Ahoj, dovolím si odpovědět i když nejsem aktivní uživatel Line6 Helix, nicméně jsem měl možnost přes něj hrát.
Helix má stejně jako AX8 úžasnou výhody a těmi jsou skladnost, versatilita a velká škála efektů. Nicméně nehraje sám o sobě. Musíš k němu mít zesilovač a repráky. Ať už se bude jednat o aktivní PA, nějaký FRFR monitor, nebo například na koncertě půjdeš rovnou do mixu. Helix má oproti AX8 možnost výstupu na sluchátka, což se hodí na doma. Ale to už asi všechno víš.
K otázce plná verze vs LT. Plnou verzi pravděpodobně využiješ, pokud kombinuješ s dalšími Line6 produkty, jako například Variax kytara. Jinak rozdíl moc nevidím.
Metal? Jestli tam jde nakroutit? Jasně že jde. Úplně v pohodě. Po 10 minutách jsem na Halix jednoduše z předního panelu nastavil dost slušnou a použitelnou pilu.
Modelery mají podstatně větší problém udělat lehce zkreslený zvuk (jemný OD / crunch).
Jestli to bude znít chemicky? Eh... Zkusím vysvětlit hlavní rozdíl mezi klasickým zesilovačem s bednou, která na tebe hraje v místnosti a přímým zapojením modeleru do mixu / PA / FRFR monitoru. Pokud vezmeš mikrofon a nazvučíš jím kytarovou bednu, dostaneš diametrálně rozdílný zvuk, než ten, který slyšíš v místnosti. V závislosti na mikrofonu, jeho poloze a vzdálenosti od reproduktoru bedny bude nějakým způsobem ořezaný. Takto se zvučí bedna na koncertech, nebo ve studiu. Modelery jako Helix a AX pracující s impulse response (IR), což je kratičký záznam právě takto nasnímané kytarové bedny. Zvuk bez IR je hnusný a chemický, ale to je i ten nejlepší lampový zesilovač bez kytarového reproboxu. Právě kytarový box dělá ten charakteristický zvuk (reproduktor) a tlak (zavisí na objemu a stavbě bedny).
Existuje možnost jak mít ten "velký" zvuk, který má zesilovač s kytarovým reproboxem v místnosti. Potřebuješ k tomu jen zesilovač a kytarový reprobox

Modelery se často používají jako předzesilovače. Funguje to pak tím způsobem, že připojíš výstup modeleru do návratu efektové smyčky zesilovače. Tím se obejde okruh předzesilovače (ten tvoří největší část zkreslení) a signál jde pouze do koncového zesilovače, který tvoří hlasitost (mohutnost) a putuje dál do kytarové bedny. Ta už pak klasicky produkuje svůj charakteristický zvuk. Případně můžeš mít pouze koncový zesilovač. Prodávají se i samostatně.
Co je v tomhle za háček? No vlastně jsi si nijak nepomohl. Pořád musíš mít zesák a bednu. Navíc když ji špatně nasnímáš mikrofonem, zvuk bude stát na koncertě / ve studiu stejně za prd. Navíc jsi se právě ochudil o možnost využít zmiňované IR. Ty dělají překvapivě největší část zvuku a představují vlastně samotné reproboxy, přes které virtuálně hraješ. Když máš jeden kytarový reprobox (dejem tomu Marshall 1960) musíš hrát přes něj. IR existují desetitisíce a jsou o něco málo levnější
Snad jsem alespoň trochu pomohl

Hodně štěstí s výběrem.
PS: Ax8 je boží
