Vrozené faktory ovlivňující zpěv

Technika zpěvu, zpěvová aparatura, efekty, ...
Odpovědět
Hunterink
Nový uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 5.05.2018 0:00

Vrozené faktory ovlivňující zpěv

Příspěvek od Hunterink » 5.05.2018 7:52

Zdravím :), rád bych se zeptal. Už delší dobu by mě zajímalo, co ovlivňuje hlas, jestli je dán od malička nebo hrají nějaký faktory roli např. Nosu. Může člověk zpívat s velkým nosem. Není to nevýhoda. Děkuji.

PS: První příspěvek mi byl zamítnut. Snad tenhle je v pořádku.

Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 5305
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrozené faktory ovlivňující zpěv

Příspěvek od Hendrek » 5.05.2018 9:40

Vrozené faktory zásadně ovlivňující zpěv jsou:
1) Fyziologie hlasivek (definuje např. rozsah zpěvu)
2) hudební sluch (mozek) - schopnost slyšet a zazpívat to, co je požadováno - intonace

Oboje, ať již rozsah či intonace se dá cvičit, stejně tak správná technika zpěvu. Pokud ovšem jeden z výše uvedených bodů chybí, zpívat neni možné (aby se to dalo poslouchat).

Nos nemá na kvalitu zpěvu vliv, pokud se nebavíme o nějaké deformaci, ať již vrozené či následkem nehody.
Lidi mají nosy různé a hlasy rovněž. Neexistuje nic jako jediný správný nos a správný hlas. Naopak barva hlasu je to, čím od sebe lze zpěváky zpívající stejnou skladbu rozlišit a na tu může mít nos vliv (jiné rezonance a vyšší harmonické). Barvu hlasu samozřejmě ovlivňuje spoustu dalších věcí.
Obrázek

Uživatelský avatar
starypard
Příspěvky: 343
Registrován: 29.08.2016 14:36

Re: Vrozené faktory ovlivňující zpěv

Příspěvek od starypard » 10.05.2018 21:04

Je to přesně tak, jak napsal Hendrek.
1) schopnost intonace, tedy produkovat to, co slyším v hlavě a chcu zazpívat, případně reprodukovat to, co slyším odjinud. Naučit se to moc nedá, jsou lidé (a není jich málo), kteří mají absolutní hluch (zpívají naprosté bláboly), jsou slušní zpěváci, kteří rádi zpívají, ale nejsu schopni vícehlasu, přeskakují z tercie na sextu, z oktávy do oktávy apod.
2) fysické disposice. Zmíněný nos je spíše zdrojem barvy zpěvákova hlasu, jakousi "pěveckou" krabičkou - obdobou kytarových, která ovlivní v útrobách vznikající tón. Jiná věc je to, jak jsou narostlé hlasivky a vše kolem. Lze mít jako dítě rozsah tři oktávy a hezký falzet, během puberty zmutujete na osm nejistých tónů a roky a roky se škrábete do jakéhostakéhos rozsahu. Zázraky se nedějí.
3) technika. Udělá hodně. Hodně moc. Lze ji získat školením či intuicí a praxí. Nejlépe spojit obé.

Odpovědět

Zpět na „Zpěv“