Technicka příprava výroby

Stavba a úpravy nástrojů všeho druhu
Odpovědět
kodl258
Příspěvky: 348
Registrován: 7.07.2010 18:38

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od kodl258 » 8.08.2014 12:47

Dobrý nápad s tou fixou.

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2777
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od kmensik » 8.08.2014 20:06

kodl258 píše:Dobrý nápad s tou fixou.
Tradiční postup. Zapomněl zdůraznit, že používá pilník se zbroušenou (a vyleštěnou) hranou, aby si nepořezal hmatník i přes pásku. Běžný pilník má jednu hranu vroubkovanou a jednu hladkou, Té hladké je třeba ještě zaoblit a vyhladit hrany a vždy jít touto hranou k hmatníku. Je to fakt lepší, pásku prořízneš hned, ani nevíš jak. Když to někdo neudělá:

http://kmensik.rajce.idnes.cz/Ibanez_S_ ... 130134.jpg

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 12.08.2014 22:52

Tak už mám hotový návrh a zítra to jde na laser :) osu budu dělat vždy rovnoběžně od jedné strany. Tím můžu krk přitáhnout na stranu a budu tak mít zářezy v pravém úhlu k ose. Ten půlkruh je tam v případě toho, že bych měl hlavu v úhlu.
Přílohy
pražcování.jpg

Uživatelský avatar
J.J.
Rádce
Příspěvky: 1258
Registrován: 11.01.2010 11:54
Bydliště: Bohuslavice nad Metují

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od J.J. » 13.08.2014 16:00

pain2 píše:Tak už mám hotový návrh a zítra to jde na laser :) osu budu dělat vždy rovnoběžně od jedné strany. Tím můžu krk přitáhnout na stranu a budu tak mít zářezy v pravém úhlu k ose. Ten půlkruh je tam v případě toho, že bych měl hlavu v úhlu.
:?: Pokud přitáhneš ke straně už naformátovaný krk, tak budeš mít drážky kolmý k tý jedný hraně, ale ne na osu, navíc ten půlkruhový výřez by měl možná smysl, pokud by byl krk uchycenej na středový ose toho přípravku. Pokud bude krk přitaženej ke stěně přípravku, tak ten výřez ztrácí smysl, protože u stěny už žádný výřez není. Budeš používat nějakou speciální pilku? Běžný pilky mají větší šířku řezu než tloušťku listu, tzn. že tento přípravek povede takovou pilu pouze v místě břitu. To bude likvidovat břit pily, list nebude mít vedení ani v těch drážkách na krajích, takže to nebude přesný, bude se to zadírat a pila půjde do kytek. Musela by se použít pila se zbroušeným břitem na tloušťku listu, která by odpovídala šířce těch drážek v přípravku.
kytary: Yamaha Pacifica 821D, J.J.Gtrs Warbeast, španěly Admira a 2 x J.J., J.J.Gtrs - 7string PRSo, steelstring J.J. ala Martin 00, Jolana Diamant
kombo: Mesa Boogie Nomad 55, Beaver 50W (kopie Valvestate)
apec: Beaver 100W (kopie JCM Slash), 200W bedna
nějaký efekty, kabely, trsátka atd.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 13.08.2014 18:47

vis... sirka fosny je kolem 100mm... tu stranu, ktera bude na stranu pritahla, od ni bude zaroven vedena rovnobezne osa, jak jsem psal vyse ;) vyrez na hlavu ma smysl, pac ta uz bude ofrezovana, cili tam bude schod a v pohode se tam bude vlezt. po vyrezani drazek pak tepeve podle hmatniku, ktery bude uz ve tvaru krku prilepeny v ose, ktera je rovnobezna s jednou pritahlou stranou, dodelam frezou tvar. pilku mam i zuby 0,6mm ... otvory jsou 0,8 v plechu... ty jeste oblepim paskou pro jistotu. popr. neni problem dremlem sirku otvoru, kde budou zuby, roztahnout.

Myslis, ze bych neco navrhoval, aniz bych mel postup? :D to bych byl nahovno konstruktér

okopiroval jsem to od Rockingera, ktery to prodava za 200Eur. jen jsem to upravil ke svemu technickemu postupu.

Tengli
Příspěvky: 728
Registrován: 23.01.2013 22:41
Bydliště: Studénka

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od Tengli » 13.08.2014 21:11

pain2 píše:
Myslis, ze bych neco navrhoval, aniz bych mel postup? :D to bych byl nahovno konstruktér

okopiroval jsem to od Rockingera, ktery to prodava za 200Eur. jen jsem to upravil ke svemu technickemu postupu.
Tak jsi tedy návrhář,konstruktér,nebo jsi to okopíroval....? Nechtěl jsem již komentovat,ale tohle mi nedalo... Promiň...

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 13.08.2014 23:14

Rockinger to ma jinak. Ja to navrhl pro svou potrebu. v zamestnani jsem konstrukter/konrolor. Ach ta Ceska rypava povaha.

Uživatelský avatar
J.J.
Rádce
Příspěvky: 1258
Registrován: 11.01.2010 11:54
Bydliště: Bohuslavice nad Metují

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od J.J. » 13.08.2014 23:40

To jsi to okopíroval z tohoto nákresu
09100.jpg
09100.jpg (7.14 KiB) Zobrazeno 556 x
na jejich stránkách? Ono by to mělo podle mě vypadat takhle
1216006746_gU8oh-S.jpg
a když se podíváš na ten jejich obrázek, tak to odpovídá. To vedení tam zajišťují ty plechy po stranách listu, list je zpevněnej a chráněnej a zuby se nemají šanci někde dotknout kovu, protože maj kolem sebe několik milimetrů místa. Navíc takto je to narozdíl od toho tvýho návrhu výškově variabilní. Ty bys musel mít všechny krky nebo hmatníky stejně vysoký a to přesně do místa, kde budeš mít ty drážky rozšířený pro zuby břitu. Píšeš, že břit i list tvojí pilky mají tloušťku 0,6mm. To jsi ji upravoval nebo co to je za pilku? Nějaký oblepování páskou je naivita, tu urve nebo prořízne první zub, kterej se jí dotkne.
kytary: Yamaha Pacifica 821D, J.J.Gtrs Warbeast, španěly Admira a 2 x J.J., J.J.Gtrs - 7string PRSo, steelstring J.J. ala Martin 00, Jolana Diamant
kombo: Mesa Boogie Nomad 55, Beaver 50W (kopie Valvestate)
apec: Beaver 100W (kopie JCM Slash), 200W bedna
nějaký efekty, kabely, trsátka atd.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 14.08.2014 7:22

list mam 0,5 zuby vychazi na 0,6 az 0,7 ... jinak staci centimetr a pul na vysku roztahnout. pasku bych tam mel jen pro kontrolu, nez bych ziskal ten cit pro to s tim delat. navic mam pilku, ktera ma zpevneny ten platek, ale cca centimetr a prechazi to v takovy valecek. Cili by to nebylo pak moc pouzitelne, kdybych to mel jako na tom pripravku, co jsi poslal.

Uživatelský avatar
J.J.
Rádce
Příspěvky: 1258
Registrován: 11.01.2010 11:54
Bydliště: Bohuslavice nad Metují

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od J.J. » 14.08.2014 9:00

Co stačí centimetr a půl na výšku roztáhnout? Tak jak to maj vymyšlený oni, to je použitelný s jakoukoliv zářezkou, ale musí se na boky listu připevnit vodící lišty, tak aby tloušťka listu + vodících lišt odpovídala šířce drážek v přípravku. Je to bezpečný pro pilu, přesný a navíc ty lišty fungují jako doraz na jednotnou hloubku řezu. Pokud ty drážky jsou přesně stejně široký v celý výšce, tak jsou taky v celý výšce použitelný, takže na tom můžeš řezat jak samotný hmatník, tak už nalepený hmatník na krku.
Jinak celý tenhle systém mi přijde na takový to domácí žvýkání hrozně málo univerzální, protože je to pořád jen jedna menzura.
kytary: Yamaha Pacifica 821D, J.J.Gtrs Warbeast, španěly Admira a 2 x J.J., J.J.Gtrs - 7string PRSo, steelstring J.J. ala Martin 00, Jolana Diamant
kombo: Mesa Boogie Nomad 55, Beaver 50W (kopie Valvestate)
apec: Beaver 100W (kopie JCM Slash), 200W bedna
nějaký efekty, kabely, trsátka atd.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 14.08.2014 9:12

Tak nejcasteji delam menzuru 647,7 ... v pripade jine menzury bych si to proste nakreslil na hmatnik a v tom pripravku jen posunul vzdycky. Drazky zarezavam az s nalepenym hmatnikem, tak to neresim. Bohate staci mit roztahle ty boky na rozsah 1,5 cm na vysku pro zuby.

Uživatelský avatar
J.J.
Rádce
Příspěvky: 1258
Registrován: 11.01.2010 11:54
Bydliště: Bohuslavice nad Metují

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od J.J. » 14.08.2014 9:57

Když roztáhneš ty drážky na výšku 1,5 cm, tak co potom povede tu pilu? Záleží na kolik to rozšíříš, ale v rámci tý drážky už to pak budeš řezat prakticky od oka, takže s (ne)přesností několika desetin, podle šířky drážky a ten vodící přípravek pak postrádá smysl.
kytary: Yamaha Pacifica 821D, J.J.Gtrs Warbeast, španěly Admira a 2 x J.J., J.J.Gtrs - 7string PRSo, steelstring J.J. ala Martin 00, Jolana Diamant
kombo: Mesa Boogie Nomad 55, Beaver 50W (kopie Valvestate)
apec: Beaver 100W (kopie JCM Slash), 200W bedna
nějaký efekty, kabely, trsátka atd.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 14.08.2014 10:14

ta drazka ma 5 cm na delku ;) takze pilu povede jeste 3,5 cm. Cili je to v pohode

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2777
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od kmensik » 14.08.2014 12:00

Nevidím to tak tragicky jako JJ, spousta lidí řeže podle takovýchto šablon, i hůř, někdo značí tužkou podle pravítka, kde půl milimetru rozdíl ani není schopen rozlišit. Přesto se to dá udělat líp, třeba to vyztužení listu je na takovou vzdálenost vodítek od sebe nezbytné. Spojení vyztužení listu a hloubkového dorazu je správná cesta - já jsem na svoji pilku nalepil oboustrankou kus plastu a je to lepší. Že se budou zuby chytat o plech, možná jo, možná si to po pár tazích najde cestu. Spíš se bojím té přesnosti. Desetiny budou jen lítat.
Mně by úplně stačilo pravítko se zářezy na vodicí trn a klasická pokosnice se seřiditelným ústím na pilku. Tedy toto: http://www.stewmac.com/How-To/Online_Re ... BoxI1.html
a http://www.stewmac.com/Luthier_Tools/To ... lates.html

JJ: tvůj systém s hloubkoměrem se mi zdá strašně pracný a nevím, jestli fakt dosáhneš takové přesnosti. Navíc je tam nebezpečí lidské chyby, že si to nastavíš blbě, že jo, furt přemýšlet o desetinných číslech a vynecháš jeden pražec jen to fikne.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 14.08.2014 12:12

mam tam lehkou vuli pro ten list, aby nevznikalo treni a nerezalo se mi tak jeste hur. Je tam vule cca. 0,1 az 0,15 mm, coz je z hlediska tonu v tomto pripade zanedbatelna hodnota, jestli ujedu o 0,1mm doleva nebo doprava. Mym ucelum je to naprosto dostacujici. a pri jinych menzur to budu mit jen jako voditko.. :)

Uživatelský avatar
J.J.
Rádce
Příspěvky: 1258
Registrován: 11.01.2010 11:54
Bydliště: Bohuslavice nad Metují

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od J.J. » 14.08.2014 13:34

kmensik píše:
JJ: tvůj systém s hloubkoměrem se mi zdá strašně pracný a nevím, jestli fakt dosáhneš takové přesnosti. Navíc je tam nebezpečí lidské chyby, že si to nastavíš blbě, že jo, furt přemýšlet o desetinných číslech a vynecháš jeden pražec jen to fikne.
Nejpracnější je na tom to samotný řezání (není to cirkulárka), jinak je na tom hloubkoměru normální nonius jako na posuvce, takže si podle vytištěných vzdáleností pro danou menzuru prostě posouváš hmatník na ten rozměr na hloubkoměru, nic nepřepočítáváš. Je to univerzální na jakoukoliv menzuru a to vedení tam je zajištěný po celý délce pilky, pěkně kolmo na hmatník. Přesnost závisí na přesnosti hloubkoměru, ale oproti nějakýmu ručnímu odměřování, překreslování na hmatník apod. je to daleko přesnější. Na tom hloubkoměru odchylku desetinu milimetru vidíš. V podstatě je to totéž jako to LMI nebo ten Stewmac, ale neběhá to přes ložiska a vzdálenost si odměřuješ na hloubkoměru a ne přes nalepenou plechovou šablonu pro konkrétní menzuru. Pořadí pražců je úplně šumák, můžeš je klidně řezat ob jeden a pak se k nim vracet. Ten hloubkoměr je tam chycenej napevno.
Myslím, že když už to Pain nechává řezat někde na laseru, tak by to šlo vymyslet funkčnější, přesnější a bezpečnější, ale jinak je mi to tak nějak jedno.
kytary: Yamaha Pacifica 821D, J.J.Gtrs Warbeast, španěly Admira a 2 x J.J., J.J.Gtrs - 7string PRSo, steelstring J.J. ala Martin 00, Jolana Diamant
kombo: Mesa Boogie Nomad 55, Beaver 50W (kopie Valvestate)
apec: Beaver 100W (kopie JCM Slash), 200W bedna
nějaký efekty, kabely, trsátka atd.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 2.09.2014 15:37

Tak, dnes vypálené, naohýbané a nabodované matky. Zuby na pilce vůbec o plech nedrhnou. Dráhu drží pěkně, ale pro jistotu Dremlem spodek těch drážek roztáhnu.

Je to ten základ 647,7mm v případě jiných menzur si udělám pravítko menzur na laseru ještě na to. Nakreslím to pak na hmantík a v přípravku vždy posunu a zařežu. No problem
Přílohy
10390079_286233191584736_3173549998946800999_n.jpg

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2777
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od kmensik » 2.09.2014 19:36

No tak dobře. Od oka se mi šířka drážky zdá spíš kolem 1mm než 0,6, vážně to nelítá? Já bych teda víc ocenil pravítko se zářezy podle menzury. S tímto se dá určitě pražcovat taky a přesně, jen si hlídat přítlak pilky na jednu stranu atd. Nabodovaná matice nic moc krásného... Závidím ti možnost si něco takového vyrobit, to každopádně.

pain2
Příspěvky: 523
Registrován: 12.04.2010 11:27

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od pain2 » 2.09.2014 20:06

kmensik píše:No tak dobře. Od oka se mi šířka drážky zdá spíš kolem 1mm než 0,6, vážně to nelítá? Já bych teda víc ocenil pravítko se zářezy podle menzury. S tímto se dá určitě pražcovat taky a přesně, jen si hlídat přítlak pilky na jednu stranu atd. Nabodovaná matice nic moc krásného... Závidím ti možnost si něco takového vyrobit, to každopádně.
Je to 0,8... Nejčastěji dělám tuto menzuru, proto na 647,7. Na zbytek, který budu dělat, jen když to někdo bude chtít, tak to prostě udělám přes pravítko a v přípravku pak udělám zářezy podle nárysu. Rozhodně s tím přesné drážky udělám narozdíl od toho, jak jsem to dělal předtím pomocí dorazu. A matice tam má být účelová, ne okrasná :D někdy se nad těma tvýma výtkama pozastavuji. Je to pro mé účely, ne pro tvé. Ty si klidně naboduj matku tak, aby ses mohl kochat pohledem, jak je pěkná :lol:

kmensik
Rádce
Příspěvky: 2777
Registrován: 29.05.2008 8:00
Bydliště: Brno

Re: Technicka příprava výroby

Příspěvek od kmensik » 2.09.2014 20:25

Obrázek
Není kladivo jako kladivo. S krásným nářadím se krásně pracuje.
http://crimsonguitars.com/shop/Fretting ... rch=hammer

Odpovědět

Zpět na „Nástroje“