Bazar hudební nástroje Hudební nástroje

Hudební fórum

Diskuze o všem, co souvisí s hudbou a hudebními nástroji.

Pioneer CS-939 - info pro amatéra

Aktivní reproboxy, pasivní reproboxy, zesilovače, ...

Pioneer CS-939 - info pro amatéra

Příspěvekod wickey » 1.12.2016 21:57

Ahoj vsetci, som absolutny laik, preto prosim o zhovievavost.

Podedil som par reproduktorov Pioneer CS-939. Mám v pláne ich použiť ako základ na ozvučenie obývačky - plánujem na nich prehrávať audio súbory, cd, prípadne napojiť na TV a použiť ako základné repro na domáce kino.

Majú potrhanú penu okolo basových repro - videl som na ebay opravný kit na to za nejakých 45 usd - má zmysel do nich investovať? Nie sú už "prežité" - chápem určitú morálnu zastaralosť, ide mi skôr o to, či majú parametre, ktoré sú na účel, na ktorý ich chcem použiť ešte ok.

na štítku som našiel nasledovné údaje:

3 Way 3 Speaker system
max. input power 80W
rated input power 40W
impedance 8 ohm
frequency range 32-40 kHz
Crossover 2kHz 6 kHz

základné vysvetlenie pojmov by tiež potešilo.

Vopred veľmi pekne ďakujem za akúkoľvek odpoveď.
wickey
Nový uživatel

Re: Pioneer CS-939 - info pro amatéra

Příspěvekod Tube Guru » 2.12.2016 0:15

Zdar, základní chyba je ptát se zde, tady: http://www.audioweb.cz/ by Ti odpověděli zasvěceněji. Aby u Tebe Hudební forum neupadlo úplně v nemilost, pokusím se Ti aspoň nějak odpovědět. Pro Tebou popsaný účel vyhoví, záleží dost na tom, jaký zesilovač bude před nimi.
Vysvětlení pojmů:
3 Way 3 Speaker system = třípásmová tříreproduktorová reprosoustava (basák, střeďák, výškáč)
max. input power 80W = maximální příkon 80W
rated input power 40W = udávaný, zjednodušeně by se dalo asi říct střední příkon 40W
impedance 8 ohm = impedance 8Ω
frequency range 32-40 kHz = kmitočtový rozsah 32Hz až 40kHz (tento rozsah kmitočtů by měly vyzářit s nějakým definovaným útlumem např. 1,5dB)
Crossover 2kHz 6 kHz = dělicí kmitočty (na ty jsou naladěny vyhýbky) mezi basovým repro a středovým 2kHz