BOSS GT 10

Pedály, multiefekty, procesory, ...
Uživatelský avatar
pupack
Příspěvky: 3132
Registrován: 24.03.2008 9:53
Bandzone: pupack
Bydliště: Ústí tu a tam pod Labem / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od pupack » 4.07.2012 15:21

Aidzi píše:Jasno je.. V zapojení problém nevidím.. Spíš mne trápí právě to nastavení delaye v GT-10.. Tohle někdo nemáte, pls? Jakékoli poznatky a návody mi pomůžou.. dík

obecně Edgův delay (modulační s chorusem či tremolem):


1. osmina s tečkou vůči bpm
2. 4 - 8 opakování
3. mix tak aby první opakování bylo téměř stejně hlasité jako originál a pak to sláblo

samozřejmě důležitý je mít kvalitní základní zvuk bez delaye = čistý zvuk který je na hranici nakřáplosti (boost)
"Everybody’s going to remember your songs, it’s just that nobody’s gonna be able to play them" - Bob Dylan talking to The Edge

Aidzi
Příspěvky: 29
Registrován: 8.08.2008 19:09

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Aidzi » 4.07.2012 16:53

Super.. díky.. ;-) A nemohl bys mi to popsat v nastavení GT-10-tky? :-D Jsem asi fakt trotl... :-) Ten čistý zvuk "na hranici nakřáplosti" řeším tak, že zapnusimulaci VOX Clean na kanále A a VOX lead na B s tím, že mi jedou oba zároveň... Nebo mám dát tudruhou simulaci jinou? Může být? Ale jak nastavím těch 4-8 opakování?To je Feedback kolem20, nebo to čílso u FB znamená počet opakování?

Uživatelský avatar
pupack
Příspěvky: 3132
Registrován: 24.03.2008 9:53
Bandzone: pupack
Bydliště: Ústí tu a tam pod Labem / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od pupack » 4.07.2012 18:14

já gt-10 nemám, ale FB jsou ta opakování a nastavíš to podle sluchu, bouchni na zatlumené struny a počítej kolik opakování slyšíš při FB 30 třeba a pak to došteluj, to samé sílu mixu. Ten čistý zvuk můžeš zkusit s druhou simulací jak píšeš, ale jestli tam máš simulaci tweed nebo bassman tak by to bylo blíže realitě u některých songů. Ale nastav to podle sluchu, je jedno čím toho docílíš.
"Everybody’s going to remember your songs, it’s just that nobody’s gonna be able to play them" - Bob Dylan talking to The Edge

Aidzi
Příspěvky: 29
Registrován: 8.08.2008 19:09

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Aidzi » 8.07.2012 12:37

Tak.. Další akce odehraná.. Už se pomalu začíná rýsovat k všeobecné spokojenosti... Díky za postřehy "Pupack"... ;-)
A kdo z vás má vlastně GT-10? Byl by někdo ochotný poslat nějaké patche ke studiu? Dík

Aidzi
Příspěvky: 29
Registrován: 8.08.2008 19:09

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Aidzi » 19.07.2012 20:29

Lidičky - vy, kdož máte GT-10 a můžete mi poradit... Potřebuju vychytat delay na U2 - with or without you... Hlavně simulaci těch "zvonků" na začátku, abych si je mohl hodit do smyčky na celou skladbu... Pomůžete mi někdo, pls? V sobotu hrajeme a nemůžu se s tím popasovat.. Díky předem.. Mooooc!!!

Uživatelský avatar
pupack
Příspěvky: 3132
Registrován: 24.03.2008 9:53
Bandzone: pupack
Bydliště: Ústí tu a tam pod Labem / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od pupack » 21.07.2012 7:59

ty zvonky jsou klávesy. Ale když budeš hrát flažolety na strunách H a G střídavě (7.pražec) tak je to téměř to samé na efekt. Delay je dle tempa v jakém hrajete jedna osmina s tečkou (jako vždy).. na ms cca 405ms při 111bpm
na ten táhlý sustain tón co je od začátku je potřeba jednak shimmer který gt-10 neumí a druhak buď ebow, sustainer snímač a nebo šikovné prsty, stáhnutá clona a vytrvalé a lehké vibráto ve spojení s delayem a spoustou reverbu.
jinak se spíš rozhlédni po googlu po "GT-10 U2 patch" tady ti asi nikdo žádný nepošle neb moc lidí U2 nehraje. Nicméně doporučuju si to vystavět sám. Nic na tom není. Delay je téměř vždy 1/8 s tečkou vůči tempu až na pár vyjimek kde je 1/4 (Beautiful Day)

Jinak tady je od Michaela (výbornej týpek) tutorial na kompletní with or without you - má to 18 dílů a uvidíš i uslyší tam jaký zvuk atd ;) http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... ature=plcp
"Everybody’s going to remember your songs, it’s just that nobody’s gonna be able to play them" - Bob Dylan talking to The Edge

Uživatelský avatar
bubucci
Příspěvky: 2730
Registrován: 28.02.2010 11:20
Bydliště: Val. Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od bubucci » 23.07.2012 11:51

provozuje někdo Noise Gate na GT-10 ? Nemůžu ho rozchodit :( Mám Bosse zapojeného v sériové smyčce a všechno je v pohodě, akorát když se snažím zapnout NS, tak mi to vůbec nereaguje, ať dám Detect na NS in, FV out a nebo input a to samé i u druhého NS a mohou být kdekoliv v řetězci... předem díky za rady :wink:
Macho LP
Friedman Smallbox
http://schelinger-revival.cz/

Uživatelský avatar
Jack31
Příspěvky: 411
Registrován: 9.03.2011 17:53
Bandzone: jack31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Jack31 » 7.12.2013 18:01

Zdrar.Nedavno som si kúpil tento multak a som nadmieru spokojný (stále mám ešte problém sa v tom pohybovať) :D, taka mala otázka, ako si z netu stiahnem zvuk nejakej kapely, trebárs rhcp, a dostanem ho don? Treba na to nějaký extra software?
"Realny svet je pre tých ktorý nemajú fantáziu"
Můj hudební projekt: http://bandzone.cz/emitremmus

filo01
Příspěvky: 1572
Registrován: 24.06.2010 13:04
Bydliště: Ostrava

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od filo01 » 7.12.2013 18:40

Parker P-44N, Parkwood H2, Prolectrix mini, Boss BR-80, iLoud, t.Bone HD880, Focusrite Scarlett Solo 2gen, Overloud TH-U, Jamstix, Line6 FBV Express MkII

Uživatelský avatar
Jack31
Příspěvky: 411
Registrován: 9.03.2011 17:53
Bandzone: jack31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Jack31 » 8.12.2013 17:10

dekujuu

taka otazka,ako tie patche stiahnem do toho multaku?skusal som vsetko mozne,v slozke Pocitac neni nic kde by som to skopiroval.Treba na to nejaky extra program?
Naposledy upravil(a) MilanT dne 8.12.2013 20:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Sloučil jsem ti dva příspěvky psané za sebou. Nauč se používat tlačítko UPRAVIT. Díky.
"Realny svet je pre tých ktorý nemajú fantáziu"
Můj hudební projekt: http://bandzone.cz/emitremmus

Uživatelský avatar
Awsys
Příspěvky: 67
Registrován: 14.09.2013 21:25

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Awsys » 8.12.2013 17:58

na stránce:http://www.bossus.com/gear/productdetai ... entId=248# : Downloads, stáhni ovladač a GT-10 Librarian Version (dle tvojeho softu v PC), kterým ty patche do toho nacpeš.

Uživatelský avatar
Jack31
Příspěvky: 411
Registrován: 9.03.2011 17:53
Bandzone: jack31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Jack31 » 8.12.2013 18:13

diki moc uz to jede :)
"Realny svet je pre tých ktorý nemajú fantáziu"
Můj hudební projekt: http://bandzone.cz/emitremmus

Uživatelský avatar
Jack31
Příspěvky: 411
Registrován: 9.03.2011 17:53
Bandzone: jack31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Jack31 » 10.12.2013 7:00

Vedely by ste mi este poradit nejaku stranku na tie patche?Popravde som toho moc na netu nenasel, okrem tej jednej stranky :(
"Realny svet je pre tých ktorý nemajú fantáziu"
Můj hudební projekt: http://bandzone.cz/emitremmus

filo01
Příspěvky: 1572
Registrován: 24.06.2010 13:04
Bydliště: Ostrava

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od filo01 » 10.12.2013 7:40

Člevěče, já nevím, jestli si tady děláš srandu, ale ještě jednou zatnu zuby a
https://www.google.com/#q=gt10+guitar+patches

Abys to neměl moc komplikované, je to hned ten první odkaz.
Parker P-44N, Parkwood H2, Prolectrix mini, Boss BR-80, iLoud, t.Bone HD880, Focusrite Scarlett Solo 2gen, Overloud TH-U, Jamstix, Line6 FBV Express MkII

Uživatelský avatar
Jack31
Příspěvky: 411
Registrován: 9.03.2011 17:53
Bandzone: jack31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Jack31 » 10.12.2013 8:02

omg tak se jenom ptam ci nekto nezna nejaky konkretny stranky >.>
pripadne odkazy na torrenty
"Realny svet je pre tých ktorý nemajú fantáziu"
Můj hudební projekt: http://bandzone.cz/emitremmus

Uživatelský avatar
countrymetalman
Příspěvky: 38
Registrován: 5.05.2009 14:35

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od countrymetalman » 12.12.2013 10:56

Pozorně jsem si pročetl celou diskuzi, no ono je to těžký, občas se tomu, kdo si s nějakým multiefektem skutečně hodiny a opakovaně hraje, podaří z něj nakonec dostat přijatelný a solidně použitelný zvuky, zejména pro homerecording, prostě se udělá zvuk přesně na míru do nahrávky. Nicméně z vlastní zkušenosti říkám, že pro použití v živé kapele veškeré studiové nastavení multiefektu na míru obvykle hodně rychle vezme za svý, prostě to už ani snad není nijak subjektivní, ale skutečná realita toho, že mizerný DAC převodník vám tak zmrší přirozený původní sound kytary a aparátu, že ani sebelíp udělaný chorusy, kompresory, echa atd nevyváží tu celkovou ztrátu původního přirozeného charakteru zvuku, původní dynamiky atd. Nakonec stačí první zvukově na první poslech lepší jiný mulťák a veškeré desítky hodin práce na původním mulťáku jsou velmi rychle a ochotně zapomenuty :lol: Tak například, kdo si takhle "do dokonalosti" pohrál doma s čímkoliv z ME a GT řady Boss, libovolným RP modelem od Digitech, Line6 HD řady nebo Zoom G2 až po G5, doma je s tím spokojenej, ale v kapele se pak všichni diví, že to spíš jen řeže uši, tak malá rada, do efektový smyčky k celolampám typu Fender - Marshall s vintage soundem kupodivu nejlíp pasuje ten nejmenší Vox Tonelab ST s upgr. lampou za kvalitní 12AY7 a samozřejmě s vypnutými simulacemi, před i pure valve jednokanálový celolampy pasuje asi nejlíp Fender Floor Mustang (samozřejmě taky s vypnutými simulacemi všeho, pouze v režimu stompbox - jednotlivých efektů) a pro live hraní direct to mix/PA si aspoň já zahraju líp než se simulátorem např. RedBox, Palmer, Tech21 (Blonde apod) za analogovým pedalboardem, tak s dobře nastavenýma v tomto případě již samozřejmě zapnutýma simulacema na Voxu Tonelab, tentokrát ale na tom větším EX nebo taky přes Fender Floor Mustang. Kromě metalu, Fender ale jako značka obecně asi na metal moc není... Nevím no, nakonec mě GT8 i GT10 a všechny ty ostatní výše jmenované, omrzely i na večerní cvičení doma, když prostě Tonelaby nebo Floor Mustang zní podstatně lépe, resp. dokonce lépe než pure analogový pedalboardy s nějakým analog amp/speaker simulátorem. Měl jsem sbírku starých dobrých Boss, ProCo, Ibanez atd analog krabiček a nakonec šly s klidem do světa, dodnes nelituju a už je to pár let :-)

Ttomajda
Příspěvky: 3
Registrován: 28.12.2013 15:51

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Ttomajda » 28.12.2013 18:05

Jsem tu nový. Podobné diskuze nejen k tomuto produktu mě nesmírně obohatily, zejména co se týká rady pořídit -nepořídit. GT desítku mám cca 1rok. Chtěl jsem to na domácí "tichý" hraní, kde i průměrná hlasitost 5W dvojflaškového flaškového komba tř. A (s obvyklými zkreslovacími či efektovými krabičkami) dělá nejen v bytě dost kravál a rozložené to zabírá dost místa. Současně jsem chtěl i slušnou zvukovku pro PC REC - k tomu jsem se ale z nedostatku času zatím vůbec nedostal. A také proto, že jsem měl velice dlouhé "bádací"období.

Spoustu času jsem trávil s hledáním požadovaného zvukového grálu. A musím souhlasit se všemi přispěvateli, kteří mají zkušenost s jakousi zvukovou "dekou", když je výstup GT10 zapojen nejen do vstupu komba. A je celkem jedno, zda jsou simulace aparátů nebo zejména simulace reprobeden zapnuté nebo vypnuté.
Ovšem jedna trochu použitelná výjimka tu je ...

Zapnout na GT10 Output select výstup do Line, klidně i nechat zapnutou simulaci zesilovače a následně si v rámci dalších nastavení pohrát zejména se simulací reprobeden. Moje zkušenost je, že u víceméně čistých zvuků je možno simulaci reprobeden i úplně vypnout. U nakreslených zvuků si ale s úplným vypnutím reprobeden nevystačíme, protože všechny zkreslení jsou hodně ubzučená - jinými slovy nepoužitelná. Ale ta "deka" nejen zvuková, ale zejména v dynamice rozhodně nezmizí...

Trochu lepší situace s tou ubzučeností nastane, když je místo malého dvojlampového komba připojeno vícelampové, které již má většinou kataodový sledovač nebo ještě lépe s dvojčinné zapojení preampu - zde je o poznání lepší i dynamika zvuku. No to ale to už většinou nejsou malá komba na doma. Ta ubzučenost dost zmizí přirozenou kompresí a ořezáním vyšších kmitočtů v celém řetězci. Jinými slovy s nějakou tou simulací repráků se neobejdete.
Ještě lepší situace nastane při zařazení do efektové smyčky (=využití S/R), ale pouze tak, když je pouze čistý zvuk preampu (= S/R je v GT10 zařazená na začátku řetězce) před simulací zkreslení a po něm zařazené simulace aparátů. S pozicí řazeni S/R lze v GT10 libovolně manipulovat, stejně tak jako řazení efektů, zkreslení atd... lze vytvořit v podstatě libovolné řazení. Tady lze s výhodou využít i přepínání kanálů na kombu AmpControll. Zde je potřeba dávat pozor zejména na nastavení Gainu na vstupu a výstupu S/R v GT10 (=HW přizpůsobit oba aparáty) a přiměřeně nastavit Gain a VOL nejen na lampovém preampu, ale také na nastaveni téhož v simulaci aparátu - zde zejména Gain (hodně Gain = zvuk je sice dobře nakreslenej, ale zvukově je bez dynamiky a takovej "placatej" zde platí podle mého, že méně je zvukově více) to samé platí i o Drive u simulací zkreslení a s nutností i u těchto aparátů v hodně nakreslených presetech nechat zapnutou nějakou simulaci repráků. A navíc i toto řešení je určitý zvukový kompromis, protože zejména při větších zkresleních se načítá šum i brum z lampového aparátu a následná další simulace zejména u zkreslených zvuků výsledný "bordel" ve zvuku spíš zvýrazní, při vypnuté simulaci reprobeden je to je u některých komb taky trochu ubzučený a ...pořád ta "deka" je to už lepší, ale tento neduh nezmizí ani při zvětšené hlasitosti - při pokojové hlasitosti nestojí zvuk za nic s lampou obecně.

Po cca roce bádání jsem i vyzkoušel různé možnosti zapojení i u různých tranzistorových komb. Ona ta "deka" téměř zmizela - "deku" tvoří zejména utlumení a komprese vyšších kmitočtů - něco v lampovém řetězci a daleko více na výstupním trafu (případně z něho zavedené zpětné vazby do preampu).
U tranďáků je samozřejmě také rozdíl v konstrukci preampu a též koncového zesilovače. Určitý vliv na barvu a dynamiku zvuku má samozřejmě též použitý reproduktor. Ale je zajímavé, že na dynamiku zvuku má největší vliv výkonová rezerva koncového zesilovače a velikost reproduktoru. Když chci přiměřenou i zvýšenou hlasitost, bohatě stačí 10W a 8" reprák to uhraje i kontrabass a španělku (oboje bez nazvučení) do hospody nebo v klubu (kontrabass, španělka a zpěv ozvučený) je fajn 10-12" reprák ale též 30-50W. Došlo téměř pokaždé k podstatného zlepšení v otázce "bordelu" ve zvuku. Ale zvukově jsem u zkreslených zvuků (a to i u jen nakřáplých) stále postrádal to přirozené zkreslení, tu lehkou kompresi při náběhu tónu, ty teplé středy...to tam pořád nebylo.
S tranďákem bylo vždy lepší ponechat nějakou tu simulaci reprobeden, protože při jejím vypnutí i u malých zkreslení to děsně bzučelo daleko více a nepříjemněji, než u lampových aparátů, při tom ale všechny simulace hrály při rozumném nakroucení velmi pěkně a v celku velice přirozeně.

Ale to mě vedlo k poznání, že tudy vede cesta - nechat simulace zapnuté a jako výstup pouze tranďák. Dle mého je to daleko víc použitelné, než s jakoukoliv kombinací lampového komba. Když jsem před GT10 (nebo kombinací do řetězce S/R) dal jen lehounce "nasustajněný" opto compresor a nějaký nešumící s FET tranzistorem Clean nebo MID Boost bylo to ještě to o dost lepší (sóla a zejména sóla s piezem), ale pořád to nebylo ono.

A to mě přivedlo na myšlenku dodat do zvukového řetězce pouze ten zvukový otisk vytavené lampy (až k počátku její limitace), protože jinak po předchozím bádání (u lampáčů) - vše jiné, co bylo přidáno navíc, bylo vždy jen k horšímu. Nevím proč, ale použít mikrofonní lampový preamp, který se mi cca už pět let válí bez užitku ve skříni mě napadlo, jako poslední varianta před tím, když už jsem byl rozhodnutý, že (z výše popsaného) GT10 prodám. No možná proto, že bych pouze tímto nerozehrál GT10 i nahlas.

No a světe div se, to bylo přesně ono. Zapojil jsem MicPreamp do S/R v GT10, v řetězci jej zařadil před zkreslení, po kterém mám simulaci aparátu (simulace reprobeden u drtivé většiny presetů zapnutá), Output selector nastaven Line . Řešil jsem pořád hlavně komba - to proto, aby to i přiměřeně hlasitě hrálo (do sluchátek to není úplně ono), ale tohle mi konečně začalo velice slušně lampově hrát - zatím jen do sluchátek.

Aby to slušně a použitelně hrálo i nahlas, to už zdaleka nebylo takový bádání - to už jsem za sebou. Závěr je dle mého naprosto jednoznačný: světe div se, GT10 nejlépe hraje na čistý kanál TRANZISTOROVÉHO komba. Udělal jsem i další zkušenost, že je celkem jedno jakého - myslím tím ve smyslu porovnání lampa - tranzistor. Tranďák hrál vždy lépe. Zvukově úplně ideální už bylo spojení Roland Cube 30-pouze holý clean, nic víc a nebo vůbec nejlepší hrát na jeho vytažený koncový stupeň bez korekcí. Ten MicPreamp má anodové napětí před odporem 58V za odporem pouhých 36V.

Ještě lepšího výsledku jsem dosáhnul, když jsem si postavil jednoflaškový preamp (inspirace Matchless Hot Box - pouze zapojení 1. lampy) s "dospělým" anodovým napětím, které má výrazný podíl na celkové zvukové dynamice preampu. Musel jsem ve schematu udělat malé změny, co se týká HW přizpůsobení k S/R na GT10 a také jsem využil AmpControl . Celé i s dvojitým spínaným zdrojem s perfektně "vyžehleným" anodovým napětím 250V (před odporem, resp. 110V za odporem) a žhavení 12,6V - oboje běžících na 60kH resp 100kH = bezpečně mino práh zvukového vnímání člověka (vč. harmonických) se to s vlastním stíněním vešlo do volného místa uvnitř GT10. Čistý zvuk beru z 1/2 lampy a jen lehounce nakřáplý dělám připojením 2/2 lampy v kaskádě. U čistého je pouze ovládání Gain, u nakřáplého Gain, basy výšky a VOL. Lze samozřejmě použít i jiný externí preamp, ale po svých zkušenostech doporučuji s "dospělým" napájením anod (za anodovým odporem alespoň 100-150V )a zapojit je do S/R effektové smyčky GT10 a opravdu si pohrát s Gain S/R = HW je co nejlépe přizpůsobyt.
Mimochodem jsem ten Hot Box udělal i komplet s dvěma lampama, ale druhý kanál už zněl hodně lead a měl opravdu hodně středů a dost ořezaný výšky (výstup je z katodového sledovače). Dobré na sólo - dost to ale změní celkový zvukový charakter presetu. Lead na sóla je lepší udělat nastavením samostatného gain pro sóla u simulace aparátu a pro opravdu táhlý legátový lead soud je lepší rozumě nastavit např. simulaci tubesceameru (parametr Drive 25-45), který je zařazen za S/R a před simulací aparátu.

Jediné opravdu nevýznamné mínus je opravdu pouze nepatrné zvednutí hladiny šumu u zkreslených zvuků, které je patrné pouze u doznívání tónu samotně hrající kytary, když mizí zvuk doznívající struny po cca 5 - 9 vteřinách. I když kytara hraje pouze sama, není zvukově to vůbec postřehnutelné. Vytavená lampa na pokraji limitace prostě vždycky trochu šumí (to se dá eliminovat zvýšením anodového napětí a posunutím pracovního bodu lampy - to má ale za následek snížení její životnosti . Toto lze samozřejmě snadno eliminovat NoiseGate - u zatlumených strun není potom pochopitelně slyšet vůbec nic. Ale je to zvukově úplně jiný kafe, než když jsem zkoušel různé kombinace zapojení a řazení S/R u komb a to nejen lampových. Spousta tranďáků jsou také pěkní "šumáci".
Pořád to celkově šumí propastně méně, než při zkreslení vytavená komba nebo jejich clean krmený krabičkami. Je to poznat, ale pouze ve sluchátkách při řekněme vyšší střední hlasitosti. Při připojení koncového ampu (při stejném nastavení) v reprácích není poslechově téměř nic - myslím tím samozřejmě nic moc navíc oproti zvuku pouze samotné GT10 s bypass preampem. Když kytara hraje s jinými nástroji, tak to není vůbec postřehnutelné. Ale přijde mi férové to zmínit, protože to tak je, ale zvukově je to tak zanedbatelné, že to dál již řešit nebudu.

Mám takový pocit, že když to soudruzi vymýšleli - teď mám na mysli zejména např. využití Line Out zapojení přímo GT10 do mix pultu nebo do koncového zesilovače s reprákem (nebo mix obojího), tak to museli zvukově myslet právě takto. Vše ostatní prostě hraje hůř. Aby dobře vyzněly ty simulace, které nejsou ničím jiným, než hra s eqalizačním spektrem a jejich různé fázové posuny, je zřejmé, že tyto definované teorie potřebují okamžitou a přesnou realizaci ve zvukovém řetězci za GT10. Tuto simulační představu výrobce tranzistory zrealizují do zvukového reálu mnohem lépe, rychleji a přesněji, než lampové konce s výstupními trafy. A takto to hraje úplně super, dynamika, bez "bordelu" i při větším zkreslení, přirozená komprese z víceméně pouze čistě hrajícího impedančně přizpůsobeného tube preampu. Dokonce skvěle hraje i piezo v kobylce mojí el. kytary - lampa přirozeně ořeže to nechutné "zvonění pieza" a do "prkna" to sice dutinu neudělá, ale příjemné středy dodají trochu zvukového objemu, který se snadno doladí tónovými korekcemi.

Trochu jsem se rozepsal, ale to proto, aby ti kdo GT10 mají a pořád hledají (jako jsem hledal já), aby to určitě vyzkoušeli a určitě neházeli flintu do žita. A ti kdo ho namají, pořád tak nějak tápou a přemýšlejí co si pořídit, poznali i názor a určitou zkušenost někoho, kdo byl před nějakým časem v podobné situaci v "bádavém" období. A tím i trochu splatit dluh – zatím jsem pouze sosal, ale neměl jsem se s čím podělit. Doufám, že to oravdu dlouhé čtení bude někomu k užitku.
Já se samozřejmě nepřu o tom, že GT10 je lepší, než zvuk vytvořený 100% analogově (=kytara a patřičný aparát) to je samozřejmě nesmysl. Rozdíl samozřejmě pozná zkušené ucho muzikantovo. Jsou určité mezní situace, kdy se vyjimečně stane, že simulace dvou věcí v některých případech jdou jakoby proti sobě - např. při větším zkreslení u některých kombinací aparátu a zkreslovačů hraném zejména na krkový snímač, jsou znát při sólech zejména tahané souzvuky, kde při těsném nesouladu v doladění dotahované struny (např. 12.pražec struny E1 dotahovaný 16.pozicí struny H k souzvuku tónu E2) jsou ve zvuku určité harmonické znějící jakoby v protifázi, které ve výsledku vytvoří takové nepřirozené vibráto - to slušnej 100% analogový aparát s flaškama v zesíku neudělá. Tento problém lze ale také snadno vyřešit a to pohrát si s gainem u simulace aparátu a případně drive u simulací zkreslovacích krabiček. Ale kvalitní 100% analog aparát nemá rozměry, kompaktnost, takovou uživatelskou variabilitu, uživatelský komfort jako GT10… a taky tu nízkou cenu. A i když vím, že každý máme jiný názor a máme každý svůj jedinečný zvukový grál, dnes mám na 100% jasno, že utracené peníze za GT10 nebyla vůbec špatná investice. Jak někde řekl Radim Hladík a v trochu jiném kontextu i Miloš Makovský - lidi daleko víc řešej na co hrajou a daleko méně řeší jak a co hrajou. Pro obyčejného smrtelníka, který se muzikou neživí a nechce utrácet hříšný peníze za 100% analog HW, je dobře poštelovaná simulace velice dobrým a dobře sloužícím kompromisem. S čím je potřeba si opravdu pohrát jsou pouze rozumně a smysluplně nastavené parametry zejména gain, drive, volume. Potom smysluplně poslouží i leckterému aktivnímu muzikantovi.

suzais
Příspěvky: 2
Registrován: 13.02.2014 16:28

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od suzais » 13.02.2014 17:20

Ttomajda píše:...


Ahoj,
Díky za Tvoje informace s GT10. Doposud jsem využíval simulací aparátů GT10 a to jsem pouze zesílil koncem lampy. Ale chtěl bych vyžít preamp lampy ( 2 kanály ). Amp control je v pohodě. Mám dotaz k řazení efektů. Využívám send/return s lampovým zesilovačem Rockwell. Dle schématu z manuálu GT10 ( 4kabely). Některé efekty nefungujou, pokud jsou za Send/Return ( např. flanger, delay, chorus ...), ani volume pedál.
Nevím, jestli je to nějakým parametrem v GT 10. Nedaří se mi najít správné umístění S/R v řetězci , aby tyto efekty byly až za preampem. Jestli mi můžeš poradit, moc by mi to pomohlo.
Díky Honza
Naposledy upravil(a) Hendrek dne 14.02.2014 7:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Skutečně NENÍ potřeba citovat celý předchozí příspěvek.

Ttomajda
Příspěvky: 3
Registrován: 28.12.2013 15:51

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od Ttomajda » 25.02.2014 7:46

Ahoj Honzo,

musíš mít opravdu něco špatně. Jen se obávám, že Ti takto obecně bez podrobné znalosti konkrétní situace (zapojení S/R, nastavení parametrů a jejich řazení), moc nepomůžu. Ale mám takový pocit, že ten preamp komba do S/R budeš mít zapojený obráceně nebo jinak.

Správně je:
kytara -> kabel č.1 od kytary -> IN do GT10
Send z GT10 -> kabel č.2 -> IN do preampu (v Tvém případě je to IN komba = kam strkáš kabel od kytary)
OUT z preampu (v Tvém případě je to Send z komba) -> kabel č.3 -> do Return GT10
OUT z GT10 -> kabel č.4 -> do IN koncového zesílení (v Tvém případě je to Return komba)

Také je třeba modul S/R mít aktivovaný - to by ale nemělo mít vliv pro modulační efekty (když máš kytaru připojenou do IN GT10).
Správné zapojení kytary a S/R ke kombu je samozřejmě nutnost, bez toho se nemůžeš posunout dál. Jinak jestli máš manuál, tak pochopit řazení efektů, simulace krabiček, preampů... atd by už neměl být problém.

Předpokládám, že Amp control chceš využívat pro přepínání kanálů komba. Pro upřesnění uvádím, že po zapnutí Amp control v GT10 je na "živém" pinu 6,3 mm mono Jacku přivedena zem=GND=(-) napájecího napětí. Zmiňuji to záměrně, protože nevím, zda pro sepnutí relátka pro přepínání kanálů v preampu Tvého komba je třeba přivést (-) nebo kladný pól (+) napájecího napětí.


To je celé...co Ti takto obecně můžu napsat.

suzais
Příspěvky: 2
Registrován: 13.02.2014 16:28

Re: BOSS GT 10

Příspěvek od suzais » 8.03.2014 20:03

Díky za reakci.
Pravděpodobně je něco špatně v S/R v lampě.
připojil jsem GT10 s kombem Fender ( tranzistor) a funguje to.
Budu muset s lampou zajít do servisu. Pak dám vědět.
Jestli jsi z Prahy, nebo z okolí, tak hrajeme s kapelou 19.3. v Restauraci Pod Schodama, Na Úlehli 3,
Praha 4. Je to taková nálevna 4.cenové skupiny. Kdybys měl chuť, tak budeš vítán.

Honza

Odpovědět

Zpět na „Kytarové efekty“