase guru co se tyce aparatu tohoto stylu Pavel Horky a jeho HOT amps. super pristup, super zpracovani, design se mi moc nelibi, ale za to z kazdeho jeho aparatu na ktery jsem hral jsem si sednul na zadek. Pavel pro to ma obrovsky cit a jeho kreace snesou srovnani s tou nejkultovnejsi boutique svetovou spickou.

mimochodem Pavel obcas osazuje svoje boxy reprama Tone Tubby, to je taky dobra bluesova zalezitost.

Uživatelský avatar
Bublifuk28
Příspěvky: 12
Registrován: 2.11.2014 13:19
Bandzone: www.bandzone.cz/interpretneznamy
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od Bublifuk28 » 9.11.2014 21:52

Musím říct, že za posledních pět let a dvě stě koncertů jsem se potkal s ohromnou řádkou muzikantů hrající různý styly, a mám nutkání říct - kde sakra lidi jste? Protože většina muzikantů co potkávám, je vlastně ráda že ušetří na Hot Roda či něco podobného a tady mám pocit, že všichni minimálně srovnávali jestli si radši nechat Matchlesse nebo % by 13. Když pominu ortodoxní metalisty (zásadně Messa) tak málokdo ze známých (natož kámošů) má dražší aparát než cca 30 tisíc. Tím se nikoho z Vás nechci dotknout, naopak jsem rád že se tu můžu poradit s lidmi co mají zkušenosti a něco jim rukama prošlo. No, já hrál na Kustom Defender 50, a teď na Statesmana. Půjčený jsem měl dva Hot Rody, HK TubeMaister, Peavey classic s 15 reprem, AC 15 a nějaký starší model malé Messy (ale netuším co přesně). Můžu sice srovnávat, ale jen v jedné cenové hladině. Každopádně právě ze Statesmana mám opravdu super pocit a kdyby to nevážilo 27 kilo, tak asi hned tak neuvažuju o jeho výměně. Na El84 verzi jsem nehrál, ale moje 6l6 hraje fajnově, někde za půlkou volume začíná lehce nakreslovat a tón je podle mě dynamický a živý - když se zapne čudlík Twang tak to hodně připomíná právě Hot Roda, jen to má větší sílu (přikládám dvěma 12).

O Hotech jsem toho slyšel mnoho (prakticky všechno dobré), o Zemanovi zatím nic (kouknu na to).
Pank vůbec není mrtvej...

Fender Am. Standart Telecaster - hora balastu - Hughes and Kettner Statesman dual 6l6 212

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3403
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od qwer » 10.11.2014 15:49

Jen tak pro představu? Kolik jsi ochotný do stavby toho aparátu investovat? Jednu dobu jsem taky koketoval s myšlenkou nechat si něco postavit. Součástky včetně repra a kabinetu na 15W 112 kombíčko mi vycházely na 25 tisíc - samozřejmě bez práce toho dotyčného. Zeman umí být levnější, motá si vlastní trafa, staví vlastní kabinety, náklady jdou tímhle samozřejmě "dole". Jenže Zeman tohle umí. Asi bych se nesvěřoval do rukou nějakého "umělce", který ti spájí něco z Gesáckých součástek, ty mu za to dáš patnáct litrů a budeš strašně šťastný, že máš custom zesík. Dobrých stavitelů u nás moc není a člověk by se divil, že i někteří z těch nejslavnějších a naoko "nejznalejších" mohou být trošku mimo mísu jak se znalostma, tak hlavně se zkoušením a zvukovým laděním svých výtvorů (a tohle nemám jen z mého mozku, ale potvrdili mi to i lidé, kteří hrají pro desetitisíce lidí ročně a tak nějak se vyznají).

Taky to není o tom snít o Matchless a brát život tak, že pokud nemám Matchless tak hraju na srajdu, z toho jsem tak nějak vyrostl vlastním přičiněním. Na trhu je spousta aparátů, které koupíš jeté za 20-30t. a mohou Ti sednout desetkrát líp než onen Matchless nebo jiný "butique", v poslední době už je i dokonce možné za tyto prachy nějaké ten emerický butique pořídit pokud po tom člověk prahne (btw - na bazaru je už měsíce hlava od Devided by 13 za nějakých 35t.). Tyhle aparáty můžeš vždy vesele prodat bez ztráty kytičky a jít dá, když si necháš postavit aparát, tak to nemusí být zrovna vončo a při případném prodeji na tom proděláš gatě.

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1881
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od mmjuz » 10.11.2014 17:43

Já bych to zas tak černě s náklady neviděl. Výše zmíněné kombo co se týče nákupu komponentů se v pohodě vešlo do 20 000,- a za dvacku jsem ho také prodal. Mám to jako koníček, nepotřebuji ždímat muzikanty. Kompromisy jsem nedělal. Výstupák byl spíš střední třída, než nějaký luxus ( použil jsem Hammond 1750 M Fender - http://www.tube-town.net/ttstore/Transf ... :3175.html ), myslím, že je dostačující. Mám zkušenosti s podstatně dražšími Mercury Magnetics, a ne každý byl lepší, než tenhle. Síťák i tlumajzna na míru od Silveratech. Veškeré patice poctivé keramiky určené kdysi pro vojáky. A samozřejmě se jedná o skutečnou 100% celolampu s 1 X GZ 34, 2 X 5881, 2 X 12AX7 a 1 X ECC81, všechny stoprocentně zafixované proti pohnutí. Veškeré pasivní součástky z nemagnetických materiálů a pod. O poctivém AlNiCo repru JBL už byla řeč a skříni z vyschlého borovicového masivu doplněného březovou překližkou na přední stěnu pro repro ani nemluvím. O tom si může většina majitelů běžných aparátů kolem třicítky leda nechat zdát. Samozřejmě to je aparát "na staré dobré časy" bez všech těch moderních nesmyslů s přepínáním výkonu, efektových smyček a spousty zbytečných čudlíků. Pravda je, že je potřeba vědět, kde nejlépe takový materiál pořídit a také si umět poradit s vhodným poskládáním nakoupeného materiálu, aby z toho skutečně vznikl provozuschopný zesilovač.

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3403
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Nejlepší repro na Blues

Příspěvek od qwer » 11.11.2014 12:42

No jo Milane, ale ty to máš jako koníček, což spousta lidí rozhodně nemá. Třeba u Zemana si myslím, že se pořádné jedná spíš o koníček, Horký už to jede vyloženě jako kšeft - teď pozor, vůbec jsem nechtěl aby toto vyznělo nějak zle, to vůbec ne, rozhodně není špatné si nechat za něco zaplatit a spíš fandím tomuhle přístupu, protože pak jen slyšíš, že lepší musí být to a ono protože je to dražší a ve finále pak ošulená věc, na které si někdo namastí kapsu, může být vnímaná líp než poctivá práce, na které si výrobce nevydělal ani kačku...

Jestli někdo nacení zesík s prací třeba na 15t. a neumí si udělat slušný box, namotat trafa atd., tak jistě uznáš, že musí dělat podivné kejkle, aby se do té ceny dostal. Cena traf do nějakého 6L6 zesíku od Hammondu je min. kolem 5t. Kč, pokud ten stavitel nebude mít možnost si někde naohýbat plechy, tak ho vyjde hotové šasi min. na tisícovku, k tomu nějakým pár součástek, lampy, laciný reprák a jsi na desítce bez práce a kabinetu.

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“