Ibanez PF20 (akustická kytara) - diskuze

Diskuze k recenzím hudební výbavy
Odpovědět
miraslozil

Ibanez PF20 (akustická kytara) - diskuze

Příspěvek od miraslozil »

Toto je diskuze k recenzi vase-recenze-f55/ibanez-pf20-akusticka- ... 15255.html

-------------

Já měl PF10 a nebyla to sice moje první kytara,ale dalo by se říci,že v té době první "pořádná" kytara.Na pohled a dřevem byla prakticky stejná jako ta tvoje,jen tvar hlavy byl trošku jiný.Kupoval jsem ji v Přerově v hudebninách,kde měli asi jen jednu kytaru tohoto typu,já tomu tehdy říkal jumbo,v té době jsem věděl o kytarách prakticky prd,do té doby jsem měl jednu bulharku,jednu španělu zn.Lucida a jednu španělku no name,na které jsem kovovýma strunama ztrhl mechaniku.Na tu ibanezku mi zahrál prodavač,zvuk se mi líbil a tak jsem ji vzal tehdy kolem roku 1990 za horentní sumu 6500kč a bál jsem se říct našim kolik stála.
Sloužila mi roky dobře,původně na ní byly nataženy 13struny,jež jsem po marných pokusech o nějaké solidní hraní sundal a natáhl na ni 10ky martiny bronze,což podle mého prospělo i zvuku,který byl daleko čitelnější z tenčíma strunama.Po nějakých 5letech se mi udělaly zářezy od strun do pražců a postupem času se v prvních pěti polohách vyhmataly prohlubně v hmatníku-tuším,že to byl eben,ale asi to bylo částečně mým zaviněním.Kytara potom už úplně neladila a asi v r.2006 jsem ji dal do komise v hudebninách a prodal za 1500kč,což bylo vzhledem k amortizaci vynikající.Jinak abych to shrnul,zvuk kytary byl dobrý a po těch letech se smrk pěkně vyhrál.Použité materiály byly pouze průměrné kvality,mechaniky jsem musel měnit po nějakých 5letech,protože ty původní byly velmi nekvalitní.Byla to v celku dobrá kytara,která mi za tu dobu,co jsem ji měl přirostla k srdci.Dnes už bych si ji samozřejmě nekoupil a asi ani žádnou jinou do 10tisíc od této značky.Dnes vlastním kytaru zn.Dowina a donedávna jsem měl vynikající Lag,který mi hodně zvýšil laťku při posuzování kytar.
Nero
Rádce