Jolana
Pravidla fóra
Re: Jolana
povedlo se mi ulovit tuhle bizarni raritku, Star IX.
Zde je suprrychle video pres Neural DSP Morgan Suite.
Vzdycky jsem si myslel, ze to ma nejakou detskou menzuru, ale od nulaku po nejzassi polohu kamenu na kobylce jsem nameril 25", oktavy ladi dobre.
U tohohle kousku navic uz probehl upgrade v podobe lepsich mechanik (byt to jsou nejaky oem číny) a tune-o-matic zavrtanyho do tela, takze jsem nevahal.
Kdyz se mi dostala do rukou, bylo znat, ze sice nekdo upgradoval tune o matic a mechaniky, ale jinak tu kytaru nikdy nikdo neserizoval. bylo to presne jak si pamatuju Jolany z detstvi: uplne blbej uhel krku vuci telu, dohmat centimetr a pul s kobylkou na tele, snimace zasroubovane "na stejny pocet zavitu", tj krkovej moc blizko a kobylkovej moc daleko...
Po vypodlozeni krku kvuli uhlu a nejakym bazalnim serizeni jsem byl prijemne prekvapeny.
Ze zvuku jsem uprimne nadsenej, takhle ostre zadna Jolana co jsem mel kdy pod rukama nehrala, vzdycky to bylo malicko pod dekou.
Vazi to asi kilo. Na sucho to hraje strasne nahlas.
Mezipoloha z nejakyho duvodu nehraje, mozna to byl ale konstrukcni zamer, nenasel jsem totiz zadny video kde by ji nekdo pouzival
Ovladani je jinak trojpolohovej prepinac snimacu (kobyla, nic, krk), trojpolohovy prepinac clony (treble cut, normal zvuk, bass cut) a volume. Prekvapilo me, ze oproti Galaxisce nebo i Star VIII (ktera dokonce sdili principielne stejne zapojeni clony a prepinani snimacu) ty prepinace nemaj nekonecnej prubeh, ale tri polohy jsou natvrdo ohraniceny. Pri pouzivani vibrata se to dokonce nerozladuje. Bejval bych ji vzal v patek na hrani v Ledarnach Branik, ale jeste musim vyresit volne kryty snimacu - kryty snimacu jsou nejaky volny a sem tam se uvolni vibracema az prilis a pak se kytara rozhvizda jako sirena asi budu muset jeste vymenit pruzinky, zatim jsem se k tomu ale nedostal.
Zde je suprrychle video pres Neural DSP Morgan Suite.
Vzdycky jsem si myslel, ze to ma nejakou detskou menzuru, ale od nulaku po nejzassi polohu kamenu na kobylce jsem nameril 25", oktavy ladi dobre.
U tohohle kousku navic uz probehl upgrade v podobe lepsich mechanik (byt to jsou nejaky oem číny) a tune-o-matic zavrtanyho do tela, takze jsem nevahal.
Kdyz se mi dostala do rukou, bylo znat, ze sice nekdo upgradoval tune o matic a mechaniky, ale jinak tu kytaru nikdy nikdo neserizoval. bylo to presne jak si pamatuju Jolany z detstvi: uplne blbej uhel krku vuci telu, dohmat centimetr a pul s kobylkou na tele, snimace zasroubovane "na stejny pocet zavitu", tj krkovej moc blizko a kobylkovej moc daleko...
Po vypodlozeni krku kvuli uhlu a nejakym bazalnim serizeni jsem byl prijemne prekvapeny.
Ze zvuku jsem uprimne nadsenej, takhle ostre zadna Jolana co jsem mel kdy pod rukama nehrala, vzdycky to bylo malicko pod dekou.
Vazi to asi kilo. Na sucho to hraje strasne nahlas.
Mezipoloha z nejakyho duvodu nehraje, mozna to byl ale konstrukcni zamer, nenasel jsem totiz zadny video kde by ji nekdo pouzival
Ovladani je jinak trojpolohovej prepinac snimacu (kobyla, nic, krk), trojpolohovy prepinac clony (treble cut, normal zvuk, bass cut) a volume. Prekvapilo me, ze oproti Galaxisce nebo i Star VIII (ktera dokonce sdili principielne stejne zapojeni clony a prepinani snimacu) ty prepinace nemaj nekonecnej prubeh, ale tri polohy jsou natvrdo ohraniceny. Pri pouzivani vibrata se to dokonce nerozladuje. Bejval bych ji vzal v patek na hrani v Ledarnach Branik, ale jeste musim vyresit volne kryty snimacu - kryty snimacu jsou nejaky volny a sem tam se uvolni vibracema az prilis a pak se kytara rozhvizda jako sirena asi budu muset jeste vymenit pruzinky, zatim jsem se k tomu ale nedostal.
Re: Jolana
On ten šílený dohmat asi bude trochu z důvodu toho upgrade na TOM. Původní jolaňácká kobylka je trochu nižší. Tady už byla tuším z výroby ta plechová s nožičkama s filcem a ta jde dát proklatě nízko.
Re: Jolana
ten TOM lezel uplne na tele, takhle nizko to snad dat ani nejde, mam tady srovnani s galaxiskou pamatuju si i ruzny reseni: obchazelo se to delanim der do pickguardu aby to slo dat jeste niz atd. Podlozit krk nas bohuzel tehda nenapadlo
ted je dohmat nizoucky, ale kombinace mikro prazcu a uplne plocheho hmatniku je...specificka
Re: Jolana
To už začíná vypadat trochu jako obsese. Jolana freak. Nakonec je vezmeme na milost všichni a ceny vystřelí do ještě vyšších sfér.
Re: Jolana
Jolana, to je to samý, jako starý škodovky. Jsou lidi, co je mají rádi a lidi, co s nima museli jezdit...( opsáno z komentu na jůtubu pod videem o škodě 1000MB). Já mám jasno: Jolany nebrat. Už jsem se s nima natrápil dost.
Re: Jolana
Jak už jsem psal výše: za mě basy nic moc, nicméně Superstar mám dodnes, a není to úplně špatný nástroj. A neměl bych nic proti tomu, mít ještě D-bass ( i když mi úplně nesedí), nebo spíš Jantar bass, určitě RK Bass.
Pokud se kytar týče, tak alespoň podle toho, co mi prošlo rukama... Nezlobil bych se mít třeba Diamant, spíš ještě Superstar (tu určitě!) Jantar taky nebyla k zahození, tu deklasoval jenom ten jeden jediný HB u kobyly. Mít ji, prostě bych do ní dobastlil ještě jeden SC (tele nebo strat) ke krku, sice by tím ztratila na "sběratelské hodnotě", ale byla by mnohem použitelnější.
Iris, Vikomt, Galaxis... Snad jedině kdybych byl nadšený sběratel, což nejsem. Typy Strat, RK 130, Onyx, atd jsem v životě nedržel v ruce, takže nemohu soudit.
Ale určitě JO nějakou zajímavou, podařenou lubovku. Kamarád měl kdysi Alexandru, nevím kterou verzi (už to za chvíli bude 40 let a nevím, jestli se tehdy mezi lidmi ty verze mezi sebou rozlišovaly), ale rozhodně nehrála špatně. Nebyl mentálista (spíš takový "hard folkáč") takže ji měl docela rád. Tyhle typy (lubovky všeobecně) tehdy doplácely na to, že každý hejhula z Horní Dolní chtěl hrát nějaký ten hejvy mentál a na to lubovky tak nějak nejsou... Takže všichni toužili po "hokejce s pákou a jedním hambáčem u kobyly".
Edit: nějakou docela podařenou lubovku Jolana měl v devadesátkách Petr Kružík z Priessnitz. Hodně vazbil a tvořil "stěny", a na to byla ta kytara dost dobrá... Asi měl dobře zalité snímače, protože i když evidentně krásně chodila do vazby, neměla nejmenší tendenci pískat.
Nejraději Warwick Streamer pětka přes Trace Elliot Elf do bedny s B&C speakers 10CLA64. Bez krabiček a mršidel. V jednoduchosti je síla, zvlášťe je-li gain pořádně nakrmený Pouze bezpražec většinou přes chorus.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Re: Jolana
Jo jeden mi na začátku devadesátých let prošel rukama. Klasická situace: byl na bazaru, na tehdejší dobu opravdu hodně za levno. Já ty peníze zrovna měl, tak jsem si "udělal radost" . Nicméně, dlouho se u mě neohřál, moc se líbil jednomu "spřátelenému kytaristovi, tak jsem mu ho za stejnou cenu přenechal. On jej pak charakterizoval slovy:
"Docela dobře hraje a na to, že to není moc velké ani těžké, i nahlas. Čistý zvuk paráda, reverb skvělý, chorus poněkud žabí zvuk, ale v celkovém zvuku kapely to zas tak nevadí... Akorát to zkreslení je dost neštěstí, ale co už, to se holt musí nahonit na krabkách - a s úplně obyčejnými overdrive/ distortion od Bosse si to rozumí dobře."
Nejraději Warwick Streamer pětka přes Trace Elliot Elf do bedny s B&C speakers 10CLA64. Bez krabiček a mršidel. V jednoduchosti je síla, zvlášťe je-li gain pořádně nakrmený Pouze bezpražec většinou přes chorus.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Re: Jolana
Solton Chorus 50 byl muj prvni "velkej" aparat a byla to dost hruza. Ten na svou rehabilitaci jeste ceka ))
Re: Jolana
Kinx: Následující informaci ber bez jakékoli záruky, hlavní zdroj je agentura JPP (tedy jedna paní povídala) a to, co jsem si z toho složil.
Solton Chorus 50 u nás vyráběla Delicia. Údajně elektroniku (přinejmenším její část) dodával Solton, u nás se dělala "mechanika" , tedy bedna, montáž, možná osazování desek... Tomu bych věřil.
Za kec bych považoval to, že lepší kusy šly ven jako Solton a ty horší se prodávaly u nás. Nemyslím si, že by měli výstupní kontrolu na takové úrovni.
Pravděpodobnější mi připadá tvrzení, že do exportních/ tuzemských ( s logem Delicia) šly různé typy reproduktorů. A na našem trhu se vyskytly jak verze s našroubovaným logem Delicia, tak bez něj (tedy pravděpodobně ty určené původně na export). Což by mohlo vysvětlovat, že některé kusy hrály líp a jiné hůř.
Ale nevím, kolik je na tom objektivní pravdy, je to takové shrnutí drbů, které o tomhle aparátu šly během devadesátých let, kdy jich bylo mezi muzikanty relativně dost.
Edit: ještě k reproduktorům: Tesla tam určitě nebyla, v Tesle se v té době žádné "dvanáctky" nevyráběly (když pominu HiFi "gumák" ARN 8604/8). Výroba "desítek" ARO 711 a "dvanáctek" ARO 835 skončila někdy v sedmdesátých letech (ty rozměry dávám do uvozovek schválně, protože ty repra nebyly rozměrově kompatibilní se světovým standardem, prostě "neseděly na díry"). Jediný teslácký reprák, který odpovídal standardu, byla 15" ARO řady 9. Ty první série s tříčíselným kódem (ARO 9xx) byly údajně velmi povedené kopie JBL, pak Tesla přešla na ctyřčíselné kódy a pozdější ARO 9xxx byly už údajně mírně předělané - a kupodivu k lepšímu. Vůbec, tyhle repráky patřily k tomu nejlepšímu , co se u nás v osmdesátých letech vyrábělo, akorát byly pekelně drahé a pro amatéra v podstatě nedostupné. Pokud si dobře pamatuju, samotný reprák stál nějak 3500 Kčs plus, a to bylo fakt hodně.
Jestli je to s těmi repráky pravda, tak soudruzi v Delicii asi rozhodli, že do exportních sérii budou dávat to, co jim Solton dodá, a pro tuzemskou verzi našli nějaký low-cost substitut. Levné a relativně použitelné dvanáctky se tehdy dělaly v Polsku a v Bulharsku...
JEŠTĚ EDIT A OMLUVA ADMINŮM:
Od Jolan jsem trochu utekl, nicméně ta Delicia - Solton je téma snad dostatečně související...
Solton Chorus 50 u nás vyráběla Delicia. Údajně elektroniku (přinejmenším její část) dodával Solton, u nás se dělala "mechanika" , tedy bedna, montáž, možná osazování desek... Tomu bych věřil.
Za kec bych považoval to, že lepší kusy šly ven jako Solton a ty horší se prodávaly u nás. Nemyslím si, že by měli výstupní kontrolu na takové úrovni.
Pravděpodobnější mi připadá tvrzení, že do exportních/ tuzemských ( s logem Delicia) šly různé typy reproduktorů. A na našem trhu se vyskytly jak verze s našroubovaným logem Delicia, tak bez něj (tedy pravděpodobně ty určené původně na export). Což by mohlo vysvětlovat, že některé kusy hrály líp a jiné hůř.
Ale nevím, kolik je na tom objektivní pravdy, je to takové shrnutí drbů, které o tomhle aparátu šly během devadesátých let, kdy jich bylo mezi muzikanty relativně dost.
Edit: ještě k reproduktorům: Tesla tam určitě nebyla, v Tesle se v té době žádné "dvanáctky" nevyráběly (když pominu HiFi "gumák" ARN 8604/8). Výroba "desítek" ARO 711 a "dvanáctek" ARO 835 skončila někdy v sedmdesátých letech (ty rozměry dávám do uvozovek schválně, protože ty repra nebyly rozměrově kompatibilní se světovým standardem, prostě "neseděly na díry"). Jediný teslácký reprák, který odpovídal standardu, byla 15" ARO řady 9. Ty první série s tříčíselným kódem (ARO 9xx) byly údajně velmi povedené kopie JBL, pak Tesla přešla na ctyřčíselné kódy a pozdější ARO 9xxx byly už údajně mírně předělané - a kupodivu k lepšímu. Vůbec, tyhle repráky patřily k tomu nejlepšímu , co se u nás v osmdesátých letech vyrábělo, akorát byly pekelně drahé a pro amatéra v podstatě nedostupné. Pokud si dobře pamatuju, samotný reprák stál nějak 3500 Kčs plus, a to bylo fakt hodně.
Jestli je to s těmi repráky pravda, tak soudruzi v Delicii asi rozhodli, že do exportních sérii budou dávat to, co jim Solton dodá, a pro tuzemskou verzi našli nějaký low-cost substitut. Levné a relativně použitelné dvanáctky se tehdy dělaly v Polsku a v Bulharsku...
JEŠTĚ EDIT A OMLUVA ADMINŮM:
Od Jolan jsem trochu utekl, nicméně ta Delicia - Solton je téma snad dostatečně související...
Nejraději Warwick Streamer pětka přes Trace Elliot Elf do bedny s B&C speakers 10CLA64. Bez krabiček a mršidel. V jednoduchosti je síla, zvlášťe je-li gain pořádně nakrmený Pouze bezpražec většinou přes chorus.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Re: Jolana
Parádní shrnutí! Moje vzpomínky na tenhle Solton (kromě nezapomenutelného Standy Kláska Kubeše, který na něj v Etc. dlouho válel než přešel, moudře, myslím na Riveru) jsou takové, že to byl hodně těžký a na nošení dost neforemný/ostrorohý aparát, který mi uštědřil nejednu modřinu a šrám. Byl jsem ale mladý a relativně silný, takže mi nevadilo na hraní tahat dva aparáty, na kytaru lampového Marshalla nebo Fendera a na housle právě Soltona, toho jsem na kytaru vůbec nepoužíval (i když čistý kanál se zabudovaným chorusem nezněl špatně), ale na housle to znělo fajn, zvuk byl silný, dobře bral krabičky a nebyl náchylný na vazbení. Byl jsem prostě blázen, dneska zvládnu odvalit maximálně Katanu 100 a jedu do toho přes split oba nástroje... taky to jde .
P.S. abych ale nebyl úplně off - Jolanu jsem taky měl, jedinou, červené Tornádo, rok cca 63, byla to moje první elektrika, když tedy pominu tu, kterou jsem si postavil sám asi v patnácti letech, se snímači Briliant z Bílé Labutě a zapojením podle Amára - lahodný to nástroj . To Tornádo ale bylo fajn, poctivě udělaný nástroj s příjemným krkem, akorát holt spíš jazzovka. Myslím, že Juráš je občas předělával na kvazi 335.
EDIT: tak pardón, vzpomínky se mi vynořují a upřesňují tak nějak postupně - nešlo mi do hlavy, že tu Pawlik na Soltona 50 vzpomíná jako na lehký aparát - já měl vlastně tu basovou verzi 100, ale modifikovanou, byl v ní nějaký kytarový reprák, tuším, že měl zvláštní načervenalou membránu... fakt to ale lehké nebylo .
P.S. abych ale nebyl úplně off - Jolanu jsem taky měl, jedinou, červené Tornádo, rok cca 63, byla to moje první elektrika, když tedy pominu tu, kterou jsem si postavil sám asi v patnácti letech, se snímači Briliant z Bílé Labutě a zapojením podle Amára - lahodný to nástroj . To Tornádo ale bylo fajn, poctivě udělaný nástroj s příjemným krkem, akorát holt spíš jazzovka. Myslím, že Juráš je občas předělával na kvazi 335.
EDIT: tak pardón, vzpomínky se mi vynořují a upřesňují tak nějak postupně - nešlo mi do hlavy, že tu Pawlik na Soltona 50 vzpomíná jako na lehký aparát - já měl vlastně tu basovou verzi 100, ale modifikovanou, byl v ní nějaký kytarový reprák, tuším, že měl zvláštní načervenalou membránu... fakt to ale lehké nebylo .
Re: Jolana
Na Soltona mám také krásné vzpomínky, viz výše. Nijak extra těžký mi nepřišel, prostě velká bedna.
V tom mém byl reprák 4 Ohm s velkým magnetem a razítkem natištěným "BOON 12/80". To byla jediná identifikace. A potvrzuji, 12´to nebylo, spíš víc. Kamarád si ho pak koupil také a nějakého Celestiona tam dal, ale jak se mu to podařilo nevím.
Tady jsem kdysi naklepal recenzi:
https://www.casopismuzikus.cz/testy/sol ... rove-kombo
V tom mém byl reprák 4 Ohm s velkým magnetem a razítkem natištěným "BOON 12/80". To byla jediná identifikace. A potvrzuji, 12´to nebylo, spíš víc. Kamarád si ho pak koupil také a nějakého Celestiona tam dal, ale jak se mu to podařilo nevím.
Tady jsem kdysi naklepal recenzi:
https://www.casopismuzikus.cz/testy/sol ... rove-kombo
Pověste ho, že byl jinej, že tu s náma dejchal stejnej vzduch, pověste ho, že by línej, a tak trochu dobrodruh. (M. Tučný, Pověste ho vejš)
Re: Jolana
Do toho který mi prošel rukama potom kámoš dal taky Celestion, nevím jaký typ a pokud vím, seděl na díry. ( Na repro i na šrouby). Měnil jsem mu to totiž já, jeho technické schopnosti končí na zastrčení Jacku do správné díry... Což mu ovšem nebrání v tom, být fakt dobrým kytaristou.
Affordano: dík za připomenutí toho basového, zároveň oprava bludů který jsem tady napsal dříve: zvuk basy na první desce Fleretu Tož vitajte ogaři není D-bass přes Dynacord, nýbrž D-bass přes Solton. Teď se mi ten jeho aparát na pódiu vybavil jako fotka.
Affordano: dík za připomenutí toho basového, zároveň oprava bludů který jsem tady napsal dříve: zvuk basy na první desce Fleretu Tož vitajte ogaři není D-bass přes Dynacord, nýbrž D-bass přes Solton. Teď se mi ten jeho aparát na pódiu vybavil jako fotka.
Nejraději Warwick Streamer pětka přes Trace Elliot Elf do bedny s B&C speakers 10CLA64. Bez krabiček a mršidel. V jednoduchosti je síla, zvlášťe je-li gain pořádně nakrmený Pouze bezpražec většinou přes chorus.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Re: Jolana
Taky se mi ty vzpomínky noří z mlhy pomalu, rozhodně ne jako zběsilé. Snažím se nelhat, ale někdy to prostě neklapne. Na stopu objevu toho, že ten můj Solton byl původně basový, mě přivedl záblesk poznání, že jsem ho vlastně kupoval od našeho tehdejšího basáka, který přešel na Marshalla...
Torst: moc pěkný testík, v mínusech taky zmiňuješ váhu, tak nakonec si toho Hulka z NSR možná pamatuju i trochu reálně...
Torst: moc pěkný testík, v mínusech taky zmiňuješ váhu, tak nakonec si toho Hulka z NSR možná pamatuju i trochu reálně...
Re: Jolana
to pozadi holportu Soltonu a Delicie by me zajimalo, nejde o tom nic moc najit vyrabely se tu i varhany atd.
Jinak myslim,ze predchudce Chorus 50 byla dvojice komp "Hot Tube" a "Hot Bass", oboji rovnez vyrabeno podobnym systemem. Hot Bass znam od kamarada a je to prekvapive skvely aparat na kytaru. Vypada to jako klon Roland Cube ze stejne doby, ale hraje to zajimaveji.
Jinak myslim,ze predchudce Chorus 50 byla dvojice komp "Hot Tube" a "Hot Bass", oboji rovnez vyrabeno podobnym systemem. Hot Bass znam od kamarada a je to prekvapive skvely aparat na kytaru. Vypada to jako klon Roland Cube ze stejne doby, ale hraje to zajimaveji.
Re: Jolana
"Torst: moc pěkný testík, v mínusech taky zmiňuješ váhu, tak nakonec si toho Hulka z NSR možná pamatuju i trochu reálně..."
Máš recht. Potvrzení toho, že lidský mozek nepříjemné vzpomínky vytěsňuje.
Máš recht. Potvrzení toho, že lidský mozek nepříjemné vzpomínky vytěsňuje.
Pověste ho, že byl jinej, že tu s náma dejchal stejnej vzduch, pověste ho, že by línej, a tak trochu dobrodruh. (M. Tučný, Pověste ho vejš)
Re: Jolana
Affordano: Váš basák přešel ze Soltona na Marshalla? Tomu se říká "z bláta do louže", ne? Kytarové věci mají od kategorie "použitelné" po kategorii "skvělé", ale basové... Já vyzkoušel asi čtyři nebo pět různých basových Marshallů, a všechny (od tuším 100 W comba po skoro kilowattový full stack) a všechny byly v kategorii "bída až hrůza". Ačkoli.. Na basovou lajnu typu "závody traktorů" (tak jsme si nazvali trsátkem hrnuté takové "tam- tadadam- tadadam- tadadam" na jednom tónu) to možná bude...
Nejraději Warwick Streamer pětka přes Trace Elliot Elf do bedny s B&C speakers 10CLA64. Bez krabiček a mršidel. V jednoduchosti je síla, zvlášťe je-li gain pořádně nakrmený Pouze bezpražec většinou přes chorus.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Re: Jolana
Člověče, to bych si dovolil nesouhlasit. Ivan hraje, tuším, na starý bezpražec Fender Precission s přidaným DiMarzio snímačem u kobyly přes nějaké dvě krabky, myslím kompresor a delay, a moc lepších basových zvuků jsem popravdě neslyšel - sofistikovaný, krásný, gumový, luxus. Závody traktorů opravdu nepraktikuje, spíš "houslovou" hru. Ten jeho Marshall je snad ten na obrázku - měl jsem kdysi jeho 100W verzi a taky to nebylo vůbec špatné.
Re: Jolana
Marshall naopak patri bezpochyby naopak mezi ty lepsi aparaty, at uz jde o DBS nebo celolampovy VBA ))
Re: Jolana
A spolehlivé to aparáty, nepamatuji se, že by s tím basovým někdy byl problém...
Něco pro lovce Soltonů: https://hudebnibazar.cz/prodam-legendar ... /ID621123/
Něco pro lovce Soltonů: https://hudebnibazar.cz/prodam-legendar ... /ID621123/
Re: Jolana
Affordano: Tak to se mu asi mimořádně sešel řetězec ruce - struny- nástroj - efekt-aparat. Já fakt v životě neměl v ruce Marshall, který by mi hrál. Já se už před více než třiceti lety našel v Trace Elliot a za lepší řešení než Marshall považuju i to, přes co jsem kdysi krátký čas jamoval v jedné zkušebně: preamp kopie TE GP 7, konec Tesla Disco 240 a box 15" Delicia. Ten charakter tomu stejně dával ten preamp (o čemž jsem koneckonců přesvědčen u TE obecně).
Ještě bych dodal, že ono těžko chválit Marshall někomu, kdo miluje TE, je ochoten vzít na milost třeba Markbass, GK, SWR... Ovšem už na Hartke nebo Laney se dívá jako na použitelnou nouzovku (Hartke zbytečně agresivní a kousavý, Laney bez ksichtu, nepomůže ale aspoň nic nepokazí... ) a Marshall nebo Ampeg jsou zcela mimo záběr. Ještě jedna vsuvka mimo téma Jolan: kdysi jsem měl TE AH130S, celotrand. Pak jsem ho vyměnil za AH200SMX, protože komprese smx a hlavně protože možnost lampy na vstupu (mix solid/valve) - abych po nějaké době zjistil, že vlastně stejně všechno jedu na solid...
Docela by mě zajímalo, jak by některé Jolany, které jsem kdysi zavrhoval, hrály přes nějaký pořádný, dnes běžný aparát, a třeba na nich zkusit nějaké osvědčené struny. Kinx zmiňoval lubovky - no, ty mi nesedí nějak z principu. Superstar FL přes TE fakt krásně zpívá, nekecám... A určitě to není jenom strunama a snímačem. Docela by mě zajímala třeba Diamant bass, která mi kdysi moc nesedla, ale hrál jsem ji vypůjčenou přes rovněž vypůjčený tranzistorový Regent.
Ještě ke strunám: pokud se pamatuju, na basu byly tři typy, názvy si bohužel nepamatuju. Levné, dávaly se jako základní třeba na Irisky, byly v takovém nazelenalém plastu (asi pokus o elixíry ještě před elixíry ) a byly právě kvůli tomu plastu úplně k ničemu (možná právě proto mám dodnes nedůvěru vůči Elixirům). Druhé byly o něco dražší, v podstatě roundy, docela se na ně dalo hrát, jejich zvláštností bylo, že se dávaly jako základ na nějaké basy, ale téměř nebyly v prodejnách, a když jo, byly okamžitě fuč ( holt socialistická plánovaná ekonomika, ale teď mě napadá, nikdy jsem se po nich neptal na Slovensku, tam možná být mohly běžně) . A třetí byly hlazenky. Fakt kvalitní. Ale stály už tehdy přes 600 Kčs, takže to se nikomu moc investovat nechtělo. Nicméně vydržely stejně jako jiné hlazenky. Já je koupil a natáhl kolem Vánoc 86 a hrál jsem na ně dokud jsem tu basu v roce tuším zima 91/92 někomu nevěnoval - a hrály furt stejně.
Ještě bych dodal, že ono těžko chválit Marshall někomu, kdo miluje TE, je ochoten vzít na milost třeba Markbass, GK, SWR... Ovšem už na Hartke nebo Laney se dívá jako na použitelnou nouzovku (Hartke zbytečně agresivní a kousavý, Laney bez ksichtu, nepomůže ale aspoň nic nepokazí... ) a Marshall nebo Ampeg jsou zcela mimo záběr. Ještě jedna vsuvka mimo téma Jolan: kdysi jsem měl TE AH130S, celotrand. Pak jsem ho vyměnil za AH200SMX, protože komprese smx a hlavně protože možnost lampy na vstupu (mix solid/valve) - abych po nějaké době zjistil, že vlastně stejně všechno jedu na solid...
Docela by mě zajímalo, jak by některé Jolany, které jsem kdysi zavrhoval, hrály přes nějaký pořádný, dnes běžný aparát, a třeba na nich zkusit nějaké osvědčené struny. Kinx zmiňoval lubovky - no, ty mi nesedí nějak z principu. Superstar FL přes TE fakt krásně zpívá, nekecám... A určitě to není jenom strunama a snímačem. Docela by mě zajímala třeba Diamant bass, která mi kdysi moc nesedla, ale hrál jsem ji vypůjčenou přes rovněž vypůjčený tranzistorový Regent.
Ještě ke strunám: pokud se pamatuju, na basu byly tři typy, názvy si bohužel nepamatuju. Levné, dávaly se jako základní třeba na Irisky, byly v takovém nazelenalém plastu (asi pokus o elixíry ještě před elixíry ) a byly právě kvůli tomu plastu úplně k ničemu (možná právě proto mám dodnes nedůvěru vůči Elixirům). Druhé byly o něco dražší, v podstatě roundy, docela se na ně dalo hrát, jejich zvláštností bylo, že se dávaly jako základ na nějaké basy, ale téměř nebyly v prodejnách, a když jo, byly okamžitě fuč ( holt socialistická plánovaná ekonomika, ale teď mě napadá, nikdy jsem se po nich neptal na Slovensku, tam možná být mohly běžně) . A třetí byly hlazenky. Fakt kvalitní. Ale stály už tehdy přes 600 Kčs, takže to se nikomu moc investovat nechtělo. Nicméně vydržely stejně jako jiné hlazenky. Já je koupil a natáhl kolem Vánoc 86 a hrál jsem na ně dokud jsem tu basu v roce tuším zima 91/92 někomu nevěnoval - a hrály furt stejně.
Nejraději Warwick Streamer pětka přes Trace Elliot Elf do bedny s B&C speakers 10CLA64. Bez krabiček a mršidel. V jednoduchosti je síla, zvlášťe je-li gain pořádně nakrmený Pouze bezpražec většinou přes chorus.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.
Blues/boogie/zydeco/reggae/funk. Prostě pohoda jazz.
Mám uši, hlavu i zkušenosti. Ale NEMÁM patent na rozum.