Výběr elektrického piana (do 30.000 kč)

Klavíry, keyboardy, digitální piana, syntezátory, ...
Petr13
Příspěvky: 144
Registrován: 31.01.2016 14:10

Re: Výběr elektrického piana (do 30.000 kč)

Příspěvek od Petr13 » 3.03.2019 19:07

Asanoth píše:
2.03.2019 12:05
"Nemá žádnou podporu pro začátečníky," bože... :roll: :roll: :roll:
Výukové aplikace, obzvlášť pro děti, jsou jen zabití času, protože aplikace ani dítě nepoznají, když dělá něco špatně. Možná to může fungovat jako doplněk, ale spíš to odvádí pozornost od osnov, které jsou vymyšlené nějak s ohledem na rozvoj techniky.

Hovoříme zde o hře na klavír. Digitál je náhražka. Nikdy nebude reagovat na hru tak, jako klavír, nebude mít takový dynamický rozsah a možnosti práce s tónem. Je to asi jako kdyby sis chtěl koupit auto a někdo ti cpal motorku, protože je lehčí, míň žere a nemusíš s ní stát v kolonách. To, žes chtěl mít na střeše rakev, na zadním sedadle dvě děti a v kufru psa je už jenom drobnost.
Nevím jakou s tím máš zkušenost, já osobní. Už dvě z mých třech dětí chodí do EKN, to poslední na to zatím nemá věk. Ten nejstarší současně s tím chodí i na klavír. Obě děti hrají velmi dobře. Výukový režim je doplněk, ale velmi užitečný. Právě díky němu děti poznají, že dělají něco špatně, aniž by u nich musel někdo pořád sedět. Vzhledem k tomu, že mladší hraje minimálně 40 minut denně a starší 60, je to nezbytné, nemám tolik času ani energie, abych to odseděl s nimi a čas.

Digitální piáno je zhruba taková náhražka jako je pianino náhražkou za koncertní křídlo. Jo, nejsou ty nástroje identické a v některých ohledech se liší. Učit se hrát lze dobře na všech. A jak už jsem uvedl, digitální nástroje z praktických důvodů postupně nahrazují ty akustické. Dvě z mých dětí chodí i zpívat do sboru. Při cvičení v učebně mají doprovod ještě na starém pianinu, učebna jim je z historických důvodů vybavena. Ale soustředění mimo učebnu i vystoupení (tedy prezentace na veřejnosti) se děje už za pomocí digitálního nástroje. Kdyby se ta učebna vybavovala dnes, bude to pianino nahrazeno digitálním nástrojem. Náhražka? Možná, ale praktická a dostatečná. Pro většinu žáků je výhodnější ovládnout digitální nástroj.

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2723
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Výběr elektrického piana (do 30.000 kč)

Příspěvek od Asanoth » 4.03.2019 16:39

Petře, mám 20 let zkušeností ze hry na piano, jak na akustiku, tak na digitál.
Říct, že digitální piano je náhražka asi jako pianino může říct jen někdo, kdo skončil někde u ovčáků, nebo možná u Elišky. Ba ne, jen někdo, kdo si ani nenašel čas se podívat, jak to v těch nástrojích vevnitř vypadá a zamyslet se nad tím.

Korepetice s dětským sborem je něco zcela jiného, než přednesová hra.

Jediná věc na které z toho cos tu napsal něco je je to, že digitál je lepší pro provozovatele. Ano, to je, ale za mě by prioritou měl být hráč, ne provozovatel.

Takže prosím tě přestaň tady teoretizovat na základě toho, že tvoje v lepším případě náctileté děti sedí u digitálu - jako jsem seděl do svých osmnácti já. Sedni, nauč se a až zahraješ slušně třeba nějakýho lehčího Chopina, vrať se a řekni znova, jestli je rozdíl mezi digitálem a (čím?) stejný, jako mezi pianinem a klavírem.
Petrof pianino, šedesátá léta
Studiologic Numa Piano
______________________________________

Fender American Standart Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C
______________________________________

Amati Classic Deluxe Tenor Saxofon

Petr13
Příspěvky: 144
Registrován: 31.01.2016 14:10

Re: Výběr elektrického piana (do 30.000 kč)

Příspěvek od Petr13 » 8.03.2019 9:56

Asanoth píše:
4.03.2019 16:39
Petře, mám 20 let zkušeností ze hry na piano, jak na akustiku, tak na digitál.
Říct, že digitální piano je náhražka asi jako pianino může říct jen někdo, kdo skončil někde u ovčáků, nebo možná u Elišky. Ba ne, jen někdo, kdo si ani nenašel čas se podívat, jak to v těch nástrojích vevnitř vypadá a zamyslet se nad tím.

Korepetice s dětským sborem je něco zcela jiného, než přednesová hra.

Jediná věc na které z toho cos tu napsal něco je je to, že digitál je lepší pro provozovatele. Ano, to je, ale za mě by prioritou měl být hráč, ne provozovatel.

Takže prosím tě přestaň tady teoretizovat na základě toho, že tvoje v lepším případě náctileté děti sedí u digitálu - jako jsem seděl do svých osmnácti já. Sedni, nauč se a až zahraješ slušně třeba nějakýho lehčího Chopina, vrať se a řekni znova, jestli je rozdíl mezi digitálem a (čím?) stejný, jako mezi pianinem a klavírem.
Ano, hraní doprovodu je něco jiného, než 'přednesová hra' a to dokonce i u sboru, který jezdí koncertovat do zahraničí, natož v nějaké obyčejné základce. V těch školách se ten klavír používá jako doprovodný nástroj, digitální piano víc než bohatě stačí a možná by byl lepší dokonce keyboard, ale to se zatím neprosazuje. A teď si vem, že polovina holek chodí do zuš, protože chtějí být učitelky a musí umět hrát trochu na klávesový nástroj, digitální piáno je pro ně lepší, to je totiž ten nástroj, na který budou s největší pravděpodobností v praxi opravdu hrát.

Kolik žáků chodí do zuš, protože chtějí hrát Chopina a podobnou artificiální hudbu? Po jak dlouhé době hraní budou žáci vůbec schopni rozlišit drobné nuance mezi akustickým a kvalitním digitálním nástrojem? Jaké procento je využití pián pro tuto hudbu? Dnes je to okrajový žánr. Není to důvod pro to, abys každému, bez ohledu na okolnosti říkal, že akustika je lepší, není to pravda. V řadě ohledů akustický nástroj zaostává, je nepraktický a nevýhodný a spousta těch lidí akustický nástroj nepotřebuje ani nevyužije. Mnozí z nich při hře ani nepoznají rozdíl, ale naopak uvítají a ocení výhody digitálních nástrojů. A to i v případě historické hudby, kdy ti digitální nástroj umožní změnit ladění na dobové místo současného temperovaného. Třeba.

Nech každáho ať si vybere co chce a když už máš nutkání někomu do výběru mluvit a přesvědčovat ho o změně, snaž se být objektivní, nezaujatý.

Odpovědět

Zpět na „Klávesové nástroje a syntezátory“