Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
simiruz
Příspěvky: 546
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od simiruz » 8.11.2018 11:29

jurator píše:
8.11.2018 10:33
zůstal u toho, co se mi nejvíc líbilo přes mikrák. Kašlat na kytaristovo libido
+1 Ze stejného důvodu jsem zrušil 4x12 bednu.
mmjuz píše:
7.11.2018 17:40
neměl v ruce žádné staré kombo, či bedu z 50. - 60. let a vůbec nemáš páru, co je a co není důležité
Pokud se bavíme o této muzice pak souhlas s Torstem, že je to méně než 10% toho co dneska lidi hrajou, podložené to nemám, ale mám PRAVDU :mrgreen:

K úvodnímu dotazu bych řekl, že pokud máš čelní stěnu z tenkého masivu, pak pro zkreslené zvuky se budeš v kapele ztrácet a nižší středy nebudou křoupat jak mají, konkrétní budou jenom výšky. Má to zásadní vliv na zvuk, řekl bych, že v extrémním případě větší než otevření/uzavření ozvučnice případně změnu typu repra. Teprve, až budeš mít opravdu tuhou čelní stěnu, poznáš skutečné rozdíly mezi repry. Pokud sis to dělal sám, tak přidej příčné svislé výztuhy na čelní stěnu těsně vedle repra. Ostatní stěny bedny takový vliv nemají. Kdybych dneska stavěl bednu, tak udělám čelní stěnu z 18-21mm překližky s kolmým vyztužením a ostatní stěny klidně z 15 mm překližky nebo i masivu kvůli váze. A uzavřenou ... to je pro zkreslení imho lepší a já hraju převážně zkresleně.

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2605
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od bubucci » 8.11.2018 12:13

jurator píše:
8.11.2018 10:33
G12-100 jsem slyšel s textilním závěsem, ale jich se taky dělalo víc verzí a nehrajou stejně.
Podle mě si to pleteš s verzí G12H100, ta má víc verzí a i verzi s textilní membránou.

Jinak na borovicovém boxu není nic špatného. Měl jsem Cornford 2x12 a byl osazen zepředu V30tkama a byla to asi nejlíp znějící 2x12, co jsem měl. Ta borovice tomu dodá ''teplejší zvuk''. Výhoda byla i nižší váha. A že by byla nějak chatrnější než jiné 2x12, to taky ne. Dokonce přežila i jeden výlet dodávkou do příkopy.
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Pikus
Příspěvky: 1596
Registrován: 2.12.2008 17:48

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Pikus » 8.11.2018 13:56

Mám kombo z borovicové spárovky (21 mm)... a co se pevnosti/tuhosti týče, není s tím problém. Za těch pět let to kombo vydrželo hodně (několik pádů/povalení, transporty MHD, ČD, autem, ...). A pořád to drží, nic nedrnčí, nevrže. Dokonce ani problém s plechovým zvukem nemám... jedná se tedy o polouzavřenou 1 x 12' bednu osazenou G12H30 70 th Anniversary... Co se zvuku a pevnosti týče, jsem s ní naprosto spokojenej. Jen přemýšlím o rozdělení komba na menší bedýnku a hlavičku čistě z praktických důvodů.

Jinak, padla tu jedna zajímavá úvaha - špatně zapojená repra. Máš oba reproduktory paralelně (ne tzv. antiparalelně)? A změní se charakter zvuku v případě, že použiješ jen jedno repro?

jurator
Příspěvky: 168
Registrován: 14.01.2016 13:29
Bydliště: CZ

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od jurator » 8.11.2018 14:14

G12-100 si nepletu s Hčkem, opravdu byly dvě rozdílné verze (o kterých vím), měly bohužel stejný štítek na magnetu, lišily se jen použitou membránou.
Tak 21mm spárovka je tužší než 12mm lepená deska, kterou vidím na první fotce.
Matroš ani konstrukce bedny ale určitě není důvod, proč se majiteli nelíbí zvuk toho boxu. Za mě bych překontroloval to sfázování repráků, jak psal Pikus a pak bych zkusil alespoň jeden z nich vyměnit za jiný typ.

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3409
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od qwer » 8.11.2018 15:07

Taky je to chlapi o tom, jestli ten zakopaný pes je opravdu tam, kde ho tazatel hledá... Ne, že bych jej chtěl předem nějak osočovat, jen tady napíšu pár mých poznatků z poslední doby, kdy měl někdo z mých známých s něčím děsný problém: kombo mi strašně šumí - utrhlá zem na kytaře, kombo mi vynechává - špatná propojka v PB, mám špatný reprák - vibrující radiátor na zkušebně, bedna nemá konkrétní basy - tak si kuwa vyměn ty 3 roky staré struny.

Proč by za ten "plechový zvuk" mohly zrovna repráky nebo bedna samotná? Bez nějakých ukázek nebo osobního shlédnutí je to jak nějaká "inteligentní" hádačka ve stylu Co na to Češi. Prostě nezbude nic jiného, než aby se tazatel podíval po nějakých jiných reprácích a zkusil je v té bedně, případně dal tady ty celestýny do jiné. Bez těchto kroků je naprosto zbytečné se tady zabývat dokonce tím, jestli je ta bedna z borovice nebo z buku nebo jestli je něco na čtyři šroubky nebo je to nalepené Mamutem.

Když už jste u těch konstrukcí beden. Já tak nějak poslední dobou začal věřit tomu, že nic není univerzální. To, co funguje naprosto dokonale na jedno, většinou moc nefunguje na to druhé a takové ty střední cesty jsou sice super, ale nikdy to není na kvalitativní úrovni těch "extrému". Tak jako si funky černoušek nepořídí na hraní nějaké véčko od bicírýče, tak si asi metloš nepořídí pololubové pádlo opatřené krkovým snímačem. Stejné je to u beden - jeden ocení to, že mu bedna vibruje jak divá a pomalu skáče po podlaze, jiný má radši 25mm tlustou přední desku a bednu mu pomáhají nakládat do tranzitu tři kamarádi. A takhle je to u všeho, kupodivu i u těch repráků. Když nesnáším Celestion, tak to prostě nebudu ventilovat při každé příležitosti a budu si šmrdlat třeba na ten Jensen.

A ještě k tomu Bonamassovi - v těch svých High Power Twinech z padesátek nemá žádnou upravenou verzi, má tam obyč. čínský Classic Lead. Ve tweedových Bassmanech měl pak čínské Vintage, které občas bývají ve výprodeji za litr. Je to prostě gurmán špatného zvuku a neví, jak to má hrát. Sice má muzeum s desítkami starých aparátů z padesátých a šedesátých let, ale zapnout je jej nenapadlo, proto nemá to srovnáníčko a pěkně si to sviští přes ta levná šikmoočka a kupodivu mu to funguje i v té borovicové bedně, která se dožila dokonce důchodového věku.

Prostě nechme žít. Jednomu se líbí extrémně tlustý holky, jinýmu hejskovi anorektičtí kluci, někomu pak dokonce i ty celestýny. Ještě, že je tady nabídka pro všechny ty poptávající a hlavně svoboda. Jinde to mají hozený tak, že si člověk večer užije s kozou, aby pak mohl jít ráno kamenovat sestru za to, že se s někým držela za ruku - v těchto končinách by měli asi i nějaký Allah approved guitar speaker, tady to tak naštěstí není, ne?

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3058
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Demilich » 8.11.2018 16:33

Notyvole a který reprák/zvuk/bedna/kytara/snímač je vlastně halal? :-O
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Lexicon IONIX U82S, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Pikus
Příspěvky: 1596
Registrován: 2.12.2008 17:48

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Pikus » 8.11.2018 17:27

Demilich píše:
8.11.2018 16:33
Notyvole a který reprák/zvuk/bedna/kytara/snímač je vlastně halal? :-O
Nebo košér :O

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2974
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od torst » 8.11.2018 17:34

tak nevrátíme se k dotazu? Anonymous se ptal, proč mu jeho box 2x12 s Celestionama nalezenýma pod zkušebnou hraje plechově (málo basů). Ptám se : Kde a na čem box stojí, protože prostě NEVĚŘIM, že by jakýkoli Celestion hrál úplně "z prrdele". Snad ani ten Rocket ne, jakkoli jsem ho nikdy díky Bohu neměl.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od mmjuz » 9.11.2018 11:21

jurator píše:
8.11.2018 10:33

mmjuzi, tak nás prosím pouč, co je u bedny/komba důležité. Protože mě vždycky všechny publikace a i zdravý rozum učili, že bedna by měla být co nejvíc tuhá a co nejméně ovlivňovat zvuk repra. A taky by měla být udělaná tak, aby se po deseti koncertech nerozpadla a to lepená borová deska moc nesplňuje :)
Juratore, bylo by snadné svést se na Tvém tvrzení o "zdravém rozumu", stejně tak zabývat se "všemi publikacemi" kterými myslíš asi Amatérské Rádio 80. let. Nic proti, já ho také hltal. Samozřejmě, co jsi výše napsal je úplný nesmysl a tím odhalená nevědomost dost vysvětluje Tvé výpady.
Nechce se mi tu matlat nějakou slohovku na teoretické téma, tak začnu příkladem, jak dělám dlouhodobě korpusy já.
Používám hoblovanou spárovku měkkého dřeva - borovice, smrk v tloušťce 15 mm. Klížím na tupo, boky vložené, půda a dno naložené. Disperzní lepidlo,
tři vruty ( klidně i konfirmáty ) na spoj stačí, lze kombinovat s kolky, ale to už jsem kvůli pracnosti opustil. Ovšem co je důležité. Do přední části korpusu na boky upevním svisle dvě lišty. Žádný rám! A na tyto dvě lišty pomocí čtyř šroubů M 4 přidělám přední desku s reproduktorem / reproduktory.
Je dobré, aby tato deska byla co nejslabší. Tak, aby prostě repro udržela. U komb se mi nejlépe osvědčila 12 mm překližka, stačí ta nejlevnější, což je bříza. Pochopitelně vycházím vždy z filosofie otevřené ozvučnice a škatule by měla být co nejméně hluboká, prostě jen tak, aby se tam vše potřebné vlezlo, ne více. Podotýkám, že nejsem žádný génius, který by tento systém vymyslel, pouze s úctou přejímám to, co už dobrých 70 let funguje. Teď
jak to funguje. Fachší to tak, že přední deska se musí rozrezonovat, to dá zdravý rozum a potom následuje efekt "dýchání aparátu". Ono to samozřejmě není tak jednoduché. Sklepnu škatuli, přední desku dám tenký papundekl, na to mrsknu nejlevnější reproduktor, do toho píchnu Engla a ...
... A zázrak se nekoná. Docílení tohoto jevu, kterému se na západ od nás říká headroom ( opět slovíčko v tuzemsku běžně používané úplně blbě ), u nás se hezky česky říká, že aparát dejchá, je záležitost dodržení určitých pravidel a zmíněná konstrukce ozvučnice je jedna z podmínek, jak mít tuto vlastnost v co nejvyšší míře. Z renomovaných výrobců uvedu firmu Fender, tam to dělají opačně, než já. Mají tenkou přední desku upevněnou v horní
a dolní části kabinetu a boky mají volné, pružné. Kopíruje to tak vlastně celá řada boutique firem, byly takto řešeny i aparáty Gibson z 50. let ( měl jsem tu dva různé modely ). Mně to konstrukčně lépe vychází, jak jsem popsal, ale princip je stejný.
Je mi jasné, co asi teď prožíváš, rozlilo se Ti mlíko. Samozřejmě vystartuješ s nějakými konstrukcemi beden Orange 4 X 12´´ a s dalšími nesouvisejícími záležitostmi, proto mám pro Tebe návrh. Dva dny jsem nad tím uvažoval. Tedy, shodou okolností jedno takto řešené kombo ( dělám tak všechny ) si minulou neděli odvezl člověk tu z fóra. Jednak je to skvělý muzikant, což není důležité, ale hlavně je to hodný kluk a navíc tu zastává
pozici moderátora, tak se od něj nedá očekávat nějaký podvod, díky kterému by Ti chtěl jakkoli ublížit, či Tě podvést. Vzhledem tomu, že jsi z Brna a on z Prostějova, nevidím problém v domluvě, kdy ho požádáš o svou návštěvu na zkoušce jeho kapely. Tam si na zmíněný aparát, kterýžto je vyroben v rozporu s Tvým zdravým rozumem a všemi publikacemi, prostě zahraješ. Budeš mít k dispozici i kombo Engl Sreamer s V30, které je jistě v souladu se všemi zdravými rozumy, co jen supermarket nabízí a srovnání Ti jistě bude umožněno. Tahle část pokusu bude jistě zajímavá. Teď tedy
zbývá prozradit jméno. Je to Rotten 77 a doufám, že se na mě nebude zlobit. Buď frajer a kup mu aspoň dvě piva!
Tahle cesta mi připadá konstruktivní a jediná možná, abychom mohli dál tuto konstrukční vychytávku jakkoli hodnotit. Tedy po zkoušce se ozvi a budeme v debatě pokračovat.

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od mmjuz » 9.11.2018 11:35

korpus bassman.jpg
No, pro jistotu, aby můj krkolomný výklad pochopil každý, přikládám fotku jakéhosi reissue modelu Bassman Tweed. Je to tu jasně vidět. Deska s repry je zasunuta ze zadní strany do kabinetu a opřena o dva vodorovné svlaky v korpusu. V rozích jsou čtyři šroubky, kterými je ke svlakům přitažena a po stranách je deska úplně volná, aby mohla rezonovat.
Předpokládám, že se ozve nějaký mudrlat s nápadem, že výrobce je kurwa kapitalistická a ojebává své zákazníky na dřevěných lištičkách...

Pokud to nějaký moderátor spojí s předchozím příspěvkem, budu mu vděčný, dík.

simiruz
Příspěvky: 546
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od simiruz » 9.11.2018 11:54

Až teď jsem pochopil, proč tak nemáš rád Celestiony. V takové bedně fungovat nebudou. Záleží jako muziku na to chce hrát, to pořád nevíme ... Rottene 77, na jakou muziku mmjuzovo kombo používáš ty?

Uživatelský avatar
rotten77
Moderátor
Příspěvky: 2362
Registrován: 8.03.2007 7:13
Skype: rotten77_cz
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od rotten77 » 9.11.2018 12:10

simiruz píše:
9.11.2018 11:54
Až teď jsem pochopil, proč tak nemáš rád Celestiony. V takové bedně fungovat nebudou. Záleží jako muziku na to chce hrát, to pořád nevíme ... Rottene 77, na jakou muziku mmjuzovo kombo používáš ty?
Moje zadání by se dalo shrnout jako "co nejjednodušší aparát se zvukem jako z 50. let", prostě old-school... Hrajeme něco na pomezí surfu/rock-n-rollu/proto-punku ale semtmat i něco rockovějšího. Čili řádný high-gain, i když používám You Dirty RATa, ale na něm mám stejně Gain celkem málo.

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2151
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Fořt » 9.11.2018 12:21

ad HEADROOM:
Jasně, takže my všichni, co tento výraz používáme ve smyslu nejběžnějším v audiobranži, jsme tupci …
https://en.wikipedia.org/wiki/Headroom_ ... rocessing)
Příloha headroom1.jpg je dlouhodobě nedostupná.
Přílohy
headroom1.jpg

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od mmjuz » 9.11.2018 15:07

Další takovej. Fořte, věř tomu, že se svět nezboří, když nebudeš reagovat na kdejaký příspěvek, který nechápeš. Fakt, nic se nestane.
Ber to tak, že když uživatel nejhoršího čínského škváru Jet City rozumuje o vlastnostech luxusních lampáků, má to asi takovou váhu, jako když se já přihlásím na eskymácké fórum a začnu nanukům radit, kterak nejlépe na tuleně a jak vypilovat techniku surfování na ledových krách. Kupodivu to nedělám. Proč asi? A to jsem jako děcko jednou dostal k Vánocům pod stromeček gumové brýle a šnorchl...

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2151
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Fořt » 9.11.2018 15:39


Mě urážet můžeš, ale nemusíš urážet téměř každý aparát, které jsi sám nevyrobil. Ať si každý udělá obrázek sám …
Edit: Vyměnil jsem ukázku za svou nahrávku, ať je to objektivní. Repro je Classis Lead 80 v boxu á la Mesa Thiele. Kytara nešla do PA, snímáno pouze mobilem. Zvuk aparátu je možná trochu ovlivněn brzdou (Jettenuator, další škvár od Jet City). A ještě jedna, se šikovnějšíma rukama:
Naposledy upravil(a) Fořt dne 10.11.2018 1:20, celkem upraveno 5 x.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2974
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od torst » 9.11.2018 16:31

Když někdo něco umí, vyzná se a dokáže tak své znalosti zužitkovat, je to obdivuhodné. Ještě obdivuhodnější je, když si přitom zachová zdravé sebevědomí, ale neztratí odstup, pokoru a skromnost. Tato kombinace se ale vyskytuje velmi vzácně.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 391
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Trevor » 9.11.2018 22:09

Copak plechový zvuk, ale všimli jste si, co se letos urodilo jmelí?
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Kohout77
Příspěvky: 17
Registrován: 31.05.2013 21:00

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Kohout77 » 10.11.2018 20:50

Tak teda... Tak jako po přečtení příspěvků tady, tak už jsem se dlouho nepobavil. Zřejmě je zde mnoho zkušených znalců, kteří mají se stavbou kytarových reproboxů bohaté zkušenosti. A taky s dřevoobráběním obecně, protože taková podřadná borová spárovka skutečně nikdy držet nebude. Ale vždy se bude opracovávat úplně nejlíp! Tak proto se asi pořád tolik používá. Jinak mi to vzhledem k té chatrnosti nejde do hlavy. Já už to zažil mockrát, že se mi taková borová skříň rozpadla hned po druhý vrstvě laku. Ale zase lepší, než když se začne plná oblečení rozkládat přímo v interiéru. Skutečně nepříjemné. No a co teprv, když se taková kytarová bedna začne kácet k zemi uprostřed koncertu. Prekérní...

Borovice se stejně jako vlastně kterékoliv tuzemské dřevo lepí velice dobře a pokud se při lepení dodrží jednoduchá pravidla, velice dobře pak i drží. Opak může tvrdit jen někdo, kdo nerozezná buk do smrku. Borovice se snad možná jenom blbě opracovává vzhledem k tomu, jak je smolnatá a mastná a jak se hloupě štípe.
Materiál je tedy úplně v pořádku. Sám jsem borovici na kytarový reprobox použil několikrát. Stejně tak mi přijde v pořádku i to, jak je bedna konstrukčněně řešená. Je hezká, líbí se mi. Ať už je to na kolíčky anebo třeba jenom vruty, nikdy jsem rozdíl ve zvuku nepoznal. Stejně tak nezní jinak svlaky ani ozuby, kterými desky budoucích reprobeden běžně spojuji já.
Když pominu Celestiony, ze kterých se jiný než tenký a plechový zvuk dostat stejně nedá, musím dát za pravdu mmjuzovi. Tedy hlavně v tom, že skutečně záleží spíš na přední desce, která by měla být uchycená jen ze dvou stran a měla by být ideálně co nejtenčí. Mezi uchycením na dvě tenké lišty z boků a uchycením na masivní rám je rozdíl poměrně znatelný.
S žebrováním přední desky zkušenosti nemám, ale přijde mi to jako nesmyl.

simiruz
Příspěvky: 546
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od simiruz » 11.11.2018 0:16

Kohout77 píše:
10.11.2018 20:50
S žebrováním přední desky zkušenosti nemám, ale přijde mi to jako nesmyl.
Jimu Marshallovi to jako nesmysl nepřipadalo.
1972-Marshall-cab-inside-2014-08-18-006-1280x960.jpg

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1746
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Problém s reproboxem. Plechový zvuk

Příspěvek od Tube Guru » 11.11.2018 4:29

Zdar, tak on to nesmysl (to slovo nemám vůbec rád) rozhodně není. Reprobox nemá nic společného s ozvučnou skříní hudebních nástrojů (housle, basa i různé dechové nástroje). Tam má za úkol rezonovat a zesílit tak zvuk nástroje. U reprobedny je požadován opak. Optimálně by měla být tuhá a "zvukově mrtvá". Hifisti to mají jednodušší, mohou si bednu vyrobit třeba z dubových desek tloušťky 30mm nebo odlít z betonu - to není vtip. Vysoká váha jim nevadí, je to kus nábytku, který nemusejí přenášet. U reprobeden pro el. kytaru jsou už roky používány většinou březové překližky tloušťky 18mm. Ty zajišťují žádanou tuhost. Ovšem ani ta pro bedny "412" nestačí, protože přední a zadní stěna má tendenci vibrovat, proto se dává ta výztuha. Stačí úplně jeden hranol z tvrdého dřeva, který je však po celé délce přilepen a přišroubován a uprostřed má ještě hranol, tak aby se dala kromě obvodových šroubů přišroubovat i zadní stěna. Obrázek tady už dal simiruz, tak ještě z jiného pohledu.
Marshall 1960B.jpg
Je to box Marshall 1960B. Rozměry cca 750x750x350. Přesné lze jistě dohledat. Při pečlivé výrobě, což není u jednoho vyráběného kusu problém, nebude nic způsobovat nějaké rušivé (pa)zvuky ani "plechový zvuk". Hlavně nejen šroubovat, ale i lepit např. Epoxy 1200. Nová lepší lepidla neznám, i když by možná stačil i Herkules.
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“