Zapojení reproduktorů a boxů

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rockchild
Příspěvky: 105
Registrován: 6.11.2006 21:07
Bydliště: Praha Dejvice

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od Rockchild » 8.07.2017 7:46

Fořt píše:Nejuniverzálnější je výsledná impedance 8 ohm, což je i minimální impedance pro toho Randalla.Nejlepší tedy 2 repro 16 Ohm paralelně, pokud 16 ohmová seženeš. Dvě 8 ohmová pak sériově na 16 Ohm, ale to předchozí řešení je lepší. Repro 4 Ohm se bude asi špatně shánět, moc se jich nedělá. Nejlevnější Celestion bude nejspíš Eight 15, ten se v 16 Ohm sežene.
Edit: Eight 15 je samozřejmě osmipalec. Takže asi Ten 30, ale v 16 Ohm se asi v Česku bude špatně shánět, i když se dělá. V 16 Ohm se sežene G10N.
Skvělý, děkuju Ti. Takže jsem si to myslel správně. Koupím nejspíše https://m.thomann.de/cz/celestion_ten_3 ... 1499495923
Protože u nás, na kytary.cz maji pod 10" repro vážně toho Eight 15, ale to je 8", maj to špatně označené.

Ještě mě zajímá jedna věc, jaký je rozdíl mezi klasicky reproduktorem na hifi shopech a kytarovým reproduktorem?

Díky
Sonor Smart Force double kick set Brushed Copper ( 2x22"/10"/12"/13"/14"/16"/14"snare)
el.kytara: Harley Benton LP Progressive line, Randall RD1H, homemade 2x10" Celestion box. Ibanez Talman, baskytara Cort Action, Alesis IO 26

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2744
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od kmensik » 8.07.2017 8:09

Nástrojové repro má různě nevyrovnanou frekvenční charakteristiku (což mu dává charakter), bývají díky tomu citlivější (HiFi reprák musí všechny frekvence hrát zhruba stejně hlasitě, což se dá udělat jen utlumením výrazných špiček). Má jinou tuhost a dynamiku - komprimuje, což je dáno výškou cívky v magnetické štěrbině. Je to téma na samostatné studium, něco si o tom najdi.

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od mmjuz » 8.07.2017 8:58

kmensik píše:Nástrojové repro Má jinou tuhost a dynamiku - komprimuje, což je dáno výškou cívky v magnetické štěrbině.
Mohl bys tuto problematiku rozebrat a podrobněji vysvětlit?

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2744
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od kmensik » 8.07.2017 9:43

Já se o repra zajímám jen okrajově, takže jen nasměruju.
Výška cívky a tím způsobená komprese/zkreslení je dána menší výškou cívky než je možnost jejího pohybu v mag. štěrbině. "underhung coil" https://www.revolvy.com/topic/Voice%20c ... type=topic
Magnetický obvod je věda sama pro sebe, o tom nevím skoro nic.
Pak zvuk ovlivňuje tuhost závěsu a středičky (spider), měkčí zavěšení způsobuje překmity setrvačností a "měkčí zvuk". Hmotnost a tuhost membrány a "cone breakup" výrazně ovlivňují tón a dynamiku.Tuším, že výrobci ladí membrány na určitý bereakup těmi soustřednými prolisy, čímž vytváří uzly. Starší rozehrané rozvolněné membrány hrají jinak než nové tuhé. Taky větrací otvor v magnetu nebo v prachovce má určitě vliv. Je to rovnice o mnoha proměnných.
Pěkná videa o reprácích má https://www.youtube.com/user/JohanSegeborn

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2966
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od torst » 8.07.2017 12:03

trochu O.T. a jako perličku ocituji názor kytaristy Václava Veselého, který napsal v Melodii v rubrice Na co hraji někdy v 2. 1/2 80´let :
"Reproduktor je tradičně nejslabším článkem zvukového řetězce. Všechny ostatní komponenty ho co do kvality několikanásobně převyšují. Tradiční reproduktor s papírovou membránou dožívá a není na něm už co zlepšit. Výraznějšího posunu v kvalitě zvuku se dočkáme až vynálezem nového zvukového zdroje."
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od mmjuz » 9.07.2017 12:14

Václav Veselý, není to ten harmonikář, co hrával u Honzy Hrubýho v Kukulínu? Každopádně z pohledu folkaře může mít do jisté míry pravdu. Z pohledu hifisti to bude prakticky 100% pravda. Ovšem z pohledu rockera to je záležitost na několik stránek bezvýsledného hádání se v místní, či jiné muzikantské kecárně, tak bych to přešel, ale nemyslím si, že by se našel další zastánce této teorie.

Klasické elektrodynamické reproduktory s papírovou membránou jsou nejčastější elektroakustické měniče, které mají své přednosti i zápory. Ovšem žádnou kompresi zvuku ani slyšitelné zkreslení by ani reproduktor pro aparát k elektrické kytaře neměl produkovat je-li používán tak, jak výrobce doporučuje. Pokud se tak děje, něco není v pořádku a repro obvykle takovýto provoz dlouho nevydrží. Tedy neměl by se v tomto směru chovat jinak, než např. hi-fi reproduktor. Něco jiného je ta zmíněná frekvenční charakteristika. Tam se počítá u reproduktoru pro el. kytaru s úplně jinými vlastnostmi, než u hi-fi. Výška cívky je jeden z faktorů, který se výrazně podílí na zvukovém rozsahu daného typu za přispění dalších konstrukčních prvků. Je to celkem jednoduché. Čím nižší cívka, tím méně basů je repro schopno zahrát. Proto třeba střeďáky mívají běžně vinuty cívky i ve čtyřech řadách. Kdežto basové jen ve dvou, v případě profilovaných vodičů i v jedné řadě. Také lze cívku navinout dvojitým drátem, aby byla co nejblíže optimu a přitom se dosáhlo požadované min. impedance. Pokud je cívka dostatečně nízká, při činnosti reproduktoru se nedostává mimo magnetické pole a tím je zabezpečena vysoká citlivost reproduktoru. Takové repro má závěs jen s minimálním rozvinem, tzv. X-max factor, často jen několik málo milimetrů. Je tedy jasné, že není třeba aby membrána odolávala většímu tlaku vzduchu, proto může být jen ze slabé buničiny ( obyčejně impregnované pryskyřicí na bázi fenolformaldehydu, lidově řečeno bakelitem ) tím se docílí její nízké hmotnosti a ani magnet nemusí být v podobných případech nějak moc kvalitní a přitom má reproduktor velmi vysokou citlivost, což je velmi chtěné. Barvu tónu pak dále zajišťujě čarování s membránou. Přesné složení buničiny, tloušťka, prolisy, tvar kónusu, nebo průměr, či použitý materiál a případná prodyšnost středové kopule. Nebo vychytávky jako zkratovací prstenec v magnetickém obvodu. Všeobecně vyrobit takovýto reproduktor je velmi levná záležitost.
No a opačný případ nastává, kdy požadujeme od reproduktoru, aby byl schopen hrát i nízké frekvence. Tedy vysoká cívka, která nám bude "vyskakovat" mimo magnetický obvod, tedy se tím sníží citlivost reproduktoru a bude třeba použít co nejkvalitnější magnet, aby se to vyrovnalo, membrána bude na volnějším závěsu s rozkmitem výrazně vyšším, klidně i více jak 1 cm, tím bude nucena před sebou pumpovat mnohem více vzduchu a aby se nedeformovala a tím nedocházelo k nechtěnému zkreslení ( klasické "zahlcení" zvuku ), takže musí být z tužšího materiálu a tak bude o něco těžší. Také středičku je potřeba konstruovat s ohledem na způsob použití, aby vše fungovalo, atd. Pochopitelně výroba takovéhoto reproduktoru je o něco nákladnější. Takže tolik asi k výšce cívky a k tomu co na to bezprostředně navazuje. S kompresí zvuku a jeho zkreslením to nemá nic společného. Co se týče větracích otvorů ( Kmensík nejspíš myslel nejčastější systém dutého trnu pólového nástavce ), tak ty bývají tedy uzavřeny zmíněnou prachovkou proti vniknutí nežádoucích drobných předmětů a funguje to tak, že dutým trnem při provozu je nasáván a vytlačován vzdych, který zajistí lepší chlazení cívky a tím pádem i vyšší zatižitelnost repra. Samo o sobě to na zvuk vliv nemá, ale ona s tím souvisí i kopule. Aby to dobře fungovalo, musí být z neprodyšného materiálu, což už určité vlastnosti vylučuje, a jiné přináší. Vyměníme-li např. Al kopulku za prodyšný textil, zvuk se hlavně u vyšších frekvencí změní často výrazně, nic méně je třeba počítat s tím, že se nám sníží i max. příkon repra, páč už cívka není tak dokonale chlazena. Ale to je stejné jak u hi-fi, PA, či kytarových reproduktorů.

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2744
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od kmensik » 9.07.2017 18:18

No vidíš, jak jsi se rozepsal. Nemůžu oponovat tvým znalostem ani zdaleka. Jen jsem četl, že právě typické kytarové repro má schválně tu cívku nízkou, aby ke kompresi v extrémních výchylkách docházelo, kdy cívka vyjede na kraj mag. pole a dál ji to prostě netlačí. Tím myslím nějaké Celestiony a Eminence, naopak JBL a Jensen budou tradičně spíš HiFi. Takže s nějakou mírou zahlcení se počítá u repra stejně jako u traf a lamp, přestože je to z čistě inženýrského pohledu nežádané a fuj. Já to asi nepoznám, hraju potichu a konec i repro jsou myslím v lineárních mezích.
https://www.premierguitar.com/articles/ ... stortion-1

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od mmjuz » 9.07.2017 19:52

Jenseny, alespoň co jsem měl možnost poznat kousky z 50. a 60. let, tak nemají moc vysokou cívku. Nikdy jsem to neporovnával a Celestiony mě moc neberou, tak jsem je ani moc nezkoumal, ale bude to asi podobné. Ač on i 1mm dělá hodně. Kouzlo Jensenů bude spíš ve tvaru membrány, ten kónus je hodně exponenciální a také v použitém materiálu membrány. Když se protrhne, je to taková pevná tenoučká skořápka. Zřejmě to je dobře slisované a obroušené na minimum. Sice basů nějak moc nezahrají, ale přitom zní velice přirozeně a nemají takový zdvih na cca 2500 Hz, jako Celestiony a tak tomu chybí ta jedovatá agresivita. Holt na metal je asi nikdo moc nepoužívá. Naopak hodně vysokou cívku ( vinutou v jedné řadě z Al pásku ) má třeba EVM 12L. Také má Fs snad někde kolem 55Hz! Což z něj dělá velice univerzální kousek a nepotřebuje moc objemnou ozvučnici.
Nízkou cívku používají výrobci hlavně z toho důvodu, že to je nejlevnější způsob, jak udělat hlasitý reproduktor. Že je to potom zvukový kompromis, už je šumák. Stejně takovéto repro užívají hlavně milovníci hodně zkresleného zvuku a ti si poradí uložením podobných reproduktorů po dvou, či čtyřech kusech do velké uzavřené ozvučnice a tam se potom projeví objem bedny určitým hučením, což chybějící basy nahradí a v tom zkresleném zvuku to zas tak moc nevadí.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2966
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od torst » 10.07.2017 7:24

Václav veselý : Ano, je to ten z Kukulína, brácha Jirky od Pavlíčka, ale tehdy to psal jako elektrokytarista. Hrál tehdy na Strata v Dobrohošti a v Dobré úrodě, tuším. Docela by mě zajímalo, na jakého Marshalla či Mesu hraje dnes a jak moc ho uráží nekvalitní zvuk Celestionů či Eminencí. Proto jsem tu perličku vzpomenul.
http://hudebniforum.cz/ucitele/vaclav-v ... 32758.html
Aha, už vidím : Fender Princeton 77`, Peavey ValveKing Royal 8.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 1924
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od mmjuz » 10.07.2017 19:02

Kukulín byl v 90. letech prima. Jezdil jsem na jejich koncerty. Jednou jsem se vydal až do Vrchlabí a koncert byl zrušen. Opili jsme se s kumpány v Kufru u nádraží. Ze smutku. Tehdy jsem napájel 2 Ohmy žízeň regulérními 12°Ohmy a bylo to all right. Dobrou Úrodu si pamatuji jen z kazet. Merta s lidmi od Mišíka, když nemohl hrát. Dobrohošť neznám.

Uživatelský avatar
Rockchild
Příspěvky: 105
Registrován: 6.11.2006 21:07
Bydliště: Praha Dejvice

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od Rockchild » 28.07.2017 5:46

Rockchild píše:Ahoj,
potřeboval bych poradit ohledně doma dělaného boxu a jeho osazení a zapojení.
Má to být box 2x10" (možná by stačilo 2x8"??) k 1-5W celolampovému hi-gain zesilovači (nejspíše https://m.thomann.de/cz/randall_rd_1_he ... 1499461009 ) na z 90% bytové hraní a 10% studio nahrávání + možnost opravdu ojedinělého připojení k některému ze zesilovačů ve zkušebně - čistě k náhodnému účelu.

Mám postavenou bednu ( de facto zmenšená přesná polovina klasického, zkoseného 4x10-12" reproboxu. - takže na výšku dolní rovně, horní mírně zkosen nahoru)

Použiji nejlevnější Celestiony, ale o to mi teď ani tak nejde (s kvalitou repro pak už můžu laborovat časem)
Můj dotaz se upíná k impedanci a vhodnému zapojení pro tento konkrétní zesíovač z odkazu - poradil by mi tu prosím někdo jestli seriové, či paralelní zapojení a kolika-ohmové repro je ideální v tomto konkrétním případě zvolit? Mám jisté vyčtené info, ale tím že se jedná o jednorázový projekt ( doufám v tomto směru na dlouhou dobu poslední ) potřebuji usvědčit.

Předem dík!
Jeste poprosim o informaci, jaky drat je vhodny k propojeni reproduktoru? Jaky prurez? Mam na mysli zapojeni uvnitr boxu.
Dnes ocekavam ze prijdou dva 16ohmove reproduktory, tak bych box rad dodelal.
A jeste jedna vec me napada? Nejaky osvedceny vstupovy jack konektor je? Nebo udela sluzbu jakakoli mono samice 6,3mm?

Diky
Sonor Smart Force double kick set Brushed Copper ( 2x22"/10"/12"/13"/14"/16"/14"snare)
el.kytara: Harley Benton LP Progressive line, Randall RD1H, homemade 2x10" Celestion box. Ibanez Talman, baskytara Cort Action, Alesis IO 26

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2966
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od torst » 28.07.2017 7:43

Jack nějaký mechanicky odolný, to je jasný.
Kabeláž MUSÍ být zinko kobaltová s příměsí ZLATA, jinak box vůbec NEBUDE HRÁT !
Cín na pájení MUSÍ být kvalitní, bezolovnatý, dovoz z USA, jinak přijdeš o zvuk !!!
Pájecí pistole nejlépe signovaná od Rudy Rožďalovského !
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2744
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od kmensik » 28.07.2017 10:32

Kabely dovnitř stačí i tenké (oproti odporu vinutí repráků bude mít každý kabel zanedbatelný odpor), dal bych aspoň průřezu 1mm2 kvůli mechanické odolnosti. Na konektoru nešetři, Neutrik, Switchcraft, Rean.
Odsud v podstatě cokoli s pájecími očky, co ti sedí provedením.
https://www.audiokonektory.cz/kategorie/6-3-mm-329/

Uživatelský avatar
Rockchild
Příspěvky: 105
Registrován: 6.11.2006 21:07
Bydliště: Praha Dejvice

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od Rockchild » 28.07.2017 10:40

kmensik píše:Kabely dovnitř stačí i tenké (oproti odporu vinutí repráků bude mít každý kabel zanedbatelný odpor), dal bych aspoň průřezu 1mm2 kvůli mechanické odolnosti. Na konektoru nešetři, Neutrik, Switchcraft, Rean.
Odsud v podstatě cokoli s pájecími očky, co ti sedí provedením.
https://www.audiokonektory.cz/kategorie/6-3-mm-329/
Skvělý, děkuju Ti.

OT otázka, nemáte někdo tip na nějakou levnou alternativu na přední mříž? Pevnější síťovinu, pletivo, něco rozumného. Mám rozměr 65*40cm a nechce se mi za 800 nebo kolik kupovat tu mříž pro tento účel z Hifi shopů.
Sonor Smart Force double kick set Brushed Copper ( 2x22"/10"/12"/13"/14"/16"/14"snare)
el.kytara: Harley Benton LP Progressive line, Randall RD1H, homemade 2x10" Celestion box. Ibanez Talman, baskytara Cort Action, Alesis IO 26

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2744
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od kmensik » 28.07.2017 10:53

Tahokov někde od zámečníků?
Na jednom kombu mám pevnou síť proti hmyzu a za tím ještě nějakou plastovou mřížku. Textilie na venkovní rolety Screen (nebo Soltis) se taky používá. Zkus výrobce markýz a rolet, jestli nemají zbytky.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2966
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od torst » 28.07.2017 11:06

kdysi jsem koupil v železářství zhruba tohle:
https://pletiva-site.heureka.cz/celopla ... ynet-bm_3/
ale myslím, že s menším okem. Snadno se stříhá a upevňuje. Design horší, ale to mi nevadí.
http://torst.rajce.idnes.cz/Randall-1x12/#DSC07642.jpg
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
Rockchild
Příspěvky: 105
Registrován: 6.11.2006 21:07
Bydliště: Praha Dejvice

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od Rockchild » 1.08.2017 6:13

Děkuju všem za rady. Box hraje neskutečně. Až mě to překvapilo.

Na výstupu jsem naměřil cca 6,5 ohm což by mělo být ok (tedy 8ohm).
Sonor Smart Force double kick set Brushed Copper ( 2x22"/10"/12"/13"/14"/16"/14"snare)
el.kytara: Harley Benton LP Progressive line, Randall RD1H, homemade 2x10" Celestion box. Ibanez Talman, baskytara Cort Action, Alesis IO 26

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 2966
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od torst » 1.08.2017 7:07

Ano, 8 Ohm. On ten měřenej odpor bývá menší. Už se to tu probíralo.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Fokus SG, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, HM300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Doktor1962
Příspěvky: 15
Registrován: 27.02.2015 15:36
Bydliště: Beroun

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od Doktor1962 » 4.10.2017 9:13

zapojení repro.jpg
Zdravím chlapi, všude se tu píše buď o zapojení sériovém, paralelním, nebo sériově paralelním. A co takhle paralel paralelní. To by mělo fungovat taky, nebo ne?
Mesa Boogie Mark III,Mesa Boogie Halfback 4x12, ESP-LTD KH602

Doktor1962
Příspěvky: 15
Registrován: 27.02.2015 15:36
Bydliště: Beroun

Re: Zapojení reproduktorů a boxů

Příspěvek od Doktor1962 » 4.10.2017 9:15

zapojení odporů.jpg
Ještě jsem to nakreslil schematicky jako odpory. Je to v rychlosti od ruky, tak se mi nesmějte, že to je křivé
Mesa Boogie Mark III,Mesa Boogie Halfback 4x12, ESP-LTD KH602

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“