Seymour nebo RM??

Elektronika, mechaniky, struny, ladičky, ...
Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3041
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Demilich » 11.06.2018 8:35

Na co je kytaristovi tónovka člověk přijde až ve chvíli, kdy si koupí nástroj, na kterém to funguje a ten zvuk dosažený manipulací tónovky je použitelný. Druhá věc je styl muziky, který toto musí zohledňovat. Já se to naučil používat až v rockové kapele, kde jsem hrál na svého strata. Když člověk valí metalová zkreslení, ke slovu a užitku to téměř nepřijde. Tam udělá větší kouzlo přepínání snímačů krk/kobyla.
Tónovka se hodí skvěle na čistý a nakřáplý zvuk.
Celkově můžu říct, že po pár letech hraní ne-metalových věcí jsem se naučil víc používat silné stránky snímačů a často i teď v našem bordelu hraju na sedmistrunce na krkový singl atd. :-)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

simiruz
Příspěvky: 533
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od simiruz » 13.06.2018 20:06

innerself píše:
9.06.2018 23:39
když stahuju volume pro víc clean zvuk, tak tam zůstávaj vejšky a proto je k tomu dobrý ubrat právě i tone
To, že na zkresleném kanále vnímáš stažení volume tak, že zůstanou jenom výšky a spodek zmizí je dáno předzesilovačem. Zkreslené preampy zkreslují výšky daleko více, než nižší frekvence. Když signál na vstupu rovnoměrně zeslabíš, výšky můžou pořád zůstat zkreslené a basy ubydou, protože ani předtím nedosáhly úrovně zkreslení.
Pokud je v obvodu tone pot, pak VŽDY odebere nějaké výšky, pokud se nejedná o "no-load" pot s přerušenou dráhou.

Když stáhneš volume, byť jenom lehce, ubydou nejvyšší výšky a zvuk se zakulatí. Jde to poznat spíše na čistém, zvuku, který signál tolik frekvenčně nedeformuje. Fyzikální pozadí tohoto jevu mi zatím uniká, protože při stažení potu se celková zátěž, do které snímač pracuje zvýší, tak bych čekal více výšek, ale v praxi je to naopak. Zatím to tipuju na kapacitu kabelu, který slabší signál více utlumí na výškách.

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 288
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Trevor » 13.06.2018 20:17

ty výšky při stažení volume zmizí taky proto, že ta část potenciometru přes kterou jde ten signál, tedy mezi krajním plus a pohyblivým středem,dělá "filtr" vyšším frekvencím
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1156
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Abu » 13.06.2018 21:48

Trevor + simiruz - je to presne tak, vznikne RC filtr z casti potaku a kapacity kabelu.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 681
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od innerself » 16.06.2018 10:37

simiruz píše:
13.06.2018 20:06
innerself píše:
9.06.2018 23:39
když stahuju volume pro víc clean zvuk, tak tam zůstávaj vejšky a proto je k tomu dobrý ubrat právě i tone
To, že na zkresleném kanále vnímáš stažení volume tak, že zůstanou jenom výšky a spodek zmizí je dáno předzesilovačem. Zkreslené preampy zkreslují výšky daleko více, než nižší frekvence. Když signál na vstupu rovnoměrně zeslabíš, výšky můžou pořád zůstat zkreslené a basy ubydou, protože ani předtím nedosáhly úrovně zkreslení.
Pokud je v obvodu tone pot, pak VŽDY odebere nějaké výšky, pokud se nejedná o "no-load" pot s přerušenou dráhou.

Když stáhneš volume, byť jenom lehce, ubydou nejvyšší výšky a zvuk se zakulatí. Jde to poznat spíše na čistém, zvuku, který signál tolik frekvenčně nedeformuje. Fyzikální pozadí tohoto jevu mi zatím uniká, protože při stažení potu se celková zátěž, do které snímač pracuje zvýší, tak bych čekal více výšek, ale v praxi je to naopak. Zatím to tipuju na kapacitu kabelu, který slabší signál více utlumí na výškách.
Popravdě já nikdy volume nestahoval na nějakou mezní hodnotu. Vždycky bud 10 nebo 0 a tone jsem vyzkoušel, že to přidává basy který mi ke zkreslenýmu zvuku nešly, takže tone byla vždycky taky na 10. Když jsem pak měnil snímače, tak jsem tone uplně vyřadil :D Jenom jsem chtěl vědět jak to funguje ;)
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 681
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od innerself » 31.08.2018 9:12

Čus. Teď rychlej dotaz. Kámoš si kupil JSX a protože si pro ní jel přes půl republiky, byl ji u mě zkoušet. Mimo to ji zkoušel s mojí kytarou, ve který mám aktivy AHB-2 a konečně se dostávám k tématu. Chtěl by něco s podobnou ekvalizací (B7, M9 T5), ale ne tak silný a hlavně pasivní.Neptám se teda jen kvůli němou, ale i kvůli sobě, čim bych moh osadit ještě další kytaru.
Podle tabulek EQ jsou na tom dost podobně SD sh8 invader a r.m. pickus F1 a F10? Nemá někdo srovnání, popřípadě jinej návrh? Koukal jsem ještě na nějaký dimarzio. Myslim že to byly gravity storm nebo tak nějak, ale má to oproti ostatnim slabší výstup.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Odpovědět

Zpět na „Snímače, hardware, příslušenství, údržba“