Furch vaše poznatky a názory
Pravidla fóra
Re: Furch vaše poznatky a názory
Tohle neznáš?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Cizelov%C3%A1n%C3%AD
https://cs.wikipedia.org/wiki/Cizelov%C3%A1n%C3%AD
Re: Furch vaše poznatky a názory
Lépe zpracované, vymazlené...Čavli píše: ↑5.01.2023 11:54Já pořád nevím co znamená to slovo "vycizelované". Možná je to překlep, ale já to nerozklíčoval.
Jinak - výrobce to právě neudělá. Nižší řady Furch mají pražce kartáčované, vyšší leštěné, a seřízení ořechu na mé Vintage 1 bylo od výrobce dost mizerné. Tenkrát stála 37 000,- (dneska 53 000,-), čekal bych to v té cenovce lepší, ale je možné že vyšší řady jsou udělány precizněji.
Tady je zřejmý rozdíl, a proto o tom píšu. Kdo to "dodělá" je jedno, já si rád upravuju a seřizuju kytary sám, ale chce to vybavení zkušenosti a zručnost. Potom se to ale z hlediska hratelnosti podle mě srovná s těmi vyššími řadami. Pokud bys věděl o nějakém dalším rozdílu, zajímá mě to. Proto se ptám.
Co je ale naprosto nesporné, je fyzika. Nižší hmotnost a tenze strun = nižší energie předaná korpusu, který je Njak "naladěn", takže ten se nemusí optimálně vybudit, a kytara tak nedává to co umí.
Vím o pár dobrých G kytarách (i Furch) na kterých mají majitelé .010, a je to úplně mrtvé. Na slabší struny jsou prostě vhodnější nástroje než D, a vlastně i G.
Čavlí, nic ve zlém, ale o tom, co je v hudbě dobré si rozhoduji já sám. Co budu hrát, jak budu hrát, na co budu hrát. Pokud bych to sám sobě položil jako otázky, odpověď by byla vždy jednoduchá - to/ tak jak / na co / chci já. o tom to je. Jestli někde natáhnu tyhle nebo tamty struny, tak proto, že mi vyhovují a chci je. Za ty roky to je nekonečný proces zkoušení, omylů a nakonec radosti. Moje zebra zní s 011 parádně, moje mahagonka zní s 011 parádně, moje žlutá palisandrová hraje s 012 parádně a moje Vintage2 palisandrová je s 012 dokonce neuvěřitelné dělo. Moje hudba, můj pocit, moje srdce. Ukaž mi disciplínu, kde nashromáždíš tolik pozitivních EGOpocitů?
Samozřejmě respektuju tvoje názory, mnohdy nad nimi přemýšlím a pár věcí jsem i na tvůj popud vyzkoušel Ale někdy chlape jdeš dost na dřeň

Samosebou, že vyšší řady Furchů jsou úplně jinak postavené... vždyť proto mají takový úspěch po celém světě.
say goodbye...
Re: Furch vaše poznatky a názory
Ale já ti přece neříkám co máš dělat, já chci jen vědět proč to tak děláš, jaký je důvod, potom si dělám také vlastní názor. Kdybych tě nerespektoval, řeknu že je to blbost a dál to řešit nebudu. Takhle jsem se už dost věcí naučil. A pokud něco tvrdím, tak jen to, co je opravdu dané.
Třeba Taylor dává fabricky na G(GA) .012, a na D, GO, GP, a GS .013, a .011 a .010 nedává na 6 strunné akustiky vůbec, tak předpokládám že ví proč, a je to pro mne názor s vysokou relevancí.
Třeba Taylor dává fabricky na G(GA) .012, a na D, GO, GP, a GS .013, a .011 a .010 nedává na 6 strunné akustiky vůbec, tak předpokládám že ví proč, a je to pro mne názor s vysokou relevancí.
╭╭(╭⊚‿⊚╮)╮╮
Re: Furch vaše poznatky a názory
Děkuji za nasměrování, neznám, čekal jsem nějakou technologii co se používá kolem pražců.
Každopádně jestli je myšleno tohle, tak pražce na kytarách cizelovány určitě nejsou, a nebude ti rozumět ani kytarář, když to po něm budeš chtít.
Prskyn spíš myslel to co píše: "Lépe zpracované, vymazlené...", a to se u nás nepoužívá.
╭╭(╭⊚‿⊚╮)╮╮
Re: Furch vaše poznatky a názory
No jasně, je to nějaký konkrétní postup, ale používá se to ve smyslu vymazlené, no. Působilo to dojmem, že neznáš to slovo.
Re: Furch vaše poznatky a názory
Neznal jsem, u nás se takto nepoužívá. Navíc když je více technologií zpracování povrchu pražců, dávám přednost konkrétnějším termínům.
╭╭(╭⊚‿⊚╮)╮╮
Re: Furch vaše poznatky a názory
To Čavli
To souhlasím, ale znám i hráče, který hraje na 010 a zní mu to parádně, ačkoliv bych sám 010 na akustiku nemotal (protože jsem to už samozřejmě zkusil a je to jednak pavučina a druhak už to fakt nehraje. Ale tomu muzikantovi to hrálo, a panečku jak mu to hrálo.
Ten důvod, proč věci dělám tak, jak dělám spočívá v tom, že jsem spíše srdcař (alespoň mi to říkají). Někteří muzikanti jsou technici - jedou vše podle různých tabulatur, pouček, striktně se drží všelijakých nezbytných pravidel. Pak jsou kopisti - ti se snaží do puntíku zahrát úplně přesně to, co jejich oblíbený hudebník (hudebníci) - bohužel však mnohdy ztrácí čas a svou vlastní invenci obětují něčemu, čeho nikdy nedosáhnou, protože to technicky není možné - vidím to denně na YT, jak se snaží hrát přesně jako jejich idol, ale do smrti to nezahrají. Byť to mají technicky třeba dokonalé, chybí tomu ta dynamika a duše původního autora. Pak jsou notaři - k těm se bohužel řadím v rámci mých houslových peripetií. Na housle jsem zkrátka robot, dostanu program v podobě notového zápisu a jedu to přesně tak, jak je napsáno, protože klasičtí posluchači by mi úlet či nepřesnost (technickou, dynamickou či v tempu) nikdy neodpustili. No a pak jsou srdcaři - a k těm se hlásím v případě akustické kytary a domácích houslí. Muzikanti, kteří se nemusí učit rytmy, protože se s nimi narodili, nemusí přemýšlet nad tempem, protože ho hrají prostě jen tak, aniž by nad ním kdy museli přemýšlet, nemusí se učit dynamiku, protože to tak nějak cítí... hrají podle sluchu a přidávají si do hudby vlastní vize, až nakonec nepotřebují umět to, co hraje někdo jiný, ale umět zahrát to, co slyší někde sami uvnitř sebe... a to přestávají platit veškeré poučky... samozřejmě ale před tím musíš částečně!!! projít všemi výše uvedenými typy muzikantů, abys získal základní technickou zručnost a nasál to množství různých stylů... Ovšem jako primárně srdcař nemáš skutečný idol... hraješ jen sám za sebe. A tak to mám a od toho se pak odvíjí úplně všechno... chci svůj zvuk, svou techniku, chci si o všem rozhodovat sám.
No, odpověď na otázku, proč to tak dělám... asi možná zbytečně dlouhá a otevřená, ale takhle to mám.
To souhlasím, ale znám i hráče, který hraje na 010 a zní mu to parádně, ačkoliv bych sám 010 na akustiku nemotal (protože jsem to už samozřejmě zkusil a je to jednak pavučina a druhak už to fakt nehraje. Ale tomu muzikantovi to hrálo, a panečku jak mu to hrálo.
Ten důvod, proč věci dělám tak, jak dělám spočívá v tom, že jsem spíše srdcař (alespoň mi to říkají). Někteří muzikanti jsou technici - jedou vše podle různých tabulatur, pouček, striktně se drží všelijakých nezbytných pravidel. Pak jsou kopisti - ti se snaží do puntíku zahrát úplně přesně to, co jejich oblíbený hudebník (hudebníci) - bohužel však mnohdy ztrácí čas a svou vlastní invenci obětují něčemu, čeho nikdy nedosáhnou, protože to technicky není možné - vidím to denně na YT, jak se snaží hrát přesně jako jejich idol, ale do smrti to nezahrají. Byť to mají technicky třeba dokonalé, chybí tomu ta dynamika a duše původního autora. Pak jsou notaři - k těm se bohužel řadím v rámci mých houslových peripetií. Na housle jsem zkrátka robot, dostanu program v podobě notového zápisu a jedu to přesně tak, jak je napsáno, protože klasičtí posluchači by mi úlet či nepřesnost (technickou, dynamickou či v tempu) nikdy neodpustili. No a pak jsou srdcaři - a k těm se hlásím v případě akustické kytary a domácích houslí. Muzikanti, kteří se nemusí učit rytmy, protože se s nimi narodili, nemusí přemýšlet nad tempem, protože ho hrají prostě jen tak, aniž by nad ním kdy museli přemýšlet, nemusí se učit dynamiku, protože to tak nějak cítí... hrají podle sluchu a přidávají si do hudby vlastní vize, až nakonec nepotřebují umět to, co hraje někdo jiný, ale umět zahrát to, co slyší někde sami uvnitř sebe... a to přestávají platit veškeré poučky... samozřejmě ale před tím musíš částečně!!! projít všemi výše uvedenými typy muzikantů, abys získal základní technickou zručnost a nasál to množství různých stylů... Ovšem jako primárně srdcař nemáš skutečný idol... hraješ jen sám za sebe. A tak to mám a od toho se pak odvíjí úplně všechno... chci svůj zvuk, svou techniku, chci si o všem rozhodovat sám.
No, odpověď na otázku, proč to tak dělám... asi možná zbytečně dlouhá a otevřená, ale takhle to mám.
say goodbye...
Re: Furch vaše poznatky a názory
Trochu z jiného soudku. Za tři týdny jsme jako prodejci pozvaní k Furchům na prohlídku továrny, tak se těším že uvidím naživo výrobu a něco zajímavého otestuju.
Miluju akustické blues a svoji rodinu.
Taylor GS Mini Mahogany + Harley Benton SH 30 Pro Active
Sigma DJM-15 Aged + Harley Benton SH 30 Pro Active
Klira Westbury Jumbo 12 str. r.v. 1973 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Johnson JR-999E Tricone Resonator + Royall Pony Boy Resonator
Deering Goodtime Open back 5 strings banjo
http://www.retroblues.net/
Taylor GS Mini Mahogany + Harley Benton SH 30 Pro Active
Sigma DJM-15 Aged + Harley Benton SH 30 Pro Active
Klira Westbury Jumbo 12 str. r.v. 1973 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Johnson JR-999E Tricone Resonator + Royall Pony Boy Resonator
Deering Goodtime Open back 5 strings banjo
http://www.retroblues.net/
Re: Furch vaše poznatky a názory
Tak super, nezapomeň sem hodit nějaké dojmy... budeš překvapenej, jak se jim podařilo spojit tradiční postup s nekompromisní matematikou a ultramoderní technologií... a taky to u nich krásně voní...
say goodbye...
Re: Furch vaše poznatky a názory
To Prskyn:
Já to nepaušalizuju, záleží na kytaře, když je na to kytara dělaná tak hrát bude se slabými strunami dobře, ale nejspíš zase neudrží .013.
Pokud je ale kytara stavěná přímo pro .013, a nebo tak aby ty .013 trvale udržela (a to jsou D i G od Furcha), slabší struny nebývají, pro tu robustnější konstrukci, to pravé. Já to vidím pododně jako zesilovač - reproduktor. Pokud z toho má jít maximum, musí si to výkonově odpovídat.
Další věcí je potom kratší menzura, kdy stejné struny fungují úplně jinak. Třeba na GS mini standardně z fabriky .013 plandají jak kšandy. Tohle všechno je technika a fyzika.
Pocity a emoce ze hry, je věc zcela jiná, a často subjektivní a s proměnným vnímáním v čase, a v podstatě nezdůvodnitelná. I zvuk svých kytar ve stejné místnosti vnímám každý den jinak, Někdy mi to přijde na výměnu strun, ale druhý den to hraje zase skvěle.
Jsou to jen moje poznatky nabyté léty na internetu i praxí. Nikomu to nevnucuju, a kdo se mnou nechce diskutovat, tak samozřejmě nemusí.
Já to nepaušalizuju, záleží na kytaře, když je na to kytara dělaná tak hrát bude se slabými strunami dobře, ale nejspíš zase neudrží .013.
Pokud je ale kytara stavěná přímo pro .013, a nebo tak aby ty .013 trvale udržela (a to jsou D i G od Furcha), slabší struny nebývají, pro tu robustnější konstrukci, to pravé. Já to vidím pododně jako zesilovač - reproduktor. Pokud z toho má jít maximum, musí si to výkonově odpovídat.
Další věcí je potom kratší menzura, kdy stejné struny fungují úplně jinak. Třeba na GS mini standardně z fabriky .013 plandají jak kšandy. Tohle všechno je technika a fyzika.
Pocity a emoce ze hry, je věc zcela jiná, a často subjektivní a s proměnným vnímáním v čase, a v podstatě nezdůvodnitelná. I zvuk svých kytar ve stejné místnosti vnímám každý den jinak, Někdy mi to přijde na výměnu strun, ale druhý den to hraje zase skvěle.
Jsou to jen moje poznatky nabyté léty na internetu i praxí. Nikomu to nevnucuju, a kdo se mnou nechce diskutovat, tak samozřejmě nemusí.
╭╭(╭⊚‿⊚╮)╮╮
Re: Furch vaše poznatky a názory
Se vším co píšeš souhlasím. Z pohledu konstrukce jednotlivých nástrojů a doporučovanými strunami máš samozřejmě pravdu. Pro mě je důležité zjištění, že použití 011 Furchům při správném nastavení dlouhodobě nijak neškodí.Čavli píše: ↑6.01.2023 14:46To Prskyn:
Já to nepaušalizuju, záleží na kytaře, když je na to kytara dělaná tak hrát bude se slabými strunami dobře, ale nejspíš zase neudrží .013.
Pokud je ale kytara stavěná přímo pro .013, a nebo tak aby ty .013 trvale udržela (a to jsou D i G od Furcha), slabší struny nebývají, pro tu robustnější konstrukci, to pravé. Já to vidím pododně jako zesilovač - reproduktor. Pokud z toho má jít maximum, musí si to výkonově odpovídat.
Další věcí je potom kratší menzura, kdy stejné struny fungují úplně jinak. Třeba na GS mini standardně z fabriky .013 plandají jak kšandy. Tohle všechno je technika a fyzika.
Pocity a emoce ze hry, je věc zcela jiná, a často subjektivní a s proměnným vnímáním v čase, a v podstatě nezdůvodnitelná. I zvuk svých kytar ve stejné místnosti vnímám každý den jinak, Někdy mi to přijde na výměnu strun, ale druhý den to hraje zase skvěle.
Jsou to jen moje poznatky nabyté léty na internetu i praxí. Nikomu to nevnucuju, a kdo se mnou nechce diskutovat, tak samozřejmě nemusí.
Souhlasím i s proměnným vnímáním v čase a nezdůvodnitelností některých pocitů. Včetně pocitu, že při hraní za stejných podmínek se ti zvuk nástroje může zdát jeden den plochý a hned druhý den zase dostatečně šťavnatý, aniž bys provedl jakoukoliv změnu. Tohle ale zažívá každý, kdo hraje pravidelně na hudební nástroj, ale i všeobecně při jakékoliv pravidelné činnosti. Tento stav se nějak jmenuje, na fakultě jsem kdysi dávno na toto téma navštívil pár přednášek, ale nemohu si vzpomenout, jak se takovým stavům odborně říká. Ale má to co do činění (logicky) s celkovým duševním i fyzickým komfortem.
Ony ty moje reakce výše asi vyzněly blbě... to víš, to jsou ty proměnné pocity... jeden den ok, druhý den zamračeno

say goodbye...
Re: Furch vaše poznatky a názory
Já také počítám s vyzkoušením .011 na modrém G. Nejsou ale nikdy po ruce, a moc si od toho stejně neslibuju. Rukám to asi udělá dobře, ale na zvuku to bude určitě poznat, a čekám i problémy s intonací, po tom co mám nahráno na .013.
╭╭(╭⊚‿⊚╮)╮╮
Re: Furch vaše poznatky a názory
Však uvidíš, ale jestli ta G je Zebrano, tak možná budeš příjemně překvapenej, jak konkrétní tón ti s těmi 011 dá. Počítej ale s tím, že budeš muset trochu zakroutit krkem (myslím tím přitáhnout trochu šroub).
say goodbye...
Re: Furch vaše poznatky a názory
Furch Red G-SR "Deep body" ~ Ibanez AC340-OPN
Re: Furch vaše poznatky a názory
Tož pěkná je ( i cena, protože DB)... ale s křížkem po funuse... dva měsíce zpět by byla zajímací..
A co kupuješ?
A co kupuješ?
say goodbye...
Re: Furch vaše poznatky a názory
V létě budu mít 000 od místního kytaráře a mezičas bych si rád zkrátil třebas novou D-18.
Furch Red G-SR "Deep body" ~ Ibanez AC340-OPN
Re: Furch vaše poznatky a názory
Koukal jsem na něj hned jak se objevil.smelina píše: ↑23.01.2023 15:36Kdyby někdo náhodou sháněl pěknou kytaru...
https://hudebnibazar.cz/furch-red-g-sr- ... /ID495902/
Jak zní to DB? Proč DB u G? Nějak mi to nedává smysl ...
╭╭(╭⊚‿⊚╮)╮╮
Re: Furch vaše poznatky a názory
Pár postřehů z návštěvy u Furchů. Bylo úžasné to vidět, jak nám řekli tak od první, na koleni vyrobené kytary v roce 1981 byl záměr vyrábět kytary ve velkém. Takže na rozdíl od kytaráře který dělá celou kytaru sám (většinou dlouho) tak tady každý dělá jen jeden úkon (a že jich je) Je tam velký podíl ruční práce ale taky hodně robotů kteří dělají úkony na které není člověk dost přesný, které se cyklicky opakují (člověk u nich otupí) anebo jsou fyzicky namáhavé (výroba krků, lakování, leštění) Furch vyrobí denně 48 kytar, pracuje tam cca 85 zaměstnanců z toho ve výrobě asi 64. Jejich UV lak schne 30 vteřin!!! Pracuje tam spousta hezkých holek. Chystají se dvě konstrukční novinky, detaily zatím nemůžu prozradit.
Miluju akustické blues a svoji rodinu.
Taylor GS Mini Mahogany + Harley Benton SH 30 Pro Active
Sigma DJM-15 Aged + Harley Benton SH 30 Pro Active
Klira Westbury Jumbo 12 str. r.v. 1973 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Johnson JR-999E Tricone Resonator + Royall Pony Boy Resonator
Deering Goodtime Open back 5 strings banjo
http://www.retroblues.net/
Taylor GS Mini Mahogany + Harley Benton SH 30 Pro Active
Sigma DJM-15 Aged + Harley Benton SH 30 Pro Active
Klira Westbury Jumbo 12 str. r.v. 1973 + Harley Benton SH 30 Pro Active
Johnson JR-999E Tricone Resonator + Royall Pony Boy Resonator
Deering Goodtime Open back 5 strings banjo
http://www.retroblues.net/