Příspěvek
od Fořt » 18.01.2017 8:27
Já jsem měl právě při použití odšumovací krabičky (byla to sice jen Behringer kopie Bosse) problém s oříznutím při doznívání čistého zvuku. Brum to fakt neodstranilo, samozřejmě kromě pasáží, kdy se sepnul noise gate a kdy bylo pochopitelně ticho. Ale to se dá dělat poťákem na kytaře, stačí pootočit o kousek, a brum už sotva postřehneš. V metalu má své opodstatnění, protože při hi-gainu zesilovače, často dokrmeném krabičkou, může být šum opravdu obrovský, a nejvíc vadí třeba v zásecích, kdy má být okamžitě ticho, což se ubráním poťáku většinou nestíhá, a taky by ho bylo potřeba každou chvíli čistit nebo měnit. V country většinou potřebuješ ticho jen mezi jednotlivými skladbami.
Brum single coilů, pokud není třeba zrovna něco špatně s elektroinstalací, nebo neruší třeba světla, se při low-gain zvuku dá fakt snést. V mixu celé kapely si ho nikdo nevšimne. Schválně si zkus na sluchátka poslechnout nějakou starší, nejspíš hradrockovou nahrávku, kde hrála kytara se single coily, a snaž se ten brum identifikovat. Určitě ho uslyšíš, ale vadí ti tolik? A když si to pustíš do beden, registruješ ho?
Pokud je nějaký problém s rušením, je to horší. Jednou jsem to zažil v Hudebním klubu Palmovka, s Baja telecasterem. Měl jsem ho krátce, tak jsem ho vzal jako druhou kytaru ke stratu, že ho v pár věcích vyzkouším. Musel jsem ho vrátit do futrálu, brum byl neúnosný a právě ten noise reducer nepomohl ani o chlup. Přitom strat hrál bez problému, a to nejen v mezipolohách. Přitom ta Baja mi doma a ve zkušebně, a pak i na jiných pódiích, bruměla jen o trochu víc, než stratocaster. Ale nefunguje u ní rušení brumu při zapojení obou snímačů - abych pravdu řekl, nevím, jak je tomu u jiných telat.