Mix + Master v jiném studiu, než nahrávání

Zvukové karty, sluchátka, procesory, software, akustika, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2839
Registrován: 25.01.2008 18:25

Mix + Master v jiném studiu, než nahrávání

Příspěvek od Asanoth » 20.01.2021 19:44

Zdar,
na podzim jsme s velkou slávou v amatérském studiu s naším power triem nahráli pár písní. Docela to trvalo, mohli jsme mít nacvičeno líp, navíc řada těch písní je trochu strukturně složitějších; většina z nás nahrávala rock poprvé, někteří úplně poprvé. Proces nahrávání mi přišel fajn, zvukař byl pečlivej, leccos vysvětloval atp.
Od té doby se to míchá, tj. teď něco kolem tří měsíců. Průběh míchání je asi takový, že přijde verze bez jakéhokoliv komentáře, my napíšeme, co by chtělo doladit, kde třeba chybí doprovodné zpěvy, kde by chtělo něco trochu střihnout, protože je to křivě zahraný... A předtím nebo potom přijde nová verze, kde je uplně překopanej zvuk (i ten, kde jsme psali "hej, super zvuk"), jsou přidaný nějaký VST na nástroje, nebo naopak odebraný ty, co se nám líbily (to všechno samozřejmě píšeme), většinou to teda jako celek nezní nic moc, buď není slyšet basa, nebo není slyšet zpěv přes basu, nebo není slyšet zpěv přes kytaru, nebo není slyšet nic přes zpěv... Zatím jsme měli od všeho asi 5 verzí a nikam se to moc už neposouvá, můžeme 10x psát "tady chybí vokál" a je to uplně jedno. Teď mi trochu i přijde, že nás ten týpek začal trollit.

Přemýšlíme teda, že bysme týpkovi zaplatili nahrávání, případně i střihy, kterých hádam nebylo málo a nebo možná klidně i všechno, na čem jsme se dohodli (cena pevná) a dali to smíchat někomu jinýmu.
Spousta věcí je na poměrně hodně náběrů, kytara je nahraná zvlášť po každém přepnutí snímače, změně čistého zvuku na zkreslený atp., takže prostě spousta stop.

Myslíte, že by to bylo reálné, dát to někomu dalšímu (ideálně taky amatérovi, protože zas za mix nechceme dát desítku)? Záleží na tom, v jakém software je to nahrané? Jsou nějaké další věci, které by bylo potřeba zvážit? Samozřejmě za předpokladu, že bychom se s tím stávajícím zvukařem nějak svedli dohodnout, myslím, že už na tom spálil moře času, ale taky myslím, že ho na tom strávil svými experimenty, kdyby neignoroval to, co mu k tomu říkáme, už to mohlo být, hádám, dávno hotový...

Díky :) .
RHEA - nové demo Koruny
______________________________________

Petrof pianino, šedesátá léta
Kawai ES-8, Studiologic Numa Piano - k prodeji
______________________________________

Fender American Standard Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 6736
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix + Master v jiném studiu, než nahrávání

Příspěvek od pavlii » 20.01.2021 20:44

No jestli vyjdu z toho, jak to tady píšeš, tak to smysl mít bude, protože tohle mi opravdu nepřijde jako posun někam kupředu. Já třeba v těhle řešeních samozřejmě hlavně realizuju požadavky (pokud se to s něčím netluče - na to upozorním buď hned nebo když to vyplyne při práci) a pokud dávám nějakou "vlastní invenci", tak buď tu myšlenku předem zkonzultuju, nebo jí tam prostě zapracuju, ale s vědomím, že to nemusí projít. Díky verzování nemám technicky problém pokračovat v práci víceméně odkudkoli, protože to pro mě není nějaká přehršel úkonů.

K technické stránce: pokud by se sehnal někdo, kdo pracuje ve stejném SW, tak je přenositelnost nejjednodušší a 1:1 s výjimkou FX, které nejsou na příjmové straně. Ale to je řešitelné - buď renderem FX do audia, kdy už pak nejsou nějaké velké možnosti editace (ale pokud má ten FX smysl, tak to je řešení) - nebo se místo něj dá jiný, jelikož je k dispozici (pakliže kapela nelpí na konkrétním typu reverbu například a podobně).

Když je jiný DAW, tak se to řeší exportem stop (buď se využije přenášecí formát napříč platformami OMF nebo, jako jsem to teď dělal například já, prostě render stop do audia a vlastně vytvoření nové struktury projektu v cílovém místě). Pokud není "zdrojová" strana nějak padlá na hlavu a nedělá při exportu problémy, je to pro cílovou stranu práce na doslova pár minut (cca 34 stopý projekt jsem v tom základu a i s rozdělením do adresářových stop, vytvořením základních subgroup a rozdílným obarvením měl bratru za nějakou půlhodinku vágní práce).

Takže tak. Třeba někdo doplní věci, na které jsem zapomněl nebo je nedělám nebo o nich nevím :-D

Držím palce!

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

vasekh
Příspěvky: 684
Registrován: 16.05.2016 7:04

Re: Mix + Master v jiném studiu, než nahrávání

Příspěvek od vasekh » 20.01.2021 21:14

Já myslím, že pavlii to napsal jasně a výstižně. Budu jen glosovat :-)
Pokud mezi kapelou a zvukařem už není základní důvěra, tak okamžitě ukončit spolupráci, pokud to jde.
Zvukaři jsou zvukaři, no... Kdo umí a ještě k tomu umí komunikovat, tak si to nechá zaplatit. Mimochodem desítka za mix nejsou žádný peníze. Když vezmu 400-500 Kč na hodinu, což je normální za odbornou práci, tak si vem, jak málo slušně zaplacenýho času to je.
Jinak problém s OMF může být, pokud už jsou tam udělaný detailní střihy s crossfadeama, tak se to nemusí chovat korektně. OMF je IMHO spíš na přenost čerstvě nabranýho materiálu bez editace. Takže to chce zkusit nebo ideálně hledat někoho, kdo dělá ve stejným softwaru.
Každopádně hodně zdaru, a kdybys to potřeboval kriticky zhodnotit, tak víš, kam dát ukázku ;-)

Uživatelský avatar
Asanoth
Příspěvky: 2839
Registrován: 25.01.2008 18:25

Re: Mix + Master v jiném studiu, než nahrávání

Příspěvek od Asanoth » 1.06.2021 7:40

Zdar,
nuže, konec příběhu.
Nakonec se krátce po mém příspěvku vydal do studia náš basák a přivezl zpátky první mix, kde basa nezněla jak hrouda těsta valící se ze Sněžky. Tak jsme si teda řekli, bohužel :D , že to dotáhneme, tak jsme táhli, táhli a táhli, zvukař se tu dva týdny, tu asi 6 týdnů vůbec neozval a na nic nereagoval, ale nakonec jsme v půlce dubna měli zvukově uspokojivý mix. Tak že teda začnem s Masterem: ty přišly tři, v prvním bylo u několika písniček tak brutální přebuzení, že to celý od začátku do konce chrastilo, v druhým to chrastilo míň, ale přece, ve třetím taky a to nemluvím o tom, jak ty písničky byly a) každá jinak nahlas b) obecně strašně potichu.
Nakonec nás zachránil pavlii, kterému tímto ještě jednou děkuji, a z nejpoužitelnějších mixů a masterů co jsme měli to do doklepl v mžiku oka celé. Takže spolupráci se studiem Kappka rozhodně všem doporučuji :) .

Demo je k poslechu zde:
https://www.supraphonline.cz/album/630829-koruny
https://bandzone.cz/rhea
https://open.spotify.com/album/1Wlqi0aO ... wWDCsmHC7u
RHEA - nové demo Koruny
______________________________________

Petrof pianino, šedesátá léta
Kawai ES-8, Studiologic Numa Piano - k prodeji
______________________________________

Fender American Standard Stratocaster RW ---->Fender 65 Deluxe Reverb
Nashville NW-20C

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 6736
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix + Master v jiném studiu, než nahrávání

Příspěvek od pavlii » 1.06.2021 18:56

Já děkuju za poklonu a obecně jsem k službám 😁😁😁 bylo to fajn, držím palce s další tvorbou!

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

Odpovědět

Zpět na „Studio a recording“