Ja by som to takto nebral, čisto teoreticky, že, kvalitný a nekvalitný nástroj, Zvuk je skutočný a možný ( Aristoteles )
Ďalej sú tu rôzne ruchy, nehudobné zvuky, ktoré sú nahrané vo filmoch, kladivo, cirkulár, autobus atd. Tam je v kope hovorené slovo, tie zvuky a ešte aj hudba.
Balalajka musí byť tiež kvalitná, aby sa presadila
Syntetizátor sú umelo vytvorené zvuky.
To je equalizácia v tom priestore, na pódiu, nahrávke, skúšobni.
V starých Live videách Gustava Broma, Václava Vlacha a takýchto orchestrov je vidno hocikedy Vikomt-ku, Iris-ku a má trebárs kombo Fender a normálne mu to hrá.
Každý ten zvuk sa dá nastaviť tak, aby bol prierazný, len sa treba odosobniť od toho, že to, čo ja počujem pri aparáte, počuje niekto to isté o 10 m ďalej a aj o 50 m, na koncerte napr.
Kvalitný nástroj robia kvalitným tie materiály a presnosť pri výrobe. Ako poslucháči to nemáme šancu rozoznať.
K tomu ešte koľko je na svete vyrobených nástrojov, státisíce.
Počuteľnost nástrojov v skladbe aj tak robí hlavne aranžmá, no a equalizácia.
Vidím, teda počujem to u seba, ked nahrávam, nahrám tam kopec gitár a je to furt horšie a horšie. Potom začnem tie gitky mutovať a hneď to začína byť priezračnejšie.
Lidi jsou jako zlá macecha, vyžmýkají tě, jako citrón a pak odkopnou, jako chcíplou krysu.
Red Dwarf : Nejlépe to měli vymyslené Eskimáci. Vystrčili staříky z Iglu a proto také neměli výraz pro Starobinec.