TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Belensky
Příspěvky: 5
Registrován: 5.08.2017 13:17

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Belensky » 31.03.2018 18:20

Diezel Herbert, 412 Diezel Cab, celection V30
Mesa Dual Rectifier(vintage mode) Mesa Traditional 412 cab V30
Přílohy
Mesa Rectifier.mp3
(1.81 MiB) Staženo 28 x
Diezel Herbert.mp3
(1.81 MiB) Staženo 28 x

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 31.03.2018 21:28

Jo tak rectifiery jsou mistři loose soundu si myslim, každopádně mi ani diezel moc tight nepřijde. Taková normálka prostě :D A když už jsem u toho tak mě tight zvuk přijdou například tyhle věci a to ani dokonce engly nedaly bez pomoci:
https://www.youtube.com/watch?v=z2sGTAV0hOk (ibanez ec-20 shark distortion v kombinaci s druhym kanálem englu savage 120)

https://youtu.be/YBbD75tOwfk?t=54s (presonus eq3b do peavey triple xxx...pozdějš používali jenom místo peavey i engl savage 120 a znělo to stejně)

https://www.youtube.com/watch?v=cd3fNm4Qu0I (old school jako prase ale fakt se mi to líbí, jinak na co se to nahrálo jsem nikde nezjistil)

Takže takhle tight jako v ukázkách si myslim že nejspíš nic samo o sobě nehraje a vždycky je tomu potřeba trochu pomoc, ale třeba se mýlim. Kdyby někdo takovej zesilovač znal, tak mi dejte okamžitě vědět :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Belensky
Příspěvky: 5
Registrován: 5.08.2017 13:17

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Belensky » 16.04.2018 10:45


Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 16.04.2018 20:10

Tak zrovna mark a jemu podobný série maj výhodu v tom že potenciometrovej ekvalizér se nachází před zkreslenim, takže tam si to člověk může vyladit tak aby to o středy bylo posílený podobně jako to dělá třeba nějakej overdrive. Proto je vzadu ještě šavlovej ekvalizér kterej je už za zkreslenim a funguje tak jako na ostatních zesilovačích co je člověk zvyklej. Každopádně tyhle marky stojí nekřesťanský peníze.

Jinak se chci ještě zeptat když se takhle posilujou ty středy před zkreslenim tak logicky je musim nejspíš trochu i ubrat za zkreslenim co? 😀
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1750
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 17.04.2018 12:06

No spíš trochu víc... vidíš to véčko na GEQ? :)
Ty M.IV bývají dražší, ale ostatní Marky nebo Calibery se prodávají za krásné ceny.

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3055
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Demilich » 17.04.2018 12:32

<joke> Středy - úhlavní nepřítel každého kytaristy. </joke>

Já se v mesách nevyznám, ale asi je k tomu důvod, ne? Že se ostatní marky prodávají levněji. Hrají stejně/posobně? Jak moc?

Jinak ano, ten aparát jsem párkrát viděl a opravdu tam lidi Včko na šavlích nastavené povětšinou měli, takže na tom něco bude ;)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Lexicon IONIX U82S, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 17.04.2018 13:36

Tak já to myslel trošku všeobecně když se středy přidávaj schválně před zkreslenim, tak pak jich je trošku moc v tom výslednym zvuku, takže by se měly trošku stáhnout si myslim :D. Nebo spíš mi to přijde nějak tak logický :D Tuhle podobnou technikou je sna proslulej Dimebag ne? A ten to určitě dělal z nějakýho rozumnýho důvodu :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1750
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 17.04.2018 14:34

Hm no, kdybyste to někdo chtěl, radši si to nejdřív zkuste. Teď jste mi připomněli, že jsem si za ty roky Marky vlastně docela prolítnul. :) Zahrál jsem si na IIC+, III, bylo to fajn, IV pro mě byla těžká nastavit, ale hraje taky pěkně (ani nevím proč mi to nešlo, majitel mi to pak naštěstí našteloval), měl jsem DC3, zkusil jsem DC5, Studio Preamp a 14 let mám jako hlavní apec Triaxis.
Všechno to umí hrát výborně, každé je to jiné, ale gró toho všeho jsou 3 p*dele středů. :) Bez GEQ by to nešlo, je zásadní.

Nevím o jakou Dimebagovu techniku jde, ale nedávno jsem prodal malej Krankenstein a ten nic takového neumožňoval i když hraje výborně.
Mimochodem - koupil ho postarší bluesman, přivezl si akustiku s mag. snímačem, hrál prstama. Byl úplně nadšený z kvality zvuku a z dynamiky čistého i zkresleného kanálu a úplně se roztekl z přeladitelných středů (sweep). Tolik ke strašně metalovému Kranku. ;)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 17.04.2018 17:44

Tak DC3 a DC5 maj oba ekvalizéry už za zkreslenim. Tam se ta metoda "nahrazení" overdriveru nedá nakroutit jako u marků.

Dimebag používal parametrickej a potom k tomu ještě grafickej eq před aparátem kde nakopával hlavně středy. Který potom teda na aparátu zpětně stahoval do nízkejch poloh.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1750
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 17.04.2018 18:17

Mne nejak ten EQ pred/po pripada nepodstatny, protoze jsem intuitivne na vsech tech zesikach nastavil jakysi "svuj" zvuk, na ktery se mi dobre hraje. Marky a DC tim padem hazim takhle pro sebe do jednoho rance - jak pisu, proste stredaky, ktere potrebujou GEQ. :) Chce to zkusit osobne, jak jinak. Ja bych na vsechny ty aparaty v tu ranu mohl hrat a necitil bych se na zvuku osizeny.

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 17.04.2018 19:45

Ono spíš tim eq před je výhoda že tam může člověk regulovat kolik středů a basů poleze do zkreslení. Což je jedna z hlavních ingrediencí k tight zvuku. Kdežto když je eq za zkreslenim tak tohle regulovat prostě nemůže. Sice sem na DC nehrál ale čistě teoreticky když tam člověk na poťáku pro středy navolí nulu tak by to mělo hodit trošku scoop tón kdežto na marku to jednak víc zahuhlá zkreslení a za druhý to dokonce i ukradne množství výslednýho zkreslení.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1750
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 17.04.2018 21:26

:) Rozumim. Jenze ciste prakticky to je vcelku fuk. Extremni nastaveni stejne nikdo nepouzije a dobry a pekne citelny higain nastavis na vsech. Tedy popravde jediny DC3 je trochu gumovy ve spodkach kvuli EL84, neni to hrozne, ale neni to uplne to prave orechove...

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2590
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od bubucci » 18.04.2018 6:21

K tomu Véčku na EQ... když ho nepoužiješ, tak je z toho přestředovaný amplión ala mětský rozhlas a i když jako kytarista chceš středy, tak tady to je overkill. A přesně ta prostřední šavle dělá tam dolů asi na 2mm zvuk od ''scooped'' po ten amplión. Středy na klasickém EQ toho moc nedělají, za půlkou to jakoby trochu nakopne, resp. přidá takový nějaký ''crunch''.
S Markem je největší sranda, když si čtvrt roku štelujež ve zkušebně zvuk a pak přijedeš na koncert a zjistíš, že to hraje úplně jinak a nedejbože když si půjčíš cizí box, to teprve nastává noční můra. Samozřejmě to vždycky korunuješ snahou to trochu ''dostělovat'' , ale samozřejmě to spravíš, jak prase branku. Pak samozřejmě proklínáš toho, komu jsi věřil řeči o univerzálnosti a ''hraje na to Petrucci'' atd. a se slzou v oku si posteskneš, že jsi si za půlku té nekřesťanské ''investice'' nekoupil Marshalla :)
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 18.04.2018 7:24

cherreda píše:
17.04.2018 21:26
:) Rozumim. Jenze ciste prakticky to je vcelku fuk. Extremni nastaveni stejne nikdo nepouzije a dobry a pekne citelny higain nastavis na vsech. Tedy popravde jediny DC3 je trochu gumovy ve spodkach kvuli EL84, neni to hrozne, ale neni to uplne to prave orechove...
Tak uplně fuk to právě neni. Zatimco mark když by měl zahuhlaný zkreslení tak tam to jde odstranit a na DC to člověk odstraní pouze právě přidánim nějaký další krabičky. No každopádně jsou mesy dost drahý, takže i tak by se vyplatilo koupit něco podstatně levnějšího a nacpat mezi kytaru a zesilovač právě nějakou tu krabičku OD/EQ a problém by byl vyřešenej :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1750
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od cherreda » 18.04.2018 9:18

;) Moc teorie a "kdyby". Ani jeden z těch aparátů, které jsem vypsal, není zahuhlaný. Chce to zkusit. Do debaty co je dneska drahé a levné a co se vyplatí či nevyplatí bych se radši nepouštěl. :)

bubucci píše:
18.04.2018 6:21
S Markem je největší sranda, když si čtvrt roku štelujež ve zkušebně zvuk a pak přijedeš na koncert a zjistíš, že to hraje úplně jinak a nedejbože když si půjčíš cizí box, to teprve nastává noční můra. Samozřejmě to vždycky korunuješ snahou to trochu ''dostělovat'' , ale samozřejmě to spravíš, jak prase branku. Pak samozřejmě proklínáš toho, komu jsi věřil řeči o univerzálnosti a ''hraje na to Petrucci'' atd. a se slzou v oku si posteskneš, že jsi si za půlku té nekřesťanské ''investice'' nekoupil Marshalla :)
Chacha, to vypadá jako pěkná vlastní zkušenost? :) :) :) :) :)
Mark jsem nikdy neměl svůj, jen 2 roky DC3 a dlouhodobě ten Triax. Při ozkoušení jsem tohle nějak nezaregistroval. Ale tak snad to není až takové neřešitelné peklo, lidi na to hráli a hrajou. :) Mně při prvním kontaktu stačilo jen mentálně přijmout fakt, že GEQ musí být tak nesmyslně moc do vé a až na ten nešťastnej MIV jsem zvuk nastavil vždycky vcelku rychle. :) S Triaxem jsem nějakou dobu bojoval, ale spíš kvůli hodně možnostem a že je jak když šteluješ video. :)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 18.04.2018 10:35

Ale i tak můžeš na marku dosáhnout k většímu ořezání, ale i zahuhlání který DC prostě nenabízí a je to pevně daný :D Každopádně na mě neni tight ani 5150/6505 a musí to bejt trochu za hranicí normálu, takže si myslim, že bych stejně k tomu potřeboval nějakou tu krabičku a středy za zkreslenim hodně scoop, protože bych jich měl až moc před zkresleninm :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3055
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Demilich » 13.09.2018 17:44

Nevím kde lépe to dát, tak to dám sem:

Pobavilo, smál jsem se mnohokrát. Je to mazec. Hned na startu jsem si pro sebe řekl: "Jestli nepozná Kettnera, tak mě hodně zklame." A pak následoval totální masakr :lol:


Když to nepozná takhle zkušený hudebník, jak bychom dopadli my? Moc rád bych si to někdy zkusil :-)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Lexicon IONIX U82S, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
Kinx
Rádce
Příspěvky: 3840
Registrován: 22.04.2006 15:22
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Kinx » 13.09.2018 19:23

ja ve studiu nebyl schopny rozeznat naprofilovany aparat a Kemper. jako samozrejme to hralo trochu jinak, ale vpodstate uplne stejne :)) kdyby se ten profil vychytal, tak to je totozny. nebyl jsem schopny rict co je co. Od te doby, co jsem prosel par slepyma testama aparaty moc neresim, jsem spokojenej se svyma divnostma a ty planuju do budoucna doplnit bud dalsim bizzarem nebo je zdvojit (chtel bych moc zpatky svuj stary M/B Mark I a mit ho zase do sterea s Mark I - kombinace kterou jsem nemel opoustet).

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 718
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 27.09.2018 21:46

Čus. Už jsem to sem psal ale radši jsem to smazal s tim, že to napíšu víc srozumitelnějš.

Mám dvě nahrávky. Jednu víc loose a druhou víc tight. Víc loose má víc basů ve zkreslení a tak na eq aparátu jich člověk logicky tolik nedá aby to moc nedunělo. Kdybych to měl přirovnat k příkladu tak 60 jich leze do zkreslení a 40 dodám eq po zkreslení.

Víc tight aparát má ve zkreslení basů míň atak aby to znělo mohutně přidá je člověk zase po zkreslení na eq. Příklad bych dal naopak takže 40 a 60. Oboje dávaj jakoby stejnej počet ale má to absolutně jinej charakter (jako všechno před a po zkreslení) ale co se týče samotnýho zvuku kytar, tak si je to dost podobný.

Teď ale přichází problém. Když jsem zkoušel přidat k nahrávkám basu a bicí, tak se basa docela mlátila s nahrávkou kde bylo víc basů po zkreslení (40 a 60). Aby si to bylo i víc podobný v mixu. Musel jsem stáhnout basy a vytvořit "vzorec" něco jako 40 a 40. Teď si to bylo už podobnější s loose aparátem co byl nastavenej 60 a 40, ale byla tam trošku slyšet v mixu ta vykastrovanost, protože už příklad nedával výsledně 100. Když jsem nechal jenom kytary, tak byl rozdíl jak nebe a dudy, takže je to mimo moje chápání. Myslel jsem že víc tight zvuky maj ty co tolik nejsou totálně zadupat do země. Nesetkal se někdo s podobnejma věcma, nebo nemá někdo takový zkušenosti?
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabička: Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Bestial
Příspěvky: 70
Registrován: 23.12.2015 11:03

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Bestial » 28.09.2018 9:19

S baskytarou se tlučou jenom basové frekvence, nebo kytara najednou úplně zapadá v mixu?

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“