Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Zvukové karty, sluchátka, procesory, software, akustika, ...
Uživatelský avatar
JirkaT
Příspěvky: 145
Registrován: 31.10.2011 13:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od JirkaT » 11.02.2019 10:16

U toho člověka, stejně jako u řady jiných, ale na začátku jejich "řemesla" bylo především velké nadšení a byznys přišel až potom. Dnes technicky neznalí "investoři" najímají "koníky", kteří pro ně vytvoří stroj na peníze (=šoubyznys), který buď sype, nebo končí. Součástí toho stroje je technika i lidé a celé to platí ti, kterým je ten zvuk "šumák", tedy konzumenti. No, je to vývoj, zda dobrý, nebo špatný ? Těžko říct... :)

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3564
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od torst » 11.02.2019 12:06

no přinejmenším je úsměvné to bazírování na vzorkovací frekvenci, které mnohonásobně překračuje slyšitelné zvukové spektrum,. To už se tu přeci hloubkově řešilo.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 6047
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od pavlii » 11.02.2019 12:16

Torste - ale vzorkovací frekvence je o jemnosti a se slyšitelným spektrem (nebo přesněji: se zaznamenatelným spektrem) koresponduje jen dle Nyquistovo teorému. Tím, že frekvenční rozsah 20-20 budeš vzorkovat 192 kHz získáš výrazně přesnější průběh než při SR 44.1 kHz. A vůbec nejde o to, jakou frekvenci lze 192 kHz samplovačkou sejmout.

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

Uživatelský avatar
Trevor
Odborník
Příspěvky: 720
Registrován: 18.04.2011 16:32

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od Trevor » 11.02.2019 12:24

Ta vzorkovaci frekvence je jako ostny hrebenu a cim vic ostnu na stejnem miste, tim jemneji ti ucese usni bubinek, bo s tou frekvenci se zvysuje mnozstvi tech ostnu, tedy predavanych informaci ; )
Provádím základní měření elektronek a drobné opravy a úpravy elektronkových aparátů a věcí kolem hraní. Vše je na domluvě - Severní Čechy
Dotazy prosím do SZ

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3564
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od torst » 11.02.2019 12:45

pavli, Trevor: Já přesně tenhle argument znám, co víc, sám jsem ho dlouho hájil v místním sporu. Ale kapituloval jsem. Je-li 44,1 kHz cca dvojnásobek slyšitelného spektra, pak bubínek nemůže být schopen zachytit tu jemnou nuanci toho "hladšího hřebínku". A to nemluvím o setrvačnosti všech prvků reprodukční soustavy, vzduchu etc. Naprosto chápu co myslíte a znovu, byl jsem na téže pozici ! Ale změnil jsem názor. (první demo naší kapely jsem taky točil ve 196, pak už jen 44,1).
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 6047
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od pavlii » 11.02.2019 13:05

Torste: nepolemizuji, souhlasím. Ale i v článku se zmiňuje hlavně rozdíl v dílčí práci, tj. i reálně vychází (pokud jsem semtam narazil) blindtest naprosto nejednoznačně a tím je S/R výsledného materiálu celkem fuk, ale pokud se bavíme o nahrání dílčích složek a následné práci (=mix), tak se opravdu může lišit výsledek, když se bude srovnávat prostředí různých S/R takhle odlišných. Sám to posoudit neumím, jde i o studiové vybavení.

A to je právě určitý kámen úrazu v rámci těhle diskusí - kolik z nás má alespoň průměrný studiový poslech (a tím myslím nejen techniku, ale i akustiku prostoru)? Z mého pohledu pak má výrazně větší smysl dané informace prostě absorbovat a nijak moc je nerozebírat, protože veškerá diskuse je už jen akademická a "jedna paní povídala", protože když napíšeš (teď to není osobní, prostě jsem si tě vypůjčil jako příklad :-D ), že to nejsi schopen sám posoudit, tak je na místě se ptát na:

- tvoje zkušenosti (tj. pracuješ ve studiu 8+ hodin denně?)
- tvůj HW na poslech (tj. máš super mid-fieldy a near-fieldy?)
- tvoje poslechovka (tj. je akusticky co možná nejideálněji udělaná?)

Rozuměj - ani já (například) bych to nejspíš nerozlišil, protože mám malé zkušenosti, jen průměrný HW na poslech a jen průměrně upravenou místnost (akusticky). Ale to neznamená, že bych nebyl schopný technicky posoudit podobné informace jako relevantní a oprávněné.

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

stepan.dusek
Příspěvky: 99
Registrován: 11.10.2016 21:37

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od stepan.dusek » 11.02.2019 13:19

pavlii píše:
11.02.2019 13:05
Rozuměj - ani já (například) bych to nejspíš nerozlišil, protože mám malé zkušenosti, jen průměrný HW na poslech a jen průměrně upravenou místnost (akusticky). Ale to neznamená, že bych nebyl schopný technicky posoudit podobné informace jako relevantní a oprávněné.
Jenze presne tohleto je kamen urazu uplne ve vsem. Ja jsem uplne irelevantni na jakoukoli hudbu (kytary si vybiram podle vzhledu a moje hra stoji za vylizprdel, hudbu posloucham na obyc beyerech a bednicky mam nejaky levny KRKy) a poznam libi-nelibi a 99% se mi libit bude (resp skladba musi bejt HODNE podelana, aby se mi technicky nelibila). U vina to mam presne naopak. 99% lidi vino chutna jako vino a ja jsem schopen hodiny blabolit o jemnejch tonech petrzele s troskou piniovejch orechu namocenejch v medu, ale v dusledku jsem si naprosto jistej, ze to nikoho nezajima a ze se vetsina lidi smiri s 'chutna-nechutna' (coz je technicka informace) a je rada kdyz to ma voltaz, voni po lesnim ovoci a da se smichat s kolou.

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3564
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od torst » 11.02.2019 13:27

Já jsem na tom s výbavou ještě hůř než Štěpán a na ušním mi změřily odprásklý vysoký frekvence, po těch létech s rockem. Takže já jsem poslední, kdo si může vyskakovat. Ale i na jen teoretické bázi - přijde mi to jako chiméra, prostě placebo, nechce se mi věřit, že by šlo o slyšitelné rozdíly. Prosím o vysvětlení zkratky S/R.
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 6047
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od pavlii » 11.02.2019 13:30

Chápu. Ale tím spíš by člověk měl zachovávat nějaké "dekorum" v těhle debatách. Nebudu se pouštět s nějakým pomalu bojovým zápalem do tématu, o kterém buď vím něco jen silně okrajově nebo spíš moc dobře vím svoje limity. A tohle je prostě podle mě dost super příklad. Pokud má člověk na něco mít profesionální pohled, tak když mu "lidi od fochu" předají informaci, která je pro něj buď neověřitelná nebo prostě na ní z jakéhokoli důvodu "nemá", má to prostě vzít jako zřejmě fakt a ne to dehonestovat. Čili argument, že to 80% populace poslouchá na peckách nebo Porta Pro sluchátkách je zcela mimo, pokud se bavíme o podstatě nahrávání a míchání. Aneb všechno se má dělat pořádně a pokud má někdo pocit, že z výše uvedeného důvodu (například) nemá smysl pracovat na čemkoli lepším, než je zvukovka M-audio, monitory Behringer a sluchátka Koss (protože všchni konzumenti maj v lepším případě spíš ještě horší poslechový HW) a navíc to celé plácnout do MP3 (v jakémkoli bitrate), tak se podle mě opravdu nemá do podobných debat pouštět, protože si nemyslím, že k tomu může zaujmout správný postoj.

Technika je jen prostředek - vezměte si, že kdyby tady nebyl počítač a fenomén digitalizace, tak kolik z nás amatérů by zvládlo pracovat v analogu? Zkoušel si někdy někdo stříhat pás? A co soustředění se na počet přepisů stopy? Vždyť v digitálu se člověk nemusí zabývat tolika věcmi....i proto se to tolik rozšířilo mezi lidi. Ale to povědomí o technických podstatách by prostě vymizet nemělo. Takže tak.

P.

Edit: S/R je Sample Rate, neboli samplovačka 8)
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

Uživatelský avatar
SUK
Příspěvky: 2396
Registrován: 17.03.2008 22:19
last.fm: last.fm/user/sukcz
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/sukovec
Bydliště: Pr(aha|del|ase)
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od SUK » 11.02.2019 13:36

Torst: ona pravda je takova, ze nejde jen o uplne krajni frekvence ale i frekvence nizsi, ktere nejsou kvuli nizke vzorkovaci frekvenci zaznamenany zrovna dokonale. Napriklad 11kHz (ktere nejspis slysis i ty) sinusovka bude (pri vzorkovani 44.1k) zaznamenana pouhymi ctyrmi vzorky. Zkus nakreslit kruznici pomoci 4 bodu ;)
Hodně budem někde...

Uživatelský avatar
JirkaT
Příspěvky: 145
Registrován: 31.10.2011 13:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od JirkaT » 11.02.2019 14:08

Vzorkovací kmitočet je jasný - i těch 192 kHz bude málo, až budou k dispozici ve studiích rychlejší mašiny...

Mě v článku zaujalo hlavně tohle:
Dneska mohu opravit úplně všechno. Intonační chyby nebo i časování. Mohu prodlužovat slova, opravovat vibrata. Bez přehánění: mohu opravit jakékoli pěvecké chyby. Nebo když zpěvák neumí pracovat s mikrofonem a během zpěvu uhýbá, mění se tak charakter záznamu, i to umíme dát do pořádku. Nebo když se při zpěvu dostávají příliš blízko mikrofonu a zalyká se to - i to opravíme a budou znít skvěle. Neumíme vykouzlit procítěnost a energii zpěvu, to musí dodat zpěvák, ale aby byl na nahrávce zpěv bez chyb, to není problém.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/audio-foto ... -video_nyv?
I kníkající bejby se může stát hvězdou, ale nesmí nikdy zpívat naživo... Pokud by tohle šlo do extrémů, tak by zmizely koncerty s živým hraním. Ale spíš věřím jiné věci: že naopak koncert bude ta ceněná věc a jeho význam bude stoupat... Ale pak možná zmizí i OSY a podobné spolky, protože nebudou mít co vybírat - a to už je asi scifi… :)

Uživatelský avatar
LUBOSH
Příspěvky: 326
Registrován: 3.11.2015 17:38
Bydliště: Pardubice

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od LUBOSH » 11.02.2019 14:21

Mě tam zaujalo:
.....vše budu dělat na 192 kHz / 24 bit, ale pak to převedu na analog a zdigitalizuju na 48kHz/24 bit, což je filmový formát.
Jestli to chápu dobře. Že mix v 192kHz / 24bit nahraje v reálném čase na pás a pak zpět do počítače ve kterém bude nahrávat třeba vtěch 48kHz / 24bit? Nebo jak se toto provádí? Jen moje zvědavost.
Kytara: hlava: Peavey Ultra 60, Box: Peavey 5150, Kytary: Jackoson DK2M a Fusion, Basa: hlava: Peavey MiniMega; box: Peavey PVH 410; baskytara: ESP Ltd B-5ENS; krabice: BOSS NS-2, MOSKY Silver Horse, Daccapo; zvukovky: 2x Tascam US-16x08, monitory: M-Audio 3-8, sluchadla: DT-770Pro 80 Ohm, krofony: Rode NT1-A, MXL, AT, t. bone, e906; Mix: Soudcraft EPM8, DAW: Cubase Pro 10.0; plug-iny: IK-multimedia, waves.....

Uživatelský avatar
SUK
Příspěvky: 2396
Registrován: 17.03.2008 22:19
last.fm: last.fm/user/sukcz
Bandzone: http://bandzone.cz/fan/sukovec
Bydliště: Pr(aha|del|ase)
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od SUK » 11.02.2019 14:26

JirkaT: ne, koncert nebude az tak cenena vec ;) Dneska jsou koncerty podhodnoceny, "nikdo na ne nechodi", protoze jich je tak strasne moc, ze si (v Praze) obcas clovek musi vybrat, na co zrovna ten den pujde. A jsou to amatersky kapely hrajici zive a velmi dobre. A "knikajici hvezdy" budou koncertovat taky porad dal. Playback neni zadna prekazka...

PS: Ohledne samplerate, nejde o zpracovavajici masiny, jako spis o omezeni ADC prevodniku.

LUBOSH: spis to chapu tak, ze se udela mastering v 192k, ktery se nasledne prevede na analog a hned zase zpatky digitalizuje na nizsi samplerate, odkud se pak teprve udela mastering pro finalni (digitalni) medium.
Hodně budem někde...

Uživatelský avatar
JirkaT
Příspěvky: 145
Registrován: 31.10.2011 13:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od JirkaT » 11.02.2019 14:35

LUBOSH: Jen můj názor: tak by se to asi provádět nemělo, vypadá to jako blbost, ale jemu se to osvědčilo a asi ví co dělá...

SUK: s koncerty asi máš pravdu. A AD převodník je taková malá mašinka:)

Uživatelský avatar
pavlii
Globální moderátor
Příspěvky: 6047
Registrován: 2.04.2009 11:47
Skype: studio_kappka
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od pavlii » 11.02.2019 14:50

Proč nemělo? Jasně vysvětluje SVŮJ postoj k věci, proč to tak dělá. Že to takhle technicky lépe eliminuje určité nedostatky digitálu. Ale jak píšu výše, je to každého názor. Rozdíl je jen v tom, že on ví, proč to dělá a ty nevíš, proč by se to podle tebe tak dělat nemělo (bez urážky).

No a jsme u problému většiny diskusí, kde se kloubí technická podstata s osobní zkušeností a know-how obecně. Já s ním například v tomhle zcela souhlasím.

P.
Obrázek
Skype: studio_kappka
home recording: Cubase VST/32 5.2 & C7, WaveLab 4 & 6/7
Dynaudio BM6 + A500, Yamaha DSP Factory, Yamaha MOTIF ES 8

Uživatelský avatar
cherreda
Rádce
Příspěvky: 1965
Registrován: 7.12.2011 11:53

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od cherreda » 11.02.2019 15:34

Rozhovor ve mně po přečtení zanechal dojem, jako bych zběžně nahlédl do exoticky bizarního sociálního prostředí, jakéhosi klubu pro vyvolené, který mi i nadále zůstává lhostejný a já jeho členům taktéž. :) Podobný pocit jsem měl např. ze zhlédnutí Top Gear. :)

Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 1432
Registrován: 3.11.2011 12:55

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od Ivan » 11.02.2019 16:13

"...ale divil byste se, kolik studií stále používá 44.1 masterování"

Hä? A nie je to pri masteringu dnes stále najbežnejší štandard?
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést i spory, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat.

Uživatelský avatar
JirkaT
Příspěvky: 145
Registrován: 31.10.2011 13:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od JirkaT » 11.02.2019 17:04

pavlii píše:
11.02.2019 14:50
Proč nemělo? Jasně vysvětluje SVŮJ postoj k věci, proč to tak dělá. Že to takhle technicky lépe eliminuje určité nedostatky digitálu.
Ta moje věta:
Jen můj názor: tak by se to asi provádět nemělo, vypadá to jako blbost, ale jemu se to osvědčilo a asi ví co dělá...
je v podstatě to samé, co jsi napsal ty, navíc tam je "jen" to důležité slovo "asi"... :)

Proč to tak dělá, se můžeme jenom domnívat, já se domnívám, že v té analogové podobě se mu lépe dotváří efekty...

Jaroslav Zelený
Příspěvky: 13
Registrován: 26.01.2017 13:55

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od Jaroslav Zelený » 11.02.2019 17:16

Asi diskusi o vzorkování (rozlišení) moc nepomůžu, ale zkusil bych analogii s mou prací. Když skenuju obrázek, tak si ho taky naskenuju na 1200 dpi, přičemž rozlišení pro tisk je pouhých 300 dpi. Mám pak v obrázku jakoby víc detailů a když pak třeba dělám gradienty v těch 1200 dpi (přirovnal bych to k efektování), tak ty jsou hladší než při 300 DPI. Pak když to resampluju na 300, efekty zůstanou jasnější než kdyby se to rovnou dělalo na 300 dpi. Podle mě vysoký rozlišení zafunguje podstatně líp i u hallů a reverbů.... A tak nějak argument, že se tady bavíme o slyšitelnym pásmu a že pak už dál nemá cenu nic, to mi přijde fádní a nelogický z hlediska toho, že 192 kHz vlastně existuje :D Ale na druhou stranu, když se někdo může mylně domnívat, že Cubase je na živou hudbu a Ableton na techno a rap, tak to se musí respektovat :D

Uživatelský avatar
torst
Příspěvky: 3564
Registrován: 26.01.2010 14:19

Re: Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař (diskuse k článku)

Příspěvek od torst » 11.02.2019 17:21

Trochu se divím, proč se píše o koncertech, kde se poznají špatní zpěváci. Autotune se přeci může nasadit i na live, ne?
Ještě k tem "hladším hřebínkům" a samplování. Opravdu to chápu. Signál není kontinuální, ale "skáče" po těch spojničkách. Kdežto analog drží tu stálou křivku. A samozřejmě vím jak (ne)hraje mp3 zkomprimovaná na malou velikost. Ale pokud se bavíme o frekvenci 44.1 kHz, papírových reproduktorech s kmitací cívkou a lidských uších, prostě se mi nechce věřit, že je v lidských silách tu diskontinuitu poznat. (A v silách jakékoli aparatury jí reprodukovat)
Taky neberu ten argument - když je někdo v US studiová hvězda, tak se musí každej postavit do latě a spolknout mu každý aprílový žertík. Asi jsem v tomhle větší kverulant, uznávám, ale dogmata moc neberu a snažím se myslet hlavou.
Abychom se zas nezačali hádat o tom, že lisované CD hraje líp než pálené .
Kramer Pacer Imperial, Cherrystone headless, Jolana Diamant, Cort X-5, Ibanez RG550/570, SX FST57, Gibson SGJ, Westone LP Std., Fender Stratocaster Jim Root, Dimavery Jazz Bass, jumbo Cremona, efekty Behringer (OD100, OD300, GDI21, GI100), BOSS SD-2, DS-2, MD-2, Digitech DF-7, Deathmetal, Korg PX1 Pandora, Tom Scholz X100, ZOOM G1on, 1010, 505, GM-200, Line6 POD2, Edge PM-4, Marshall DRP-1, MS-2, Ibanez GE-601, PL-5 Powerlead, volume pedál Proel, Tesla 50(JCM800 MOD), Vermona 212, Peavey Bandit 112, Laney GC30

Odpovědět

Zpět na „Studio a recording“