Safe Sound Audio Model P1 Audio Processor

Místo pro recenze Vaší výbavy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 5806
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Safe Sound Audio Model P1 Audio Processor

Příspěvek od pavlii » 1.02.2011 16:46

Model: P1 Audio Processor
Foto:
Obrázek
Pořízeno: květen 2009 (nový), akt. cena: 14364,- Kč
Testováno na: mikrofony sE Z3300A, JZ V47, Beyerdynamic Opus 87, DPA 4099, elektrická kytara Ibanez SA160 QMTB, akustická kytara Ibanez Talman; připojení do převodníku AX88 zvukové karty Yamaha DS2416

Základní charakteristika
P1 Audio Processor je mikrofonní/nástrojový předzesilovač (i s linkovým vstupem) obsahující sekci Expander a Compressor. Co ho dělá do určité míry výjimečným, je integrovaný Limiter, který slouží k ošetření následného HW v řetězci (obvykle vstupu A/D převodníku, potažmo tedy zvukové karty). Ten je postaven na technologii "dynamického řízení prahu" a ke zpracovávanému signálu se tedy chová tak, že hodně dlouho není slyšet, kdy vůbec zabírá (a pokud to už je slyšet, tak obvykle bývá pozdě - signál je již znehodnocen přílišným přebuzením vstupu P1). Navíc je zde ještě zapínatelný HPF pro odřezání nejhlubších frekvencí ze zaznamenávaného zvuku.

Zpracování a ovládání
Jedná se o krabičku velikosti 1/2 racku, takže se obvykle musí nacházet někde po ruce (na stole apod.). ZPracování je čisté, plášť je hliníkový, přední čelo plastové a knoflíky taktéž (pomýšlím o vizuálním "tunningu" - výměně knoflíků za kovové...), konektory na zadním panelu robustní a celkově je P1 očividně mechanicky "za vodou".
Přední panel tedy disponuje regulací vstupního zisku (Input Gain), vypínačem Phantom napájení a vypínačem HPF. Následuje vypínatelná sekce Expander, která disponuje pouze nastavením Threshold (práh). Dle údajů výrobce se jedná o "středně rychlý Expander". Následuje vypínatelná sekce Compressor s ovládacími prvky Ratio, Attack a Threshold a ukazatelem redukce signálu. Jak vidno, kompresor může být i hodně rychlý (attack = 1ms). Poslední sekcí je Monitor s ovladači Mon Source a Headphone Volume. Zde lze plynule nastavovat poměr mezi původním a zpracovaným signálem a také hlasitost pro sluchátka. Mezi nimi je ten hodně podstatný prvek - ovladač výstupního zesílení, který určuje maximální hodnotu na výstupu P1. U mě zcela na maximu a vstup zvukovky tak budím maximálně -6 dBFS. Nad nimi je další LED ukazatel, tentokrát výstupního signálu plus poslední LED indikuje práci vestavěného limiteru. Přesné technické specifikace naleznete na stránkách výrobce (http://www.safesoundaudio.co.uk).
Zadní panel disponbuje mikrofonním vstupem (XLR) a sestavou TRS vstupů a výstupů (L/R vstup Monitor, linkový výstup, Insert vstup/výstup, nástrojový vstup a linkový vstup). Běžné zapojení tedy bude mikrofonní nebo nástrojový vstup -> linkový výstup s možností insertního vložení dalšího HW procesoru před sekcemi Expander, Compressor a Limiter. Využití najde i jako "oživovač" již nahraného signálu (pak se zapojí linkový vstup -> linkový výstup), kdy lze také využít insertní bod.
Napájení je standardně 230V~ (trafo je součástí přístroje).

Zvuk
Po skoro již dvou letech používání musím napsat, že to je moc hezký preamp co se barvy zvuku týče. Chrakterizoval bych to asi tak, že si nic nevymýšlí a co do něj mikrofonem/nástrojem/linkou pošlete, to dostanete na výstupu - patřičně zesílené, případně i "natlačené". Nepřidává ke zdroji žádné artefakty ani barvu (pro tyto účely bude třeba asi zabrousit do vod lampových nebo optických předzesilovačů/kompresorů), takže je velice věrný. Srovnával jsem s Yamaha REV500 (integrovaná DSP jednotka na zvukovce; kompresor dobrý, ale ne tolik), Joemeek SixQ (mírně "ztenčuje" basy), D.A.V. BG1U (naprosto rovnocenné), IGS Audio DT-2 (lampový, ten svůj charakter).

Spolehlivost
Precizní anglická práce - a výsledek tu prostě je. Funkčně ani mechanicky žádné problémy, stačí "zapojit a už to pracuje". Naprostou parádu pro praktické použití vidím v tom integrovaném limiteru, kdy tedy jako zvukař pracuje jen s jedním kroutítkem a nemusí se o nic starat; kromě dobrého poslechu, aby zjistil, kdy to kroucení s gainem na vstupu už přehnal. Sekci Expander jsem ještě nevyužil, ale sekci Compressor ano a spokojenost nade vše, lze hezky přidat "tělo" zpěvu a výsledek je prostě jen masivnější, ale věrný.

Shrnutí
Řekl bych, že P1 je možno označit za velmi šikovného malého pomocníka ve studiu, který odvede maximum práce při minimální pozornosti a s výsledkem, který je ve většině případů takový, jaký je třeba. Ve zbytku případů bude potřeba premp/kompresor jiný, ale pravděpodobně z toho důvodu, že je preference na nějaké "zabarvení" signálu (například již zmíněná lampa). Jedinou nevýhodu spatřuji v tom půlrackovém formátu, ale zase ta velikost je tím pádem taková, že by neměl být problém umístit ho de-facto kdekoli.

Kdyby mi P1 ukradli, koupil bych ho znovu?
Jednoznačně ano - už jsem si na něj moc zvykl a pohodlnost je jak známo silně návyková :-) navíc, když zde není pohodlnost při práci vyvážená nějakým kompromisním výsledkem. Cena sice není zrovna lidová, ale člověk si může být jist, že za svoje peníze dostane více než odpovídající hodnotu.

© 2011 Pavel "pavlii" Kappler
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

Odpovědět

Zpět na „Recenze Vaší výbavy“