Efektová smyčka je asi ta nejpřeceňovanější věc u kytarového aparátu a většinou ji řeší akorát začínající kytaristi, kteří se o nesmyslu rvát všechno do smyčky někde doslechli.
Co je úplně nesmyslné dávat do smyčky: booster, overdrive, distortion, fuzz, wah.
Co se může použít ve smyčce, pokud použivám čistý zvuk: reverb, chorus, delay a jiné modulační efekty. Pokud tyto pedály dám před aparát (nepoužívám smyčku), tak se opravdu nic špatného neděje.
Problém trochu nastává při použití zkresleného zvuku z aparátu, kdy se zvuk při přidání příliš mnoho delay, reverb apod. efektů začne dost prasit. Má ale smysl zkreslený zvuk nějak moc "doprasovat"? Mám spíš tu zkušenost, že přemíra efektů ve zkresleném zvuku znamená totálně hnusný, nečitelný a špatně se prosazující zvuk.
Pokud mám aparát, který smyčku nemá a chci kouzlit s efektovými pedály při zkreslení zvuku, tak je imho nejvhodnější řešení koupit pedál, který se podobá zkreslenému zvuku zesilovače a fungovat takto: "kreslící" pedál-> efektový pedál -> čistý kanál zesilovače. Jelikož je většinou zkreslení kvůli použití přílišného množství delaye nebo reverbu dosti znehodnoceno a zvuk je více měkký, více rozplizlý a ne tak detailní, nemá imho smysl řešit kvalitu zkreslení z pedálu vs zkreslení z aparátu.
Každá (plně nevypínatelná) efektová smyčka vede ke zhoršení kvality signálu. Proto u drahých boutique zesilovačů smyčky povětšinou vůbec nejsou a když už, tak hnané lampama. Ani lampama hnané smyčky ale nejsou výhrou, když se to udělá blbě, tak to przní zvuk (viz. třeba Orange Rockerverb první generace). Taky pak samozřejmě záleží na kvalitě (nebo spíš stavu jetosti) elektronek.
Ještě bych doplnil to, že řešit smyčky u aparátů, které kreslí hodně i koncem, je totálně nesmyslné. U moderních higainů to má smysl, ale u malých zesíků 5-30W, kde mi do zkreslení hodně zabírají i koncové elektronky (zvlášť, když jsou tam třeba EL84, které jsou většinou nastavené hodně brutálně) je to prostě na nic. Pak už jedině koupit nějakou vychytávku jako třeba Fryette lampovou brzdu/zesilovač s vlastní smyčkou

To je ale pro většinu smrtelníků trochu drahé řešení... A proč to vůbec řešit? Ve studiu se efekty většinou přidávájí až se vše nahraje, na živo je to posluchači úplně šumák (proto má většina kapel naživo "naturálnější" zvuk, protože prostě ty studiové vychytávky neřeší (a chtějí se taky na podiu slyšet).
Sám hlavní (...a taky jediný) designer Orange říká o smyčkách toto (od 1:18):
https://www.youtube.com/watch?v=UmWdsbRI5No