Plexisklo před aparaturou

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2578
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od bubucci » 4.08.2017 8:15

Asanoth píše:Čeká mě první koncert s DRRI, 22W: Představa je mít hlasitost naplno, korekce skoro taky(výšky srážím clonou na kytaře). Mám v něm jen 95dB repro.
Jsou v oboru tlumení nějaké nové poznatky?
Zatím se přikláním výrobě něčeho takového. Nebo to prostě risknout s tím, že se to otočí do zdi :D .
A na kterém stadionu že to hrajete ? :D
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2712
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od torst » 4.08.2017 8:47

"Jsou v oboru tlumení nějaké nové poznatky?" Na něco přišli technici tuším v Belgii. Je to dost složitý, ale funguje to. Ovšem málokterý kytarista si to může dovolit. Říkají tomu NHNP. (Nemít hlasitost na plno).
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

MIran
Příspěvky: 313
Registrován: 26.03.2013 16:27

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od MIran » 4.08.2017 9:43

torst píše:"Jsou v oboru tlumení nějaké nové poznatky?" Na něco přišli technici tuším v Belgii. Je to dost složitý, ale funguje to. Ovšem málokterý kytarista si to může dovolit. Říkají tomu NHNP. (Nemít hlasitost na plno).
:D

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2675
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od Asanoth » 25.11.2017 12:34

Víte, v tomhle je problém některých fór: Člověk se na něco zeptá a přídou borci, co si jdou namastit ego a shodit to nějakou moudrou průpovídkou. Pomohlo to něčemu? Ne.
To kombo nekreslí, když není nahlas, a nemá master volume. Krabička tak dobrej zvuk nedá, a hlavně se nedá tak modulovat zvuk jenom na kytaře.
Obrátil jsem se tedy na někoho, kdo se tím skutečně zabývá a mohl by přispět i něčím konstruktivním:
Alexandr Fryč z http://www.akusticka-pena.cz píše:Na tohle se opravdu běžně používají spíše ty plexisklové paravánky. I jsme jich pár dělali. Ale mají právě tu funkci částečného odrazu.Není to ve stejné míře jako jde hlasitost z aparátu, to ne. Ale třeba 30% to bude - podle vzdálenosti. Někde je to žádoucí, protože ty odrazy pak lezou zpět do mikrofonu, které je u komba a tak se vlastně zesílí signál..Ale pokud to u Vás žádoucí není, pak potřebujete opravdu nějaký paravánek polepený pěnou, která zvuk maximálně absorbuje. To si můžete klidně vyrobit. Já bych si to vyrobil z mdfky aspoň 8mm silné. Udělat 3 ks dílky 50 x 50 cm, na jejich okraje nainstalovat panty, aby se do sebe dílky moli spojit a na ně nalepit ideálně V-profil, který je shodou okolností ve výrobních rozměrech 50x50 cm, takže by tam skvěle zapadl... Také dobře tlumí právě střední a vysoké frekvence, což jsou většinou frekvence kytarové....
Položil jsem dotaz, zda by nebylo lepší použít lisovanou pěnu, pokud mi jde primárně o útlum:
Ty desky slouží k eliminaci hluku skrze konstrukce dál a pro nejlepší účinnost je potřeba poctivou gramáž. Matroš=útlum. Desky jsme vymysleli my před 4 lety s konceptem gramáže materiálu 180kg/m3,což do dneska držíme. Ostatní kopie, které se prodávají jinde, mají objemovku 100-120 kg/m3. Dokonce jsem viděl i 90. Desky nejsou tak dobře porezní jako pěna s otevřenou strukturou. Čili nedokáží tak dobře eliminovat odrazy. Ale jistě toho také značnou část pohltí...
Idální stavba by byla dát prvně vrtsvu tyto lisované desky - jako eliminátor toho aby šel hluk skrze paraván+ na to ještě vyloženě absorbér proti odrazům- ten vprofil třeba. Ale jasně - pokud jde o prioritu nepustit zvuk dále skrze paraván a nechci dávat více vrstev, aby ten paraván zas neměl tloušťku třeba 14 cm, tak bych dal jen ty lisované desky- ony i částečně pohlcují odrazy.
Nakonec jsme společně dospěli k řešení lisovaná pěna 5cm a akustická pěna vlnky 3cm. O velikosti 50x25x25 vyšel materiál kolem zhruba 800, ale použil jsem dřevotřísku, protože MDFky v OBI neměli. Řešení není nikterak estetické, vizte přílohu.
Důležitější je, jak funguje. No... Když se hraje v místě, kde je špatná akustika, typicky kamenné sklepy bez akustických prvků (Freemasonic), tak to trochu ztlumí, ale stejně je to nepoužitelné, není pak slyšet nic, než kytara. Včera jsme ale hráli v Music City, kde mají zvuk fakt vyladěný: Dalo se to tam pustit naplno i bez paravánu. Ten trochu ubral, takže to bylo takové ukrocenější. Když jsem ho dal před kombo, přes relativně umírněné bicí jsem se vůbec neslyšel a musela mi jít kytara do odposlechu.

Hlavní závěr tedy je, že 22W s 95dB reprem fakt není moc, pokud se hraje na nějakém slušném místě. Ten paravánek tak, jak jsem ho udělal já, trochu pomůže, ale nedá se čekat nějaké výrazné utlumení. Docela by mě zajímalo, jak by to dopadlo s třeba 1cm lisované pěny a tím V-profilem: Kdyby někdo chtěl udělat tenhle pokus, budu rád :) .
Přílohy
22290859_804990792995138_75563987_o.jpg
Petrof pianino, šedesátá léta
Studiologic Numa Piano
______________________________________

Fender American Standart Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C
______________________________________

Amati Classic Deluxe Tenor Saxofon

Uživatelský avatar
Kinx
Rádce
Příspěvky: 3804
Registrován: 22.04.2006 15:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od Kinx » 25.11.2017 14:02

Ja to plexi pred aparatem (komba m/b mark I a mark IIc+) vozil na popud zvukare skoro dva roky a byl to vic vizualni nez funkcne zvukovy prvek. Vykryje to maly misto pred podiem kde by to pralo lidem do hlavy primo ze stredu repraku, jinak to moc funkcni prinos nema


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
dArtagnan
Příspěvky: 110
Registrován: 11.02.2012 19:35

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od dArtagnan » 26.11.2017 20:26

Že kreslit koncem DR na klubové úrovni je blbost ti říkalo x lidí, už když jsi aparát vybíral. Říkali ti to, kdyžs pak nečekaně sháněl zkreslovací krabku. A říkají to i teď, kdy zase pro změnu řešíš plexisklo. Zpropadení mastiči eg, nechtějí ti dát pokoj :-)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1662
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od cherreda » 27.11.2017 10:46

Jestli opravdu nutně potřebuješ k životu kreslit koncem, tak v 9 z 10 případů bude paravan takřka k ničemu. Viz jak píše Kinx. Do nějaké míry regulovatelné by možná bylo hrát s něčím na způsob izolovaného boxu, kde by sis mohl částečně odkrývat víko podle potřeby. Akorát se musíš smířit s tím, že frekvenčně neuslyšíš zrovna přesně to, co produkuje reprák - což by nemuselo nějak extra vadit, když Ti nevadí paravan před reprem. Podle mě bys ses takhle dostal na rozumnou hlasitost a zároveň bys měl pod kontrolou práci s potem na kytaře, nebo o co Ti vlastně jde.

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2675
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od Asanoth » 21.01.2018 21:54

Ozkoušeno:
Music City, skvělá akustika, šlo to i bez paravánu.
Na Slamníku, kombo čelem do zdi a do paravánu, fungovalo to naprosto v pohodě. I jsem se dobře slyšel.
Fatal, v pohodě, kombo bylo reprem dozadu za/pod poslední klenbou do paravánu. Jen bubeník měl kytaru hodně nahlas, ale on hraje dost potichu :D .

Freemasonic, vyzděnej sklep, nijak akusticky upravenej, nepoužitelný. Kromě FM to zatím bylo nejhorší na Felfestu, kde jsme hráli ve stanu, kterej fungoval jako krásnej zvukovej zvon, takže na podiu byl neuvěřitelnej bordel. Ale mimo stan to prej bylo dobrý :D .
Naposledy upravil(a) Asanoth dne 13.07.2018 5:49, celkem upraveno 1 x.
Petrof pianino, šedesátá léta
Studiologic Numa Piano
______________________________________

Fender American Standart Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C
______________________________________

Amati Classic Deluxe Tenor Saxofon

Rošky
Příspěvky: 36
Registrován: 29.08.2011 9:51
Bandzone: www.rosky.cz

Re: Plexisklo před aparaturou

Příspěvek od Rošky » 16.04.2018 13:59

Zkuste na to jít obráceně, přes brzdu... Některý lampový comba (třeba Fender) hrajou nejlíp přehuleným čistým kanálem, tj. nekreslíš preampem ale koncem. Má to naprosto jinej charakter, zkreslení je víceméně mírný (což je věc názoru a hudebního stylu co kdo potřebuje, dá se dokrmit nějakým TubeScreamerem), a vytavený koncový lampy krásně komprimujou a celý to má jinou (podle mně lepší) barvu. Koncák pustí tu špičku a hned komprimuje, takže to hraní je konkrétní a čitelný, pregnantní. Jelikož by to byla nesmyslně hlasitá tavba, tak se mezi konec a reprák zařadí brzda a je vymalováno. Jelikož se při téhle metodě u některejch comb rozchrochtají basy, uberou se na combu a dožene to zvukař a pošle do monitoru. Já takhle hraju na Fender Supersonic 60 a brzdu od 4Rockers, jeden kolega má brzdu zabudovanou v combu a to je ještě jednodušší.

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“