Leslie kytara
Pravidla fóra
Re: Leslie kytara
Tak se vracím k NUX Roctary. Včera jsem se konečně dostal k prvnímu vyzkoušení, bohužel jen potichu, bylo už pozdě večer. Na Leslie to bude to velmi dobré, asi i pro můj záměr nahradit na PB phaser a chorus. Z organ simulace už jsem tak unešený nebyl. Ty oktávy mají opravdu znatelnou latenci, což by třeba u toho použití na organ simulaci moc nevadilo, ale např. využít pro simulaci basy při loopování by asi vyžadovalo chvilku si na to zvykat (není to úplně nepoužitelné, to ne).
Re: Leslie kytara
Fořt: Jestli tě neuráží ZOOM, mrkni sem : zoom-g1on-a-g1xon-38551-1040
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)
Re: Leslie kytara
Jasně, vždyť už jsem psal, že ta tvá nahrávka organ simulace je lepší než ukázky na YT. I ta simulovaná basa ti hraje dobře.
Ale já snad budu s NUX Roctary spokojený (až ho ještě pořádně vyzkouším při normální hlasitost a s kapelou), pro mě je to primárně modulace, organ simulaci použiju tak v 1-2 písních (chceme např. v rámci vybočení z repertoiru Free a Bad Co, které coverujeme, udělat Walking in the Shadow of the Blues od Whitesnake, kde by se to podbarvení "hammondkami" mohlo hodit). A reálnou basu mám, kdybych chtěl třeba doma dělat nějaké pracovní demo (a neloopuju).
Ale já snad budu s NUX Roctary spokojený (až ho ještě pořádně vyzkouším při normální hlasitost a s kapelou), pro mě je to primárně modulace, organ simulaci použiju tak v 1-2 písních (chceme např. v rámci vybočení z repertoiru Free a Bad Co, které coverujeme, udělat Walking in the Shadow of the Blues od Whitesnake, kde by se to podbarvení "hammondkami" mohlo hodit). A reálnou basu mám, kdybych chtěl třeba doma dělat nějaké pracovní demo (a neloopuju).
Re: Leslie kytara
jasný, dík za uznání. Nechci se vnucovat se ZOOMem. Proto jsem to taky hodil do příslušného tématu.
Jen jsem chtěl tu mašinku připomenou, že tyhle věci celkem umí a bez latence - to je podmínka právě pro to realtime smyčkování. Taky s tím nelezu dál než v obýváku, max. občas onemanshow v hospodě, čajovně, na druhou stranu - je to ZÁZRAK, že s jedním plasťákem uděláš "full band" !!
Jen jsem chtěl tu mašinku připomenou, že tyhle věci celkem umí a bez latence - to je podmínka právě pro to realtime smyčkování. Taky s tím nelezu dál než v obýváku, max. občas onemanshow v hospodě, čajovně, na druhou stranu - je to ZÁZRAK, že s jedním plasťákem uděláš "full band" !!
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)
Re: Leslie kytara
Tak se mohu podělit o další zkušenost s NUX Roctary.
Včera jsem se dostal k vyzkoušení v reálné kapelové hlasitosti (i když zatím bez kapely), ono při škrcení lampáče brzdou to prostě hraje jinak. Spokojenost. Okamžitě jsem jím na PB nahradil phaser. Zvukově to dělá při pomalé rotaci něco podobného jako phaser, ale není to tak zahuhlané, jak mi to připadalo u phaseru na crunch zvuku. Zvuku to dodává kromě vlnění i nějaké vyšší harmonické či co, celý zvuk nabyde na objemu a "ztloustne". Funguje výborně na čisté i zkreslené zvuky. Rychlá rotace pro sólový zvuk je možná už trošku "řezavá". ale v mixu kapely to bude OK, aspoň to líp proleze. Myslím, že nakonec vyhodím z PB i chorus (nebo si ho tam nechám pro akustiku), protože tahle modulace při slow rate je prostě lepší, teplejší, prostorovější, je to něco mezi phaserem a chorusem či možná spíš flangerem. Nejkrásnější je to na mírný crunch, kdy se hlavně při výměnách akordů ozývá takový rotující "artefakt" známý z hammondek s Leslie. Ta rotace je bohužel trošku slyšet i v pauzách (efektují se všechny ruchy), podobně jako u flangeru.
Po zapojení do PB jsem zjistil, že napájet z multizdroje Artec to nepůjde. Možná má spotřebu přes 100 mA? Artec asi nemá jednotlivé vývody galvanicky oddělené, nevím, zda by to mohl být důvod. Nicméně jsem si prozřetelně v Muzikusu s ním koupil i separátní (nejlevnější) adaptér (300 mA), se kterým to fachčí bez problémů.
Další poznatek je, že buffer je OK, neslyším rozdíl oproti TB (mám ho zapojený v TB liště). Po aktivaci mi ovšem přijde, že malinko přidá gain. Mně to osobně nevadí, čistý zvuk stejně dělám stahováním poťáku, tak to prostě udělám o dílek víc. Gain by šel srovnat pomocí zabudovaného OD, který funguje trochu zvláštně. Je zcela inaktivní, pokud je Drive i Level na 0. Pokud chci přidat Level a Drive zůstal na 0, zvuk zcela vypadne, funguje jako mute. Je třeba přidat Drive asi tak na 7-8 h. Pak funguje i Level, jednotkového gainu je dosaženo cca při 9 h. Drive na začátku dráhy nejde skoro poznat, takže v této oblasti lze Levelem dorovnat gain na jednotkový, pokud by to někdo potřeboval. No, tady to trochu nedomysleli nebo přemysleli …
Oktávy a organ simulace. Myslím, že to s tím půjde, aspoň pro mé účely. Škoda, že nepřidali ještě +2 oktávy, která, jak už jsem psal, pro simulaci hammondů dělá hrozně moc. Co se týče té latence u oktáv, skoro bych řekl, že je to záměr, resp. že to není latence, ale jakási úprava attacku (zabudovaný kompresor?), skoro to připomíná hammondí click. Mrknu do manuálu, zda to tam nezmiňují.
Včera jsem se dostal k vyzkoušení v reálné kapelové hlasitosti (i když zatím bez kapely), ono při škrcení lampáče brzdou to prostě hraje jinak. Spokojenost. Okamžitě jsem jím na PB nahradil phaser. Zvukově to dělá při pomalé rotaci něco podobného jako phaser, ale není to tak zahuhlané, jak mi to připadalo u phaseru na crunch zvuku. Zvuku to dodává kromě vlnění i nějaké vyšší harmonické či co, celý zvuk nabyde na objemu a "ztloustne". Funguje výborně na čisté i zkreslené zvuky. Rychlá rotace pro sólový zvuk je možná už trošku "řezavá". ale v mixu kapely to bude OK, aspoň to líp proleze. Myslím, že nakonec vyhodím z PB i chorus (nebo si ho tam nechám pro akustiku), protože tahle modulace při slow rate je prostě lepší, teplejší, prostorovější, je to něco mezi phaserem a chorusem či možná spíš flangerem. Nejkrásnější je to na mírný crunch, kdy se hlavně při výměnách akordů ozývá takový rotující "artefakt" známý z hammondek s Leslie. Ta rotace je bohužel trošku slyšet i v pauzách (efektují se všechny ruchy), podobně jako u flangeru.
Po zapojení do PB jsem zjistil, že napájet z multizdroje Artec to nepůjde. Možná má spotřebu přes 100 mA? Artec asi nemá jednotlivé vývody galvanicky oddělené, nevím, zda by to mohl být důvod. Nicméně jsem si prozřetelně v Muzikusu s ním koupil i separátní (nejlevnější) adaptér (300 mA), se kterým to fachčí bez problémů.
Další poznatek je, že buffer je OK, neslyším rozdíl oproti TB (mám ho zapojený v TB liště). Po aktivaci mi ovšem přijde, že malinko přidá gain. Mně to osobně nevadí, čistý zvuk stejně dělám stahováním poťáku, tak to prostě udělám o dílek víc. Gain by šel srovnat pomocí zabudovaného OD, který funguje trochu zvláštně. Je zcela inaktivní, pokud je Drive i Level na 0. Pokud chci přidat Level a Drive zůstal na 0, zvuk zcela vypadne, funguje jako mute. Je třeba přidat Drive asi tak na 7-8 h. Pak funguje i Level, jednotkového gainu je dosaženo cca při 9 h. Drive na začátku dráhy nejde skoro poznat, takže v této oblasti lze Levelem dorovnat gain na jednotkový, pokud by to někdo potřeboval. No, tady to trochu nedomysleli nebo přemysleli …
Oktávy a organ simulace. Myslím, že to s tím půjde, aspoň pro mé účely. Škoda, že nepřidali ještě +2 oktávy, která, jak už jsem psal, pro simulaci hammondů dělá hrozně moc. Co se týče té latence u oktáv, skoro bych řekl, že je to záměr, resp. že to není latence, ale jakási úprava attacku (zabudovaný kompresor?), skoro to připomíná hammondí click. Mrknu do manuálu, zda to tam nezmiňují.
Re: Leslie kytara
Tak jen doplním, po páteční zkoušce s kapelou, že Nux Roctary se výborně prosazuje a obava z "řezavosti" při sólovém zvuku s rychlou rotací byla zbytečná, naopak to krásně prolézá. Jako modulace při pomalé rotaci místo phaseru nebo chorusu taky skvělá, teprve teď mám ten kýžený zvuk Micka Ralphse z raných Bad Co (ten ho snad ale dosahoval phaserem Morley, později Phase 90 nebo 100).
Re: Leslie kytara
Pánové, tohle mi nedělejte. GAS je strašná nemoc. Co mám povídat, NUX je doma. Vzal jsem ten z bazaru. Na kytaru paráda, už přemýšlím, jak to využiju na živo tam, kde máme unisono beglajty. Škoda, že ten octaver není taky na foot switch, ale někde jsem viděl předelávku, kde vstup na expresion pedál změnil na vstup pro FS na přepínání octaveru. Asi žádná věda.
Docela legrace je připojit to ke klávesám. Půjčil jsem si od syna levnou samohrajku yamaha a přes tehne efekt tam ty hammondy jsou.
Docela legrace je připojit to ke klávesám. Půjčil jsem si od syna levnou samohrajku yamaha a přes tehne efekt tam ty hammondy jsou.

Re: Leslie kytara
Neo konečně pochopili, jaký formát efektů uživatelé preferují.
Sice jim to trvalo a jejich "micro" je o velikosti normálního efektu, ale toto fakt vypadá dobře:
https://neo-instruments.com/micro-vent/
Cena bohužel vcelku nepřekvapivě odpovídá statutu, který jejich simulace zaujímá mezi konkurencí.
Sice jim to trvalo a jejich "micro" je o velikosti normálního efektu, ale toto fakt vypadá dobře:
https://neo-instruments.com/micro-vent/
Cena bohužel vcelku nepřekvapivě odpovídá statutu, který jejich simulace zaujímá mezi konkurencí.
Re: Leslie kytara
zní to pěkně, taky aby ne, za ty prachy 
vzhledem k tomu, kolik to zkoušelo firem vlastně neuspesne, tak to zas nebude tak jednoduchá písemka

vzhledem k tomu, kolik to zkoušelo firem vlastně neuspesne, tak to zas nebude tak jednoduchá písemka
Re: Leslie kytara
trochu chci v jedné písni použít phaser nebo leslie, zkusim jen v mulťáku, variaci před i za (virt.) aparátem. Otázka úvaha: Je Leslie simulace defacto i Speaker simulace? (protože Leslie box je reproduktor). Nebo jak se Leslie používala v reálu? Připojil se Marshall místo k reproboxu k Leslie a ta se pak snímala? Nebo zůstal tradiční aparát, ten se sejmul mikrákem a teprv prohnal Leslie?
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)
Re: Leslie kytara
Simulace Leslie jsou většinou i simulace repro a snímání mikrofonem, vždyť je tam obvykle řízení poměru mezi hornou a spodním repro. U některých jako Line 6 to hlavně kytaristům dost vadilo, podle recenzí. V reálu to asi muselo být nějak ošetřené, že se snímalo oboje, a míchalo. Vždyť třeba Lord prý zesiloval Hammondy externím zesilovačem, Voxem či snad Marshallem, přitom Leslie je u něj stěžejní. Nebo Clapton, jeho použití Leslie v Badge. Nebo Stevie Ray Vaughan a jeho Vibratone.
Naposledy upravil(a) Fořt dne 30.10.2020 10:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Leslie kytara
Jestli - jak píšeš, jsou to vlastně simulace celého repra, pak je trochu problemartické zapojit takovou krabici ke kyt. aparátu. Což zatím neplánuju, v tom mulťáku to bude odladěné. Jen nápad.
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)
- Abu
- Příspěvky: 1405
- Registrován: 11.01.2009 17:36
- Bandzone: http://bandzone.cz/thedirtyraccoons
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leslie kytara
No ony ty vsechny multaky a specialni krabicky nejsou nutne delane jako 100% simulace cele te Leslie almary. Treba ja mam v Line6 simulaci, ktera je primo urcena mezi kytaru a aparat a zadny box se tam nesimuluje, to se nechava na normalnim kytarovem boxu. Neco jineho je treba nejaky VST ktery muze simulovat i bedny, nebo nemusi, nebo se to da vypnout. Podle me se neda takhle pausalne rict, ze vsechny simulatory Lesli musi simulovat i box....
Hraju výhradně na šrot.
Re: Leslie kytara
Hele, teďka si s tím hraju, pravda se synthem, rádobyvarhaní zvuky. A aparát se zapnutou simulací bedny (tw rock) mám v řetězci první, po leslie mi to zní hrozně. Ale pravda, že já tam hrnu poměrně široké frekvenční portofolio. A to celé do kéžbyčistého basového komba..
Re: Leslie kytara
tak zkus tu simulaci bedny vypnout, ne?
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)
Re: Leslie kytara
Hoši, vy mi dáváte! Ještě před cca 2 týdny jsem se domníval, že už vlastně nic nepotřebujicherreda píše: ↑24.10.2020 23:23Neo konečně pochopili, jaký formát efektů uživatelé preferují.
Sice jim to trvalo a jejich "micro" je o velikosti normálního efektu, ale toto fakt vypadá dobře:
https://neo-instruments.com/micro-vent/
Cena bohužel vcelku nepřekvapivě odpovídá statutu, který jejich simulace zaujímá mezi konkurencí.

Re: Leslie kytara
Proc bych to delal? S to simulaci to zni jako rockovy varhany, bez ni je to moc sirokopasmovy. Takze abych to shrnul, jenom s hallem tam mam takovy klasictejsi varhani zvuk, ala kostel, pres simulovany zkresleny kytarovy apec a nasledne rotoc. to zni dobre. Rotocloset bez simulace, ani se simulaci za ni, moc dobre nezni, vysky se tim vibem dost mlati a kdyz je odfiltruju, ztratim takovy ten hezky prifoukavany prubeh tonu. A bandpass na synthu neorezava tak prirozene, navic je proste pred zkreslenim.
Zkratka jsem se jenom snazil rict, ze s mym setupem zni zoomovska lesslie dobre az po kytarove bedne, byt zoomovsky simulovane.
Re: Leslie kytara
jbiker píše: ↑30.10.2020 16:42Hoši, vy mi dáváte! Ještě před cca 2 týdny jsem se domníval, že už vlastně nic nepotřebujicherreda píše: ↑24.10.2020 23:23Neo konečně pochopili, jaký formát efektů uživatelé preferují.
Sice jim to trvalo a jejich "micro" je o velikosti normálního efektu, ale toto fakt vypadá dobře:
https://neo-instruments.com/micro-vent/
Cena bohužel vcelku nepřekvapivě odpovídá statutu, který jejich simulace zaujímá mezi konkurencí.. Docela mě překvapuje, jak je drahý Pinwheel od Fendera, o Tech21 ani nemluvím (ukázky vypadají taky dobře). Na Neo jsem koukal po bazarech v Německu a kde nic, tu nic. Kdo má neprodává.

Neo a třeba Strymon jsou zvukem z 1. ligy a bohužel cena tomu odpovídá.
Pinwheel, Tech21, EHX atpod jsou fajn 2. liga, nic proti - minimálně Pinwheel jsem už viděl ve slevách a EHX se objevuje na bazaru.
Je to pravděpodobně jak píše Hyenik - dobře nasimulovat leslie není sranda.
Re: Leslie kytara
Je to logický. Čím složitější zařízení, nepravidelnosti jeho chování, tím složitější modelace. OD/DS jsou jednoduché a simulace zněji dokonale. Modulace, zvlášť některé, už můžou být trošku ořech (zkušenost se Small Stnone). No a lampová hlava, kde "předek ovlivňuje zadek a naopak" tuplem. A teď vem Hammondy a Leslie, což jsou elektromechaniclé stroje. Správně by tam měly být i nepravidelnosti v rychlosti rotorů a td.
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)
Re: Leslie kytara
mě to přijde jako upravenej flanger, nebo něco, na první poslech tedy, mohl by sem někdo šoupnout špatno vs dobrou leslie simulaci, pro představu?
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ
Dotazy prosím do SZ