Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Lampy, tranzistory, technické problémy, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vailon
Příspěvky: 60
Registrován: 25.02.2018 12:43

Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Vailon » 11.02.2019 23:06

Zdravím, chci se zeptat, stačil by Engl E110 Gigmaster 110 na klubový koncert ? https://www.thomann.de/cz/engl_e110_gig ... #bewertung

Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 6297
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Hendrek » 11.02.2019 23:13

To se bude odvíjet od definice klubového koncertu (20 lidí, 50 lidí, 100 lidí?) a od připojeného zesilovače. 30W lampa vs. 30W tranzistor bude podstatný hlasitostní rozdíl.
Obrázek

Uživatelský avatar
Vailon
Příspěvky: 60
Registrován: 25.02.2018 12:43

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Vailon » 11.02.2019 23:39

Hendrek píše:
11.02.2019 23:13
To se bude odvíjet od definice klubového koncertu (20 lidí, 50 lidí, 100 lidí?) a od připojeného zesilovače. 30W lampa vs. 30W tranzistor bude podstatný hlasitostní rozdíl.
15W Lampa Orange třeba :-)a klub třeba 50 lidí :-)

Uživatelský avatar
rotten77
Moderátor
Příspěvky: 2436
Registrován: 8.03.2007 7:13
Skype: rotten77_cz
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od rotten77 » 12.02.2019 6:43

Vailon píše:
11.02.2019 23:39
Hendrek píše:
11.02.2019 23:13
To se bude odvíjet od definice klubového koncertu (20 lidí, 50 lidí, 100 lidí?) a od připojeného zesilovače. 30W lampa vs. 30W tranzistor bude podstatný hlasitostní rozdíl.
15W Lampa Orange třeba :-)a klub třeba 50 lidí :-)
To "třeba" je trochu zavádějící. Znamená to, že 15W lampu Orange vlastníš a chceš k ní připojit tento box?

Ta sestava je v pohodě, do klidnějšího stylu s bubeníkem, který do toho moc nemlátí. Pokud bude v klubu zvukař (a bude zvučit aparáty), mělo by to být OK.

qwer
Odborník
Příspěvky: 3479
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od qwer » 12.02.2019 6:59

Ta bedna - to jsou vyhozené peníze i pokud by to člověk bral za 2500 z bazaru (Vyzkoušeno!).

K Orange hlavě si kup jetou bednu Orange 112.

Pokud chceš hodně šetřit a ten Engl jsi zamýšlel kupovat "jetý", tak si kup novou 112 Harley Benton s Vintage 30. Stojí myslím kolem 3500 Kč a hraje asi tak desetkrát líp než ten Engl.

Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 6297
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Hendrek » 12.02.2019 7:54

Velmi kladné ohlasy na tu HB 112 jsem slyšel už z mnoha míst, jak zahraniční diskuzní fóra, tak nezávislé recenze na YT. Máš bednu v podstatě zadarmo, jen za cenu repráků.
Obrázek

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3561
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od torst » 12.02.2019 8:56

ty lampače i v 15W bývají hlasitý dost, asi to stačit bude. Ale muj názor - je to neekonomický. Cena těch aparátů je skoro stejná jako totéž 30-50W. A když seš v situaci, že 50W je na ten prostor moc, použiješ takovou speciální fintu, které soukromě říkám "torstův trik" : Na zesikovačích je jeden knoflík s nápisem MASTER. Jeho pootočením smerem vlevo začne hrát i 50-100W combo totožně jako 15W aparátek. Doporučuju vyzkoušet, člověk se až diví.
Shrnuto : Pro mě je ideál 50W lampa nebo 100W tranďák (ta lampa má ten akustickej výkon v podstatě dvojnásobnej). Uhraješ s tím všechno co potřebuješ - s naší kapelou máme nejlepší zkušenost s hraním v malých klubech jen z pódia na nástrojovku, zvučíme jen zpěv popř. šlapák. A na tohle bude těch 15W málo. Jediná nevýhoda o které není sporu - silnější apce jsou větší a těžší na stěhování.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, PDS 1550, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

qwer
Odborník
Příspěvky: 3479
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od qwer » 12.02.2019 10:08

Tak to je dost všeobecně pojato a možná to platí u aparátů, které dělají zvuk hlavně preampem, tam je to vážně jedno, u všeho ostatního to ale absolutně neplatí.

Pokud chci, aby mi kreslil i konec nebo prostě aby aparát odladěný na to, aby se na zvuku podílely i koncové lampy, tak musím zvolit odpovídající výkon. Master Volume u těchto aparátů naprosto nefunguje, zvuk vyloženě zlikviduje - spousta takto zaměřených aparátů master ani nemá, protože výrobce moc dobře ví, že by to bylo k ničemu a akorát by to prznilo zvuk. A když jej už nějaký takto pojatý aparát má, tak je to jen z marketingových důvodů.

A ty 15W zesíky se dělají hlavně z toho důvodu, že je těch 15W většinou tak akorát na nějaké zkušebnování a koncertování, 30W je pak už dost velká zabijárna.

Schválně si někdy zkuste zahrát na vytavenou AC30, pak ji zkuste krotit masterem (všechny současné AC30 z marketingových důvodů master mají, původní staré aparáty, případně i starší dražší řady vyrobené už v tomto tisíciletí jsou bez masteru), budete mít hned srovnání.

Takže bych se řídil hlavně tím, co je to za zesilovač a podle toho řešil, jestli si jej můžu krotit libovolně od domácí až po podiovou hlasitost nezávisle na ztrátě v kvalitě zvuku, nebo naopak budu muset počítat s tím, že pokud to nebudu provozovat v určitém hlasitostním řežimu, tak to bude hrát ne zrovna ideálně, ba až hnusně.

Torst má ale určitě pravdu v tom, že je lepší koupit nějakou klasiku 50-100W na modernější styly nebo třeba hardrock, pak to krotit masterem (většina těch zesilovačů to celkem úspěšně umožňuje), než koupit nějakou chudinu ve stylu Engl Gigmaster nebo Metalmaster 15, kdy se výrobce prostě jen svezl na vlně "malorážek" aniž by pochopil princip těchto malých aparátů... Nebo on to pochopil, nicméně šetření na nákladech a oslovení nějakého hypem zblbnutého mlaďocha, kterému za draho prodám totální aušusek, je prostě lákavé.

15 nebo 30W má prostě smysl u aparátů zaměřených na jinou muziku - aparáty jako třeba Marshall 1974x, Voxy AC15 a AC30, kopie starých tweedových Fenderů, třeba i Fender Princeton nebo Deluxe Reverb atd. atd. atd. Tady prostě master nefunguje a většinou tam z toho důvodu není ani přítomen, takže je třeba s tím počítat.

Uživatelský avatar
Vailon
Příspěvky: 60
Registrován: 25.02.2018 12:43

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Vailon » 12.02.2019 14:25

torst píše:
12.02.2019 8:56
ty lampače i v 15W bývají hlasitý dost, asi to stačit bude. Ale muj názor - je to neekonomický. Cena těch aparátů je skoro stejná jako totéž 30-50W. A když seš v situaci, že 50W je na ten prostor moc, použiješ takovou speciální fintu, které soukromě říkám "torstův trik" : Na zesikovačích je jeden knoflík s nápisem MASTER. Jeho pootočením smerem vlevo začne hrát i 50-100W combo totožně jako 15W aparátek. Doporučuju vyzkoušet, člověk se až diví.
Shrnuto : Pro mě je ideál 50W lampa nebo 100W tranďák (ta lampa má ten akustickej výkon v podstatě dvojnásobnej). Uhraješ s tím všechno co potřebuješ - s naší kapelou máme nejlepší zkušenost s hraním v malých klubech jen z pódia na nástrojovku, zvučíme jen zpěv popř. šlapák. A na tohle bude těch 15W málo. Jediná nevýhoda o které není sporu - silnější apce jsou větší a těžší na stěhování.
A jak je ta 100W tranzistor hlava od randall a k tomu ten HB box to myslíte, že by dobře pracovalo?

qwer
Odborník
Příspěvky: 3479
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od qwer » 12.02.2019 15:03

Dávat v dnešní době 10 tisíc za novou tranďákovou hlavu je imho nesmysl. S tvým rozpočtem (počítám, že to bude tak 10-15 tisíc), bych šel rozhodně do lampy. Pokud nevadí bazar, tak se dá za ty peníze koupit už slušně hrající hlava (včetně nějaké 112 bedny) nebo kombo. A když by to mělo být nové, tak bych šel do komba Marshall DSL20CR - stojí kolem 12 tisíc, hraje slušně, dá se na tom nakroutit skoro všechno. Až tě to přestane bavit, tak to za dva roky, těsně před koncem záruky, pošleš za rozumné peníze dál a můžeš vesele upgradovat. Pokud máš rozpočet podle mého odhadu, tak bych se asi na novou hlavu + bednu vykašlal, nevejdeš se. Navíc levná 112 bedna bude hrát naprosto stejně jako levné kombo, takže si tím, že to bude zvlášť hlava a k ní box, nijak nepomůžeš, jen se víc nachodíš jak to budeš přenášet. Ten Marshall je fajn, výkon tak akorát, pokud by ještě zbyly nějaké peníze, tak bych měnil repro (při troše šikovnosti to může být investice tak 1000-1500 Kč při prodeji toho původního...).

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 905
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od innerself » 12.02.2019 15:55

Nebo ještě koupit tu randall hlavu z bazaru + hb taky jde sehnat z bazaru. K tomu nějakou kopii TSka a hraješ jak pán.

Jinak já nejsem ani moc fanouškem 60w aparátů. Myslim si, že maj trošku víc ošizený trafa, který se na zvuku podílí a dokonce když jsem sám používal aparát s dvěma vytaženýma lampama (čekal jsem až mi přijde noveá párovaná čtveřice) nebylo to prostě ono. On ten headroom jde těžko jinak nahradit. Možná je i rozdíl mezi 100,120 a 150w, ale nepřijde mi už tak zásadní jako přechod ze 100 na 60. Sice metal utváří spíš preamp jak tady už padlo, ale i ten koncák do toho z třetiny "mluví". To je ale muj názor, kterej mi tu stejně budou chtít některý z přítomnejch vyvrátit :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3153
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bydliště: Praha

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Demilich » 12.02.2019 16:02

Mít moderní 15W lampovou hlavu na hraní malých klubů rozhodně žádná blbost není. Sám jsem takhle koncertoval se svou bývalou hardrockovou kapelou a bylo to naprosto super. Orange OR15H. Na většině akcí člověk nehraje jako jediná kapela, takže se téměř vždy dá půjčit něčí box = win. A 15W na kluby stačí s přehledem. I tak mi říkali, že to zbytečně moc řve, ačkoli jsem hrál na jednoreprákovej box s 15W hlavou přepnutou na 7 watt...
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster (MIM)
Fullstack: Carlsbro CS 100 TC (~1970), SoundCity 4x12'' (Fane, ~1970), Orange PPC 412 (~2003)

Hračky: Line6 Spider Jam, Earthquaker Devices - Acapulco Gold V2, Enormous Door - Scud, Pigtronix FAT Drive, Starbuck Multipower VII, Behringer SF300, EHX Germanium Big Muff Pi, EHX Canyon, EHX Cathedral, Vox 847A, EHX Small Stone, Doumbek (Meinl HE-3030 HandMade), Lexicon Alpha, Lexicon IONIX U82S, Zoom H4N, Shure SM57-LCE, kabeláž Hendrex


If the music's too loud, you're too old.

qwer
Odborník
Příspěvky: 3479
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od qwer » 12.02.2019 16:23

Tak rozdíl mezi 50 a 100W verzema většinou je, ale rozhodně bych to nebral tak, že 100W je vždy lepší. Třeba u Marshall jsou ty zvuky dost jiné, prostě každé hraje jinak. Nějaké zkušenosti s vyndáváním koncovek taky jsou, kupodivu se vždy všem zúčastněným líbil více vytavený 100W apec s jen dvěma koncovkama než když byl víc uškrcený a se všema koncovkama. Ale to je věc vkusu a taky pohledu. Třeba higainy typu Peavey jdou totálně mimo mě a headroom je pro mě sprosté slovo. Mám rád aparáty nastavené opravdu "hot", zkreslení konce, zkreslení repráků - prostě zvuk, kdy v tom řetězci dostává naprosto všechno co nejvíc na pr..l

A to TSko by tam měl cpát automaticky proč? Dobrý aparát hraje i bez berliček :D

Uživatelský avatar
Vailon
Příspěvky: 60
Registrován: 25.02.2018 12:43

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Vailon » 12.02.2019 20:09

Všem moc děkuju za názory :-).

Uživatelský avatar
Vailon
Příspěvky: 60
Registrován: 25.02.2018 12:43

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Vailon » 12.02.2019 20:10

Demilich píše:
12.02.2019 16:02
Mít moderní 15W lampovou hlavu na hraní malých klubů rozhodně žádná blbost není. Sám jsem takhle koncertoval se svou bývalou hardrockovou kapelou a bylo to naprosto super. Orange OR15H. Na většině akcí člověk nehraje jako jediná kapela, takže se téměř vždy dá půjčit něčí box = win. A 15W na kluby stačí s přehledem. I tak mi říkali, že to zbytečně moc řve, ačkoli jsem hrál na jednoreprákovej box s 15W hlavou přepnutou na 7 watt...
Právě sme měli hlavu, co měla 16w v lampách a řvala jako ďas, tak sme jí měli ve zkuš jen na 7 a co vím tak Petrucci hrál chvilku s 20w hlavou, tak 100w nebude taková nutnost ne ? :D tak si právě myslím, že by to snad mohlo stačit

qwer
Odborník
Příspěvky: 3479
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od qwer » 12.02.2019 20:37

Tohle nemůžeš zobecňovat. Spíš napiš, co vlastně hraješ a kde s tím aparátem budeš fungovat - jak velká zkušebna, kolik kytaristů v kapele. Ten tranďákový 100W Randall přervu bez problémů svým 15W kombem. Není to o wattech, to je to poslední...

Na každou muziku se hodí něco jiného, každý zesík se chová jinak. Někomu bych klidně doporučil metláckou lampovou 100W hlavu na hraní v pokojíku v RD, jinému bych nedoporučil 30W Voxe, protože by ho s tím z klubu kvůli velké hlasitosti vyhnali. Takže asi tak.

Uživatelský avatar
Vailon
Příspěvky: 60
Registrován: 25.02.2018 12:43

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od Vailon » 12.02.2019 21:05

qwer píše:
12.02.2019 20:37
Tohle nemůžeš zobecňovat. Spíš napiš, co vlastně hraješ a kde s tím aparátem budeš fungovat - jak velká zkušebna, kolik kytaristů v kapele. Ten tranďákový 100W Randall přervu bez problémů svým 15W kombem. Není to o wattech, to je to poslední...

Na každou muziku se hodí něco jiného, každý zesík se chová jinak. Někomu bych klidně doporučil metláckou lampovou 100W hlavu na hraní v pokojíku v RD, jinému bych nedoporučil 30W Voxe, protože by ho s tím z klubu kvůli velké hlasitosti vyhnali. Takže asi tak.
Takovej nu-metal/rock 1 hlavní kytara a tohle jen jako doprovodná spíš do pozadí a jen na malej klub. Já hlavně zpívám, ale občas se hodí tam do pozadí něco proložit :-)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 905
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od innerself » 12.02.2019 21:12

qwer píše:
12.02.2019 16:23
Tak rozdíl mezi 50 a 100W verzema většinou je, ale rozhodně bych to nebral tak, že 100W je vždy lepší. Třeba u Marshall jsou ty zvuky dost jiné, prostě každé hraje jinak. Nějaké zkušenosti s vyndáváním koncovek taky jsou, kupodivu se vždy všem zúčastněným líbil více vytavený 100W apec s jen dvěma koncovkama než když byl víc uškrcený a se všema koncovkama. Ale to je věc vkusu a taky pohledu. Třeba higainy typu Peavey jdou totálně mimo mě a headroom je pro mě sprosté slovo. Mám rád aparáty nastavené opravdu "hot", zkreslení konce, zkreslení repráků - prostě zvuk, kdy v tom řetězci dostává naprosto všechno co nejvíc na pr..l

A to TSko by tam měl cpát automaticky proč? Dobrý aparát hraje i bez berliček :D
Jo tak high gain je hlavně o preampu jak jsem psal. Nevěděl jsem teda co chtěl dotyčnej přesně hrát ale kombinace Randall + HB mi hned naskočil high gain. Ono nejde jak jsem psal o to, že by něco nehrálo moc nahlas. Ono všechno umí hrát nahlas, ale pokud to pak hraje jako když člověk přehulí sluchátka, tak je to docela smutný. Pro mě zkrátka na high je lepší mít rezervu a zkreslení musí bejt čistě v preampu a co nejčistší konec, včetně cold biasu. A to Tsko spíš pro pomoc snímačům, než aparátu. Samozřejmě jsou i aparáty, který potřebujou pomoc i tou silou, což je smutný, ale z mojeho hlediska ještě nikdo neudělal snímač, kterej by měl zabudovanou tu ekvalizaci Tska v sobě. Dřív jsem myslel, že už jsem to objevil díky SD AHB-2 co má ekvalizaci do A a taky to neni to pravý a používám stejně dokop :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

simiruz
Příspěvky: 607
Registrován: 23.06.2012 16:42

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od simiruz » 13.02.2019 8:43

Vailon píše:
12.02.2019 21:05
Takovej nu-metal/rock
15W bude stačit, ale musíš se smířit s tímto omezením:
- pokud chceš používat efektovou smyčku, tak ne všechny efekty zní dobře, když je za nima výrazné zkreslení konce
- když hraješ na venkovním pódiu, musíš si aparát postavit blízko sebe, aby ses slyšel, spoluhráči tě moc neuslyší, budou tě chtít do odposlechů
- pokud jsi v začátcích, budeš mít pořád pocit, že ti chybí basy. V mixu celé kapely nic chybět nebude, ale začátečníci mají většinou potřebu, ať to "tlačí"
- čistý zvuk bude potichu. Zvlášť ty krystalicky čisté zvuky s chorusem/delayem z toho nedostaneš na použitelnou hlasitost s celou kapelou
- zvuk je dost monotónní. Tohle je sice subjektivní, ale mám pocit, že když jede aparát úplně na hraně, tak sice pěkně reaguje na dynamiku hry ale méně reaguje na frekvenční úpravy, které v řetězci děláš. Výsledný zvuk závisí pak více na reproduktoru než na začátku řetězce.

Hraju na 25W a vypsal jsem problémy, které vnímám jen zlehka. 15W bych nechtěl. Ten vytavený zvuk je sice fajn, ale máš jenom ten, nijak moc nejde upravovat.

qwer
Odborník
Příspěvky: 3479
Registrován: 7.02.2007 0:18
Bydliště: Olomouc

Re: Engl E110 Gigmaster 110 dostatečné na klubový koncert ?

Příspěvek od qwer » 13.02.2019 9:56

innerself píše:
12.02.2019 21:12
Jo tak high gain je hlavně o preampu jak jsem psal. Nevěděl jsem teda co chtěl dotyčnej přesně hrát ale kombinace Randall + HB mi hned naskočil high gain. Ono nejde jak jsem psal o to, že by něco nehrálo moc nahlas. Ono všechno umí hrát nahlas, ale pokud to pak hraje jako když člověk přehulí sluchátka, tak je to docela smutný. Pro mě zkrátka na high je lepší mít rezervu a zkreslení musí bejt čistě v preampu a co nejčistší konec, včetně cold biasu. A to Tsko spíš pro pomoc snímačům, než aparátu. Samozřejmě jsou i aparáty, který potřebujou pomoc i tou silou, což je smutný, ale z mojeho hlediska ještě nikdo neudělal snímač, kterej by měl zabudovanou tu ekvalizaci Tska v sobě. Dřív jsem myslel, že už jsem to objevil díky SD AHB-2 co má ekvalizaci do A a taky to neni to pravý a používám stejně dokop :D
Tak já se spíš chytil té prvotní informace, že chce 110 box, posléze napsal, že hlava bude 15W Orange, tak mě z toho i přes ten později zmíněný trand od Randallu metla moc nevycházela :D

Nejde ani tak o to, že by 15-20W zesík nemohl fungovat přesně na tenhle styl, jak už jsem psal - nikdy to není hlavně o wattech, spíš se jedná o situaci na trhu, kdy ty 15W zesíky zaměřené na tento styl (už zmíněný Engl Metal/Gigmaster) nejsou myslím to pravé ořechové. Určitě jde v tomto výkonu a i za docela rozumné peníze koupit něco dobrého (opravdu mě překvapila hlava od PRS 20W, signatura Tremontiho, 6L6 v konci), ale naprostá většina zesíků na trhu je na tento styl tak trochu nevhodná, a to imho i díky tomu, že mají většinou EL84 v konci, které prostě ten požadovaný zvuk na tento styl imho nemají (EL84 miluju, mám s něma 2 aparáty). EL84 kreslí velmi charakteristicky, vždy mi přišlo, že to hodně krade spodní středy a dává agresivní vyšší středy, i přes opravdu velmi kvalitní konstrukce zesilovače to neumí podat pevný neumazaný bas, tyhle lampy jsou prostě na něco úplně jiného.

Díval bych se tedy spíš po něčem s EL34 nebo 6L6. Úplně bych se nebál ani těch menších výkonů - třeba už zmíněné PRS. Stejně se skoro všude zvučí, tak by to mělo dostačovat. Spíš bych se bál o dostatečnou hlasitost na zkušebně. To ale člověk musí prostě zkusit, přímo na místě a s kapelou. Když je člověk sám někde v prodejně nebo doma, tak se mu zdá, že úplně šíleně řve i 5W kombo, s kapelou je to pak ale úplně jinak. I tak si myslím, že by mohlo 20W s EL34 nebo 6L6 v konci stačit, chce to ale zkusit. Rád bych doporučil alespoň těch 50W, hlavně kvůli většímu trafu a pocitově plnějšímu a zároveň prokreslenějšímu zvuku při větších hlasitostech, ale to už se v případě nového kousku posunujeme o hezkých pár tisíc výš a s tímto rozpočtem to pak jistí jen bazar, kdy se mohou naskytnout problémy jako přelampování, servis apod., kdy to další tisíce z kapsy stejně většinou vytáhne...

Odpovědět

Zpět na „Komba, zesilovače, reproboxy“