Seymour nebo RM??

Elektronika, mechaniky, struny, ladičky, ...
RiffmanCZ
Příspěvky: 59
Registrován: 10.09.2016 13:54

Seymour nebo RM??

Příspěvek od RiffmanCZ » 10.01.2018 17:02

V poslední době vážně uvažuju o výměně snímačů na své kytaře. Dal bych tam buď tyhle Seymoury https://m.muziker.cz/seymour-duncan-s-set-hot-rodded-hp nebo Hot Airy od R.M. Pickups http://www.rmpickups.cz/hot-air-bridge.html + http://www.rmpickups.cz/hot-air-neck.html . Cenový rozdíl je asi 1500 (u RM při ceně za oba snímače) a já se ptám: vyplatí se přišetřit a koupit SD nebo stačí R.Mka? Jaký je kvalitativní rozdíl? Poraďte prosím. Děkuji předem.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2656
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od torst » 10.01.2018 17:39

jestli poznáš rozdíl mezi SD a RM (měl jsem oboje), tak jedině na referenční nahrávce á capella po výměně obou typů na témže nástroji. A ten rozdíl bude sotva patrnej, možná na hranici placeba. Takže cenové hledisko je jasné. Dlouho jsem se posmíval "snímačovcům" , protože na kytarách mám tovární stock nebo noname kusy, a kytary hrajou dobře, barva, síla, jak má být. Ale udělal jsem nedávno další srovnávačky a je fakt, že ty Duncany (patrně i RM, ty už nemám) maj slyšitelně výškovější, jasnější zvuk (je to vždy výhoda?). Ale řešit SD vs. RM je podle mne ztráta času.
Co máš za kytaru?
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, ZOOM 1010, ZOOM GM-200, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

RiffmanCZ
Příspěvky: 59
Registrován: 10.09.2016 13:54

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od RiffmanCZ » 10.01.2018 19:11

Fokus Les Paul (pečlivě vybrán z mnoha kusů ve skladu, kytarář, který mi ho seřizoval, říkal, že je to velmi dobrá kytara... za 7k), jenom ty snímače nejsou nic moc. Btw já nic nechci srovnávat, jde o to, jestli se vyplatí dát 1500 navíc za Duncany.

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2573
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od bubucci » 10.01.2018 22:29

Nedávno jsem známému osazoval Fokusku Dimarzio Superdistortion a spolu se seřízením se z toho stala o dost lepší kytara. Posun u samotného snímače byl naprosto zásadní, plný, štavnatý zvuk oproti nevýraznému, plechovému zvuku těch původních. I majitel to slyšel okamžitě. Mezi RM a Duncanem bych se rozhodl pro Duncan, protože znám skoro každý jejich snímač i v různých kytarách a vím, co čekat.
Konkrétně v LP jsem měl tady tu sadu RMek a nelíbili se mi vůbec, šly ven asi po dvou dnech. Teď tam mám kombinaci PRS Dragon I a BKP Aftermath a ten rozdíl není na hranici placeba a nepotřebuju referenčního nahrávku, ale stačí kvalitní aparát ( a tím nemyslím Allmighty Zůma, kde je problém rozpoznat single od humbuckeru :-) )
Takže za mě Duncany.
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

RiffmanCZ
Příspěvky: 59
Registrován: 10.09.2016 13:54

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od RiffmanCZ » 11.01.2018 8:53

Aha, tak díky.

Uživatelský avatar
LUBOSH
Příspěvky: 237
Registrován: 3.11.2015 17:38
Bydliště: Pardubice

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od LUBOSH » 11.01.2018 9:47

Cca před rokem jsme s kámošem udělali "test snímačů". Jednoduše, sebrali jsme kytary co jsme našli a jeden apec. Udělali jsme i to, že jsme nechali apec v jednom nastavení a jen střídali kytary. Spadla mi brada jaký byl rozdíl mezi snímači! Jednalo se o snímače SD: SH6, TB4, DM: X2N, RM: F1 a EMG 85. Mě se nejvíc líbil TB4 a X2N. Ikdyž to X2N je už někdy opravdu až moc. A tak se přikláním k bubucci-mu za SD.
Foto z testu :mrgreen:
Přílohy
20151007_203445.jpg
Hlava: Peavey Ultra 60, Box: Peavey 5150, Kytary: Jackoson DK2M a Fusion, efekt: BOSS NS-2, zvukovky: Tascam US-16x08, ESI Prodigi 7.1 HiFi, monitory: M-Audio 3-8, krofony: Rode NT1-A, MXL, AT, t. bone; Mix: Soudcraft EPM8, DAW: Cubase Pro 8.5, 9, plug-iny: IK-multimedia, waves.....

Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 5379
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Hendrek » 11.01.2018 9:52

Neměly by se snímače porovnávat ve stejném nástroji nebo aspoň ve stejném modelu či typu? Každá kytara má přeci díky své konstrukci i jiné zabarvení tónu, což může porovnávací pokus značně ovlivnit, dle mého názoru. I když já se pohybuji ve vodách clean zvuků, kde toto patrně hraje větší roli než u dždždžent metalových zvuků, kde je asi primární jiný požadavek na vlastnosti snímačů. :)
Obrázek

Uživatelský avatar
LUBOSH
Příspěvky: 237
Registrován: 3.11.2015 17:38
Bydliště: Pardubice

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od LUBOSH » 11.01.2018 10:13

Souhlasím s tebou, ale aby jsme předělávali snímače z kytar do jedné kytary, to už opravdu nebylo v našich silách. Proto jsem použil ty uvozovky. Jediné stejné na těch kytarách je že mají FR. :D
Ještě mě napadlo když má LP, tak proč nezkusit snímač od Gibsona? V dohledné době cca týden bych se měl dostat k 500T. Přijde do jednoho z Richu na fotce. Tak potom můžu sem napsat jak to dopadlo.
Hlava: Peavey Ultra 60, Box: Peavey 5150, Kytary: Jackoson DK2M a Fusion, efekt: BOSS NS-2, zvukovky: Tascam US-16x08, ESI Prodigi 7.1 HiFi, monitory: M-Audio 3-8, krofony: Rode NT1-A, MXL, AT, t. bone; Mix: Soudcraft EPM8, DAW: Cubase Pro 8.5, 9, plug-iny: IK-multimedia, waves.....

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2656
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od torst » 11.01.2018 11:13

ano, mělo by se srovnávat na téže kytaře, ale pravda je (a to uvádím jako přeceňovatel dřeva a podceňovač snímačů), že ten výškovej jas Duncanů jsem u sebe poznal i na různých Kytarách. Resp. tovární Duncany mám na Krameru, který považuji spíš za zastřenější, zemitější a ty noname mám na cinkavých javorových a smrkových LP. Ale apec jsem nepoužil, resp. tam bych spíš rozdíl přičítal různým kytarám. Posuzuju vždy podle nahrávky do DAW, samozřejmě primárně clean zvuk.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, ZOOM 1010, ZOOM GM-200, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
qwer
Odborník
Příspěvky: 3395
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od qwer » 11.01.2018 12:09

Tak jak psal Hendrik - vždy záleží na kytaře a je úplný nesmysl nacpat snímače do různých LP, superstratů a nevím čeho všeho a pak začít něco porovnávat, byť na stejném aparátu. Každé dřevo i každý nástroj zní trochu jinak - jinak rezonuje, pak tam velmi podstatnou roli hraje i menzura nebo třeba i kobylka (FR bude vždy znít jinak než nějaké velmi jednoduchá a ne tak masivní kobylka - třeba ve stylu Fender hardtail).

Úplně nejlepší je obětovat nějaké 3 tisíce a kupovat snímače na bazaru do doby, kdy je člověk prostě spokojený. Určitě je dobré vzhledem k tomu šílenému množství snímačů určit, co asi tak chci, protože je asi blbost koupit nějaký slaboučký Seymour s Alnico II magnetem a srovnávat do s Dimarzio X2N. To je jako sednout si z formule 1 do náklaďáku na Dakar a divit se, že to hraje jinak. Pro začátečníka by možná i nebylo špatné vyzkoušet i tady ty extrémy, ale někdo, kdo už na kytaru chvílu hraje a držel těch kytar v ruce třeba alespoň 5, by už mohl vědět, jestli má radši snímače slabší nebo silnější, co s tím chce hrát, co po těch snímačích vlastně chce - jestli spíš průrazný zvuk na kila, který si nechá přirozenost nástroje, nebo něco kulatejšího a silnějšího na sóla, aby ten zvuk táhl a snadněji se hrálo a člověk třeba i oželí to, že se to více slévá a při kilech ta čistota chybí.

Značky má smysl řešit až pokud proti sobě postavím velmi podobnou konstrukci snímačů - prostě pokud mám třeba všechno s Alnico V magnetem motané plain enamel drátem 42AWG na 7-8kohm, tak pak můžu testovat různé značky a podobné typy a hledat ty nuance, kdy třeba i člověk zjistí, že 10x větší roli ve zvuku hraje síla a materiál trsátka. Je ale naprostá blbost si myslet, že když zkusím Seymoura, Dimarzio, Bare Knuckle, RMka a Gibson naprosto jiné konstrukce a něco z toho vyberu jako pro mě nejlepší, tak že ty ostatní snímače jsou nějaký shitus, který nefunguje.

Taky je dobrý se zamyslet na tím, co fungovalo těm, kteří se na to velké pódium dostali, a proč třeba šli do silnějšího snímače (různé signatury). Spousta těch kytaristů, kteří mají opravdu silné snímače, hraje třeba na nějakou klasiku jako třeba Marshall JCM800 2203 nebo nějaké jeho "odvozeniny", kdy prostě potřebovali z toho zesíku dostat více zkreslení a třeba i komprese. Když se pak takový snímač navalí třeba před Peavey 5150, tak to pak může fungovat úplně jinak (ono to pak fungovat vůbec nemusí) a lidi se diví, že jim to různě píská, že z toho nevytáhnou žádnou dynamiku apod. Je škoda, že polovina těch silných "signatur" je jen marketing zaměřený na děcka, kdy se prostě nějaká padesátiletá kreatura vyplazí na plakátě s krutohustým výrazem a děcka ve věku 12-16 pak kupují nějakou 20kohm šílenost, kterou plácnou na nejlevnější Epinu a dopují tím digitál od Line 6 - to je pak opravdu velmi slušný zvouček. Né, že bych se v "tvrdší" hudbě nějak vyznal, protože takový ten blicí metal je mi asi více vzdálený než albánské lidovky, ale z toho co jsem dřív poslouchal se mi třeba líbili Rage Against The Machine, kdy Morello používal slouboučký singl na teleti laděném myslím do drop D a jak mu to s tím jeho osmikilem, které samo o sobě nijak extrémně nekreslí, hrálo pěkně tvrdě - razantně, čitelně, mělo to koule. Takže ne vždy je ten nejsilnější snímač automaticky cesta ke štěstí. No, to jsem trochu odbočil, ale možná mě k tomu i trochu donutilo to, s čím jsem se setkával na kytarách pár náctiletých kluků, kterým jsem dělal servis - kytara neladila, kameny na kobyle o 2mm mimo, ale hlavně, že tam byl nějaké krutopřísný aktiv a aparát nahulený tak, že to vlastně celkem pěkně překrylo to, že ten nástroj vlastně vůbec neladíl - prostě z toho lezl vysavač a kluk byl spokojenej do doby, než si zkusil zahrát na něco normálního...

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2656
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od torst » 11.01.2018 13:52

gwer - v zásadě souhlas. Nezapomínejme na stáří , ohranost a hlavně tloušťku strun. Mezi .09 a .10 je k***a rozdíl !!
Nicméně znovu podotýkám - moje aktuální zkušenost - Duncany se fakt poznaji, maji lepší vejšky, bez ohledu na nástroj, dřevo. Ale mám teď v šuplíku jedny noname HB, ... ale o tom později.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, ZOOM 1010, ZOOM GM-200, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Pikus
Příspěvky: 1544
Registrován: 2.12.2008 17:48

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Pikus » 11.01.2018 15:18

Ahoj,
od RM mám snímače na všech svých kytarách. Mám od nich jak HB, tak P90 a naprostá spokojenost. Ale jestli si připlatit za Duncany, to ti neporadím.

Jediný, na co bych tě upozornil - ty snímače nemusíš kupovat "v sadě". Já mám většinou u kobyly a krku rozdílný "typy" snímačů. Používám tyhle kombinace:

RM Bridge - Classic Neck
Hot Air Bridge - Colour sound
RP90 Neck - RP92

Jistě si všimneš, že kombinuju snímače se slabším a silnějším výstupem. Mě se to osvědčilo v tom, že pak z kytary jsem schopen dostat větší paletu zvuků (k humbuckerům mám dodělaný i rozepínání cívek - opravdu šikovná věc). Hraju na jednokanálovou lampu (alá Marshall 1973x) a díky těmhle kombinacím nemám problém měnit zvuk od čistýho cinkavýho po rockově zkreslenej alá AC/DC při jednom nastavení aparátu.

To je něco, co při živým hraní opravdu oceníš, pokud nechceš tancovat po pedálech :D. Takhle si vystačím s reverbem a delayem... no a s overdrivem, abych se dokopnul na některý sóla v nabroušenějších kouscích :D. Ale v podstatě jsem díky tomu hrál v kapele čtyři roky bez použití jakýchkoliv efektů.

Kdyby tě to zajímalo, můžu zkusit nějak sepsat dojmy z těch humbucker snímačů, ale jsou na konstrukčně odlišných kytarách (byť ze stejnýho dřeva). Nevím tedy, jak moc relevantní by to bylo.

RiffmanCZ
Příspěvky: 59
Registrován: 10.09.2016 13:54

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od RiffmanCZ » 11.01.2018 15:28

Jen pro doplnění informací:
struny mám 010
hraju klasický a hard rock, trošičku blues
kombo Peavey VK 112 (velmi univerzální věcička!)

RiffmanCZ
Příspěvky: 59
Registrován: 10.09.2016 13:54

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od RiffmanCZ » 11.01.2018 15:35

Btw Hot Airy a SH4+SH2 mají papírově dost podobný vlastnosti.

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1144
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Abu » 11.01.2018 16:12

Mam vyzkouseno nekolik typu od RM a jeden SD. Pri porovnani v te same kytare hraje SD SH4 vic stredove a s trosku vetsim vystupem, RM Bridge Plus ma o neco mene stredu a trosku pridane basy a vysky. Takze nakonec sel SD do mahagonoveho superstrata, ktery potreboval pridat ve stredech a RM sel do kopie LP, kde je stredu dost uz od prirozeni (a s SD snimacem jich bylo mozna az moc). S obema snimaci velka spokojenost, uz dlouho...

No a jinak doporucuju divat se na bazar, snimace se tam dost toci. Ja treba tu svou SH4 koupil za 1000,-
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1631
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Tube Guru » 11.01.2018 16:17

Zdar, ještě jedna dosud nezmíněná součást el. kytary velmi výrazně ovlivňuje zvukové zabarvení ("výškovost nebo basovost"). Je to potenciometr hlasitosti resp. jeho odpor. Čím vyšší je odpor potenciometru hlasitosti, tím méně jsou potlačovány výšky. Mezi značkami snímačů nejsou tak významné rozdíly, aby stály za řeč, mezi typy ano.
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2656
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od torst » 11.01.2018 16:37

Tube Guru píše: Čím vyšší je odpor potenciometru hlasitosti, tím méně jsou potlačovány výšky.
Ale když máš pot pořád na max., tak snad neovlivňuje, nic (?).
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, ZOOM 1010, ZOOM GM-200, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1631
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Tube Guru » 11.01.2018 16:53

Ovlivňuje vždy; více nebo méně podle způsobu zapojení potenciometru v konkrétní kytaře.
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1144
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od Abu » 11.01.2018 17:07

Kdyz uz chceme byt dokonale technicky korektni, tak zvuk ovlivnuje taky impedance pripojeneho dalsiho zarizeni. Tzn nejaky zpraseny efekt se vstupem 100kOhm ovlivni zvuk (hlavne vysky) vic nez lampovy aparat se vstupem 1MOhm. O kapacite kabelu nemluve... :wink:
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2656
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Seymour nebo RM??

Příspěvek od torst » 12.01.2018 9:47

Tube Guru : jsem laik, oproti tobě, ale z logiky mi vychází, že když je pot na max, přenáší se signál ´kov na kov´, mimo odporovou dráhu, ne? To už by pak zvuk ovlivňovala i výstupní zdířka.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, ZOOM 1010, ZOOM GM-200, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Odpovědět

Zpět na „Snímače, hardware, příslušenství, údržba“