TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 819
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 28.09.2018 10:21

Ukázky budou mluvit za vše :D
Takže jedničky jsou si podobný víc čistě kytary, ale v mixu tight tolik nevyniká.
tight 1.mp3
(766.46 KiB) Staženo 19 x
loose 1.mp3
(765.55 KiB) Staženo 13 x
tight 1 mix.mp3
(753.34 KiB) Staženo 11 x
loose 1 mix.mp3
(753.33 KiB) Staženo 9 x
Dvojky si jsou podobný víc právě v mixu a samotný kytary je tight o dost okradená právě o basy
tight 2.mp3
(765.56 KiB) Staženo 16 x
loose 2.mp3
(765.55 KiB) Staženo 11 x
tight 2 mix.mp3
(765.58 KiB) Staženo 11 x
loose 2 mix.mp3
(765.57 KiB) Staženo 9 x
nahrávky 1 a 2 probíhaly v jinej den, takže je na ně dělanej i jinej mix.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Bestial
Příspěvky: 79
Registrován: 23.12.2015 11:03

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od Bestial » 28.09.2018 11:04

Tohle považuju za standardní problém mixu. Běžně se prostě ořezává, nebo snižuje hlasitost určitých frekvencí, aby měly šanci vyniknout všechny nástroje a hlasy. Kytara se řeže v basech běžně. Naopak se vytahuje okolo 1600 Hz a 3000 Hz, aby vynikla, protože má být středová.
Studiový zvuk a zvuk samotného zesilovače zvlášť se 4x12 bednou je úplně něco jiného. Jasně, je skvělé mít překrásný macho zvuk, kdy ti 4x12 valí spodky, ale málo kdy to funguje v kapele a na tož v mixu :)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 819
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 28.09.2018 11:40

Tak já si nemyslim, že by ty ukázky byly přebasovaný, teda co se těch kytar týče, ale když se přidávaj basy za zkreslenim, je to takový účinnější a uchu na poslech i líbivější. Má to na poslech stejně basů jako ukázka loose s basama ve zkreslení, akorát s jinym a víc tight chartakterem. Je ale zajímavý, že se teda ta loose nahrávka moc řezat o basy nemusí, ty tam sice lezou před tim zkreslenim, ale "nepřekážej" tam prostě tolik jako v případě tight basů po zkreslení. To je to co mě trochu rozhodilo :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 819
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 11.01.2019 10:43

Čus. Na netu jsem si pročítal nějak o tom co lidi považujou za ultra tight aparáty a hodně z nich zmínilo např. bogner uberschall, vht pittbull nebo diezely. A ceny za takový zesilovače jsou docela pálky, i když se nějaký už nevyrábí. To jsou fakt něco víc takový zesilovače, než například engly nebo peavey? Nebo je ta cena taková například podobně jako to má mesa? Hrál tu někdo z vás na něco takovýho a uměl by to srovnat s normálníma aparátama pro smrtelníky? Zatim muj pohled na zesilovače je takovej, že když má člověk trošku už něco "adidas", tak si tam nakroutí nějak tak podobnej zvuk. Něco k tight zvuku vyžaduje overdrive víc, něco míň. Něco je v gainu silnější a něco točim skoro až u konce, ale jinak je to ve směs skoro nějak podobný a člověk si stejně najde nějakej svuj zvuk. Liší se teda fakt tyhle modely nějak rapidně?
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

simiruz
Příspěvky: 578
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od simiruz » 11.01.2019 11:36

Chceš srovnat vyšší střední třídu s nejvyšší třídou? Dobrý základ pro flame. Rapidní rozdíl je především v ceně. Ostatní rozdíly už nejdou tak "rapidní".

Proč vlastně píšeš "tight zvuk"? Máš pocit, že ten výraz znamená něco více než česky "tenký zvuk"?

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 819
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 11.01.2019 11:40

Tak tight je specifickej název pro ten zvuk. Taky píšeme gain nebo high gain a ne vysokej zisk. A přesně srovnávám vyšší střední s nejvyšší, ale jestli už tam nejsou tolik rapidní rozdíly, tak co ještě lepší teda tam má bejt, že to stojí skoro ještě o polovinu víc.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2637
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od bubucci » 11.01.2019 17:56

Ono je to tak nějak jako s autama. Pokud jezdíš s oktávkou, tak ti příjde všechno ok a ono vlastně i je. Potom ale přesedneš do 3jkového BMW a najednou ten posez za volantem, odezva od volantu, výkon, vyvážení, tlumení nerovností je o dost třídu. A stejně jako u kytar a aparátů, žáleží na rozlišovací schopnosti každého jednotlivce.
Ty rozdíly mezi např. Peavey, a jeho předlohou Soldanem, nejsou nijak obrovské, ale ta odezva a čitelnost je u Soldana lepší. Peavey je chlupatější, míň čitelné a víc nabasované. Asi jako když si poslechneš 128kb/s MP3 a klasické CD/FLAC. Navíc lepší železo, zpracování a ne tolik konstrukčně ošizené. Např. takový Engl má trafa jako 20W kombo a uvnitř to vypadá jako ve starém PC. Umělé potenciometry přímo na plošňáku, propojení kabelem od disketovky atd... Pokud si na to nezahraješ, tak je to jako slepému popisovat Salmu Hayek :)
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 819
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: TIGHT vs. LOOSE high gain aparáty

Příspěvek od innerself » 11.01.2019 18:39

Mě tohle vysvětlení vlastně bohatě stačí :D Zkrátka se u vyšší střední třídy trochu šetřilo, aby to bylo i pro obyčejnější. Nicméně třeba mesa rectifier by ošizená bejt neměla a uvnitř to taky vypadá docela prasecky :D Zvukem to na dnešní poměry taky neni žádná hitparáda. Jo a soldano vs. peavey ve mě vyvolalo teď docela konspirační teorie :D Ono snad peavey má přidanou jednu gain stage navíc, což tam možná flákli jenom aby to bylo zkreslenější aniž by přemejšleli nad charakterem. Je to sice moje vymyšlená dedukce, ale když tyhle věci vznikaly tak se ten základ prostě ukradnul u nějakýho předchůdce a přidalo se tam něco novýho formou pokus omyl :D Někde jsem čet že zrovna velkej odpor u třetí gain stage co dost redukuje zkreslení má jak soldano, tak mesa rectifier, tak i 5150 :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“