Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Strat, Les Paul, Tele, SG, semiakustické, ...
Uživatelský avatar
Paloš
Příspěvky: 22
Registrován: 8.04.2018 21:46

Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Paloš » 8.05.2018 20:15

Zakládám nové vlákno kde bych byl rád za vaše postřehy atd ohledně tohoto tématu o těchto opomíjených překrásných kytarách od ladění až po nahrávky kapely interprety a ostatní uživatele těchto úžasných instrumentů

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2970
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Demilich » 10.05.2018 21:36

To je pech, co, Paloši? Tolik dní a nikdo k těm krásným instrumentům nechce nic napsat. Tak já něco přihodím :) Za to, že se ti to bude líbit, ale neručím.

Kdysi jsem tomu strašně fandil taky, poslouchal moderní metloš a když se objevil djent, žral jsem to. Sedmistrunku jsem koupil jako svou druhou kytaru v životě, po Tenson setu. Mám ji dodnes, a dodnes na ni hraji a neprodám ji. Kdysi jsem byl taky jak malý natěšen, že budu nízko ladit a ukrutně díky tomu znít. Fungovalo to výborně v pokojíčku.
V mojí první lapele, doom-deathové, to ale poprvé narazilo. Čitelnost. Ouha. Hlasitost. Ouha. Gainy, Peavey 6505+ a tavení gainu na 7 na lead kanálu (zdravíme innerselfa). Koupě snad prvního Orange PPC412 co byl v ČR zde od citizena (kde je mu konec tyjo?) a pořádné dunění na volume 4 ve zkušebně 5x5 metrů. Nějak jsme to zvládali. Koncerty taky. Boss NS-2 taky pomohla :)
Postupně jak se mi djent oposlouchával a tuctověl, mě to bavit přestalo. Kapela se rozpadla. Vyzkoušel jsem mraky gearu, byl na mraky koncertech, hodně poslouchal a přemýšlel a zjistil, že znít krutě není dáno laděním. Je to těžká rána. Dodneska se s tím vyrovnávám :lol: Ale už tomu začínám rozumět a akceptovat to. Naštěstí se mi líbí dlouhodobě doom metal všech druhů a tam pořád dunět a valit nahlas má své místo, tak si to tam užívám, ale stačí mi k tomu sedmistrunka a i ta je, no, prostě nízko. Ačko je už dost, technicky na hraně zvládnutelnosti, aby to bylo čitelné s fuzzem a znělo dobře. Narovinu říkám, že až obehrajem songy co jsme dali dokupy, příští doomoviny pojedu na šestistrunku nejspíš v pouhém drop D! Asi stárnu :lol: Ale s Acapulcem od EQD zatřepe kalhotama i strat v standard E a promíchání vnitřností docílím volume 4/10 na Carlsbru... Myslíš, že to není dostatečně krutý zvuk na trhání asfaltu? Přijď se postavit před můj fullstack a řeknem si. :lol:
O to méně mě to baví v technickém metalu. Kapely, kterým to zní dobře s osmitrunkama a nedejbože více, jsou hodně stylově vyhraněné, mnohdy na úkor celkové dlouhodobé poslouchatelnosti. Jasně, rád si občas poslechnu After the burial, Animals as leaders, a prostě nějaké deathcory, ale poslouchám to doma. Udělali to ve studiu. Naživo je mnohdy koncert bída, když to není profi nazvučená scéna. Pak přijdou řeči typu jak to bylo klubem, akustikou, gearem, malým/velkým gainem, půjčenou reprobednou a já nevím.
Že by se vícestrunky rozmáhaly, jak tady někdo vedle tvrdil nedávno, se mi rozhodně nezdá. Ten boom už byl. Teď je to akorát více vidět, když člověk poslechne pár songů na youtube a pak sleduje jak Jared Dines hraje na nesmyslnou harfokytaru. Je to hezké, je to sranda, ale co z toho? Hodíme o tom akorát s kámošem pár vět u piva, protože mu to nabídlo stejné videa...

Celkově mi přijde, že i lidi a kytaristi kolem mě, už tak nějak z hypu vícestrunek vychladli.
Za poslední dobu mě překvapil akorát otusqueeky, když zahrál parádní stoner doom na osmu. Tam se to hodí! A čitelnost se až tak neřeší, protože to prostě není tech-death :P
Skoro by se mi zachtělo říct, že možná vícestrunky zažijou renesanci v doom stylech. Ale nezažijou. To video je z roku 2013. V doomu a stoneru jsou všichni naprosto naočkovaní tím, že musí hrát na SGčka, protože Iommi. :lol: A i samotnej Bongripper, jejichž riffy otusqueeky (mezi jinými, transponovanými) hraje na tu osmu, oni v reálu hrajou na šestky...
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od cherreda » 14.05.2018 11:30

Lidi v tomhle tématu moc nereagujou, protože dost slámy už se naplácalo zde:
vse-o-7strunne-kytare-27251?highlight=strunné

Demilich situaci popisuje ze svého zúženého pohledu novodobého punkera ;), pardon stonera. ;)


Jsem velkým příznivcem 7 strun, na 6 jsem nezanevřel, běžně přecházím mezi nima. Přidané struny vnímám jako rozšířený výrazový prostředek.
8 bych vcelku chtěl, ale čekám na nějakou náhodnou dobrou za dobrou cenu, levné osmy stojí za starou belu a potřebu Fis při nahrávání si mohu vyřešit jinak.
9 a 10 jsem nezkusil a ani nechci, už bych nevěděl co s tím v muzice, kterou si vymýšlím, resp. na kterou mám instrumentální schopnosti - což je bohužel zase můj zúžený pohled. ;)
Multiscale jsem zkusil, smysl mi to dává spíš u osmistrunky (a víc), u sedmy to pokládám vcelku za zbytečné a spíš kontraproduktivní. Pěkně to vypadá, nehraje se na to blbě, ale přece jen ta barytonová menzura na Fis/H už není zrovna pohodlná, umí to omezovat.

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2970
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Demilich » 14.05.2018 11:55

Může být.
Prosím tedy abyste jakožto rádci rozšířili naše zůžené stonerské pohledy. Jistě jste zběhlí v otázkách vícestrunného všehomíra, takže se můžeme poučit z vašich obsáhlých zkušeností, namísto čtení odsudků našich postů :)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od cherreda » 14.05.2018 15:10

:) Za a) mě není několik a za b) vůbec nechápu, čím jsem Tě odsoudil. Ber to s nadhledem, pls. ;) Žes popsal svůj subjektivní pohled je snad jasné, ne? Z mého úhlu pohledu jsi posměšně dehonestoval všechny ostatní lidi, kteří se ještě po vzoru "dospělého a zmoudřelého Demilicha", již zběhlého v otázkách vícestrunného všehomíra ;), nevrátili zpátky k jediné dobré kytaře - šestce. A taky si nestěžuju na odsudky a neberu si to osobně, nemám důvod.

Beru na vědomí, že zmenšený zájem o víc než 6 strun je či nastal v segmentu muziky, o které píšeš (doom/stoner), ale jinde to zase vnímám naopak. Podle mě se sedmy a osmy během poslední dekády staly vcelku běžnými nástroji - zaplaťpámbuzatydary - a tím pádem ani není důvod kolem toho dělat nějaké tanečky či hype. Každý si může vybrat, nádhera. A že momentálně hraješ muziku, ve které tavíš aparát s takovým zvukem a tak nahlas, že z H nastal guláš, to není žádná obecně berná mince a v podstatě jsi to i sám napsal. Za pár let to může být jinak a zase se třeba vrátíš k sedmě z jiného důvodu, než "ukrutně to zní v pokojíčku".


Nejsou to nástroje určené výhradně na djent (jak by se neznalému člověku po Demilichově příspěvku mohlo zdát).
Mě připadá fascinující, jak skvěle a kreativně svoje nástroje dokážou využívat např. Haken nebo... nevím... třeba Leprous, ať nejdem z Evropy.
Přičemž naživo byla naposledy oboje naprosto lahůdková záležitost.



Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2970
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Demilich » 15.05.2018 18:18

Ani jedny jsem neznal :) Díky za rozšíření obzorů. Není to můj šálek kávy na časté poslouchání. Na mě moc progresivní a umělecké. Ale samozřejmě je to můj pohled na věc, to bezesporu.
Často je spíš u použití takových kytar otázkou, zda někdo využije ten rozsah. Zprvu to každého láká a nebo mu to přijde cool, ale pak hraje 99% času na třech nejtlustších strnách. Viděl jsem to prostě mockrát. A vzhledem k tomu, že dnes se lidi spíš snaží námahu a nepříjemnost minimalizovat (zmenšování ampů, váhy, boxů..) tak mi přijde logické také mít kytaru jen s tolika strunama, kolik reálně pro své kompozice využiji :)

Ale zase, kde je v kytarovém odvětví mnohdy logika, že... :)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od hyenik » 16.05.2018 8:29

ja jsem priznivce strun obecne, takze klidne i vicenasobnych :)
sedmicku pouzivam na rozsireni rozsahu dolu, s komentářem že dle mých výzkumu "normální" zkreslená kytara končí u podladěného A.
Kdyz se jde ještě niz, tak se musi zacat vyrazne menit jak styl hrani tak samotny zvuk (dramatické ubíraní gainu a omezovaní souzvuků, nejčastěji se nuceně drnká jenom na jednu strunu, protože jinak je to nečitelný maglajz) Což samozřejmě nemusí být nutně na škodu, jenom poznámka pro ty kdo by čekali, že si vezmu osmičku a budou na to mastit stejně jako dřív.

Další obrovské pole jsou zvuky nezkreslené nebo akustické (teď zrovna pracuju na skladbičce kde mam podladěno na G), na rozdíl od cherredy to ale řeším barytonovýma akustikama, ne sedmičkama. Je to velice široké téma o délkách menzur, tloušťkách strun, hratelnosti, pevnosti zvuku a obecně platná pravda neexistuje, každý si musí najít co vyhovuje konkrétně jemu. Čerstvý příklad - moji barytonku teď zkoušel basista a byl z ní nadšený, ale kytarista si na ni ze začátku obvykle moc nezahraje (menzura, dohmat, tah a tloušťka strun). Zrovna u ní bych s odstupem času uvítal multiscale kvůli většímu pohodlí při hmatech blízko nuláku. Možná zase bořím další mýtus, ale na tah strun (pevnost zvuku atd) má menzura mnohem menší vliv než např. pod(nad) ladění. Ostatně to si každý může ověřit když si chvilku sedne k nějakému kalkulátoru strun (např. D´addario) Protože občas i designuju nástroje, tak jsem u něho proseděl dlouhé hodiny (teď např. při návhu multiscale harpzithary)

a ať to nejsou jenom kecy, tak tady naše sedmy v ostré akci



nebo případně když demilichovi v životě schází víc art/progu ;) tak tady v plném rozsahu
(dždž riffy, clean podklady, vysoké pidlikání, pseudoakustické vložky a kdoví co ještě)


Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2970
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Demilich » 16.05.2018 8:41

hyenik: dobře napsáno, vcelku souhlasím ;) Ukázky omrknu večer doma. Ale jinak mi to až tak nechybí :P
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od cherreda » 16.05.2018 10:28

hyenik píše:
16.05.2018 8:29
na rozdíl od cherredy to ale řeším barytonovýma akustikama, ne sedmičkama
Hyenik naráží na to, že mám akustickou sedmu. Nechal jsem si ji postavit už před 11 lety od Kobrleho, protože jsem furt narážel na to, že mi H na akustice chybí. Druhý kytarista z mé kapely má také už nějaké 4 roky doma parádně hrající sedmistrunné Déčko od slovenského výrobce Klemy.

Trochu jsme zde na fóru kdysi diskutovali na téma menzura vs. zvuk vs. hratelnost. :) Není to jednoduchá záležitost. Dneska bych se při stavbě akustické sedmy možná přiklonil k multiscale. Ale možná ne, nutnost to rozhodně není.
barytonove-kytary-i-seriova-vyroba-3270 ... té#p620062

Ve světě je k dispozici relativně dost vícestrunných akustik - u nás např. Mázl má v portfoliu sedmistrunnou klasickou kytaru.
http://www.mazl.cz/index_cz.php?akc=3_1_2&lng=cz

Obrázek
Klema akusedma 04.jpg

Uživatelský avatar
Avida Dollars
Příspěvky: 21
Registrován: 11.03.2016 8:56
Bydliště: Havířov

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Avida Dollars » 16.05.2018 18:49

Dotaz na hráče co hrajou od H dolů - co se týče čitelnosti v basech, to řešíte jak? Nedávno jsem si pořídil sedmu (Schecter, 673 mm), řežu basy hi-pass filtrem, ale jaksi furt nejsem spokojený s tou čitelnosti. Vy to řešíte jak? Co gain/EQ/comp, to jak (jestli vůbec) používáte?
Ibanez RG 1996/Schecter KM-7 (Evertune) → Steinberg UR22Reaper 5 Mercuriall Audio Software → Presonus Eris E5

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2970
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Demilich » 17.05.2018 9:38

To asi dost záleží na stylu muziky, kterou hraješ. Na moderní technické metly bych na čitelnost v basech polevil, protože to tam dělá spíš basa a souhra s kapelou. Zaměřil bych se hlavně na celkovou srozumitelnost tónu, který hraju, ale ne skrze basy, ale spíše středy. Ve stylech, kde je prostor pro pořádnou hutnost a silné basy bych to pak řešil (a řeším) postaru - velikostí a silou aparatury :-P Jinak je to samozřejmě hodně o té ekvalizaci, aby sis to vyladil s ostatníma a taky ke své radosti.
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od cherreda » 17.05.2018 9:44

:) Řeším to tak, že se snažím co nejčitelněji zahrát na tu kytaru a ten zvuk, které v nahrávce zrovna chci mít.
Jasně to napsal Hyenik - se vším od A níž se musí nakládat speciálně.
hyenik píše:
16.05.2018 8:29
sedmicku pouzivam na rozsireni rozsahu dolu, s komentářem že dle mých výzkumu "normální" zkreslená kytara končí u podladěného A.
Kdyz se jde ještě niz, tak se musi zacat vyrazne menit jak styl hrani tak samotny zvuk (dramatické ubíraní gainu a omezovaní souzvuků, nejčastěji se nuceně drnká jenom na jednu strunu, protože jinak je to nečitelný maglajz) Což samozřejmě nemusí být nutně na škodu, jenom poznámka pro ty kdo by čekali, že si vezmu osmičku a budou na to mastit stejně jako dřív.
Při demáčování na impulsech taky sundavám spodky pomocí HPF, protože vesměs duní (nemlich stejně, jako když se nabere box mikrákem).
Když mám chuť se s demáčem více s*át, dotahuju zvuk kytar pomocí EQ a multipásmovou kompresí.
Co se týká hraní naživo, tak tam mám jen sedmy ve standardním ladění, takže neřeším nic extra.

Edit:
Na základě Demilichovy zmínky o moderních tech. stylech, jsem si ještě uvědomil, že se v postprocesingu kytar začala využívat quantizace audia (vcelku běžně se dneska používá na bicí). Sám jsem to ještě nezkusil, ani jí v žádném SW nedisponuju, takže osobně nevím, jaká až samospása to je. :) Ale už jsem to viděl v chodu v novějším Cubasu a výsledky jsou... přinejmenším zajímavé. :) Neumím si představit, že by to dobře fachčilo na záznamu higainu, ale na dry signálu kytary to bylo dost efektivní, protože v něm jsou výrazné peaky. Pak stačí reampnout či jen nasimulovat apec a voila... to jsem ale přesný kytarista (nebo basák). ;)

Uživatelský avatar
Paloš
Příspěvky: 22
Registrován: 8.04.2018 21:46

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Paloš » 27.05.2018 15:47

No mám radost že to tu ožilo ať už negativně či pozitivně cením si příspěvků. Každopádně díky za objektivní názory cherredy. Popsal si to přesně. Především to že tyto kytary už jsou běžné jen spousta lidí moc nechce byť těch kapel je ve světě kopa. Všiml jsem si že se tu řešilo podlazovani 8my tak je jasné že u osmy podlazuji max o 2tony
Za 1:tím že sedmá struna H má zvuk při power akordu stejny jako u podladěné 6ky v h standard tak není třeba už dál snižovat troška stačí
Za 2: jak všichni víme čím víc podladíš tím tlustší struny potřebuješ a jelikož se pro osmy prodávají jen dvě sady (ernie Ball) které nejsou určeny pro mega podladění tak nezbyde nic jiného než podladit málo. Ano je tu možnost kombinace se strunami na basu ale to vyjde draho a navíc myslím si že podladit osmu třeba o půl oktávy by byl drop q experiment a nebylo by čitelné nic. Věc třetí je naladit high A ale to je zas složitý zehnat 6.5 pro strunu e a navíc Rusty Cooley používal multiscale osmu

Uživatelský avatar
Paloš
Příspěvky: 22
Registrován: 8.04.2018 21:46

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Paloš » 27.05.2018 15:52

Něco z toho co poslouchám já a co mě inspirovalo k tomu abych si osmu koupil https://youtu.be/EO18nR1pWOw

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od cherreda » 28.05.2018 10:02

To zní zajímavě, rusové panečku, dík za tip.

Nedávno jsem v Kytarách vyzkoušel několik osmistrunek a opět se mi potvrdilo, že ty levné jsou problematické a osobně se už jimi ani nebudu zabývat či doufat, že se mezi nimi vyskytne něco slušného. Vykazujou stejný nešvar jako levné 5 a 6 strunné baskytary. Krky jsou z měkčího dřeva a u Fis a H strun se to projevuje blátivým/gumovým zvukem. Tuhle kvalitu dřeva snesou šestistrunky, jenže sedmy už jsou evidentně horší a osmy jsou zcela v pytli. Díky tomu jsou levné osmistrunky v podstatě vhodné leda tak na nějaké úvodní seznámení se s osmi strunama a ledaskoho by to mohlo odradit. Mimoto, protože jsou marné už v základu, je zbytečné je pořídit s vizí, že kytaru později upgraduju - leda bych si nechal u kytaráře vyrobit nový krk.
Kvalita se láme v cenovce někde nad 20 tisíc. Tyhle osmy už mají Fis použitelné.

Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od hyenik » 30.05.2018 19:25

Shokran mam ulozeny v supliku zajimavy techno ethno metal (i když to u nich to ethno byla spis výjimka)



par zajimavosti ohledne ohřebel


Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 2970
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bandzone: www.bandzone.cz/fan/lich
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od Demilich » 30.05.2018 20:43

Shokran video - sólový zvuk super, muzika zajímavá, ale tón dždž na hrubé struně je teda naprostý šajt :D Ale jasně, ono je těžké mít dobrý zvuk na sólo, který je zároveň dobrý na dždž a opačně, ale tohle mě teda za ucho dost chytlo.

Mě nedávno zaujala tato vícestrunnost. To je něco jiného :-)
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)
Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex

Moje kapela: Wall of bone - BandZone - BandCamp

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1641
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od cherreda » 31.05.2018 9:15

Jj, tenhle turecký pán je propagátor mikrotonálních zvěrstev. :) Na nějaká videa jsem koukal už dřív - pro mě je to za hranicí chápání. :)

Když už jsme u rusů, tak Sergej Golovin už je myslím docela ikona.





Jinak jsem si vzpomněl na theorbu - geniální progrese z 16-18. století. 8)


Uživatelský avatar
hyenik
Rádce
Příspěvky: 3049
Registrován: 22.11.2010 13:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od hyenik » 31.05.2018 12:56

jenom pro doplnění, první historicky doložené šikmé pražce (multiscale) jsou z roku 1620

Obrázek

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2656
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Vícestrunné kytary (7,8,9,10), multiscale apod

Příspěvek od torst » 1.06.2018 16:39

snad mi odpustíte invazi 6-ti strunného omezence : Co čtu, tak klíčovým problémem správného zvuku vícestrunných nástrojů je materiál krku. Odpovídá to i mé zkušenosti - kvalitní (tlustý, stabilní) krk je základ kytary. Ne, že by dělal 99% zvuku, ale určitě více než tělo. Nakonec delší úsek strun je nad krkem, ne nad tělem ...
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, Nobels Soundstudio Mini Pak, ZOOM G1on, ZOOM 1010, ZOOM GM-200, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Odpovědět

Zpět na „Elektrické kytary“