Nevím jakou s tím máš zkušenost, já osobní. Už dvě z mých třech dětí chodí do EKN, to poslední na to zatím nemá věk. Ten nejstarší současně s tím chodí i na klavír. Obě děti hrají velmi dobře. Výukový režim je doplněk, ale velmi užitečný. Právě díky němu děti poznají, že dělají něco špatně, aniž by u nich musel někdo pořád sedět. Vzhledem k tomu, že mladší hraje minimálně 40 minut denně a starší 60, je to nezbytné, nemám tolik času ani energie, abych to odseděl s nimi a čas.Asanoth píše: ↑2.03.2019 12:05"Nemá žádnou podporu pro začátečníky," bože...![]()
![]()
![]()
Výukové aplikace, obzvlášť pro děti, jsou jen zabití času, protože aplikace ani dítě nepoznají, když dělá něco špatně. Možná to může fungovat jako doplněk, ale spíš to odvádí pozornost od osnov, které jsou vymyšlené nějak s ohledem na rozvoj techniky.
Hovoříme zde o hře na klavír. Digitál je náhražka. Nikdy nebude reagovat na hru tak, jako klavír, nebude mít takový dynamický rozsah a možnosti práce s tónem. Je to asi jako kdyby sis chtěl koupit auto a někdo ti cpal motorku, protože je lehčí, míň žere a nemusíš s ní stát v kolonách. To, žes chtěl mít na střeše rakev, na zadním sedadle dvě děti a v kufru psa je už jenom drobnost.
Digitální piáno je zhruba taková náhražka jako je pianino náhražkou za koncertní křídlo. Jo, nejsou ty nástroje identické a v některých ohledech se liší. Učit se hrát lze dobře na všech. A jak už jsem uvedl, digitální nástroje z praktických důvodů postupně nahrazují ty akustické. Dvě z mých dětí chodí i zpívat do sboru. Při cvičení v učebně mají doprovod ještě na starém pianinu, učebna jim je z historických důvodů vybavena. Ale soustředění mimo učebnu i vystoupení (tedy prezentace na veřejnosti) se děje už za pomocí digitálního nástroje. Kdyby se ta učebna vybavovala dnes, bude to pianino nahrazeno digitálním nástrojem. Náhražka? Možná, ale praktická a dostatečná. Pro většinu žáků je výhodnější ovládnout digitální nástroj.