Nástroj: záleží hodně na tom, co je to zač. A jestli jsou aktivní snímače, nebo kompletní elektronika. V bezpražci mám už skoro 30 let aktivní snímač (Seymour Duncan, rok výroby cca 92) a ten nežere skoro nic, baterku (alkalickou, pokud možno GP) měním preventivně přibližně jednou za dva roky a nikdy se mi nestalo, že by mi " z ničeho nic" chcípla. Naproti tomu kompletně aktivní Warwick je celkem žravý, baterka při denním hraní max. dva měsíce, i přes vytahování kabelu. Když jsem basu jednou nechal asi čtyři dny u kamaráda ve zkušebně a jako na potvoru zapomněl zasunutý kabel, baterka byla mrtvá jako volební program druhý den po volbách... Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem asi před měsícem vlastně nepoužívanou aktivku natvrdo vyhodil a nechal jen aktivní snímače s dodělanou pasivní clonou. (Aktivní korekce jsem stejně nepoužíval, měl jsem je pořád "na rovno", korekce v Elfu úplně stačí) zatím uplynula poměrně krátká doba, ale počítám s tím, že vydrží minimálně jako struny ( měním po necelém půlroce). Tedy na Warwicku, na bezpražci používám hlazenky Thomastic, ty vydrží minimálně pět let

U kompresoru těžko říct, záleží, jak často na něho budeš hrát. Já třeba dlouho používal limiter Boss LM-2B a přestože extrémně žravý není, stejně jsem jej živil radši ze zdroje. Ten teď používám na chorus k bezpražci, přestože si myslím, že bych ho uživil i z baterky, protože bezpražec v poslední době hraju spíš výjimečně. A cvičím na Vox Amplug, takže doma to vlastně nezapínám vůbec.
Pokud plánuješ víc efektů, vyplatí se alespoň trochu slušný zdroj s možností napájení více efektů. Když jsem měl období bez vlastního aparátu, hrál jsem přes ve zkušebně ležící přebytečnou aktivní PA bednu, a aparát jsem nahrazoval malým pedalboardem. Měl jsem tam limiter Boss LM-2B, Bass equalizer od Behringera, Bass chorus taky od něj (ty Behry jsou v podstatě kopie Bossů, v plastu a s nic moc konektory, ale při pevné montáži a propojení v boardu to nevadí) a nakonec jsem měl D.I. box Tomsline Matchbox DI, který má v sobě cabsim, tedy simulaci reproboxu. Podle kytaristů prý chemie a nic moc, mi to na basu celkem sedělo, a navíc vlastně nahradilo i equalizer. Tím jsem signál i rozdělil do svého aktuálního boxu (místo comba) a do pultu pro zvukaře.
Celé jsem to živil zdrojem Rockpower (od Warwicků) který má v příslušenství kablik na 5 efektů. Pokud bys chtěl mít zvlášť efekty před aparátem např. Limiter, kompresor, overdrive... a zvlášť modulační (chorus, flanger...) v efektové smyčce aparátu, lepší by bylo ( kvůli prevenci zemnící smyčky a následného brumu) použít ty zdroje dva, pro každou skupinu jeden. Anebo použít speciální profi zdroj, který má oddělené jednotlivé země, ale to už stojí docela raketu...
Edit: Kruci, jsem se nějak rozkecal...
