Overdrive nebo Distortion efekt??

Pedály, multiefekty, procesory, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hendrek
Site Admin
Příspěvky: 7578
Registrován: 23.07.2009 12:11
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od Hendrek » 22.12.2019 20:35

Taky pěkné vánoce :).
torst píše:
22.12.2019 19:02
Prapůvodní dotaz - rozlišujete mezi klasickým ryčným OD a ´kultivovanějšími´drivy?
Nevím zda jde jen o jinou terminologii a jinak o stejnou věc, já rozlišuji mezi transparentním OD a těmi ostatními. Transparentní pro mne znamená, že zachová tón kytary, jen přidá zkreslení (pro mme Mojomojo). Ty ostatní pozmění frekvenčně tón (např. Tube Screamer).

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 1404
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od innerself » 23.12.2019 0:15

Já teda taky přispěju, jestli jsem správně pochopil dotaz. Ono těch overdriverů je dost, ale používám osvědčenou klasiku tsko a to z jednoduchýho důvodu. Je to pro dementy a nedá se tam nic zkazit při nakroucení. Za druhý je to osvědčený a zkrátka to před těma high gainama funguje tak, jak má. Nejspíš to sedí právě s preampem high gainů. Takže to celý k sobě nějak zapadá a neni důvod s tim experimentovat, protože stejně člověk zjistí, že to funguje nejlíp s klasikama sd-1 a tube screamer, který jsou tou křivkou nějak dejme tomu stejný. Tady nejde ani nějak o diody a zkreslení, ale bez diod v cestě signálu by byl jinej výsledek, protože frekvence záběru by byly jinde. To, co nám dávaj tyhle vyhlášený OD, tak to jde samozřejmě nakroutit i nějakym eq, ale čistej zvuk bude stejně taky nakřáplej podobně jak u OD a ještě je větší pravděpodobnost, že si člověk s něčim hne, kdežto overdrivery maj v sobě jakoby už takovej preset, kde si člověk těžko něco rozhodí.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX, Laney TF300
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Demon Ts808/ Ts9, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock NJ Deluxe (SD AHB-2)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 23.12.2019 11:06

Dík všem za reakce. Tak ještě pro upřesnění o co mi šlo. K výše napsanému - přikláním se spíše k Innerovi než k Hendrekovi, ale u mě jde asi o jiný důvod. Hrajeme ve 2 kytarách, kolega má kopii Marshalla do 2x12, takže se tak trochu přeřváváme, ale nemyslim to doslova, prostě hrajeme v podobných (totožných) spektrech. Takže abych se slyšel a přitom jsem nebyl nějak extrémně nahlas, používám právě ten ´prostý´OD typu TS, SD-1 do čistého kanálu. Jak píše Inner, i s tím zvýrazněním středů. (plus pak ještě drive channel z comba na metal songy, ale to už je jiná písnička). Takhle je zvuk průrazný a čitelný, malinko vazbící i při Drive na 10 hod. Zkoušel jsem i jiné krabice, Darkmatter, Jackhammer, Dualoverdrive. Samozřejmě úplně špatný to nebylo, ale už jsem zvyklej na to svoje a nějak mi ten "volume Race" s těmahle novějšíma drivama nevychází nejlíp. Ale tento týden bude zkouška, tak ještě prověřím Jackhammera a Duala a dám vědět. Taky přeju hezký svátky, bacha na tekuté kapříky !
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 1404
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od innerself » 23.12.2019 12:32

Jestli jste ve stejnejch spektrech, tak bych spíš zkoušel nakroutit ten samotnej zesilovač jinak, jakože vytvořit jinou barvu. Tyhle pedály vlastně dělaj spíš to, že formujou charakter zkreslení než samotnou barvu zvuku. On jde i ten charakter změnit, ale to spíš mám zkušenost, že je to buď "fuj" nebo "pecka". Umim si představit asi jak vám to zní, ale jestli ti jde i o charakter, tak bych možná vyzkoušel ještě proco rat. Ostatní krabičky včetně toho jackhammera na mě působí, že to jsou spíš pedálový předzesilovače, takže mít za sebou dva předzesilovače, to znamená dost kroucení a ne vždycky se to musí povést.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX, Laney TF300
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Demon Ts808/ Ts9, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock NJ Deluxe (SD AHB-2)

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3270
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bydliště: Praha

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od Demilich » 23.12.2019 12:53

Rat je docela extrémní pedál. Ten jen tak někomu už dneska zvukově chutnat nebude si myslím :-)
To je tak pro mě :D
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster
Zesílení: Carlsbro CS 100 TC, Orange CR120H, SoundCity 4x12, Orange PPC 412


If the music's too loud, you're too old.

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 1404
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od innerself » 23.12.2019 13:45

Ale bylo by to úplně jinde než s klasikama :D
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX, Laney TF300
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Demon Ts808/ Ts9, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock NJ Deluxe (SD AHB-2)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 23.12.2019 17:16

RAT můžu zkusit. Mám ho v Digi DF-7.
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Uživatelský avatar
Demilich
Příspěvky: 3270
Registrován: 17.03.2007 12:28
Bydliště: Praha

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od Demilich » 23.12.2019 17:59

No počkej! RAT je fundamentální pedál, ten nelze simulovat! Musí být origo! Vždyť i mezi ortodoxními RATisty nepanuje shoda o tom, který čip zní nejlépe :-P
Kytary: B.C. Rich Warlock Pro X, Schecter Damien 7 (EMG-707TW), Fender Deluxe Roadhouse Stratocaster
Zesílení: Carlsbro CS 100 TC, Orange CR120H, SoundCity 4x12, Orange PPC 412


If the music's too loud, you're too old.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 23.12.2019 18:13

no ještě že smajlík ! DF-7 je dobrá hračka. Jediné, co nesimuluje dokonale je MT-2, ostatní bys těžko rozeznal od originálu. Ale jasně - je to digigilátal . :/
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2888
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od Fořt » 23.12.2019 21:08

Tube Guru píše:
22.12.2019 20:33
Profesionální ozvučení koncertu s PA si mohly dovolit jen známé zavedené kapely (Olympic, Blue Effect, Katapult), zatímco regionální muzikanti to pouštěli do lidí přímo z nástrojových beden. Zesilovač byl provozován zpravidla na maximum hlasitosti, aby i poslední řada věděla, že je na beatovém koncertě a tak byl "objeven" a široce přijat zvuk "vytavené" plexiny do boxu 1960 nebo zkosené 1960A. Tento stav se udržel cca do r.1990, kdy si i méně majetné skupiny mohly pořídit PA a nástrojové bedny se začaly používat jako odposlechy na podiu.
Dík za předvánoční zábavné čtení. Dlouho jsem se tak nezasmál ... :mrgreen:

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 1404
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od innerself » 23.12.2019 21:58

Fořt píše:
23.12.2019 21:08
Tube Guru píše:
22.12.2019 20:33
Profesionální ozvučení koncertu s PA si mohly dovolit jen známé zavedené kapely (Olympic, Blue Effect, Katapult), zatímco regionální muzikanti to pouštěli do lidí přímo z nástrojových beden. Zesilovač byl provozován zpravidla na maximum hlasitosti, aby i poslední řada věděla, že je na beatovém koncertě a tak byl "objeven" a široce přijat zvuk "vytavené" plexiny do boxu 1960 nebo zkosené 1960A. Tento stav se udržel cca do r.1990, kdy si i méně majetné skupiny mohly pořídit PA a nástrojové bedny se začaly používat jako odposlechy na podiu.
Dík za předvánoční zábavné čtení. Dlouho jsem se tak nezasmál ... :mrgreen:
Já se teda narodil až po revoluci, takže nevim jak to fungovalo dřív, ale většinu našich koncertů taky hrajeme bez PA. Na max zesilovače teda nemáme, ale to díky tomu, že to zkresluje dneska už preampem. 4x12 boxy máme kvůli headroomu a pocitově lepšímu zvuku. To samý platí o 100W zesilovačích.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX, Laney TF300
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Demon Ts808/ Ts9, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock NJ Deluxe (SD AHB-2)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 23.12.2019 22:23

Souhlas s Innerem. Malé sály z pódia a je to nejlepší.
Tube Guru to trochu přehnal. V 70-80´tých se PA normálně používalo i na tancovačkách. Vím to od matadora téhle scény, z mnoha podrobných mailů.
Udělal jsem teď večer malej test. Zapojil jsem řetězec drivů. Nejlepší je ten PM-4 Edge Polymetal, cz box z 90´tých. Má ten krásnej ostřejší středovější zvuk. A zabte mě - totéž udělám na Behr OD300. Prostě takovej ten styl SD-1. Jackhammerovi se částečně omlouvám, udělám na něm téměř totéž, ale přeci jen, ty průraznější středy přeci jen lehounce chybí. Ještě víc se liší BOSS Dualoverdrive. Lead kanál má víc basů a staženější middle. No a Crunch kanál ještě víc. Slyšitelně basovější a méně středů. (Možná podobné Mojomojo?). Na 1. poslech líbivé, ampové, ale v kapele neproleze. (Kerry K. ví, proč nastavuje eq do A ... :-F). Pak jsem si zasimuloval s Digi DF-7. TS-9, pokud se dá té nápodobě věřit, je až moc nosový, chybí mu ostřejší výšky, zvýrazněné jsou nižší středy. A je hodně čistý, musím dát Drive podstatně víc než u jiných OD. No a RAT, to už je spíš distortion, pěknej na zpěvná sóla, ale s klasickým OD to moc společného nemá. Ten Behroš je fakt pecka, to mi nikdo nevymluví. S těma knobama Drive a Color udělám skoro všechno, přitom jasně, průrazně.

P.S.: Ještě zajímavost. Ten JH-1 umí i clean. Když dáš gain na nulu a dorovnáš hlasitost, je to v podstatě clean booster, jako LPB-1. kdysi jsem toužil po škatuli, která umí od úplného clean přes jemnou saturaci po overdrive. Tak tohle je ona.
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Uživatelský avatar
stenly67
Příspěvky: 225
Registrován: 6.02.2015 18:03

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od stenly67 » 24.12.2019 14:35

Fořt píše:
23.12.2019 21:08
Tube Guru píše:
22.12.2019 20:33
Profesionální ozvučení koncertu s PA si mohly dovolit jen známé zavedené kapely (Olympic, Blue Effect, Katapult), zatímco regionální muzikanti to pouštěli do lidí přímo z nástrojových beden. Zesilovač byl provozován zpravidla na maximum hlasitosti, aby i poslední řada věděla, že je na beatovém koncertě a tak byl "objeven" a široce přijat zvuk "vytavené" plexiny do boxu 1960 nebo zkosené 1960A. Tento stav se udržel cca do r.1990, kdy si i méně majetné skupiny mohly pořídit PA a nástrojové bedny se začaly používat jako odposlechy na podiu.
Dík za předvánoční zábavné čtení. Dlouho jsem se tak nezasmál ... :mrgreen:
Tube Guru píše, že je dědek ale nějak nevím která 80-tá léta má na mysli? Já jsem v 80-sátkách hrál coby hráč regionální kapely na zábavách a ani si nedokážu představit hrát bez PA. Neříkám že jsme měli profesionální PA, bylo to různě seskládané značka-neznačka, hlavní byla cena, něco se dobastlilo ale žádná kapela v okolí nehrála jenom z nástrojových beden, normálně jsme to snímali mikrákama a nepřipadalo mi to nijak vyjímečné.
PRS SE Custom 24 30-th Anniversary, Harley Benton CST-24HB, Aria STG 006, Harley Benton PB-Shorty, Jolana Superstar, Marris J390, Line6 SpiderJam, FBV Express MkII, Ebow, Yamaha HY 10G, Korg Pandora PX 3

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 24.12.2019 22:02

Určitě jste v 80´tých jen snímali mokrákama (pěknej překlep)? Nehráli jste také linkou do PA přes Rockmany? Bez ironie. Ten muj kamarád tancovačkovej matador si tím taky prošel. A tím se obloukem dostáváme zpět k tématu Overdrive/Distortion ...
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Uživatelský avatar
Fořt
Příspěvky: 2888
Registrován: 30.09.2009 12:31
Bydliště: Praha-západ

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od Fořt » 24.12.2019 23:22

Jsem ještě poměrně "mlád", ročník 1970. Ale zcela jasně si pamatuju, když jsem začal v půlce 80. let chodit na venkovské rockové zábavy, že se kytarové aparáty mikrofony zvučily i v poměrně malých hospodských sálech a sokolovnách. O letních tancovačkových scénách (na Jičínsku třeba Třtěnice, Sekeřice) samozřejmě nemluvě. Častěji mikrákem visícím přes bednu, než na stojánku. Taky si jasně pamatuju na nahrávky pořizované na kazety od zvukaře z mixu (za nějaký to pivo nebo cigarety se nechal ukecat a na donesenou kazetu kámošovi sjel vystoupení Polymetalu) - kytary tam byly slyšet celkem dobře. I na YT se to dá najít, provedení nekomentuju, byli to mladý kluci a laťky byly tehdy, aspoň na okresní úrovni, dost nízko:

Pár dalších důkazů - archivní fotky tancovačkových legend Odyssea a Klaxon:
https://klaxon.rajce.idnes.cz/ODYSSEA_R ... old_fotos/
https://klaxon.rajce.idnes.cz/KLAXON_RO ... C_1986-87/
PA se většinou bastlilo doma, tedy aspoň truhlařina. Možná osázená českými repráky. Obrovské subbasy s obrácenými repráky, horny s typickým zvukovodem z ohýbané překližky. Koncáky často Peavey (někdy možná kopie). Mixy se asi vždy nějak podařilo dovézt ze západu nebo přes Tuzex, ale pamatuju se i na samodomo kousky. Teslu jsem moc nevídal (i když studiové prý byly výborné). Dodávka většinou na PA takové středně zavedené tancovačkové kapely nestačila.
Ale zpět k OD. Pro mě je nejjasnější definice, jak psal Hendrek - soft vs hard clipping. Ale je to slovíčkaření. Big Muff byl od výrobce označen jako Dist, ale je to typický fuzz. OD se od čistého Boost jako LPB-1 liší zařazením limitačních diod - srovnej třeba schéma LPB-1 a Muff. Nemyslím teď Big Muff Pi, ale původní Muff Fuzz (i když je to spíš OD), půlka Double Muffu. Řada krabiček zvládá celou škálu od clean boostu přes OD, Dist až Fuzz. Rat je IMHO jedna z nich, podle mě jako OD funguje docela dobře, se staženým gainem.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 25.12.2019 12:57

Fořt: Jo, Standa K. z Klaxonu, to je ten můj pamětník-informátor. Svět je malej :-§ . Fotky znám dávno a před rokem jsme odehráli i společnej koncert. A pro úplnost - za pár dní slavim 49.
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

mmjuz
Odborník
Příspěvky: 2180
Registrován: 23.03.2009 11:17
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od mmjuz » 25.12.2019 14:10

Klaxon z Chvaletic. Hm, chodíval jsem na ně na tancovačky do Kojic, výletiště na fotbalovém hřišti.
Strejda elektrikář v chvaletických lodních docích jim občas opravoval a udržoval aparát. Myslím, že kytary zvučily do PA i vtom pravěku 80. let.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 26.12.2019 12:12

Ještě bych se vrátil k té genezi Overdrivů, proč a jak vznilky. Snad tím nenaruším Vánočníkovou pohodu ! Pěknou analýzu otisk kdysi Muzikus, autor J. Smrčka : http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-cla ... zari~2003/
Jurkovič píše, že mu nevyhovoval TS, protože vystřeďuje zvuk. No, má pravdu. Ale mě to naopak sedí, že se kytara dobře prosadí. Ale uznávám, je to korekční posun oproti ´normálnímu´zvuku.

.... a ještě něco pro stavitele virtuálních PB : https://3dwarehouse.sketchup.com/search ... ve%20pedal
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Uživatelský avatar
innerself
Příspěvky: 1404
Registrován: 20.04.2013 19:13

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od innerself » 28.12.2019 12:56

Zkusim ti pomoc tak, že to vysvětlim nějak abys z toho moh vybrat teda co potřebuješ.

1,Když kreslíš teda tou krabičkou, tak zkreslení vytváříš čistě overdriverem a ten potom pošleš do čistýho kanálu na aparátu. To by mělo znamenat, že z kytary jede signál do krabičky nejdřív přes sekci drive, tam se zkreslí a následně ten zkreslenej signál dostane mid hump. Podobně jako kdybys měl na aparátu crunch kanál a na ekvalizéru natočil středy na max. A to celý jde ještě do zesilovače kde je ekvalizér. Takže to má po zkreslení dvojitou ekvalizaci. První je pevně dána konstrukcí overdriveru a druhá je na zesilovači, kterou jde měnit. Zaznamenal bych ten řetězec asi takhle:
Zkreslení - eq - eq

2,Když jsi psal, že používáš overdrive jako boost na high gain, tak tam to funguje trošku jinak. Z kytary jde signál do sekce drive, která bejvá stažená, ale i tak zvuk neprojde dál úplně čistej. Neni to, ale nic jenom to nepatrně chrastí. Zase ze sekce drive signál jede dál, kde se zase nakopnou středy. Teď ale přichází zásadní rozdíl. Tohle celý jde do zkreslovací části zesilovače, kde se to co bylo před ní všechno zkreslí a formuje to tak vlastně charakter zkreslení. A v zesilovači až to projde zkreslenim, tak to jede do eq. Řetězec bych zaznamenal teda takhle:
eq - zkreslení - eq

V případě tý jedničky jde teda o to najít nějakou rovnováhu mezi těma dvěma ekvalizacema zasebou. Čistě teoreticky by šlo třeba při použití jinýho overdriveru, kterej nemá posílený středy to dohnat na eq toho aparátu, že tam bys je ohulil. Píšu teoreticky, protože na zesilovači ty středy budou zabírat asi trošku jinde, než to co přidává overdrive.
Apce: Peavey 6505, Peavey JSX, Laney TF300
Reprobox: Mesa Recto Traditional 4x12
Krabičky: Demon Ts808/ Ts9, Boss Ns-2
Kejtra: B.C. Rich Warlock NJ Deluxe (SD AHB-2)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 5187
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Overdrive nebo Distortion efekt??

Příspěvek od torst » 28.12.2019 14:54

Dík za vyčerpávající report. U mě jde o ten 1. případ. Mám 2 kanál Peaveye a používám jak lead chann. (bez krabičky) tak Clean na čisté beglajty, a k němu občas přišlápnu ten overdrive, jako další, slabší ale průrazné zkreslení. Ano, souhlasim, že se tím ještě zvednou středy (nechci je ubrat na zesíku, poškodil bych ten Clean), ale nevadí mi to. Kytara je středová a chci aby byla slyšet. Jestli správně chápu, neexistuje žádný "flat" OD, každej má nějak ty středy přidané a jde jen o to který o kolik. No nic, spíš mě to zajímalo teoreticky, protože v praxi mi to ucho řekne (... že nejlepší je Behr. ! :-J ). Ale za chvíli jedu za zkoušku, hodim nějaké krabice do báglu a třeba i polaboruju.
Kdybych to ale měl říci natvrdo, ona už v současnosti skoro žádná literatura není, i když vychází spousta knížek. Jestli je to ale literatura, to bych nerad posuzoval. Říkám si, jestli ji vidím já špatně, nebo ji oni píšou špatně? (Arnošt Liehm, publicista, LN 2017)

Odpovědět

Zpět na „Kytarové efekty“