High Gain krabicka

Pedály, multiefekty, procesory, ...
Uživatelský avatar
Tube Guru
Odborník
Příspěvky: 1830
Registrován: 13.11.2011 21:07
Bydliště: Havířov

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Tube Guru » 14.10.2018 19:18

Zdar, pánové vím, že ne každý se musí nutně kamarádit s elektronikou a matematikou, ale co znamená, že si krabička se zesilovačem "sedne". Dle mých zkušeností si "sedne" vždy s jednou vyjímkou: Není-li na vstupu lampového zesilovače oddělovací kondík, většinou si to "nesedne". Výstup z boosterů, overdrivů a distortionů je oddělen od výstupní jackové zásuvky zpravidla elektrolytickým kondenzátorem, který má mnohem menší izolační odpor než by měl mít. Foliový kondík zase není běžně dostupný s kapacitou nad 1µF a paralelní kombinace foliáků, aby dala např. 10µF vyjde zase pro krabičku neúměrně rozměrná (velká). Když se nezanedbá impedanční (v tomto případě odporové) přizpůsobení výstupu krabičky a vstupu zesilovače a necpe se do vstupu zesilovače velký signál, lze dosáhnout téměř libovolného zkreslení. Taky není vůbec rozumné předřazovat nějakou krabku (vyjma EQ) Hi-gain zesilovači. Korekce před zkreslením umožňují "vybrat" kmitočtové pásmo, které bude zkreslené (mají to tak Fendery), naopak korekce za předzesilovačem upravují už zkreslený signál (tak to mají Marshally). Kombinace obojího ničemu nevadí, nijak se vzájemně "nebijí", ovšem pokud je s tímto záměrem zesilovač už správně navržen. Různé "slepence" fungují málokdy. Při neděli stačí :) .
Opravuji nástrojové především elektronkové zesilovače i když tranzistorák je někdy příjemné osvěžení... Neposílejte mi prosím SZ, v případě potřeby mě kontaktujte e-mailem: tubeguru1@seznam.cz Dík.

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 908
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od innerself » 14.10.2018 19:29

Trevor píše:
14.10.2018 18:24
To je fakt relativní, co si k sobě jak sedne https://uloz.to/!MCMsxTxuPzkF/s-a-bez-korekci-7z tady máš nahrávku stejnýho preampu kde je signál vyjmut ještě před a druhá nahrávka, už za korekcema, u obou zesilovačů jsou ty korekce vždycky uprostřed, takže to nezní bůhví jak, ale je to nejlepší abys slyšel ten rozdíl.
Ukázka s korekcema je právě ten případ uplně jasnej jak se tam pomalu projevuje ten efekt roje včel, kterejma trpí distortion pedály zapojený do čistejch kanálů komb a hlav. Jinak pro mě jsou rozdíly snímačů dost zásadní věc. SH6 totál něco jinýho než SH4 apúak je tu samostatná ahb2, to je kapitola sama o sobě a to že je k***a rozdílný. No zpátky k tématu. Moje zkušenost s něčim co má korekce a zapojí se do něčeho dalšího je podobná jako tady ve videu https://www.youtube.com/watch?v=C7m0DNsvQxI&t (ukazuje tam i zapojení do smyčky) rozdíl jak nebe a dudy.

torst: OD jsem nezkoušel už jenom kvůli tomu, že je to "jen" OD a taky, že tam to snad dělá něco jako tubescreamer kopec, kterej našel využití k lepší artikulaci u high gainů a je to hlavně spíš něco jako turbo pro snímače. Ale je mi jasný že něco co má v sobě nějaký diody se nemůže rovnat obvodu lamp, nebo jako mohlo by ale muselo by to stát trošku jiný peníze. Bylo by ale prto mě celkem zajímavý mít krabičku například s gain stagí mesy engla, marshalla a co já vim koho dalšího na stejnym čistym preampu, kde by mohly bejt mimojiný slyšet i rozdíly jak moc ovlivnuje vstupní obvod a vytvářeníé samotnýho zkreslení celkovej zvuk. Proto mimojiný rectifiery nejsou moc tight a musí se před to cpát tyhlety overdrivery

Ještě mě Tube Guru předběhnul a i když píše na mě už až moc odborně, tak jsem z toho pochopil, že to neni vlastně moc vytvořit nejde. Ale líbí se mi právě jak vysvětlil eq před zkreslenim, že si člověk může určit právě ty frekvence který se zkreslí (to vlastně dělá overdrive před high gainem právě primárně tu úpravu frekvence). A to například ten Marshall má napevno daný obvodem kterej je vytvořenej před zkreslenim nemám pravdu? A s kombinacema s danym snímačem (plus třeba dodanym tim OD jakhlavně pro mid boost) se zformujou ty frekvence spolu který se zkreslí. A potom to už zase pracuje celý jako čistej kanál. Tohle vlastně úplně běžně člověk nemůže koruigovat a záleží na typu snímače a na typu obvodu zesilovače kterej zavlní nějak frekvence před zkreslenim. Takže my to máme vlatně jako takový presety který měnit nejde. Až teda na mesu série mark.
Jinak slepcence jsi měl namysli krabičku s korekcema do preampu clean aparátu, nebo celkově rozdělený funkce ? Protože rozdělený funkce preamp zvlášť a power amp zvlášť v podobě racků fungujou v pohodě :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 14.10.2018 20:03

Těžko říct, jak je to s tím zvukem a hmyzem, to je právě ta otázka jak si k sobě sednou ony dvojí korekce,ale prakticky jsem natočil ten svůj zvuk s korekcema i bez nich, do preampu i do smyčky, do smyčky je to jednodušší protože tam ty korekce máš jako v normálním zesíku, do preampu je to trochu nastavování. Nevím jestli slyšíš ty včely i v těch třech ukázkách přechozích? Ono takhle zprostředkovaně je to těžký, by sis to nakroutil podle sebe a líbilo se ti to i s korekcema třeba, kdo ví,tohle nejsou nahrávky pro reklamní účel,ale vyloženě technické pro porovnání rozdílů při nějakých společných podmínkách, ono když použiješ jiný snímač tak ho ty korekce ovlivní jinak a korekce zvuku probíhají na každém stupni toho zesilovače, takže fakt trochu záleží co k čemu napojíš.Jinak samozřejmě klidně bez korekcí, ale já osobně bych tam chtěl přepínač kdy si je můžu zařadit nebo je obejít, pak jsou možnosti širší a můžeš se napojit kde ti to bude vyhovovat.
A řekl bych že tranzistorový zkreslovadla hrajou trochu uplně jinak, tam bych to neporovnával, navíc původně šlo předpokládám o to že kombo nemá smyčku a proto se efekt dá do vstupu čistého kanálu..? a věc druhá elektronkový preamp s nebo bez korekcí do vstupu nebo smyčky, k tomu jsem přidal ty tři nahrávky, ale reálně, když udělám deset nahrávek, nepoznáš co je s a co bez korekce, některý zvuky ti sednou a jiný ne, bez ohledu na to odkud je signál vytaženej, korekce ten rozdíl smažou jak s nima začneš hýbat,za chvíli člověk neví co bylo co...
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 908
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od innerself » 14.10.2018 21:51

Jo původní dotaz byl uplně jinej a od toho vznikla nějak moje otázka, jestli by to bylo možný udělat tak jak jsem psal vejš. Někdy kombinace může sednout ale o to je to asi těžší a nejspíš jsem na to dřevo, ale líp mi to fungovalo nacpat do koncáku a mít tak jednu korekci (b/m/t) na preampu a druhou maximálně na koncáku presnce a resonance. Už i tak se s tim člověk docela pere :D Ten nápad ve mě vyvolalo i to, že například zmíněná mesa neni v základu moc tight například oproti englu a určite za to nemůžou korekce za zkreslenim, ale právě zpracování signálu před zkreslenim, kde nejspíš nejsou tolik ořezaný basy jako třeba u toho engla, proto mě zajímala nějaká taková krabička která by v sobě měla jenom tenhle obvod kde vzniká zkreslení (okopírovanej z originální předlohy), kterou bych moh napojit právě na ten čistej kanál. A používat tak vlastně různý typy zkreslovačů na stejnym preamp a power ampu.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 14.10.2018 22:10

Možná budes mit jednou prilezitost si zkusit vic preampu na jeden zesik ; ) neni nad test vlastnim uchem
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 908
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od innerself » 14.10.2018 22:34

Tak já jsem zkoušel propojovat preampy s koncáky jinejch aparátů a opačně. A většinou je aparát dělanej zvukově tak, že například vejšky na preampu zabírají u jednoho zesilovače na 2 kHz a presence na 6khz. Kdežto u druhýho zabíraj vejšky na 6 kHz a presence na 2 kHz. Takže když bych spojil preamp jednoho s druhym, tak se mi to sejde na stejnejch frekvencích a nedělá to dobrotu. Když jsem zkoušel i digitech death metal do konce 6505 bylo to naprosto něco jinýho než do konce Jsx, i když byl preamp vlastně naprosto stejnej a dokonce i se stejnym nastavenim. Takže proto mě zajímaly čistě ty různý obvody samotnýho zkreslení ještě před korekcí u známejch high gainů
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 14.10.2018 22:46

U tehle testu si myslim že by bylo nejlepsi odpojit zpetnou vazbu,nebo aspon z ní vyřadit obvod presence, aby hrál víc jen ten preamp, bez ovlivnění tónu invertorem atd.
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3562
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od torst » 15.10.2018 8:50

Inner: Pořád se motáme kolem toho, že ty chceš ten externí preamp zapojovat do normálního vstupu zesíku, prostě do čistého preampu. Takže to budou zas ty dva preampy za sebou a to prostě musí (?) hrát jinak než originál. Netvrdim, že to bude hrát špatně, vůbec ne, ale už jde o jinej princip a může se to chovat jinak. Prostě preamp zapojovat do Returnu (koncáku).
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 15.10.2018 9:34

Tak ono, jestli jsem to dobre pochopil, jde o to, aby ty předzesilovače mohl zkusit bez jejich vlastních korekcí, na jednech vzdy stejných a tak je porovnal v surovem stavu, abych tak řekl, takze jako hráč vidí ten postup takhle, ale dá se to samozřejmě řešit i tak, že se ty různé modely budou zapojovat primo do korekcí pred invertorem, bez čistého předzesilovače, nebo klidne do te smycky řekněme, prostě přímo bez korekcí, ale to uz je fakt technicka studie, bo ten zvuk nebude asi podle představ, ale rozdily zas budou verohodnejsi, jiná otazka je vliv reproduktoru, ale čistě zvuk jen z predzesiku, je fakt nic moc.
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 908
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od innerself » 15.10.2018 11:16

torst píše:
15.10.2018 8:50
Inner: Pořád se motáme kolem toho, že ty chceš ten externí preamp zapojovat do normálního vstupu zesíku, prostě do čistého preampu. Takže to budou zas ty dva preampy za sebou a to prostě musí (?) hrát jinak než originál. Netvrdim, že to bude hrát špatně, vůbec ne, ale už jde o jinej princip a může se to chovat jinak. Prostě preamp zapojovat do Returnu (koncáku).
Já si myslím že mám na mysli úplně něco jinýho. Představ si samotnej preamp třeba rackovej ať to jde líp pro představu. Ten je složenej pro mě laika nějak takhle : input a hned za tim je nějakej obvod kterej upravuje ekvalizaci signálu aby se následně zkreslovaly tak ty správný frekvence... Pak tam je gain pot kterej určuje jak moc bude signál bržděnej, hned za tim vzniká pomocí lamp přebuzení signálu a tim vznikne to zkreslení (a tady bych dal v mojí krabičce out), dál to jede do volume a do tone stacku kde je další obvod na úpravu signálu. A až potom do out nebo send podle toho jak je to popsaný u danýho preampu. Takže já ze samotnýho preampu a krabiček co prodávaj bych chtěl nějak tak půlku. Kdybych si to měl vizuálně představit tak je to jak kdybych vytrhnul z toho preampu jenom část input a gain poťák. Protože je jasný že spojování dvou tone stacků kde jsou různý obvody který upravujou ten signál nedělaj dobrotu a to my dva máme vyzkoušený právě třeba s tim death metalem.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3562
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od torst » 15.10.2018 20:14

Ale jo, já tomu rozumím, že chceš použít něco jako 1/2 preamp. Ale vem si, že i u čistého kanálu comba bývá nějakej gain pot nebo volume, často se dá čistej kanál comba okouřit až do crunch. V případě lamp určitě. Takže já tam vidím, že budeš hrát na takovejhle řetězec: vstup krabičky - lampový preamp bez korekcí - výstup krabičky - vstup zesilovače - clean preamp zesilovače - tone stack zesilovače - koncák zesilovače. Já tam prostě pořád vidim ty 2 preampy za sebou. Je to z mé strany pusté teoretizování, ale nelíbí se mi to. Mě se osvědčil preamp s vlastními korekcemi do returnu. Ale jistě, dělaj se lampové drivy (Tube King, Kettner Tubeman....) který se takhle používaji a spoustě lidem to vyhovuje. Já to neodsuzuju, vůbec ne, ale preferuju ten svůj tradičnější způsob.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 908
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od innerself » 16.10.2018 7:40

Pokud je tam vickrát gain nebo volume, tak to tomu právě vůbec nevadí, to neupravuje signál, ale zvedá nebo shazuje ten celek, proto kdybys měl třeba uplně čistej clean boost do high gainu, tak by mělo bejt jedno jestli vytáhneš volume na krabičce nebo na aparátu. Například Engl savage 120 má taky na 4tej kanál dva gain poťáky, protože pořád jede jakoby třetí kanál a je k tomu připojenej jenom další gain stage 4týho kanálu navíc. Podobný je to i u volume. Taky se mezi sebou nebijou volume kanálu a master volume oproti aparátum, který master volume nemaj ale maj jenom channel volume. Tohle prostě nakombinovat jde v pohodě, protože ti to zvedá ty frekvence co přijdou do toho rovnoměrně, ale když máš už obvod co ti mění signál a přidává nebo ubírá určitý frekvence, tak to problém už je a bije se to mezi sebou.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3562
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od torst » 16.10.2018 8:58

Asi máš pravdu, ale tady už nemůžu polemizovat, natolik do tý teorie nevidim.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 908
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od innerself » 16.10.2018 12:08

Tak ono by to mohlo bejt vlastně na způsob těch zmíněnejch overdriverů, akorát by to dělalo vlastně trochu jinej ten kopec, protože by to ten obvod mělo podle jiný předlohy. Tone by tam bejt nemuselo, protože by to bylo už daný napevno. Level vlastně by tam mohl bejt i nemusel. Akorát by to teda chtělo ještě vyřešit ten obvod tvořenej diodama :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Nux OD-3, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock (1995) (Seymour Duncan AHB-2 Metal)

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 16.10.2018 12:24

Klucí, to je jako předem říkat jakej snímač na kterým zesíku si sedne k jakému repráku tak aby se mi to líbilo.
Je rozdíl jestli vezmu signál před nebo za korekcema, ale nijak tragickej,(korekce na střed), ovšem tady záleží na vkusu každého kdo považuje co za velikou nebo menší změnu, ale to je jedno... máme tedy dva nějak rozdílné zvuky a ty dále zpracujeme..
Pak je sakra rozdíl jaký "čistý" kanál použijeme, bude to hrát jinak na nějakém fenderu a jinak na orange třeba.
Ten rozdíl je jako asi ve změně snímače, jak jsem připodobnil výše, takže nikdo nemůže předem říct že se mu to líbit bude nebo ne, je ten konkrétní řetězec potřeba vyzkoušet, protože stejně jako snímač může být zvukově "průzračně čistý" nebo "temný a široký" a nějak si sedne se zesíkem a reprákem, tak stejně hotový zvuk z preampu, ať už s nebo bez korekcí, si nějak sedne nebo ne s daným řeťezcem.
Přeci se tvůj středový silný snímač "netluče" s korekcí středů nebo presenc na zesilovači, jen jim dává jinou účinnost rozsah sílu atp.
a proto, že z preampu zkresleného zvuku, leze ostrá nepříjemná řežba, je potřeba korekce nastavit jinak než když je zapojen přímo do koncáku, například.
To že gain nebo volume nemá vliv na barvu zvuku není pravda, na to pozor, i tyhle části okruhu ten zvuk ovlivní, to je technická nevyhnutelnost, prakticky to dělá každá součástka v ookrzhu toho zesilovače.(vzpomeň na pot. u kytary) Dělal jsem nějaký upravovaný rectoverb, kde je pro každý kanál samostatně hlasitost a + jedna společná, i tak se dá výsledný zvuk buď "přitemnit" nebo "pročistit" už i v tomle detailu to bylo slyšet.
Ten rozdíl čistých preampů je třeba už v tom že fender bude mít vazební kondíky už na vstupu 22n a orange 1-2n třeba, takže je sakra rozdíl co do sebe daný předzesilovač pustí a to nemluvim o tom co ven nepustí : )
Udělal jsem test jednoho předzesilovače na čistém kanálu fender a orange, výsledky dopadli uplně obráceně než jsem čekal a to ty zesilovače znám a vím co v nich je, takže teoretizování je vážně mimo dokud se to nezkusí v reálu, tedy tu máte jedinečnou možnost slyšet jak onen předzesík hraje s (korekce rovně nahoru) i bez korekcí na dvou různých zesilovačích přes čistý kanál, pak samozřejmě i samostatně ty čisté kanály a ten předzesík ve svém vlastním zesilovači, nic jsem se nesnažil nějak vylepšovat, každá stopa má svůj snad dostatečný název. I když některé (resp. všechny) zvuky zní hrozně, dají se dokočírovat do hratelného stavu, většinou je to horší než samotný originál,ale našli se i kombinace kde to znělo hodně dobře, ale ty tam nejsou, to už jsem si hrál bez nahrávek, nabízím jen přímé porovnání za jasných podmínek. Tady je tvrdá realita http://leteckaposta.cz/664903956
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3562
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od torst » 16.10.2018 12:51

Trevor: Vidím to podobně a snažil jsem se o tom přesvědčit i Innera. Ale nemám to nastudovaný tak jako vy. Jen intuitivně. Prostě ten čistej preamp bude do hry vstupovat dost podstatně a zvuk ovlivní, to si myslím. Opravdu - představa, že si užiju zvuk Recta, Englu nebo Peaveye tak, že jejich preamp (bez tonestacku) zapojím do vstupu kyt. zesíku , mi přijde lichá.
P.S.: Je opravdu pravda, že korekce na rovno (12 hod) jsou neutrální, neovlivňují signál? Kdysi jsem někde čet, že Marshally je maji pasivní na středech a výškách a aktivní na bass korekci. (teda basy na rovno, midd a high na max.?).
... tohle asi znáte : https://www.duncanamps.com/tsc/
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 16.10.2018 12:57

To jo, pro každej čistej kanál by se to muselo konkrétně upravit aby se dosáhlo jakože přibližne "originál" zvuku, takže nakonec by to bylo trochu jiný zapojení, ale i věřím že se dá narazit na "šťastnou kombinaci" ovšem velmi vyjímečně asi : ) prostě líbí/nelíbí a šmytec.
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
Abu
Příspěvky: 1245
Registrován: 11.01.2009 17:36
Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Abu » 16.10.2018 13:13

torst píše:
16.10.2018 12:51
P.S.: Je opravdu pravda, že korekce na rovno (12 hod) jsou neutrální, neovlivňují signál? Kdysi jsem někde čet, že Marshally je maji pasivní na středech a výškách a aktivní na bass korekci. (teda basy na rovno, midd a high na max.?).
Korekce na "12h" rozhodne u vetsiny kytarovych aparatu neznamena rovnou frekvencni charakteristiku. To je ostatne pekne videt na tom vyse zmninovanem calculatoru. Klasicke Marshall a Fender korekce maji vetsinou potlacene nizsi stredy kolem 300-500Hz. A oba typy jsou pasivni - tzn ze jednotliva frkvencni pasma pouze ruzne zeslabuji, neumi zesilit. Coz je ze schematu celkem jasne, same pasivni soucastky. U nekterych aparatu jsou i aktivni korekce ( myslim Peavey JSX, graficky EQ u Mesy a mozna i dalsi), ale ty josu podstatne slozitejsi a obsahuji aktivni prvky, ne jen par kondiku a odporu.
Hraju výhradně na šrot.

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 716
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od Trevor » 16.10.2018 13:28

Přesně, u kytarových je to jinak než u audio, nám se i hezky ovlivňují navzájem a zvuk ovlivní i na dvanáctou, já je tak nastavil při tom testu, bo je to takový střed pro oko i zhruba pro zvuk jako, kdybych se pokoušel ty korekce nastavit aby co nejméně ovlivnili zvuk, bylo by to moc pracné (měřením), pro takovou prostou ukázku škoda času. Nehledě na to že i stejné korekce v různých zesilovačích by se museli nastavovat jinak, není žádná konkrétní neutrální stejná pozice...
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3562
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: High Gain krabicka

Příspěvek od torst » 16.10.2018 13:49

sem si ten calculator pro připomenutí nainstaloval. Jak píšete - v podstatě nejde udělat rovnou "křivku", vždy tam nějakej útlum bude, hlavně na středech a ano - všechny jsou pasivní, takže ještě celkově zeslabujou signál. Nikdy se nedohrabu na 0 dB.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Odpovědět

Zpět na „Kytarové efekty“