.pp. píše:Zdravím, koupil jsi si tento mix
http://www.allen-heath.com/media/AP7085 ... 22FXUG.pdf a tak jako kolega si nevím rady s určitými vstupy. Předem moc děkuji za rady.
1.)Co všechno se dá zapojit do INSERT JACK SOCKET ? A ještě co znamená když je u INPUT JACK SOCKET: Tip=Hot(+), Ring=cold (-), Sleeve=Chassis a u INSERT JACK SOCKET: Tip=send, Ring=return, Sleeve=Chassis ??
To jsou vysvětlivky jak funguje danný TRS vstup ? Jestli jo, tak jak to teda funguje ?
Jinak kde se cesta přušuje poznáš z blokového schématu (před/za EQ, HPF)
2.)100Hz Hi-pass Filter bude asi ořezávat 100Hz o -12dB. To se hodí na co ?
3.)Proč jsou 2 AUXY PRE a 1 POST a FX je taky POST. Jestli je to jak u aparátu tak POST by mělo být že zvukaři posílám upravený zvuk a PRE že mu posílám jenom koncák (neupravený zvuk). Je to tak že místo přepínání je to pevně dané a nic víc s tím nenadělám? Jestli to je tak jak si myslím tak stejně, jaké má opodstatnění mít v odposlechu POST a nebo PRE signál?
4.)Tady nechápu jak je myšleno se sčítáním signálu.
Stereo Routing selector switch
This switch selects whether the Stereo Return signal is sent to the L
R bus directly, or the stereo channel 1. When it is pressed in, the
Stereo Return signal sums together with the main stereo input.
Děkuji za odpovědi!!
1) INSERT je konektor, který zasunutím TRS přeruší signálovou cestu, a jedním kontaktem pošle signál ven, a druhým ho "čeká" zase zpátky. V podstatě jsou to 2 konektory (SEND, RETURN) a vypínač - v praxi řešeno "vše v jednom", tedy TRS s přepínačem.
Používá se většinou na 2 věci. Jednak ke vložení nějakého zařízení do signálové cesty (efekt, EQ), a za druhé k odbočení signálu pro přímý náběr recordingu. V tom případě se kabel upraví aby signál nepřerušoval, ale jen odbočoval.
INPUT JACK SOCKET: Tip=Hot(+), Ring=cold (-), Sleeve=Chassis
INSERT JACK SOCKET: Tip=send, Ring=return, Sleeve=Chassis
tohle samozřejmě není popis funkce (ta je daná), ale způsob zapojení konektrů TRS.
2) HPF 100Hz skutečně tlumí frekvence pod 100Hz. Použití je rúzné - ořezání ruchů (brumů), odstranění nežádoucích rezonancí - záleží co v tom vstupu máš.
3) Z mixu se obvykle neposílá signál zvukaři (ten stojí za tím mixem), ale posílá se do PA.
POST a PRE se nepřepíná, protože máš k dispozici oboje najednou (tady třeba 2xPRE a 2x POST, nebo 2xPRE, 1xPOST a FX), tak co bys přepínal.
Sběrnice PRE jsou nabrány před FADEREM (celkovým zesílením kanálu) a jsou vhodné třeba pro odposlech, protože neragují na zesílení šavle. Naopak sběrnice POST je potřeba třeba pro efeky - proto je FX POST. Kdyby to tak nebylo, měnil by se zesilováním šavle poměr mezi efektem a původním signálem, což je samozřejmě špatně. A do odposlechu pustit POST zase není dobrý proto, že že ti FADER bude ovlivňovat i ten odposlech.
Takže na něco se hodí PRE, na něco POST.
4) "Stereo Routing selector switch" tlačítka potom rozhodují o tom, co se signálem dál - kam a jak ho pošlou. Možnosti routování signálu nejlépe pochopíš z blokového schéma mixu. Jak to použiješ je potom na tobě. Sčítání je, že se prostě přidá ke sběrnici.
DIRECTLY obejde celou šavli a pošle to přímo na L/R, bez dalšího zpracování mixem.
CHANEL to protáhne normálně šavlí - můžeš ekvalizovat, efektovat AUXovat do monitorů atd.
U těchhle mixů bude toho routování víc, protože má USB, a umožňuje něco posílat do PC, a zároveň funguje jako zvuková karta, takže i z PC do mixu.