To tedy tu paletu oproti předchozím ročníkům docela rozšířili. Hezký by mohl být oxblood, i když podle těch obrázků je světlejší než, co si vybavuju z LP Jeffa Becka.
Jestli se nepletu, tak 36 tisíc, ale bral jsem ho na nějaký kotvácký úvěr, tak nevím jestli je to cena pultová nebo výsledná, holt tolik cash jsem neměl.... pamatuju se, že tam měli ještě Customa, ten byl dost přes 40, pro mladé manželství už nedostižné...
Teď se mi zrovna líbí tenhle LP, hodně asketický, ale v jednoduchosti je krása. Zkusím se mu přiblížit stavebnicí, až dorazí součástky a čas dovolí.... žádnej lak, jenom olej, long tenon, pořádnej maple cap, krk s hlavicí z jednoho kusu, mohlo by to hrát....
Tak už jsem jí dodělal... a zase prodal.... hezká byla, příjemná na hraní a voněla. Experiment ale potvrdil to, co zde někde dříve zjistil už Mr. Torst - lakem to asi nebude, tady nebyl žádný, jen olej, nehrálo to vůbec špatně, ale Gibson to prostě nebyl. Asi je to spíš o výběru kvalitních dřev, geometrii a precizním sesazení. Každopádně moje úcta ke kytarářům a jejich umu ještě vzrostla - není to prča, zkuste si to sami....
Gratuluji, pěkná, ale Mr. torst už má na Gibsony taky jiný názor než před rokem (?). Dnes bych ti jí i pochválil, možná s doplatkem vyměnil za Gibsona. :-E
www.prozeny.cz: „Naše dítě má staré rodiče a může z toho mít pekelný stresy!“ Zora Jandová v 9. dílu podcastu Kauza menopauza
Copak, frustrace z draze zaplaceného US zázraku? Já na logo na hlavici moc nedám, ale po letech rotací kytar v mém stojanu zjišťuji, že jeden Gibson se tam tvrdošíjně drží a svojí službu odvádí trvale dobře. Na druhou stranu, superlevné SG od Bentona mi po úpravách dělá skoro stejnou radost (doma), na pětihodinovej live kšeft v mrazu a vlhku jsem zatím odvahu ho vzít neměl, lepená hlavice atd... V tomhle je Gibson super, konzistentní výkon.... ale zase dát dneska 40k za nové Studio, to bych si asi sakra rozmýšlel....
frustrace úplně ne, podle světových referenčních ukázek hraje US zázrak přesně tak jak má, ale do kapely by to moc nebylo, je to takovej jemnej jazz swingovej zvuk. Kolega kytarista má obyč. Studio a to je ve středech průraznější. Vlastně se mu víc blíží můj čínský LP Vintage. No nemluvě o mé kapelní čínské headlessce, která totálně zamete všechny kytary najednou. Měl jsem prostě o Standardu jinou představu. Jako, že nahážeš všechny Gibsony do mixéru a vypadne Standard. :-F
Po pravdě vůbec nechápu, když vidím v metalových klipech Les Pauly. Ještě tak u toho Zakka, kterej je zbrutálňuje aktiv. snímači. Ale jinak ty kytary hrajou staromódně, ještě tak ty Zeppeliny nebo Kiss, ale dál bych to neviděl. Ale to je asi na jinou diskusi.
www.prozeny.cz: „Naše dítě má staré rodiče a může z toho mít pekelný stresy!“ Zora Jandová v 9. dílu podcastu Kauza menopauza
Zkus sundat plechové kryty ze snímačů a třeba bude po jazzu - kdysi jsem to na Standardu taky udělal a hodně to pomohlo. Sykes, Aldrich, Slash, Moore...zase úplná měkota ty LP nebudou....
dík za radu, ale do origoše určitě hrabat nebudu. Dost na tom, ž jsem měnil mechaniky ....! Jinak srovnání s/bez krytu jsem dělal a slyšitelný rozdíl žádný. Na kámošově Studiu jsou taky krytované, na Vintage též.
www.prozeny.cz: „Naše dítě má staré rodiče a může z toho mít pekelný stresy!“ Zora Jandová v 9. dílu podcastu Kauza menopauza
torst píše: ↑23.12.2023 15:55............Jinak srovnání s/bez krytu jsem dělal a slyšitelný rozdíl žádný........
Konečně jsem měl možnost si to YT poslechnout na pořádných bednách a můj prvotní dojem i vlastní zkušenost se sundaváním krytů se potvrdily - rozdíl tam je, a řekl bych že dost zásadní. Odklon od jazzu se sejmutím krytů rozhodně koná, aspoň to mi praví mé ucho... pravé i levé .
himself píše: ↑10.01.2024 19:19
Vyborne, mam jednu kytaru bez krytu, da se tam nasadit neco univerzalniho?
Na Aliexpressu toho je. I bez děr... Nebo se dá koupit i originál Gibson např. Jen u toho prostého nasazení si teda nejsem jistý...podle mých zkušeností to bude vazbit, zkoušel jsem to kdysi na RM Custom Alnico, než začal R.Macho dodávat i s krytama. Bude to chtít přiletovat ke snímači. Ale na nějakou nízkou hlasitost a jazz by to snad mohlo jít i bez toho.
Torst tu, myslím, voskování kdysi precizně řešil. Doporučuje se mezi plechový kryt a vršek snímače vložit kousek (oboustrané) lepicí pásky, pak kryt nasadit, připájet po stranách a zavoskovat. Pak nebývá problém s vazbením/napískáváním. Nějaké kryty se mi doma válí, možná i gibsoňácké, kdyžtak SZ a můžu poskytnout...
"rozdíl tam je, a řekl bych že dost zásadní." Udělám experiment.
voskování: Mám tu svou hloubkovou metodu, která funguje. Ale vidim na YT postupy, že se kryt nasadí na sucho, jen s tou protivibrační vrstvou pod plechem, a snímač nepíská. Nechápu, ale věřím.
www.prozeny.cz: „Naše dítě má staré rodiče a může z toho mít pekelný stresy!“ Zora Jandová v 9. dílu podcastu Kauza menopauza
torst píše: ↑11.01.2024 9:08
"rozdíl tam je, a řekl bych že dost zásadní." Udělám experiment.
voskování: Mám tu svou hloubkovou metodu, která funguje. Ale vidim na YT postupy, že se kryt nasadí na sucho, jen s tou protivibrační vrstvou pod plechem, a snímač nepíská. Nechápu, ale věřím.
Je možné, že to bude stačit bez voskování a bez letování. Kdysi jsem to zkoušel a žádnou vrstvu pod plechem jsem nepoužil, takže to pískalo ostošest. Internety snad ještě ani "neexistovaly", abych došel ke správné metodě.
Jen dotaz ze zvědavosti:
Vidím už podruhé, že jsou na Traditionalu mechaniky Kluson. Jinak i na tom nejposlednějším Specialu nebo LPJ jsou Gibsony. Je to nějaké pravidlo, rarita? https://hudebnibazar.cz/gibson-les-paul ... /ID607620/
P.S.: Tak jsem pogooglil a čtu na všech eshopech, že Traditional má KLUSON typ TonePros Vintage. A je jasno!
www.prozeny.cz: „Naše dítě má staré rodiče a může z toho mít pekelný stresy!“ Zora Jandová v 9. dílu podcastu Kauza menopauza