Soundblox TRI-MOD WAH & Toolblox Dual Expression Pedal

Místo pro recenze Vaší výbavy
Odpovědět
Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1750
Registrován: 7.12.2011 11:53

Soundblox TRI-MOD WAH & Toolblox Dual Expression Pedal

Příspěvek od cherreda » 11.07.2013 16:46

Zaktualizuju drobnosti po 4,5 letech užívání.

https://www.sourceaudio.net/legacy-products.html
Pozn.: Efekt se již nevyrábí.


https://www.sourceaudio.net/dual-expression-pedal.html
Obrázek

Efekt jsem koupil v r. 2013 v Kytarách za cca 2000,- (po slevě, jinak stával cca 3000), exp. pedál u Thmnna za cca 2500,-.
Používám ho pouze ve studiových podmínkách při nahrávání, za tu dobu jsem ho otestoval na vcelku dost zařízeních.



Charakteristika / vlastnosti

Krabka nabízí 11 typů wahu.
Nejsou to simulace nějakých konkrétních modelů retro kvákadel, jedná se naopak o vcelku progresivní a neotřelé variace s přidanou hodnotou, jak už se od Source Audio čeká. Nemá smysl je nějak moc popisovat, ono to ani nejde, o přirovnávání ani nemluvě, což je objasněno níže, tak jen velmi stručně:

CLASSIC WAH je klasický, jak ho známe. Dost povedený. Díky jeho variování pomocí ostatních poťáků ho nemá smysl k ničemu konkrétnímu přirovnávat, lze na něm nastavit cokoli.

LOW PASS aneb kvákej hluboko, níž a výš.

BAND PASS aneb kvákej ve středech, níž a výš.

MULTI-PEAK je 6 libůstek, některé umí občas až skoro mluvit, ale opět velmi záleží na nastavení potenciometrů.

Pozn.: pozice Calibrate je pro nastavení signálu z Hot Hand senzoru (prstenu), který nemám, takže neřeším. Jestli jsem dobře pochopil, zmáčknutím on/off switche na 1 sekundu si určíte jakýsi "klidový/centrální" bod v prostoru vůči přijímači/krabce? Obzvláště potřebné to bude asi v situaci, kdy umístíte vysílač na hlavu kytary, či vlastní hlavu, či do Malmsteenovsky vykopávající kozačky. :)


Potenciometr FREQUENCY je asi každému jasný, nastavuje se jím prostřední frekvence kváku, resp. frekvence pásmové propusti a to ve velmi širokém rozsahu od dost hlubokých basů po výšky (efekt je nanejvýš vhodný i pro baskytaru).


Funkce zbylých dvou potenciometrů DEPTH a SPEED se odvíjí od použití bez expression pedálu (resp. Hot Hand) a s ním, tak popis rozdělím.


1) SAMOTNÁ KRABKA, RESP. AUTOKVÁK - černý potisk

Zcela zásadní jsou 2 možnosti chování efektu naložené na potenciometru DEPTH:

a) ENVELOPE FILTER, který se chová jako klasický autowah, potem SPEED se reguluje citlivost na sílu úhozu do strun.

b) Modulační LFO (low freq. oscillator), který všichni známe s phaserů, flangerů a pod. Potem SPEED se obligátně nastavuje rychlost oscilace.

Pokud je poťák DEPTH v prostřední poloze 0, neděje se nic. Čím více točíte doleva či doprava, tím více se zvýrazňuje efekt - t.j. na ENV se zvětšuje rozsah kváku a na LFO se projevuje jako plynulý mix modulace do zvuku. V krajních polohách je to docela experimentální mazec. :) Obzvlášť ve spojení s potem FREQUENCY u toho nějakou dobu vydržíte v rauši a to jste ještě ani nezačali měnit typy efektu. ;)


2) KRABKA S EXPRESSION PEDÁLEM, RESP. NOŽNÍ KVÁK - bílý potisk HH

Poťákem DEPTH ovládáte "polaritu" a rozsah kváku.
V levé poloze "MINUS" jsou na patě výšky, na špičce hloubky a v pravé poloze "PLUS" je to tak jak to vesměs známe - pata hloubky, špička výšky.
Na nule (12 h.) se neděje nic, plynulým otáčením doleva/doprava zvětšujete rozsah kváku.
Perfektní.

Pot. SPEED má vliv na linearitu průběhu kváku, resp. jestli se z basů do výšek rychle přehupnete (např. jako u CryBaby) a nebo bude kvák plynulejší (jako třeba u Morley). Toto už považuju za naprostý perfekcionismus.
Pozn. S Hot Hand se zřejmě tímto potem reguluje citlivost senzoru na opilecky nervní mikropohyby excentrického umělce, aby pořád nekvákal.



Zpracování atpod.

Samotný TOOLBLOX EXPRESSION PEDAL je docela slušně vyrobený, jednoduše, žádný konstrukční výstřelek, lety osvědčené řešení. Ač kopíruje designem CryBaby/Vox a je také ze dvou hliníkových odlitků, je podstatně lehčí než CryBaby, do pedalboardu je každé deka znát. Koneckonců i SA efekty jsou dost odlehčené - na ocelové základně je kvalitní plastový výlisek. Expression pedál má 2 klasické jack výstupy (levý má vedle sebe malý potenciometr na snížení rozsahu) a třetí výstup je speciální SENSOR OUT, t.j. 4-drátový malý jack 3,5 mm, který se zapojuje na efektech Soundblox do SENSOR IN. Převod je vyřešený stejně jako u CryBaby pomocí ozubeného hřebenu a ozub. kolečka na ose potenciometru. Na osičku pedálu tlačí inbusový šroub, kterým se dá poladit tuhost chodu.


Zvuk atpod.

Předpokládám, že už jste pochopili, proč nechci Tri-Mod Wah k něčemu přirovnávat. :)
Za 4 hodiny točení poťáky jsem nabyl dojmu, že na tomto efektu ve spojení s exp. pedálem jen v módu CLASSIC WAH dokážu zdařile nasimulovat takřka jakékoli kvákadlo a že jsem jich už vyzkoušel vcelku dost od legend po modernu (bo mě wahy baví). Nyní mám v pdlbrdu Bad Horsie a to jsem při přímém porovnávání na Tri-Mod Wahu nastavil tak, že bych je sám zvukem nerozeznal. Prostě s možností nastavení frekvence, šířky a průběhu kváku to jde. Ale samozřejmě se dá polemizovat o vintage-analogově-cívkovém mojo, protože tohle je digitální krabka. Ale v Source Audio určitě mají technologii na úrovni, nepoznám v tom ani digitální prd - AD/DAC 24 bitů, 56 bitové interní zpracování, analogový bypass (ne true, má buffer - což mi ani v nejmenším nevadí, spíš naopak).


Spolehlivost, využití

Objektivně vzato je škoda, že nelze uložit aspoň pár presetů, což by se při těch nehorázných variacích hodilo hlavně pro koncertní využití. Mě to subjektivně nevadí, Tri-Mod Wah jsem pořídil na studiové řádění a na live kvůli geniálnímu ovládání zůstanu u Bad Horsie.

Pak bych uvítal třeba možnost nakopnutí signálu, t.j. clean boost na extra potenciometru, ale už si docela vymýšlím, na to samozřejmě stačí za Tri-Mod Wah nějakou clean boost krabku zapojit a to samé se dá říct o nějakém tom zkreslovadle (spíš před, ale kreacím se meze nekladou).

Za 4,5 roku funguje na 100%, ale prostě - mám ho extrémně opečovávaný, žádný koncertní provoz.


Shrnutí

Uzavřel bych to prohlášením, že pokud se vám zamlouvá kreativní kvákání, tak Tri-Mod Wah doporučuju.
Na tom efektu se dá postavit celá skladba a nezopakujete jediný zvuk. ;)
Ultimátní kvákadlo. :)


Kdyby mi efekt ukradli, koupil bych si ho znovu?

Přinejmenším bych se pokusil ho sehnat.

Odpovědět

Zpět na „Recenze Vaší výbavy“