Kytarové syntezátory

Pedály, multiefekty, procesory, ...
Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 15.08.2011 13:50

Tady vytvářím obecné téma o kytarových synťácích. Jelikož Cybermuffovy poznatky jsou roztroušeny v jiných tématech, tak jsem je zde přiložil:

Předmět: Klávesový zvuk z kytary (bez syntezátoru)
Cybermuff píše:No každý převod na jiný formát znamená latenci. Tuhle latenci mají i normální digitální efekťáky při převodu analog/digitál a zpět, u převodu na MIDI je to samozřejmě ještě náročnější vzhledem k tomu, že struna nedrží absolutně přesně a pořád to nějak vibruje okolo.
Osobně hraju s MIDI kytarovým synťákem už pár pátků a tak mám svůj názor. Řešení za pár šupů od Petersona je podle zkušeností náročnějších uživatelů celkem na draka právě kvůli latenci a velmi omezeným možnostem. Nemůže se to rovnat pořádným kytarovým synťákům.
Analogový věci typu POG neuměj piána a další divočiny (nepřeváděj na MIDI).
Pokud to chceš na seriózní tvorbu klávesových zvuků, potřebuješ oddělený převod z každé struny zvlášť, tedy MIDI snímač + převodník a pak nějaký zvukový modul dle chuti a peneženky.
Když vynechám historické pokusy Casio, Yamaha a další, zůstanou nám v podstatě dva hráči: finančně silný Roland a podstatně menší Axon - tedy dnes již pod hlavičkou Terratecu.
Roland pracuje s klasickým převodem typu "slyším notu, počkám, až se ustálí, nějak zprůměruju odchylky a pustím dál to, co jsem změřil". Takže je to celkem pomalá technologie - to je asi zřejmý... (teda samozřejmě se na to hrát dá)
Osobně používám starší ještě původní (tedy ne Terratec) převodník Axon + zvukový modul. Axon pracuje na zcela odlišném principu: podle brnknutí je hned z těch úvodních přechodových jevů schopen poznat, jak dlouhá byla struna, která byla hrána (tj. kde byl prst na hmatníku), takže nemusí čekat, až se něco někde ustálí a změří. Díky tomu taky je schopen reagovat na pohyb pravé ruky s trsátkem a člověk může mít až 3 zóny pod pravou rukou, které budou vysílat jiné informace (příklad: posunu trsátko ke krku a brnknutím místo piána přehraju ze sampleru křik potrefené husy). Tohle Roland neumí a ani nemůže, protože jeho technologie je založená na jiném principu, který nerozezná polohu trsátka. Axon je prostě superrychlej a nemám žádný problém s ním hrát i dost rychlý běhy. Princip tedy spočívá v tom, že ve zvuku zahrané noty je na začátku slyšet trsátko/atak. A ten atak trvá jen pár vln, ale je specifický jak pro levou ruku (délka struny, poloha na hmatníku), tak i pro pravou (poloha trsátka při brnknutí). Takže zjištění výšky hraného tónu trvá jen pár vln oproti Rolandu, kde se čeká...
O penězích to samozřejmě je. Potřebuješ MIDI snímač (tedy je to nesprávný termín, protože na MIDI to posílá až převodník) za 3.5 + převodník za cca 10-15 + něco, co bude dělat požadovaný zvuky (pokud nebudeš mít převodník rovnou se zvukovým modulem, nové Axony mají v sobě základní Yamaha zvuky). Takže nic levnýho to není, ale je to docela legrace.

Detaily funkce Axonu viz http://www.axon-technologies.net
O kytarových sviňtácích jsem tady ale už v nějakým příspěvku psal, tohle je asi duplicitní, stačilo by hledat...

Předmět: Kytarový syntezátor ROLAND GR 20 GK
Cybermuff píše:Jestli je rychlost reakce prioritou, jdi do Axonu. Osobně mám ještě ten původní černý Bluechip Axon (ještě než to koupil Terratec), takže mohu referovat reálné dlouhodobé zkušenosti.
Synth potřebuje zjistit výšku hrané noty pro převod na MIDI notu - a v tom je ten průšvih, že málokdo na to jde nějak chytře. Většina synťáků (tedy i Roland) prostě po zahrání měří frekvenci, která leze ze struny. Jenže struně chvíli trvá, než se ustálí, takže i ta rychlost výpočtu je tím ovlivněná (zachytím impuls -> měřím -> když je to chvilku stálá frekvence nebo jsem schopen to nějak zprůměrovat, pošlu dál jako MIDI notu). Může to být malé zpoždění, ale prostě pár vln musí po ustálení projít, aby to spočítal správně... To je prostě strašně primitivní způsob a nemůže to pracovat moc rychle.
Bluechip na to šli tehdy jinak: zjistili, že po trsnutí trsátkem se liší tvar toho prvotního impulsu podle toho, jak byla struna dlouhá - tedy na kterém pražci do kytarista zmáčkul. Čili vůbec se neměří klasická výška tónu, ale pouze podle tvaru toho prvního impulsu je procesoru jasné, kterému tónu to odpovídá. Ano - tomuto principu rozumím a oceňuji ten nápad (taky si to patentovali, bohužel německý Bluechip neměl tolik peněz jako Roland, aby z toho udělal standard).
Má to ještě další výhodu: pokud se poznávají pouze ty ataky trsátka, je snadné poznat, kde to trsátko bylo. Systém tak má 3 zóny pro pravou ruku a stačí zahrát u kobylky a ozve se trubka, brnknout uprostřed a zakokrhá kohout a po zahrání u krku si člověk může spustit ze sampleru zvuk otvíraného šampaňského. Na tohle už jen tak něco nemá a je to dáno tím rozdílem mezi klasickým systémem, kdy se měří výška, a výborným nápadem, kdy se analyzuje tvar trsnutí.

Z toho, co jsem napsal, je asi jasný, že na tomhle synťáku můžu hrát jak chci rychle - on to stíhá bez problémů. K tomu se samozřejmě napojují normální GK snímače, mám na španělce rolanďácký GK-2 a můžu hrát rychlý sóla na hammondky bez komplikací.

Jj... takhle vypadá i ten můj Bluchip Axon převodník:
Obrázek

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 15.08.2011 13:51

Právě si teď chci konečně pořídit nějaký syntezátorový procesor. Mám v kytaře zabudovaný 13-ti pin, takže nemusím řešit snímač (Godin Freeway SA).

Naprosto mne nadchnul nový Roland GK-55 především díky fúzi kytarového efekťáku Boss GT-10 a kytarového synthu VG-99. Nicméně mám obavy z již zmiňované latence.

Roland GK-55 disponuje snad vším, co kytarista potřebuje a zdá se mi to mnohem všestrannější, než třeba technologie Line6 Variax. 13ti-pinem vedu signál do GK-55 a u něho se po vstupu signál rozděluje na 2 větve:
1) klasický převod signálu na synth (PCM TONE 1,2)
2) modelingový zvuk s použitím COSM technologie (MODELING TONE). zde je i za vstupem kytarový analogový výstup (GUITAR OUTPUT): buď nezprocesorovaný (co skutečně leze ze snímačů na kytaře) nebo modelovaný zvuku různých kytar (zde a snad i v cele větvi COSM by snad nemusel probíhat onen "zpomalující" převod na MIDI a tedy rychlost by měla být stejná jako třeba s použitím Boss GT-10.
Zde signal flow GR-55 http://media.rolandus.com/manuals/GR-55_OM.pdf#page=93

Navíc tady v manuálu uvádějí, že GR-55 má novou technologii snímání výšky tónu, která je rychlejší a prý umožňuje snímat poloho úderu trsátka a rozdíl mezi hrou trsátkem a prsty.
http://media.rolandus.com/manuals/GR-55_OM.pdf#page=6

Nicméně obdobu možností "Split Zones" od AXONU jsem v manuálu Rolandu nenašel.
ftp://ftp.terratec.de/AXON/AXON_AX_100_ ... df#page=27

Bude se tedy asi jednat pouze o vylepšení latence a přirozenosti zvuku.

Ale pořád je Roland co se týče zvukových rejstříků asi rozmanitější a je to opravdu vše v jednom, že si mohu postavit vedle sebe dva naprosto nezávislé zvuky - kytarový a synťákový. To mi dává možnost mít jen jednu krabičku na podlahu bez racku.
Naposledy upravil(a) dayslypper dne 18.08.2011 18:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
grock
Příspěvky: 1209
Registrován: 25.04.2011 15:30

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od grock » 15.08.2011 17:21

Mít vše v jednom je vždy výhoda i kompromis.
1.snížení latence se uvádí u každého nového modelu,asi standard :D
2.mít takhle oba zvuky najednou má zádrhel v tom,že synt.zvuky vždy budeš posílat jinam než do kyt.aparátu (pokud ti jde o kvalitu) a kytarový signál pak do kyt.aparátu,který si ale s bossem nemusí pasovat a navíc budeš potřebovat něco mít PŘED lampou preampu a třeba delay až za..
Na mě dělá 55ka dojem,že je dělaná na simulace,takže "opravdový" kyt, sound jde stranou..Je to asi jako Fender dělá strat Ready (tedy strat+použití syntíku) a strat VG(který modeluje různé typy kytar,ale vlastní zvuk jde stranou).Nevím,zda je to lepší simulace než Line6,ale je to JEN simulace(=modeling :D )
Tak to vidím já z pohledu na využití pro LIVE..
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.

Uživatelský avatar
Cybermuff
Odborník
Příspěvky: 764
Registrován: 16.08.2008 22:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od Cybermuff » 17.08.2011 9:58

dayslypper píše:...Naprosto mne nadchnul nový Roland GK-55 především díky fúzi kytarového efekťáku Boss GT-10 a kytarového synthu VG-99. Nicméně mám obavy z již zmiňované latence..........................
Navíc tady v manuálu uvádějí, že GR-55 má novou technologii snímání výšky tónu, která je rychlejší ....................
Ale pořád je Roland co se týče zvukových rejstříků asi rozmanitější a je to opravdu vše v jednom, že si mohu postavit vedle sebe dva naprosto nezávislé zvuky - kytarový a synťákový. To mi dává možnost mít jen jednu krabičku na podlahu bez racku.
Ano. Roland umožní plácnout něco na podlahu a hrát. Takže pokud člověk nelpí na superhyper kytarovým zvuku, tak to jde přežít. Samotná GT-10 je trochu chemie a i když jsem to měl doma asi půl roku, vrátil jsem to distributorovi. Nicméně jsou lidé, kterým to vyhovuje, ale když s nima hrajeme, obvykle ten zvuk do sálu je prostě Roland a že bych z toho nějak jásal, to ne (a to jsem kdysi s prvním COSM v GP-100 hrával do linky, takže znám vývoj COSM od naprostého počátku a IMHO Roland spí)... V tomhle bodě je tedy otázkou, jestli to, co dělá kytaru kytarou, tedy kytarový zvuk z tohoto zařízení je tvým vysněným. Pro mne je to velmi, velmi kompromisní varianta.
Rychlost: těžko říci, co vylepšili, GR-55 jsem doma ještě neměl, ale nevím zatím o tom, že by koupili patent od Axonu. To bych víc čekal, že to definitivně koupí Yamaha, která kdysi měla licenci na Axony od Blue Chipu. Tam jde o to, že jelikož má Axon tenhle systém patentovanej, nemůže to Roland kompletně okopírovat. Podle reakcí ze světa je už GR-55 velmi rychlá v převodu pro interní synth a snad i na úrovni Axonu, ale je pomalejší na basech a pomalá při odesílání MIDI not externě ven.
Co se týče směrování zvuku, tak synťákový zvuky nepatří do kytarového aparátu, takže to chce stejně vyřešit to, aby synth hrál do linky a kytara do kytarového aparátu - teda jestli to nemá být taková ta barová úroveň, kdy to leze všechno jedním káblem do lajny a lidem je to stejně jedno, protože mají řízek a pivo.

Krásně zhodnotil GR-55 jeden její majitel a myslím, že tak to fakt je:
If you hated the COSM modelling in the vg99, you will probably hate it in the gr55.
To je základní otázka života vesmíru a vůbec. Pokud tenhle základní zvuk nebude vyhovovat, moc se s tím neudělá, zatímco u samostatného řešení typu MIDI převodník Axon si vyměním krabičku, preamp, lampáč - bude to pak mnohem variabilnější.
Jo a ještě jedna poznámka: ani pro kytaru bez synťáku mi v případě procesorů nestačí obvykle 4 switche a rád mám ovládání, kdy jich mám na zemi alespoň deset (+třeba bank up/down). Pokud bude GR-55 základním kamenem pro live show, přijde mi počet nožních přepínačů strašně malý a osobně bych ho rozšiřoval dalším kontrolérem nebo alespoň dopředu přemýšlel, jak to smysluplně ovládat.

To jsou ale jen takové moje poznámky, latence, tedy základní dotaz, je podle všeho u GR-55 fakt výrazně vylepšena (konečně).
Obrázek

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 17.08.2011 10:47

Samozřejmě počítám na LIVE i s paralelní analogovou aparaturou, a COSM jako kvalitní nouzovku, kdyby se něco podělalo.

Trochu mi vadí, že u Rolanda bych zřejmě z GUITAR OUTu nevyvedl čistý zvuk pieza, ale stejně bych ho proháněl asi něčím digitální, takže to není tak důležité.

Každopádně by bylo výborné, kdyby se mi podařilo udržet podlahové koncepce (z GUITAR OUTu do TC G-Systemu nebo Nova Systemu, či Tonelabu), a AXON by mi to trochu rozkopal.

Ale když bys měl porovnat čistě synťákovou větev Rolandu a AXONu, bez ohledu na rychlost, jen pestrost a možnosti zvuků, co je lepší?

Uživatelský avatar
Cybermuff
Odborník
Příspěvky: 764
Registrován: 16.08.2008 22:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od Cybermuff » 17.08.2011 10:55

dayslypper píše: Ale když bys měl porovnat čistě synťákovou větev Rolandu a AXONu, bez ohledu na rychlost, jen pestrost a možnosti zvuků, co je lepší?
To se nedá porovnat. Axon má maximálně takový levný Yamaha chip, co se týče zabudovaných zvuků, tak vyhraje Roland. Ale já v něm žádný zvuky nemám, já jdu ven přes MIDI a za tím mám Korgův modul. Pokud to použiješ pro nahrávky, tak si troufnu tvrdit, že v současných DAW spíš využiješ taky MIDI nahrávku a na to navěsíš VST soft synthy, takže tam výhoda padá. Pro přímý live srovnání jenom mezi mým Axonem a GR-55 vyhraje GR, protože já budu zticha nemaje integrovaný zvukový modul. Ale to mne netrápí - dohromady s Korg modulem mi Axon zabírá 1U v racku a napájím to společným adaptérem.
Obrázek

Uživatelský avatar
Cybermuff
Odborník
Příspěvky: 764
Registrován: 16.08.2008 22:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od Cybermuff » 17.08.2011 11:01

No ono je to asi stejně vlastně bezpředmětné, protože to IMHO Terratec taky zamázl, takže v rámci nových výrobků ti zbývá jenom Roland a Axon je v tuto chvíli out of business.
Hezký jsou nářky v Axon fóru - třeba jak dokázat, aby Axe-fx sežralo a implementovalo Axon... :-) To by bylo parádní, ale z říše snů...
Obrázek

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 17.08.2011 11:43

Tvůj Axon i Korg jsou už starší a poměrně obtížně sehnatelné. A koukám, že Axon se celkově tak nějak nevyrábí. :(

Ok, dejme tomu, že bych někde sehnal AXON (nejspíš ten AXON AX 100 MKII nebo AXON AX 50 USB), jaká je nabídka syntezátorů které mají alespoň z poloviny vyspělý kytarový rejstřík, jako ten podlahový Roland? (myslím 12-ti strunky, sitary a k tomu samozřejmě klasické synťákové zvuky, modulace, reverby, delay).

Uživatelský avatar
Cybermuff
Odborník
Příspěvky: 764
Registrován: 16.08.2008 22:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od Cybermuff » 17.08.2011 13:48

No vždyť jsem to už psal - nic jiného, než ten Roland ti stejně nezbývá, Terratec Axona už zamázl :-) Bohužel ne vždycky mají největší úspěch ty nejvyspělejší věci...

Kytarový rejstřík? Jestli myslíš něco jako COSM od dob VG-8, tak to asi jinde nenajdeš. Ale i to je trochu ovlivněné vývojem, VG-8 měla barvy, které VG-88 neuměla, ale zase uměla něco dalšího... V oblasti kombinovaného všeuměla do jedné podlahové krabice tak nic moc dalšího nenajdeš. Všechno jiné předpokládá různě složité a dražší kombinované systémy.
Obrázek

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 17.08.2011 14:03

No nemyslím přímo COSM jako kytarové aparáty, ale spíš různé exotické strunné nástoje, nebo jakékoliv nástroje s exotickým zvukem. Když tedy budu ignorovat podmínku něčeho na podlahu, je něco do racku, co by to zvládlo podobně jako Roland?

Uživatelský avatar
Cybermuff
Odborník
Příspěvky: 764
Registrován: 16.08.2008 22:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od Cybermuff » 17.08.2011 15:52

Jako myslíš zvuky pomocí MIDI? kterejkoliv sampler... pak je to jedno, jaký zvuk si do něj natáhneš a nejseš omezenej interními zvuky. Historicky se všude válej samply CD v AKAI formátu, ale nemusí to být zrovna AKAI, dneska umí být samplerem kterýkoliv netbook samply dostaneš k řadě karet od EMU, ke Cubase a tak různě a nasampluješ si taky leccos (hrát kytarou na zvuk chrápajícího ožralýho kamaráda). A jestli z něj poleze zvuk dalekonosných sopránsaxofonů tibetské armády je přece jedno. Kterýkoliv sampler hw nebo sw má co se týče netradičních zvuků celkem neomezené možnosti oproti uzavřeným synťákům. Jestli myslíš přímo netradiční kytarové zvuky pomocí kytary, tak to je jiná pohádka. Ale řadu těchto zvuků je pak jednodušší hrát taky ze sampleru vzhledem k omezené kvalitě přímého modelingu signálu z kytary... (viz Young Gods, jak jim hezky léta hrajou zkreslený kejtry z AKAI 3000)
Obrázek

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 18.08.2011 18:34

Měl jsem za to, že samply jsou jen o pouštění přednahraných sekvencí, mrknu na to.

Ale zpět k mému ultakompaktnímu řešení.

Stále dumám, jak bych to vyřešil bez ztráty kytičky. Dejme tomu, že si tedy pořídím GR-55.

A nyní to chce číst pozorně.
Vytvořím si redukci pro kabel 13ti-pin, co mi vede z kytary, tak že:

1) čistý zvuk z kytary (Pin 7) těsně před vstupem rozpojím a vytvořím na něm smyčku

2) čistý signál takto vyvedu na Looper/MIDI kontroler (plánuju Gigrig MIDI-8 nebo MusicomLAB EFX MKIII.htm)

3) v Looperu budu mít napíchané krabky a v jeho poslední smyčce bude vést SEND do komba a a zpět zvuk sejmutý mikrofonem

4) Z Looperu tedy poleze hotový analogový nezprocesorovaný zvuk - tento teprve pustím na Pin 7 do GR-55 (kde by normálně byla čistá kytara).

Přináší to obrovskou výhodu, že si v GR-55 budu moct libovolně mixovat nezefektovaný zvuk zesilovače se zvukem COSM v rámci presetu. A nebo mám stále možnost vyvést nezprocesorovaný zvuk zvlášť GUITAR OUTem, a mixovat ho mimo GR-55 analogově.

V rámci COSM bych tedy spíš používal jen modulace, reverby a delaye - ty jsou, předpokládám, u Rolanda na vysoké úrovni schopné konkurovat TC.

Takto se mi to zdá jako téměř geniální řešení. Prosím o zhodnocení, kde mohou být ještě zádrhely, nebo nějaký prostor pro zlepšení.

Uživatelský avatar
grock
Příspěvky: 1209
Registrován: 25.04.2011 15:30

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od grock » 19.08.2011 11:14

Toto geniální řešení má vad několik,jestli jsem ho správně pochopil:
1.chceš-li kyt. signál vést z syntíku a po úpravě zpět,nekupuj GR55 ale GR20,ten je na to zařízen.
2.vést zpět signál z mikrofonu nejde,nemáš likovou úroveň,musel bys ještě mít mezi mikrofonem a syntíkem mix s mikrofoním předzesíkem.
3.Touto pracnou cestou se nakonec dostaneš do situace,kdy jde kyt. i synt. zvuk ze stejného výstupu a nemáš možnost každý signál poslat jinam a dát ho zvukaři zvlášť,on pak nemůže míchat atd.
4.jednodužší je vést kyt.signál kabelem z kytary zvlášť.
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 19.08.2011 16:23

Určitě by bylo lepší schéma, ale pokusím se dovysvětlit.
1.chceš-li kyt. signál vést z syntíku a po úpravě zpět,nekupuj GR55 ale GR20,ten je na to zařízen.
Máš recht, že GR-20 je na toto řešení připraven lépe, co se týče konektorů (MIX IN jacky), ale už na tom není tak dobře střevy (má jen jeden typ Chorusu, Reverbu a Delaye). GR-55 vesměs obsahuje vše z GT-10, proto mi přijde zbytečné mít zvlášť efektový procesor jen pro kytarový zvuk. Chci v GR-55 využít vše, co umí, rejstřík modulací, reverbů a delayů se rozhodně vyrovná efektům v podobné cenové kategorii, které jsou jen čistě kytarové. Nebude to sice G-System, ale měl by stačit.

Proto tedy nezbývá nic jiného, než zvuk čisté kytary odbočit ještě před vstupem do GR-55 a do GR-55 pustit již zvuk s overdrivem, distortionem, prohnaný zesilovačem a reproduktorem. Ale i tak, tento zvuk budu mít stále k dispozici na GUITAR OUTu, takže ok.
2.vést zpět signál z mikrofonu nejde,nemáš likovou úroveň,musel bys ještě mít mezi mikrofonem a syntíkem mix s mikrofoním předzesíkem.
Ano, s mikrofonním předzesilovačem počítám.
3.Touto pracnou cestou se nakonec dostaneš do situace,kdy jde kyt. i synt. zvuk ze stejného výstupu a nemáš možnost každý signál poslat jinam a dát ho zvukaři zvlášť,on pak nemůže míchat atd.
Tato možnost tu stále je - mohu si vybrat, jestli zvuky smíchám do OUTů na GR-55, nebo tam pošlu jen efektovaný zvuk a ten kytarový pošlu zvukaři zvlášť z GUITAR OUTu (zvolím to, co se praxí líp osvědčí).
4.jednodužší je vést kyt.signál kabelem z kytary zvlášť.
No, tahat se se dvěma kabely není o moc snazší, ale možná to tak udělám, pokud 13ti-žilový kabel bude mršit zvuk kytary. Každopádně stejně musím kytarový a synťákový signál spojit před GR-55, takže rozšmiknutí kabelu nebo vytvoření redukce se nevyhnu.

Uživatelský avatar
grock
Příspěvky: 1209
Registrován: 25.04.2011 15:30

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od grock » 19.08.2011 17:23

Já nevím,jaký zvuk leze z guitar outu na GR55,ale podle GR20 předpokládám (možná blbě),že je to jen čistý neefektovaný a ten efektovaný leze až ze stereo out spolu se synťákem,nebo se pletu?Právě proto mi připadají ty kyt.efekty těžko využitelný.Mít efekty vedle je jednodušší..Jinak s tím GK kabelem je to docela maso-je v něm relativně hodně namačkaných drátů a to včetně napájení snímače,ale třeba jsi šikovný :D
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 19.08.2011 18:07

Stačí snad nebýt úplné nemehlo a umět trochu pájet.

http://www.ges.cz/cz/hledat/?search=dio+13

Uživatelský avatar
grock
Příspěvky: 1209
Registrován: 25.04.2011 15:30

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od grock » 19.08.2011 18:17

tos mě odhalil,s pájkou kamarád nejsem :D .Koukám na manuál a omlouvám se-z kyt. out lze nastavit i efektovaný signál,takže teoreticky tvé zapojení možné je.Já měl dřív mulťák GT-3 a ačkoliv měl různé výstupy,smyčku a simulátory- zapojit ho s lampáčem nešlo ani před preamp ani do smyčky zesíku.Pořád šum a hnus,asi měla svůj podíl špatná impedance..Při zapojení do mixu to bylo o hodně lepší,ale ke skutečnému kyt. zvuku z lampáče pořád daleko...
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.

Uživatelský avatar
dayslypper
Příspěvky: 1613
Registrován: 6.03.2007 23:41
last.fm: http://www.last.fm/user/dayslypper
Bandzone: http://bandzone.cz/skylinesubway
Bydliště: Č.Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od dayslypper » 19.08.2011 18:52

grock píše:Koukám na manuál a omlouvám se-z kyt. out lze nastavit i efektovaný signál,takže teoreticky tvé zapojení možné je.
Z GUITAR OUTu nejde kompletně zefektovaný signál. Jde z něj vytáhnout buďto pouze nezměněný zvuk, co pustíš na pin 7 v 13-pin konektoru. Normálně na pinu 7 je je čistý signál z magnetů, ale to mne nepálí, protože já tam díky mnou vyrobené redukci pošlu na pin 7 už hotový kytarový zvuk bez modulací, reverbů a delayů, proto i tento zvuk budu mít na GUITAR OUTu.

Neboj, směrování signálů mám dobře vymyšlené, půjde to "nějak" na 100%, otázkou je jak utrpí kvalita signálu. Třeba ta impedance mě nenapadla a díky za podnět. Snad bude stačit nějaký DI-box.

Uživatelský avatar
grock
Příspěvky: 1209
Registrován: 25.04.2011 15:30

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od grock » 19.08.2011 19:02

Koukám,koukám,ale stejně si myslím,že zvukař potřebuje zvlášť linku kytary a zvlášť synt.,aby mohl udělat EQ a míchat podle potřeby PA a GR55 oddělené výstupy obou signálů nemá.Ale přeji ti hodně štěstí! :D
Pořád nevím, zda svět řídí chytří lidé a dělají si z nás legraci a nebo blbci a myslí to vážně.

Uživatelský avatar
Cybermuff
Odborník
Příspěvky: 764
Registrován: 16.08.2008 22:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Kytarové syntezátory

Příspěvek od Cybermuff » 21.08.2011 20:14

No nevím, nevím. připadá mi to trochu krkolomné. Pokud má jít nějaký signál do klasickýho comba, tak už bych ho zpět nevracel, grock má pravdu ohledně zvukaře. přeci jenom ty synťáky se zvučí trochu jinak než kytary a ty mu sebereš možnost to nastavit individuálně. Takže to bude nějaky kompromis a přitom na scéně bude vřískat combo, které si budeš snímat mikrofonem... To už mi přijde mnohem složitější, než ten druhý mulťák k tomu pro kytaru a řídit to společně přes MIDI.
Aby ti teda kombo nevřískalo pořád, budeš muset přepínání dělat rukou na GK, protože tím přijdeš o možnost nastavení v presetu - do komba to půjde asi pořád, jestli to správně chápu. Takže budeš muset zařadit ruční práci a zvuky volit nejen nohou na GR, ale ještě přepínačem na GK volit jestli má signál jít i do kytarového komba. To samozřejmě jde, přepínaní na GK používám, ale je to prostě ruční práce oproti rychlému nožnímu jednošlapu. Zařazení efekťáku ke kombo a společné řízení přes MIDI řeší i ticho z komba.
Navíc budeš řešit zemnící smyčky s kombem, takže DI, mikrofonní předzesilovač, dobrý mikrofon, pájet redukce... Sice se vrtám v krabicích léta, ale asi bych volil standardizovanější verzi.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Kytarové efekty“