Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, software

Klavíry, keyboardy, digitální piana, syntezátory, ...
PtJaa
Moderátor
Příspěvky: 555
Registrován: 31.01.2012 1:03
Bydliště: Praha

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od PtJaa » 20.12.2016 12:42

Jestli nevydali něco nového nedávno, tak Muse receptor je docela stará krabička. A byly problémy, že tam ani všechno nešlo nainstalovat - např. teď na jejich stránkách vidím jako kompatibilní od Synthogy jen Ivory, ne Ivory2 ... to je pak dost na nic.

Mimochodem, Roland FP-90 se špičkovou klaviaturou i zvukem stojí dle Heuréky jen 48 600. Tohle piano přitom má výborný modelovaný zvuk, následník V-piana/V-grand, dříve dostupný jen v HP 6xx řadě konzolových pián.

Nenapsal jsi, jestli sis vyzkoušel kvalitní modely digitálních pián - kromě Rolandu FP-90 má možná slušný zvuk i levnější Kawai ES-8 (zvuky několika různých pián), dražší Nord piano má několik uznávaných zvuků apod.).
Ještě jednou, nelze zaměňovat se zvuky v synťácích, takové zvuky nemají.
Kawai CA65 :: Galaxy Vintage D, Vienna Grand a Giant :: Pianoteq 5 Stage :: Kontakt :: Reaper

Vladimír
Příspěvky: 8
Registrován: 16.12.2016 10:01

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od Vladimír » 21.12.2016 22:42

Někteří radí koupit pořádné stage piano. Má to jeden háček. A to moje s věkem ubývající síly (pro představu - registroval jsem jako dítě už Beatles a vyrostl jsem na Purplech a Zeppelínech, ale s výjimkou rapu držím snad krok i se současností). Klávesy s váhou (či říkejme raději hmotností) kolem 30 kg jsem už měl a - nikdy více ! Po jejich tahání nejsem schopen hrát. A bedňákům je nesvěřím. Takže používám (kromě synťáku) lehké 11 kg piano s 88 klapkami, má překvapivě dobrou mechaniku, ale nepoužitelný zvuk (řeším to samply piana na synťáku, který v multimódu řídím právě tím lehkým pianem, získám tím pianový zvuk a zároveň ostatní zvuky ze synťáku (ty hraju na tom synťáku), který je takto opravdu důkladně využit. ). 11 kg už jde tahat, ten synťák má kupodivu víc, 16 kg. I to ještě jakžtakž jde.
To je prosím takové moje upozornění pro nadšence tahající několikrát týdně 25 - 30 kg nástroje. Přátelé, nevydržíte to dlouho !
Takže jsem chtěl jednak nezávislost obou nástrojů, jednak dokonalé piano. Ono když hraješ třeba jazz na pěkné dřevěné piano, tak to prostě nemá chybu ! A tomu se ty Ivory a podobná sw piana docela blíží. A navíc ta hmotnost z§stane na relativně nízké úrovni.
Námitka by mohla být, že klávesnice u lehkých pian není rovnocenná klávesnici u těžkých, ale v mém případě jsem to ani moc nezaregistroval.

Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 5537
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od Hendrek » 22.12.2016 8:46

Náhodou jsi si ještě neposlechl ten Ketron modul? Mi přijde že máš v hlavě zafixováno jedno jediné řešení, které ale není moc reálné, a neotevíráš se jiným možnostem.
Obrázek

jung
Příspěvky: 268
Registrován: 18.04.2012 14:26

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od jung » 22.12.2016 10:15

Nejlepší bude, když budeš sledovat rovnou výrobce "Vixano":

http://vixano.com/blog

Úplně ze světa ten modul nezmizel:
http://vixano.com/

http://www.keyboardmag.com/video/gear/4719680724001

Jirka

PtJaa
Moderátor
Příspěvky: 555
Registrován: 31.01.2012 1:03
Bydliště: Praha

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od PtJaa » 22.12.2016 10:26

Vladimír píše:...Má to jeden háček. A to moje s věkem ubývající síly...
Silný argument. V takovém případě bych taky šel do notebooku (vybaveného SSD diskem), který bych nepoužíval na nic jiného. Ketron modul ale neznám.

S trochou snahy, kázně a dobré volby hardware může být notebook velmi spolehlivý - třeba já jsem k tomu roky používal domácí počítač vedle piána, na kterém třeba manželka ve stejnou dobu brouzdala internet - pokud zrovna nestreamovala video, bylo vše vždycky bez problémů.
Kawai CA65 :: Galaxy Vintage D, Vienna Grand a Giant :: Pianoteq 5 Stage :: Kontakt :: Reaper

jung
Příspěvky: 268
Registrován: 18.04.2012 14:26

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od jung » 22.12.2016 14:09

Mám notebook HP, software SONAR X1, přes MIDI zvukový modul Roland SD 50 a externí zvukovku Behringer. Bohužel musím konstatovat, že se pro živé hraní naprosto nehodí - pomocí VST pluginů "General Piano".
Nejnižší latence jsem dosáhl 4 ms i přes použití ASIO All 4.

I když Ptjaa tvrdí, že latence do sedmi milisekund je snesitelná - při živém hraní v kombinaci s jinými nástroji (Hammond) je ten rozdíl 4 milisekundy znát.

Do živého hraní přes softwarové piano bych nikdy nešel.

Jirka

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 5846
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od pavlii » 22.12.2016 14:47

4ms - čili "metr dvacet"? 8) jako já nechci být za kverulanta, ale to je zpoždění, se kterým hrají prakticky všichni hráči, co používaj kombo - tím mám na mysli kytaristy a tak. Nějak mi za ta léta uniklo, že by s touhle kombinací nebyl nikdo schopný hrát......

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

PtJaa
Moderátor
Příspěvky: 555
Registrován: 31.01.2012 1:03
Bydliště: Praha

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od PtJaa » 22.12.2016 15:41

jung píše:I když Ptjaa tvrdí, že latence do sedmi milisekund je snesitelná - při živém hraní v kombinaci s jinými nástroji (Hammond) je ten rozdíl 4 milisekundy znát.
V kombinaci s jinými nástroji to možná můžeš slyšet (dvojitý zvuk úhozu), při samostatné hře jsou 4ms zcela bezproblémové. Jestli jsi to poznal i při samostatné hře, tak bych vsadil i dost peněz, že tvoje skutečná latence byla výrazně vyšší - nechceš si to pro zábavu změřit? (třeba i bez sázky :-) Mám zkušenost, že aspoň při použití virtuálních nástrojů programy často o latenci kecají.

Měření: Necháš zapnutý interní zvuk kláves i softwarové piano, zvukové výstupy pomocí redukcí na cinch (samostatné kabely pro každý kanál) zkombinuješ do jednoho stereo výstupu tak, že levý kanál interního zvuku skončí v levém kanálu výstupu a levý kanál sw piana v pravém kanálu výstupu. Tento výstup nahraješ pomocí jiné zvukovky/počítače třeba v audacity, (to jede bez ASIA, takže se s pianem nebude hádat) a pak si v Audacity prohlédneš, o kolik jsou kanály vůči sobě posunuté.

Čistě pro informaci, u akustických pián je rozdíl mezi časem stisku klávesy a zvuku taky, výrazně závisí na síle úhozu a může být i docela velký, podle toho, jak se měří stisk klávesy.
Kawai CA65 :: Galaxy Vintage D, Vienna Grand a Giant :: Pianoteq 5 Stage :: Kontakt :: Reaper

jung
Příspěvky: 268
Registrován: 18.04.2012 14:26

Re: Notebook jako zvukový modul pro live hraní, zvuky, softw

Příspěvek od jung » 22.12.2016 18:46

Samozřejmě, že při sólovém hraní ty 4 ms nepoznám - je to údaj bufferu v Asio, ale při kombinaci Software Piano - reálné Hammondy je to znát.
Což u MIDI nehrozí ani pro 4 nástroje a splitter.
Jirka

PS: Vyzkoušel jsem měření pomocí Audacity podle návodu PtJaa a údaje ASIO nelhaly: Latence je skutečně
4 ms.

Odpovědět

Zpět na „Klávesové nástroje a syntezátory“