TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
soulflytriber
Příspěvky: 88
Registrován: 14.07.2013 16:55

TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od soulflytriber » 10.03.2018 12:31

Zdravim všechny. Chtěl bych využít množství členů a vaše všelijaké zkušenosti s různými zesilovači k vytvoření tady nějaké takové pomyslné tabulky aparátů a jejich příslušné rozřazení. Protože mnoho kytaristů používá různé boosty před své high gain aparáty, aby dostali víc tight zvuk, napadlo mě tedy, tohle rozřazení, na kterém by bylo vidět, kdo se bez boostu neobejde. A aby to nebylo čistě jen takové tlachání, tak může každý kdo má zkušenost s čímkoli se zde nějak podělit a případně rozřadit do TIGHT - LOOSE. A protože jsem první, tak začínám :D

Peavey 6505 - spíše bych řekl LOOSE když srovnám s modernějšími aparáty
Bugera 333XL - TIGHT
Peavey Triple XXX - TIGHT
Mesa Boogie Dual Rectifier - LOOSE

Jinak zkusím ještě vyvolat menší diskuzi, na kterou se už mohl někdo jiný ptát, ale nikde jsem nic nenašel. Existuje nějaký aparát, který by boost vůbec nepotřeboval? A když by se před aparát náhodou dal, tak by to bylo už příliš středově nakopnuté a prostě celkově za hranicí?
aparát: Peavey 6505
box: Harley Benton V30

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 585
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 10.03.2018 21:52

5150/6505, Rockwell red trip - loose
Peavey XXX, JSX, XXL, Laney TF300 (made UK) - tight
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Trey
Příspěvky: 797
Registrován: 27.12.2010 19:32
last.fm: http://www.last.fm/user/Roonagu
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/roonagu
Bydliště: Strakonice

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Trey » 10.03.2018 22:15

Tightness rozhodně ovlivňuje i fakt jak si zesilovač rozumí s bednou/repráky.
Ale všeobecně to platí pro Engly - Blackmore, Powerball, Fireball jsou kategorie tight (i bez nakopávadel).
Vlastním i Marshall JVM410, a po úpravě v 4rockers se také obejdu i bez boosteru (před úpravou jsem booster nezkoušel).
Dustborn - http://bandzone.cz/dustborn
Arthemion - http://bandzone.cz/arthemion
Ibanez RGA420Z, Jackson RR24, Jackson PS-37 Performer, DOWINA DCE111-LE
Marshall JVM410H, ENGL E650 Ritchie Blackmore, Line 6 Pod X3 Live
mikrofony: Rode M1, Sennheiser e945, Shure SM58,

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 585
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 11.03.2018 9:36

Trey píše:
10.03.2018 22:15
Tightness rozhodně ovlivňuje i fakt jak si zesilovač rozumí s bednou/repráky.
Ale všeobecně to platí pro Engly - Blackmore, Powerball, Fireball jsou kategorie tight (i bez nakopávadel).
Vlastním i Marshall JVM410, a po úpravě v 4rockers se také obejdu i bez boosteru (před úpravou jsem booster nezkoušel).
Víc jak na bedně ještě záleží na snímači. Já jak používám AHB-2, tak JSX s Tskem je totál za hranicí a hraje to už tak úzce že je to strašně nepřirozený. Jako kdybych s normálnějšíma snímačema měl za sebou dva overdrivery :D A k tomu englu RB i fireballu jsem viděl hodně lidí co používali nějaký nakopávadlo a dokonce sodom snad používali nějakej old school overdrive/preamp v kombinaci s druhym kanálem englu savage 120, nebo exodus taky k tomu používali parametrickej eq, takže ono to asi samotný uplně až tolik tight nebude, když k tomu stejně používaj tyhle věci. Já na to teda nikdy nehrál tak nemůžu říct. A když máš jak engl tak i marshall, tak mi to nedá se nezeptat :D Je něco z toho víc tight než to druhý, nebo je to ve směs stejný?
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2571
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od bubucci » 12.03.2018 10:43

Víc jak na bedně ještě záleží na snímači
Naprostá blbost, víc se mi k tomu snad ani psát nechce.

Ale pro ten ''tight'' pocit ze zesilovače určitě pomůže frontloaded box, viz, ENGL, Fryette, Diezel, Soldano a možnost přidat basy na kocáku, aby si se daly stáhnout na preampu.
Já si moc zesilovačů, které by hráli pro mě dostatečně rychle v basech bez boostu, nevybavuju. Napadá mě třeba Mesa Mark III, Triaxis, 6505, VHT Deliverance/Pittbull UL, Bogner Ubershall, Diezel Hagen/Herbert.
Třeba zmiňovaný Blackmore funguje i bez nakopávání, ale mě víc sedí 4-kanál se staženým gainem a nakopnutý TSkem. Naopak definice 'loose' zvuku je pro mě Recto.
Pokud bych to měl shrnout, tak nejvíc ''tight'' musí být kytaristova pravá ruka, resp. rytmika kapely, s tím to celé stojí a padá. Pokud ti tam bubeník jede na kopáky zemáky, basák hraje nějaký 'random' groove a kytaristi se by se pravačkou nepotkali ani při reklame na ticho, tak můžeš mít aparát pevný jako pipka středoškolačky, ale výsledek bude katastrofa.
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 585
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 12.03.2018 11:31

bubucci píše:
12.03.2018 10:43
Víc jak na bedně ještě záleží na snímači
Naprostá blbost, víc se mi k tomu snad ani psát nechce.
Aha a co v případě toho Tska teda děláš? Vždyť je to právě ekvalizace kterou upravuješ. To co ti leze z kytary, respektive ze snímače ti to Tsko ještě posiluije o středy a tim pádem to tlumí basy co lezou do zkreslení a proto vzniká tight zvuk. A když si seženeš třeba právě ten AHB-2, kterej je posílenej právě pro středy (jeho ekvalizace je uváděná jako do A), tak dostaneš o dost víc tight zvuk než třeba od EMGček. A k těm basum snad kromě mark série je uplně jedno jeslti přidáš na koncáku nebo na preampu, protože i v případě preampu je umístění tone stacku až za zkreslenim, takže to ti tight neudělá ani tak. Jediná ta mesa mark série plus další odvozený od toho má umístění tone stacku (poťáků) před zkreslenim, kde když ubereš fakt ty basy tak dostaneš víc tight zvuk, ale právě že většina aparátů má tone stack až za zkreslenim, tak tam už neovlivníš jaký množství basů poleze do zkreslení, proto se k dosažení používaj práě ty různý krabičky :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1621
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 12.03.2018 11:32

soulflytriber píše:
10.03.2018 12:31
Existuje nějaký aparát, který by boost vůbec nepotřeboval? A když by se před aparát náhodou dal, tak by to bylo už příliš středově nakopnuté a prostě celkově za hranicí?
Triaxis
bubucci píše:
12.03.2018 10:43
Pokud bych to měl shrnout, tak nejvíc ''tight'' musí být kytaristova pravá ruka, resp. rytmika kapely, s tím to celé stojí a padá. Pokud ti tam bubeník jede na kopáky zemáky, basák hraje nějaký 'random' groove a kytaristi se by se pravačkou nepotkali ani při reklame na ticho, tak můžeš mít aparát pevný jako pipka středoškolačky, ale výsledek bude katastrofa.
Výstižné :lol:

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3018
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od hyenik » 12.03.2018 11:54

zajímavé že nejvíc loose aparát (pro mě až nehratelně) na který sem drnkal byla nějaká moderní Rivera.
zjednodušená definice tight/loose je množství basů které jde do zkreslení
(místo chytaní za slovíčka je lepší se věnovat cvičení, protože pravačka (i levačka) je skutečně dost rozhodující)
tight je vhodný na rychlé sekačky, loose zase na valící se buldozery nebo tučné sóla, takže i na stylu záleží
(viz např. památná nahrávka Nevermore kdy si s rectem ani takovy borec jako Loomis nedokázal poradit a pak se to předělávalo a vydávala reedice)
Zase zjednodušeně - Engl je tight poměrně dost (teda to jeho signature zapojeni E530-Fireball-Blackmoore atd) Recto je loose,
tabulky nějak moc nepomůžou, ovlivnují to ruce, styl, i ty snimace a kytara maji nezanedbatelny vliv (napr. moje hnědica nebude hrát tight na žádném aparátu :) takže základní nasměrovaní stačí,.... doom vyzní s rectem dobře na rozdíl od nějakého moderního trtrtr metálku.

Osobně jsem na tohle vyčuraně vyzrál, a můj hlavní zkreslený zvuk vychází z preampu CAE 3+SE
imho je to perfektní kompromis právě mezi tightness (dostatečně, ale ne tak až "sterilně" jako Engl), oblíbeným středovým recto vrčením a přirozenou marshall barvou. Navíc mám možnost regulovat množství basů, které jde do zkreslení, takže to můžu doladit na jakoukoli kytaru, snímače i styl.
na druhou stranu při troše snahy a rozumu dostanu "svůj" zvuk téměř z každého aparátu (dané kategorie) a moderní mašiny tohle většinou umožňují bezproblémově, akorát je třeba vědět co chci.

PS: po dlouhých letech testování jsem dospěl k závěru, že o oblibě tohokterého aparátu rozhoduje především zabarvení středů, jehož vnímaní je dost individuální a tak z toho vznikají ty neplodné a nekonečné diskuze...

Uživatelský avatar
Kinx
Rádce
Příspěvky: 3772
Registrován: 22.04.2006 15:22
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Kinx » 12.03.2018 12:37

hyenik to popsal presne.

Krasne jde loose - tight rozdil na aparatech rady Mark od Mesa Boogie, kde je primarni ekvalizer pred zkreslenim a korekcema basu se da zvuk dobre pribahnit ci odbahnit. Treba kombinace myho Flyingu (celomahagon s SH4 + SH1) a Mark I (nejmin tight z cely rady, porad spis bassman s pridanou gain stage) je nejmin tight kombinace na svete, ale na stoner zvuky a valivy riffy funguje uplne perfektne.

Osobne je pro me nejlepsi kompromis tight/loose u aparatu Budda Superdrive, ktery mam v modularni verzi od Salvation Mods (Buddy). Ma recto dynamiku, stredama malicko pripomina orange, ale je o dost vic tight nez recto a neni tak presaturovany, vsemu je krasne rozumet.

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2571
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od bubucci » 12.03.2018 13:02

innerself píše:
12.03.2018 11:31
bubucci píše:
12.03.2018 10:43
Víc jak na bedně ještě záleží na snímači
Naprostá blbost, víc se mi k tomu snad ani psát nechce.
Aha a co v případě toho Tska teda děláš? Vždyť je to právě ekvalizace kterou upravuješ. To co ti leze z kytary, respektive ze snímače ti to Tsko ještě posiluije o středy a tim pádem to tlumí basy co lezou do zkreslení a proto vzniká tight zvuk. A když si seženeš třeba právě ten AHB-2, kterej je posílenej právě pro středy (jeho ekvalizace je uváděná jako do A), tak dostaneš o dost víc tight zvuk než třeba od EMGček. A k těm basum snad kromě mark série je uplně jedno jeslti přidáš na koncáku nebo na preampu, protože i v případě preampu je umístění tone stacku až za zkreslenim, takže to ti tight neudělá ani tak. Jediná ta mesa mark série plus další odvozený od toho má umístění tone stacku (poťáků) před zkreslenim, kde když ubereš fakt ty basy tak dostaneš víc tight zvuk, ale právě že většina aparátů má tone stack až za zkreslenim, tak tam už neovlivníš jaký množství basů poleze do zkreslení, proto se k dosažení používaj práě ty různý krabičky :D
Já jsem nepsal, že snímač není důležitý, ale popíral jsem tvrzení, že je důležitější než kytarový box. Je to část řetězce, která se ve finále nasčítá. AHB-2 jsem měl, vím jak hraje. A k tomu ještě cca 40 snímačů různých výrobců v podobném množství kytar. A nemyslím to jako nějaké poměřování pindíků, ale fakt, že tvůj rozhled v oblasti snímačů je dost omezený.
Ty jsi na toho Marka hrál ? protože to vůbec není jedno, kde ty basy přidáš. To je právě rozdíl mezi teorií a praxí.

Výborná ukázka tight zvuku Triaxisu (i kytaristy) je např. poslední alba Psycroptic.
viz např. památná nahrávka Nevermore kdy si s rectem ani takovy borec jako Loomis nedokázal poradit a pak se to předělávalo a vydávala reedice
Zajímavé info, já jsem si říkal, proč se mi ten zvuk nelíbil, asi jsem slyšel původní verzí :) Ikdyž ani ta Loomisova první sólovka není zvukově nic moc.

Po dlouhé době jsem se zase dostal k VHT/Fryette, konkrétně Deliverance 60 a to je podle mě příklad tight zvuku se zdravými středy (imho to má docela blízko k tomu CAE). Holt asi mám zase potřebu se na kytaře nadřít a ne odpočívat jako na Friedmanovi :D
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2963
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Demilich » 12.03.2018 13:08

To je zas jednou téma. Nevím co si od toho kdo slibuje a podle mě to takto nejde říct. Krásně to napsal Bubucci ve svém prvním postu, s tím souhlasím.
A navíc, jestli vám nepřijde 6505 jako tight tak pak už fakt nevím... Na 6505 jsem byl tight i s třísinglovým stratem a byla to metla jak hrom. S tím zesíkem se člověk nemusí snažit, protože to hraje skoro samo a "je to tam". A vůbec to není o množství gainu, jak ho tady někteří z vás honí. Je to o tom pocitu jak to proleze a jak to zní v kombinaci s kapelou.
Tight mi zněly i zesíky jako Marshall JVM410 se sedmistrunkou, to jsem čuměl. Nicméně věřím, že by někteří zde řekli, že to nemělo dostatečně metal zvuk a metal gain, kdyby ho slyšeli tak jak jsem na něj hrál kdysi :P

Jinak loose mi přijde recto, to asi jo, ale ne nějak hodně. Když se dokopně je to technická deathová mašina, známe. A Orange, to je loose 8) A jaký.. Takový správný! A přitom na něj solilo tooolik moderních metalistů, protože móda, že? A jak s tím bojovali :lol:
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1621
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 12.03.2018 13:58

bubucci píše:
12.03.2018 13:02
Výborná ukázka tight zvuku Triaxisu (i kytaristy) je např. poslední alba Psycroptic.
Jejej. :) Pro mě je to spíš výborná ukázka, jak je zbytečné se snažit zakrabičkovat či paušalizovat zvuk aparátů, páč mu to hraje úplně jinak než mně (viz naše 2 cd). :) :) :) A stačilo pár obligátních "drobností": jiné (mnohem lepší) pracky, jiná kytara, jinej štelung, jiné nazvučení, mix, master... :)

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2713
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od kmensik » 12.03.2018 15:26

Tight nebo loose pro mě znamená nastavení čudlíků Resonance a Presence, tedy vlastnosti zpětné vazby koncového zesilovače, damping. Na ESH je to štelovatelné dle libosti, od boombastických basů po suchý písek.
Míra basů před zkreslením dělá spíš fuzzy vs. metallic sound. Dva příklady:

ESH - loose, metallic
Laney TT - tight, fuzzy

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 585
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 13.03.2018 9:50

Píšu z mobilu, takže to nějak zkrátim. Na mesa mark jsem nehrál ale hrál jsem na caliber 50+ nebo jak se to jmenuje což má taky tone stack před zkreslenim. Když jsem přidal basy na potenciometru tak to bylo totálně bláto. A ještě jsem se divil jak je možný že když uberu středy takže klesá i zkreslení. Bylo to asi před pěti lety kdy jsem neměl páru jak to funguje a proč. Nejlepší výsledky jsem prostě dosáhnul když jsem basy stáhnul na klasickym eq a na šavlovim přidal. Úplně naopak to fungovalo zase se středama. A jak tu napsal už hyenik tak přesně jak on to dělá s preampem tak takhle mi to přišlo že si to podle kytary může člověk poladit.

6505 mi při vyššim zkreslení tight nepřijde. Spíš se to dost hltí zatímco jiný aparáty jsou tight i s gainem na max. A jakýmkoliv nastavení aparátů co maj tone stack za zkreslenim tight neudělám. Udělám zvuk víc basovej víc scoop nebo víc uchrčenej nebo cinkavej ve vejškách. Jedině kdy jde udělat víc tight je použitím preampu/ekvalizéru/overdrive pedálu před zkreslenim aparátu. Když jsem hrál ještě s pasivama a experimentoval jsem s ts9 tak nakopnutá 6505 hrála skoro stejně jako jsx v základu.

Jinak to co napsal hyenik se podepíšu. Jediný co jsem ještě spozoroval je že nějaký aparáty přidávají uchrčený vejšky treble/high a jiný zase poťákem presence.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 585
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 22.03.2018 21:38

kmensik píše:
12.03.2018 15:26
Tight nebo loose pro mě znamená nastavení čudlíků Resonance a Presence, tedy vlastnosti zpětné vazby koncového zesilovače, damping. Na ESH je to štelovatelné dle libosti, od boombastických basů po suchý písek.
Míra basů před zkreslením dělá spíš fuzzy vs. metallic sound. Dva příklady:

ESH - loose, metallic
Laney TT - tight, fuzzy
Ještě jsem chtěl napsat jeden postřeh, tak když jsem v tom tak ať to tu taky padne. Spíš než resonance na to má vliv presence a treble/highs bych řek. U nějakejch aparátů má presence funkci takovejch uchrčenejch fizzy vejšek, který pomáhaj jakoby gainu, zatimco u jinejch aparátů tohle dělá zase potenciometr treble/high. A sám jsem si vyzkoušel že nejde hrát ani na jeden z extrémů. Když budu upřednostňovat uchrčený vešjky tak mi to ztratí taky na konkrétnosti a nebude se to tolik zakousávat, zatimco když bych měl druhej extrém, tak to bude takový moc hodný, bez gainu i když by ten gain byl vytočenej třeba na maximum. Je třeba tohle pohlídat na aparátu. Jinym způsobem ale z loose aparátu zvuk tight udělat už nepujde :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Belensky
Příspěvky: 5
Registrován: 5.08.2017 13:17

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Belensky » 30.03.2018 22:05

Ohledne Diezel.

VH4 - Super-Tight
Herbert - Tight ale uz trochu Looser nez VH4, nepozivam s nim zadny boostery, screamery a td
Hagen - neco uprostred mezi VH4 a Hagen

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3018
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od hyenik » 31.03.2018 9:42

no je vidět že to prostě nejde takhle paušalizovat.
VH4 super tight???
ten co jsem mel ve studiu, byl rozhodne vic loose nez tight a ani náhodou super :)
http://www.studiosopa.cz/?page=sopaamplion

ten zvuk si troufám říct že znám dobře, dělal jsem na něho už spousty nahrávek
http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=11715585

nebo uplně čerstvě


Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 585
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 31.03.2018 10:33

https://youtu.be/Lo0_4MXnsr8 tady je spíš ten engl super tight právě oproti vh4 😀
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2963
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Demilich » 31.03.2018 13:59

VH4 je loose jak bláto. Slyšel jsem ho hrát několikrát live a prostě to tak je. Není to ani moc "metalový" zvuk. Spíš takový loose recto growl, málo kovový, středama specifický. Teď mě nanadlo, že do doomiku by ale tímpádem mohl být krutý. Hmm, hmmm...

<ironie>Neprodá někdo VH4 za 20, že je dneska ta levná doba? Ne? Tak měsíc dva počkám. :lol: </ironie>
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
Fade
Příspěvky: 2641
Registrován: 11.07.2009 14:20
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/fade
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Fade » 31.03.2018 14:39

U mě je etalon tight zvuku, který ale ještě není vykradený Engl Blackmore.
Fender American Standard Strat USA
Ibanez S series - (DiMarzio CrunchLab + DiMarzio LiquiFire)
Kemper Profiler + Kemper Remote
ENGL E650 Ritchie Blackmore
Mesa Boogie 4x12 Rectifier Standard Slant
ESH GX 412-280HX

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“