Ahoj, viděl jsem na živo tuhle kapelu v Lucerně, docela mě překvapilo že to odehráli na jediný mikrofon (pouze kontrabas měl vlastní zvučení).
https://www.youtube.com/watch?v=P23yIVuYaDI
Můžete mi prosím poradit konkrétní mikrofon se kterým by to šlo?
Mám ještě doplňující dotaz, pokud by se jednalo o pouze dva hudebníky, řekněme housle a kytara, šlo by použít nějaký mikrofon s kardiodovou a ne kulovou charakteristikou, kterou mají patrně oni?
Obecně vidím problém s dostatečně razantním símání zpěvu a také s okolními ruchy, co si o tom myslíte?
Jeden mikrofon pro celou kapelu
Pravidla fóra
Re: Jeden mikrofon pro celou kapelu
Něco takovýho jsem jednou zažil a znělo to velmi dobře. Šansonová kapela a měli poměrně obyčejnej mikrofon - myslím, že Rode NT1A. Takže skoro určitě kardioda a neviděl bych v tom problém, protože stejně žádnej muzikant asi nebude stát k lidem zády. Naopak se toho může využít s tím, že hlasitější nástroje se dají víc na bok. Zpěvák bude přirozeně uprostřed a tam ho bude brát mikrofon nejvíc.
Vůbec bych se toho nebál. Pokud nejsou potřeba odposlechy, je to skvělá metoda zvučení - jak je ostatně vidět na tom youtube záznamu. Jedinej problém, co mě napadá, je, že pro muzikanty může být nepříjemná ozvěna ze sálu, kterou nepřebijou odposlechama. Ale na tom videu jsou vidět odposlechy, tak možná jim to tam trochu dávají z toho důvodu. To chce vyzkoušet.
Je jasný, že zpěvák nemůže být žádnej kuňkal...
Vůbec bych se toho nebál. Pokud nejsou potřeba odposlechy, je to skvělá metoda zvučení - jak je ostatně vidět na tom youtube záznamu. Jedinej problém, co mě napadá, je, že pro muzikanty může být nepříjemná ozvěna ze sálu, kterou nepřebijou odposlechama. Ale na tom videu jsou vidět odposlechy, tak možná jim to tam trochu dávají z toho důvodu. To chce vyzkoušet.
Je jasný, že zpěvák nemůže být žádnej kuňkal...
Re: Jeden mikrofon pro celou kapelu
Taky myslím, že u takovýchto akustických projektů to jde. V jejich případě jde o nějaký velkomembránový kondenzátorový mikrofon. Výběr je obrovský, záleží hlavně na finančních možnostech. Pokud by bylo hudební těleso větší, lze použít např. stereo pár kondenzátorových mikrofonů (mohou být na 1 stojanu v XY uspořádání), zvučí se tak např. pěvecké sbory. Vzhledem k zachycení stereoobrazu je pak zvuk navíc "prostorovější".
Na ruchy je to samozřejmě citlivější, ale pokud to bude kardioida (nikoli kulová charakteristika) a na pódiu bude kromě výkonu hudebníků klid, můžou to případné ruchy vytvořené (ať chtěně či nechtěně) jen hudebníky produkci spíš oživit.
Na ruchy je to samozřejmě citlivější, ale pokud to bude kardioida (nikoli kulová charakteristika) a na pódiu bude kromě výkonu hudebníků klid, můžou to případné ruchy vytvořené (ať chtěně či nechtěně) jen hudebníky produkci spíš oživit.
Re: Jeden mikrofon pro celou kapelu
Je třeba zvolit správnou výšku mikrofonu na stojanu, housle jsou hlasitější než kytara, když jej dáš níž aby bral dobře kytaru, budeš se při zpěvu instinktivně "hrbit" směrem k mikrofonu. Doporučil bych velkomembánový na zpěv a housle, zhruba do výšky ramen a malomemránový kondík v úrovni pasu na kytaru. Já jsem si nedávno koupil malomemránový Rode M3 a k němu držák na mikrofonní stojan (ať nemusím tahat další stojan https://kytary.cz/gravity-mamh-01/HN169 ... zgMg%3d%3d
Chvíli trvá než si člověk na hraní na mikrofony zvykne ale pak je to paráda a každý folkař s kytarou přes kombo mu pak přijde "strašně nahlas"
Nevýhoda je že jsou prostory kde to nazvučit nepůjde (ultramalé klubíky s holými stěnami a odrazy od nich)
Chvíli trvá než si člověk na hraní na mikrofony zvykne ale pak je to paráda a každý folkař s kytarou přes kombo mu pak přijde "strašně nahlas"

Miluju akustické blues a svoji rodinu.
Gibson LG-2 American Eagle 2015 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Harley Benton CLA-15M + Harley Benton SH 30 Pro Active
Harmony Stella 12 str. r.v. 1968 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Recording King Dirty 30s Resonator + Schaller Pickup
Deering Goodtime Open back 5 strings banjo
http://www.retroblues.net/
Gibson LG-2 American Eagle 2015 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Harley Benton CLA-15M + Harley Benton SH 30 Pro Active
Harmony Stella 12 str. r.v. 1968 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Recording King Dirty 30s Resonator + Schaller Pickup
Deering Goodtime Open back 5 strings banjo
http://www.retroblues.net/