Uživatelský kodex - pravidla fóra

Vše, co byste měli vědět. Čtěte!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Uživatelský kodex - pravidla fóra

Příspěvek od Nero » 28.11.2007 21:11

KODEX PRO UŽIVATELE HUDEBNÍHO FÓRA
Tento kodex je určený pro všechny návštěvníky fóra, tedy nejen nováčky, ale i stávající uživatele. Prosím všechny, aby obětovali chvilku svého času a přečetli si tento text. Kodex není jen zbytečně popsaná stránka, kterou není nutné číst – měl by pomoci k lepšímu chodu fóra a předcházení zbytečných komplikací.

Každý uživatel by se měl chovat podle určitých pravidel, která jsou obecně uznávaná a platná na jakémkoli fóru. Základní pravidla jsou zde:


1. Slušné chování
• Je základním předpokladem fungování fóra
• Texty svých příspěvků pište slušně, věcně, bez urážlivých názorů, nadávek, útoků na jiné uživatele či kohokoliv jiného.
• Nebudou tolerovány žádné příspěvky, jejichž obsah může být hodnocen jako protizákonný či jako obtěžující spam nebo trolling.
Administrátoři a moderátoři fóra si vyhrazují právo upravovat či mazat příspěvky či jinak zasahovat do diskuze dle svého uvážení v souladu s Kodexem moderátorů.


2. Než založíte nové téma – topic / thread / vlákno
• Pročtěte si místní FAQ – Seznam nejdůležitějších threadů, ve kterých najdete základní informace.
• Než založíte nové téma použijte funkci „Hledat“. Spousta odpovědí na Vaše otázky se tu již vyskytuje.
• Vhodné je pracovat i s Pokročilým hledáním.
• Není dobré když se o jedné věci mluví na více místech – lepší je informace týkající se jednoho tématu mít na jednom místě, proto nezakládejte nová témata pro otázky, které se zde již řešily.
• Duplicitní téma bude uzamčeno s odkazy na příslušná starší témata, kde se tento problém již řeší, případně s nimi sloučeno. Pokračujte v diskuzi tam.


3. Výběr kategorie dotazu
• Pokud chcete založit nové téma, vložte ho do vhodné sekce, nikoli do té první, kterou navštívíte.
• Vybírejte pokud možno tu nejvhodnější a nejúžeji definovanou sekci. V opačném případě bude Váš thread přesunut.


4. Vkládání a obsah témat
• Thready / témata jsou základní stavební kámen celého fóra. Bez nich by to nebylo funkční fórum a proto je důležité, aby byly správně pojmenované a jasně popsané.
• Vždy je důležitý obsah a výstižnost dotazů, na které chcete odpovědi. Svůj dotaz se snažte formulovat co nejvýstižněji.
• Název vlákna je velmi důležitý – podle něj se všichni, včetně místního vyhledávače, orientují. Je ho tedy třeba zvolit výstižně a jasně, aby bylo hned zřejmé, čeho se thread týká.
• Obsah jakéhokoli threadu musí mít smysl. Zbytečná a nevhodná témata mohou moderátoři zamknout či smazat.
• Veškeré funkce si můžete vyzkoušet v threadu Pískoviště, informace o většině funkcí týkajících se formátování příspěvků naleznete v tomto threadu.


5. Odpovědi v threadu
• Odpovídejte konstruktivně a k věci. Diskuze by se měla stále držet tématu, které bylo na začátku.
• Off-Topic příspěvky (příspěvky "mimo téma", OT) jsou nežádoucí.
• Nevkládejte více oddělených příspěvků najednou, použijte pro jejich sloučení funkci Upravit. Pokud to tak neuděláte, budete zbytečně protahovat stránku a komplikovat jiným čtení.
• Je zakázáno měnit smysl příspěvku poté, co na něj reagují další uživatelé. Je to matoucí pro všechny uživatele a diskuze tak ztrácí smysl.
• Používejte maximálně 3 do sebe vložené citace.
• Pokud citovaný text bude delší, odstraňte části, na které se neodkazujete, v případě delšího textu ve vložené citaci ho celý nahradte třemi tečkami, podobně odstraňte velké obrázky či vložená videa.


6. Dotaz pouze jedné osobě
• Pokud máte dotaz, který směřuje jenom jedné osobě a víte, že nikoho jiného to nijak neobohatí, nebo se nechcete ptát veřejně, využijte „Soukromých zpráv“ (SZ).
• SZ jsou obdobou „e-mailu“, která funguje pouze v rámci fóra.


7. Automatické podpisy
• V automatickém podpisu nepoužívejte větší než běžnou velikost písma.
• Podpis nesmí na výšku zabírat více než 90 px, což odpovídá 7 řádkům velikosti 80 nebo přibližně 6 řádkům velikosti 100. Detaily naleznete zde.


8. Reklamy na fóru
• V příspěvcích ani jinde se nesmí objevovat reklamy, ať už skryté nebo otevřené. Fórum je především zdroj informací a diskusní portál.
• Pro obchodování je možné využít webu HudebniBazar.cz či sekci Tržiště.
• Veškeré aktivity spojené s obchodováním musí souviset s obsahem tohoto fóra a být nekomerční. Jiné nebudou tolerovány a budou smazány


9. Zakládání účtů
• Je zakázáno zakládat více účtů jedním uživatelem a souběžně je mít aktivní.
• Toto platí zejména kvůli vznikající chaotičnosti a komplikovanější orientaci v informacích na tomto boardu, nehledě na to, že více účtů lze zneužít ve svůj prospěch.
• Vyjímkou pro založení dalšího účtu jedním uživatelem je pouze to, pokud je starý účet nechtěne zablokován (neplatí tedy v případě banu či jiného trestu).
• Násobné účty budou zablokovány administrátorem.


10. Přání a stížnosti
• Pokud chcete vyjádřit jakýkoli postřeh týkající se chodu fóra, využijte sekce HudebníFórum.cz, pro obecné připomínky pak thread Volejte administrátora.
• Vedle toho můžete napsat administrátorům či moderátorům SZ.


11. Porušování pravidel
• Uživatelé porušující jakákoli pravidla budou varování a v případě dalších prohřešků mohou být a budou potrestáni.
• O jakýchkoli trestech a jejich délce rozhodují hlasováním moderátoři.
• V případě menších prohřešků může být na uživatele uvalena Karanténa znemožňující přispívat.
• V případě větších provinění může být uživatel zabanován, čimž je mu zcela znemožněn přístup na fórum.


12. Kdo je kdo na tomto fóru?
Administrátoři: Fórum je spravováno dvěma administrátory, kteří mají hlavní slovo v chodu fóra a přístup ke všem technickým a funkčním záležitostem.
Globální moderátoři: „Globové“ jsou pravou rukou administrátora, hlídají a spravují chod viditelné části fóra a je jim svěřeno právo banovat.
Moderátoři: „Modové“ se starají o chod fóra a mimo práva banovat mají stejné pravomoci jako „globové“.
Rádci: Tým Rádců je tvořen zkušenými uživateli, jejichž příspěvkům a radám můžete vždy věřit. Zároveň mají poradní hlas při správě fóra a mohou stejně jako moderátoři schvalovat Recenze.
Odborníci: Jako Odborníci jsou označeni uživatelé, kteří mají pro toto fórum velký přínos – ve svém oboru se opravdu vyznají a na jejich rady se můžete vždy spolehnout.

Nedůvěryhodní žvanilové: Tato nelichotivá hodnost označuje uživatele, kteří opakovaně po fóru šíří nepravdy, nepodložené informace, nesmysly nebo jinak špiní probíhající diskuze. Pokud narazíte na uživatele s touto hodností, počítejte s tím, že jeho příspěvky nemusí být pravdivé a berte je s rezervou. Spoléhejte se radši na informace od zkušenějších a věrohodnějších uživatelů. Bližší informace zde.
Uživatelé „V karanténě“: Takto označení uživatelé byli zařazeni do Karantény a nemohou přispívat. Stále s nimi ale lze komunikovat prostřednictví SZ.
Naposledy upravil(a) Nero dne 20.01.2009 21:06, celkem upraveno 11 x.

Uživatelský avatar
Nero
Rádce
Příspěvky: 29517
Registrován: 15.07.2007 13:21
last.fm: http://www.last.fm/user/Nero1
Bydliště: Brno

Re: Uživatelský kodex - pravidla fóra

Příspěvek od Nero » 28.06.2013 10:49

Došlo k celkové aktualizaci Uživatelského kodexu, aby se upravily nesrovnalosti, anachronismy nebo duplicity, navíc byl doplněn několika dalšími informacemi.
"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda."

PetrPeter 1975 - 2008

Odpovědět

Zpět na „Oznámení“